Mikä pilasi sinun joulusi 2017?
Palanut kinkku, väärät lahjat, anoppi, suku, mies, vaimo, viina, naapurin koira - you name it.
Kommentit (374)
Se, että ohimennen kuulin mieheni ihan tosissaan keskustelevan "innie vs outie"-keskustelua serkkunsa kanssa. Itsetuntoni romahti.
Kun nainen on rauhallinen, hän on autisti? Kun mies on rauhallinen, hän on vaan mies. Kyllä nainen on naiselle susi.
Sain joulultani, mitä halusin, kun kynsin ja hampain pidin kiinni siitä, mikä mulle kuului, eli: Tietty määrä omaa rauhaa ja lepoa. Eli ihan samat, mitä kaikki muutkin pienten lasten vanhemmat on tässä suvussa saaneet. En ole poikkeus.
Outo masentava mieliala, joka iski yhtäkkiä jostakin (?).
Vatsavaivat häiritsivät, mutta eivät pilanneet.
Jouluaattoyön työvuoro vähä latisti tunnelmaa, mut ei se joulu nyt sentää pilalle mennyt sen takia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen Joulu taas. Haluaisin vain yhden lahjan, yhden naisen jonka kanssa pussailla sohvalla viltin alla ja myöhemmin illalla harrastaa sexiä, paljon sexiä.
T: KM
Olet säälittävä "sexi"hullu lutkuttajalassukka, joka ei ole koskaan toipunut emostaan vieroittautumisesta ja fantasioi sen tähden jatkuvasta symbioottisesta tilasta eli kusivehkeiden fanaattisesta yhteen vatkaamisesta kenen tahansa naisen eli äitiä muistuttavan objektin kanssa. Elukka. Mutta sellaisiahan 99% teistä ihmisapinoista on.
Oli ihminen, jolle vastasit, mitä tahansa, niin sen voi sanoa yhtä suurella varmuudella, että sulla ei ole kovin hyvä olla. Läheisyydestä, rakkaudesta ja seksistä unelmoiminen on täysin ok, mutta noin pahasti triggeröityminen ja sen johdosta tuollaisen retoriikan käyttäminen toisen viattomaan toiveeseen on puhdasta pahoinvointia. No, tietänet sen itsekin. Toivottavasti helpottaa edes jossain vaiheessa.
Luuliko moraalipoliisi, että osui ja upposi? Minulla on totta puhuen melkoisen hyvä olla, niin juuri tällä hetkellä kuin noin yleisestikin.
En ihan heti keksi mikä voisi olla paremminkaan, joten triggeröityminen ei nyt kuitenkaan kuvannut kovin onnistuneesti tunnetilaani, valitan. Läheisyyttä ja rakkautta, nimenomaan ehdotonta sellaista, saan päivittäin puolisoltani, ja melko varmuudella voisin itsekin väittää, että enemmän ja todellisempaa kuin sinä olet koskaan sukupuolielinten perässä juosseilta kumppaneiltasi saanut. Ymmärrätkö muuten ihan varmasti "sexin" ja rakkauden välisen eron? Viaton hekumoitsijasi ei suinkaan tuossa haaveillut mistään ehdottomasta rakkaudesta ja mentaalisesta yhteydestä toiseen yhtä älylliseen ja tasavertaiseen ihmiseen, vaan ainoastaan verrattain lyhyestä eläimellisen säälittävästä toimituksesta, joka ei kehitä asianomaista eikä ketään muutakaan millään tavalla ihmisenä, vaan ruokkii ja toteuttaa vain pakkomielteisiä torjuttuja turhautumia viettien kautta ad infinitum. Samaa eskapismia harrastavat myös liikalihavat. Seksihekumoitsijat ovat heidän kanssaan vähintäänkin yhtä säälittävää sakkia, elleivät jopa pahempia.
Sinulla voi olla hyvän olon tunne, mutta ei sinulla kyllä kaikki ole kunnossa mentaalipuolella, sen näkee jokainen näistä teksteistäsi. Veikkaisin, että jonkinlaista ongelmaa seksuaalisuuden alueella. Mutta kukin tavallaan.
-eri
Aattona ei saanut valvoa myöhään, tai jos valvoikin, piti olla hiiren hiljaa klo 22 alkaen ettei sisaruksen penska herää. Minä ja mieheni sitten nautiskelimme yön viinistä, suklaasta ja hyvistä kirjoista. Neljä tuntia nukkumaanmenostamme tämä pentu alkoi kiekua kimakalla äänellä vierashuoneen oven takana. Äitinsä ja isänsä olivat haltioissaan näistä pilttinsä ilon kiljahduksista ja mölinästä, ja he kiekuivat vieläkin kimakammin ja kovemmalla äänellä, yrittivät laulattaa ja huudattaa kersaansa tuntikausia. Pienen perheen mölinää eivät blokanneet edes korvatulpat, ja heidän oli pakko valita aamun oleskelupaikakseen juuri vierashuoneen oven seutu. Pyöriskelin raivoissani tuntikausia kovalla patjalla yrittäen saada unen päästä kiinni. Liian lyhyet yöunet aiheuttavat minulle päänsärkyä. Makoilin paikoillani ja toivoin hartaasti, että he lähtisivät vaikkapa pihalle riehumaan. Muutaman tunnin unettoman pyöriskelyn jälkeen ovi aukesi, ja tämä pikkupiltti tuli isoäitinsä käskystä "herättämään" meidät, ei tarvitse puoleen päivään maata. Noustuamme saimme osaksemme vittuilua pitkistä yöunistamme ja nuorten vanhempien katkeraa tilitystä siitä, miten he eivät ole nukkuneet kunnolla yli vuoteen. Pian herättyämme meidät jo nakitettiinkin viemään tuota pilttiä ulos, pitäähän nuorten vanhempien saada vähän hengähtää ja levätä. He menivätkin kahdestaan kävelylle ja saunaan. Mikään ei ole niin tylsää kuin pienen taaperon viihdyttäminen parin tunnin ajan, eihän sen kanssa pysty edes keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aattona ei saanut valvoa myöhään, tai jos valvoikin, piti olla hiiren hiljaa klo 22 alkaen ettei sisaruksen penska herää. Minä ja mieheni sitten nautiskelimme yön viinistä, suklaasta ja hyvistä kirjoista. Neljä tuntia nukkumaanmenostamme tämä pentu alkoi kiekua kimakalla äänellä vierashuoneen oven takana. Äitinsä ja isänsä olivat haltioissaan näistä pilttinsä ilon kiljahduksista ja mölinästä, ja he kiekuivat vieläkin kimakammin ja kovemmalla äänellä, yrittivät laulattaa ja huudattaa kersaansa tuntikausia. Pienen perheen mölinää eivät blokanneet edes korvatulpat, ja heidän oli pakko valita aamun oleskelupaikakseen juuri vierashuoneen oven seutu. Pyöriskelin raivoissani tuntikausia kovalla patjalla yrittäen saada unen päästä kiinni. Liian lyhyet yöunet aiheuttavat minulle päänsärkyä. Makoilin paikoillani ja toivoin hartaasti, että he lähtisivät vaikkapa pihalle riehumaan. Muutaman tunnin unettoman pyöriskelyn jälkeen ovi aukesi, ja tämä pikkupiltti tuli isoäitinsä käskystä "herättämään" meidät, ei tarvitse puoleen päivään maata. Noustuamme saimme osaksemme vittuilua pitkistä yöunistamme ja nuorten vanhempien katkeraa tilitystä siitä, miten he eivät ole nukkuneet kunnolla yli vuoteen. Pian herättyämme meidät jo nakitettiinkin viemään tuota pilttiä ulos, pitäähän nuorten vanhempien saada vähän hengähtää ja levätä. He menivätkin kahdestaan kävelylle ja saunaan. Mikään ei ole niin tylsää kuin pienen taaperon viihdyttäminen parin tunnin ajan, eihän sen kanssa pysty edes keskustelemaan.
Odotas kun saat oman piltin niin mitään lastenhoitoapua ei ole tarjolla, että rankoista pikkulapsi ajoista selvinnyt äityli saa panostaa taas itseensä. No, satpahan arvokasta lastenhoito kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotas kun saat oman piltin niin mitään lastenhoitoapua ei ole tarjolla, että rankoista pikkulapsi ajoista selvinnyt äityli saa panostaa taas itseensä. No, satpahan arvokasta lastenhoito kokemusta.
Näinhän se menee. Ja kyllähän minä sitten uhrauduin, ja olen muutoinkin tuota pilttiä välillä hoitanut, vaikka en nauti siitä tippaakaan. Mutta kyllähän tuollainen joulun pilaa. Joulu on ollut itselleni aina levon, rauhan ja tunnelmallisuuden aikaa.
Inhoan joulua vuosi vuodelta enemmän monestakin syystä johtuen, vaikka ei minulla siihen mitään erityisiä traumoja liitykään. Näin pitkäaikaistyöttömänä naisena tämän joulun pilasi kyllä ehdottomasti päättäjien muka vaivihkaa työttömille antama "joululahja". Miksi minusta ollaan tekemässä rikollista vain siksi koska olen työtön ?
Vesisade jota on jatkunut kuukausia
Meidän tunnelman veti apeaksi ja surulliseksi kun saatiin juuri ennen joulua kuulla appiukon sairastuneen vakavasti. Mietteliääksi veti onko viimeinen yhteinen joulu :( Ei tullut mielenkään antaa jonkun mitättömän pienen asian haitata. Aina pitää tapahtua jotain ikävää ennenkuin ihminen osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
Äitini ja hänen äitinsä eivät tule enää toimeen yhtään. Kiukuttelua ja vittuilua puolin ja toisin koko joulu, kiva tasapainoilla siinä välissä. Miehini äiti sairastui syöpään, pari päivää ennen joulua saatiin tietää. Iso leikkaus tiedossa, tulevaisuus ei ole varmaa. Oma isäni ei lähettänyt joulukorttia, ei olla edes nähty vuosiin mutta merkkipäivinä aina muistetaan toisiamme kortilla, tänä jouluna jostain syystä sit ei. Myös joulun yli kestävä flunssa koko perheellä, lapsella ei onneksi niin pahana kuin muilla. Kuitenkin yritettiin viettää rento ja mukava joulu lapsen takia, ainakin ruuat, lahjat ja joulukuusi olivat hyviä ja kauniita :)
kiukuttelevat lapset kalliiden lahjojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Veli jolla on epävakaa persoonallisuushäiriö.
Hitsi. Ihan kuin persoonallisuushäiriössä ei olisi tarpeeksi, mutta että se häiriö on vielä epävakaa.
Mies. Veti palkokasvit sieraimeensa jostain mitättömästä, mikä ei edes koskettanut meitä. Vieläkin möksöttää. Ja minua v*tuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veli jolla on epävakaa persoonallisuushäiriö.
Hitsi. Ihan kuin persoonallisuushäiriössä ei olisi tarpeeksi, mutta että se häiriö on vielä epävakaa.
:D ei ole helppoa sillä perheellä.
Joulun pilasi se, että ostin miehelle 50€ arvoisen hupparin lahjaksi, enkä saanut mieheltä yhtään mitään lahjaa. Lisäksi myöhemmin miehen sukulaiset kyselivät, että mitäs ostitte toisillenne ja mies tokaisi siihen että "Ei mitään kun sovittiin ettei osteta mitään". V#tun paskapää ei kehannu sanoa että minä ostin hupparin ja hän ei mitään!
Ei mikään. Oli ihanaa, rauhallista, toimivaa. Kaikki jouluherkut keittiön ja makuuhuoneenkin puolella. Lapset olivat tyytyväisiä ja iloisia. Ihana joulu, ei ollut stressiä sen valmistelussa eikä vietossa.