Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskin joulu ikinä (olenko liian pinnallinen?)

Vierailija
24.12.2017 |

Itse kulutin säästöistäni, veronpalautukseni sekä palkkaani muiden lahjoihin. Ei siinä mitään, tultiin anoppilaan ja ilmoittivat heti etteivät panostaneet lahjoihin - sain vihreitä kuulia mitä vihaan. Minä ostin heille Vepsäläiseltä päiväpeiton sekä suklaapuodista suklaakonvehteja.

Se mikä harmittaa eniten.. Miehen kanssa sovittiin että lahjoihin 300€. Tämä oli ok ja tuossa lahjoja availessa katsoin että jaha, mulle yks paketti. Kirjekuori. Avaan ja alan itkemään - matkalahjakortti kortti norwegia ilme?!?! Siis 10000 pisteen lahjakortti eli 100€ matkalahjakortti "kun sä olet halunnut Eurooppaan reissuun".. En ole ikinä sanonut että haluan Eurooppaan, ainoastaan että haluan aurinkomatkalle Thaimaahan. Itkin koska itse olin ostanut vaikka mitä kivaa, kaikkea mistä mies on puhunut mitä tarvitsee ja mille on käyttöä. Rahasta ei olisi ollut pulaa, ja tiesi että pyysin yhtä laukkua mikä maksaa 312€ mutta ei ostanut koska "mitä sä sillä olisit oikeesti tehnyt".. Mä olen vaan itkenyt, itse panostin ja mietin kaikille mitä tarvitsevat ja ovat puhuneet mitä tarvitsevat. Itse saan matkalahjakortin millä en tee mitään, karkkeja mitä vihaan. Olen toisessa huoneessa missä muut koska oikeasti pahoitin mieleni koska mieheni on halunnut Eurooppaan, en minä ikinä.

Olenko oikeasti sekaisin päästäni vai miksi pahoitin mieleni näin? :'(

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin vituttaisi 💔

Vierailija
2/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehellesi, että puhuitte 300 eurosta ja käsket antamaan puuttuvat 200e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, mikä kakara.

Vierailija
4/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ostan itse itselleni lahjat. Aina saa mieluista. Ensi vuonna panostat sinäkin. Osta matka ja muille vaikka pirkka -suklaalevyt.

Vierailija
5/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma itkupilli.

Vierailija
6/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahasta ei pulaa niin lähde sinne Thaimaahan. Norwegian lentää muuallekin kuin Eurooppaan, Thaimaasta en tosin tiedä. Miksi ostit niin kalliit lahjat muille?

Vierailija
7/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuiset tekee noin? Meillä sovittu, että jokainen ostaa omat lahjansa.

Vierailija
8/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä miehen selitys on sille että ei ostanut 300€ lahjaa jos olitte niin sopineet?

Oli sitten viimeinen kerta kun sinä panostit niitten muitten jouluun, annat ens vuonna ne samat vihreet paskakuulat niille :) niin minä tekisin.

Ja tekisin myös niin, että jos mies ei kerran osaa lahjoja ostaa, niin ette osta toisillenne kumpikaan mitään, välttyy turhalta draamalta, muutenkin aikuisten ei ole tarvis toisilleen ostella mitään, jokainen voi ostaa itse juuri sen laukun josta tykkää. Vain lapsille ostetaan heidän toiveitaan ja tarpeitaan ajatellen lahjoja, koska he eivät pysty niitä itse ostamaan koska heillä ei ole tuloja. Joulu on materiaalisessa mielessä lasten juhla, heille se on jännittävää.

Vierailija
9/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole aika tyypillistä. Harva mies ostaa kunnollisia lahjoja vaimolleen tai ylipäänsä kenellekään. Miksi vaimot eivät toimi samoin eli paketti kalsareita ja toinen sukkia, sillä nehän ovat tarpeellisia. Ennen kolmannessa paketissa olisi ollut puoli tusinaa kankaisia nenäliinoja, mutta koska niitä ainakaan nuoremmat eivät enää käytä, tuskin tietävät olevankaan, niin jotain muuta pientä, vaikka partavettä.

Vierailija
10/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna olet viisaampi :-)

Olemme vaimoni kanssa köyhiä ja sovimme ettemme osta lahjoja toisillemme.

Kuinka ollakaan, vaimoni oli ostanut minulle kirjan. Pentti Linkolan, unelma paremmasta maailmasta :-)

Harmitti ja halusin antaa hänelle jotakin, joten kaivoin 50 euroa lompakostani, käärin lahjapaperiin salaa ja annoin sen  hänelle hyvän joulun toivotuksin.

Hän ei ottanut lahjaani vastaan, vaan sanoi, ettei sinulla rakkaani ole enempää rahaa kuin hänelläkään, joten säästä se tietokoneesi hankintaan, jonka pian tulet tarvitsemaan. Olin ostanut hänelle tietokoneen muutamaa viikkoa aiemmin.

Mikä ihana joulu.

Vaimoni rakastaa minua ja minä rakastan häntä :-)

Vierailija
11/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on joskus käynyt samalla tavalla. Panostin miehen lahjaan, tilasin sen jo lokakuussa ulkomailta kun Suomessa ei ollut oikeanlaista. Ite sain leivänpaahtimen.

Anopille hommasin yhtenä vuonna toivomansa tavaran mökille. Sain milleniem-kuohuviinilasit. Oli vuosi 2005.

Vierailija
12/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Aikuset ihmiset. Jatkossa ette ostele mitään lahjoja toisillenne. Mieheni kysyi monta kertaa, mitä haluan. Vastaus joka kerta, saan kaupasta ihan itsekin mitä tarvitsen. Ja se on totta. Ostin miehelle urheiluharrastukseen vähän uutta, muutamalla kympillä. Mieheltä sain tyttäremme valitseman pyjaman. Lapsille lahjoja on sitten enemmän. Anopille ja apelle pienet joulumuistamiset, ei krääsää, vaan kuluvaa tavaraa. Itse saimme heiltä lahjakortin, kiitos anoppi! Lisäksi tarjosin miehen vanhemmille valmiin joulupäivällisen. Kaikki hyvin.

Vierailija
13/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kulutin säästöistäni, veronpalautukseni sekä palkkaani muiden lahjoihin. Ei siinä mitään, tultiin anoppilaan ja ilmoittivat heti etteivät panostaneet lahjoihin - sain vihreitä kuulia mitä vihaan. Minä ostin heille Vepsäläiseltä päiväpeiton sekä suklaapuodista suklaakonvehteja.

Se mikä harmittaa eniten.. Miehen kanssa sovittiin että lahjoihin 300€. Tämä oli ok ja tuossa lahjoja availessa katsoin että jaha, mulle yks paketti. Kirjekuori. Avaan ja alan itkemään - matkalahjakortti kortti norwegia ilme?!?! Siis 10000 pisteen lahjakortti eli 100€ matkalahjakortti "kun sä olet halunnut Eurooppaan reissuun".. En ole ikinä sanonut että haluan Eurooppaan, ainoastaan että haluan aurinkomatkalle Thaimaahan. Itkin koska itse olin ostanut vaikka mitä kivaa, kaikkea mistä mies on puhunut mitä tarvitsee ja mille on käyttöä. Rahasta ei olisi ollut pulaa, ja tiesi että pyysin yhtä laukkua mikä maksaa 312€ mutta ei ostanut koska "mitä sä sillä olisit oikeesti tehnyt".. Mä olen vaan itkenyt, itse panostin ja mietin kaikille mitä tarvitsevat ja ovat puhuneet mitä tarvitsevat. Itse saan matkalahjakortin millä en tee mitään, karkkeja mitä vihaan. Olen toisessa huoneessa missä muut koska oikeasti pahoitin mieleni koska mieheni on halunnut Eurooppaan, en minä ikinä.

Olenko oikeasti sekaisin päästäni vai miksi pahoitin mieleni näin? :'(

Ja toi on se syy, miksi aikuisten ei kannata ostaa lahjoja toisilleen vain ja ainoastaan lapsille.

Vierailija
14/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norskin lennolla saat ainakin alun ja lopun. Varaat jatkolennot jostain Euroopasta. Sanot miehelle moro ja lähdet reissuun ja nautit. Jos mies ihmettelee niin kerrot että nautit nyt tästä sun joululahjasta, piti tosin pistää itte vähän lisää.

Vierailija
15/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ajatusta, että ostat itsellesi matkan Thaimaahan. Kyselijöille vstaat, että tämä oli toiveeni. Toteutit muiden toiveet, nyt voit toteuttaa omasi. Reilua.

Vierailija
16/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, käyttäydyt tosi lapsellisesti. Määräät, että lahjoihin käytetään 300 euroa. Määräät, että miehen pitää ostaa sulle kallis laukku. Sitten itket ja valitat, kun mies ei noudata sun määräyksiä.

Vierailija
17/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäähän se Norwegiankin Thaimaahan. Olisit ostanut tuon laukun itse itsellesi ja sopinut ettei lahjoja muiden kanssa.

Vierailija
18/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna olet viisaampi :-)

Olemme vaimoni kanssa köyhiä ja sovimme ettemme osta lahjoja toisillemme.

Kuinka ollakaan, vaimoni oli ostanut minulle kirjan. Pentti Linkolan, unelma paremmasta maailmasta :-)

Harmitti ja halusin antaa hänelle jotakin, joten kaivoin 50 euroa lompakostani, käärin lahjapaperiin salaa ja annoin sen  hänelle hyvän joulun toivotuksin.

Hän ei ottanut lahjaani vastaan, vaan sanoi, ettei sinulla rakkaani ole enempää rahaa kuin hänelläkään, joten säästä se tietokoneesi hankintaan, jonka pian tulet tarvitsemaan. Olin ostanut hänelle tietokoneen muutamaa viikkoa aiemmin.

Mikä ihana joulu.

Vaimoni rakastaa minua ja minä rakastan häntä :-)

XDD

Vierailija
19/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ei ole tarkoitus antaa niin että odottaa itse saavansa samanarvoista takaisin. Anna mitä tahdot omien varojesi mukaan. Lahjoja pitäisi antaa antamisen ilosta. Ja toiveita voi esittää mutta ei pidä odottaa saavansa juuri sitä. 

Vierailija
20/152 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tärkeintä on muistaminen. Oman puolisoni kanssa sovimme ettemme osta toisillemme lahjoja, koska olemme molemmat varattomia. Tuollaisesta lahjasta olisin ollut todella onnellinen.

Jos haluat saada takaisin saman summan mitä olet lahjoihin käyttänyt, älä osta lahjoja ollenkaan. Toiset muistavat jokaista tuttuaan, joten esim. 10x20€ on jo monta sataa euroa. Osan esimerkiksi omien lapsien lahjoihin halutaan panostaa vielä enemmän, joten lahjojen hankkiminen on kallista.

Koita löytää joulusta muutakin kuin materia. Suutuin lahjan arvosta itse viimeksi kymmenen vuotiaana... Kannattaa muistaa että jotkut eivät saa mitään eikä ole edes kaikkeen tarpeelliseen varaa.

N23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä