Tänään on taas se päivä vuodesta, kun äitien pitäisi uhrautua muiden eteen
Että vituttaa jo heti aamusta. En taida yrittääkään tehdä muita onnelliseksi tänään. Siihen miten onnellisilta he vaikuttavat on saanut pettyä niin sata kertaa edellisinä jouluina.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Tänään on se päivä kun äiti saa kerrankin uhriutua oikein kunnolla.
Sellaiset äidit ja ihmiset muutenkin pitäis jättää ihan ypöyksin. Ei kannata niellä sitä myrkkyä ja paskaa heistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nyt kinkku uunissa ja teinit sai lahjansa.
Kaikki muu ostettu valmiina kaupasta.
Puuroa ei tehdä, en jaksa.Olen kyllästynyt olemaan aina se joka tekee. Joulukuusta ei ole, onneksi nuo muut suostu siihen.
Jouluvaloja on ja lyhtyjä.Itse olin eilen tosi väsynyt ja selkä tosi kipeä.
Jos muut ei tee mitään niin olkoot. Itse asiassa tykkään hillityn tyylikkäästä.Mulle joulu on rauhaa ja haluaisin joulun joskus viettää niin että joku tekisi kaiken mulle.
Se on ihan itsestä kiinni, ettei uhraudu muiden eteen, mutta mulla kesti aivan saatanan kauan tajuta se, että en voi uhrautumalla muiden eteen saada heistä "sellaisia kuin itse haluaisin" = ympärilleni onnellisen perheen. Aina joku kuitenkin marisee, valittaa tai kränää. Tai mies unohtaa tehdä, mitä pyydettiin tai ihan mitä vaan, mikä nostaa verenpaineet.
apSairas ihminen ratkaisee nämä kuten sinä. Ei tee enää mitään
Ei edes leipää lapselle. Istuu virtahepona valittamassa
Miksi tekisin sen leivän, kun mies voi sen tehdä, tavoilla, joita mies arvostaa?
ap
Mies voi elää lasten kanssa niin, kuin haluaa, eli että että ne leivät tehdään, kun lapsi tulee pyytämään. Eikä niin kuin mä oisin halunnut, että on edes jotenkin paikkaansapität ruoka- ja välipala-ajat, jolloin on leivät tehtyinä, ja ellei ne kelpaa, niin muulloin ei leipiä tipu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Että vituttaa jo heti aamusta. En taida yrittääkään tehdä muita onnelliseksi tänään. Siihen miten onnellisilta he vaikuttavat on saanut pettyä niin sata kertaa edellisinä jouluina.
Älä uhraudu. Varaa itsellesi loma etelään ja ilmoita se perheelle paria viikkoa ennen.Marttyyrinkruunu ei ketään kaunista.
Ei sinun tehtäväsi ole tehdä muita onnellisiksi.Onni lähtee itsestä joten jos et ensi vuonna lennä etelään, komenna perhe auttamaan ja sano että yksin et aio joulun eteen enää rehkiä.Mikään ei muutu jos uhraudut ja uhriudut hiljaa etkä saa suutasi auki.
En tiedä mitä hilavitkutinosaa aivoissa se lapsissa nyt kehitti, kun saivat leipää pyytäessään, eikä äidin(vanhemman) luoman aikataulun sanelemana, aika näyttää. Jään mielenkiinnolla seuraamaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä uhraudu. Varaa itsellesi loma etelään ja ilmoita se perheelle paria viikkoa ennen.Marttyyrinkruunu ei ketään kaunista.
Ei sinun tehtäväsi ole tehdä muita onnellisiksi.Onni lähtee itsestä joten jos et ensi vuonna lennä etelään, komenna perhe auttamaan ja sano että yksin et aio joulun eteen enää rehkiä.Mikään ei muutu jos uhraudut ja uhriudut hiljaa etkä saa suutasi auki.
Suoraan sanottuna minua ei huvita viettää aikaa ihmisten kanssa, joita joudun käskemään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tällätavalla aloitat aamun. Ja se johtaa täydelliseen luottamuksen pettämiseen.
Ei johda, pukki tuo lahjat, se mitä mä teen on loppujenlopuksi melko samantekevää. Mutta mietin vain tätä koko helvetin asetelmaa itseni näkökulmasta... Että koitan olla se, jonka takia muut olisivat onnellisia. Miksi vitussa? Miksi? Ei se oikeastaan anna mulle mitään. Haluaisin itse olla se, joka on onnellinen.
ap
Et sinä osaa olla onnellinen. Vertaa sun kommentteja tuohon teinien äitin kommenttiin. Hän osaa olla onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tällätavalla aloitat aamun. Ja se johtaa täydelliseen luottamuksen pettämiseen.
Ei johda, pukki tuo lahjat, se mitä mä teen on loppujenlopuksi melko samantekevää. Mutta mietin vain tätä koko helvetin asetelmaa itseni näkökulmasta... Että koitan olla se, jonka takia muut olisivat onnellisia. Miksi vitussa? Miksi? Ei se oikeastaan anna mulle mitään. Haluaisin itse olla se, joka on onnellinen.
apSinä et koskaan tee mitään kenenkään vuoksi. Maailmasi pyörii napasi ympärillä. Olet paha ihminen
Kyllä mä olen elänyt niin, että muut tulisivat onnellisiksi.
ap
Olet sitten ollut tyhmä ja liian miellyttämishaluinen ja saat syyttää siitä vaan itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEt sinä osaa olla onnellinen. Vertaa sun kommentteja tuohon teinien äitin kommenttiin. Hän osaa olla onnellinen.
No siis en osaa teinien seurassa olla onnellinen se on varmaa. Vittu mitä epäkypsiä ihmispersei tä, elleivät osaa olla kohteliaita. Kuka haluaa viettää aikaansa sellaisten luomuteinien joilla ei ole kohteliaat tavat, seurassa!?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinä et koskaan tee mitään kenenkään vuoksi. Maailmasi pyörii napasi ympärillä. Olet paha ihminen
Kyllä mä olen elänyt niin, että muut tulisivat onnellisiksi.
apOlet sitten ollut tyhmä ja liian miellyttämishaluinen ja saat syyttää siitä vaan itseäsi.
Olen ollut miellyttämishaluinen, mutta en tyhmä. Enkä syytä itseäni, koska tämän on mulle opettanut äitini. Tiesin jo lapsena, että se on väärä tapa elää, koska isoimmat kicksit sain siitä, kun MULLA oli hauskaa, en siitä, kun äiti vaati mua uhrautumaan ja syrjäytttämään omat toiveeni jonkun ankean sukualisensa eteen. Mutta äiti haukkui mua niin hirveästi, että nollalla elämänkokemuksellani lopulta menin uskomaan häntä, en itseäni. Siitä olen hieman katkera, mutta onneksi sentään sisimmässsäni tiedän, miten elää. Etsin sen vain esiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna minua ei huvita viettää aikaa ihmisten kanssa, joita joudun käskemään.
ap
Suoraan sanottuna sä vaan valitat mutten USKALLA itse tehdä muutosta. Joten kun et itse uskalla, lopeta märinä. Asiat eivät muutu ellei itse tee jotain sen eteen että asiat muuttuisivat.
Mä olin joskus just yhtä marttyyri ja negatiivinen kitisijä kunnes tajusin ettei mun ole pakko. Ei ole pakko uhrautua, uhriutua, miellyttää harmpaat irvessä.Ei ole pakko tehdä asioita jotka sotivat omia periaatteitani vastaan. Ei ole pakko koittaa tehdä muita onnelliseksi. Ei ole pakko kuurata taloa jouluksi, tehdä jouluruokaa tai leikkiä että joulu on jees. Voi relata miettimättä muiden mahdollisia odotuksia koska on tajunnut että ne olivatkin perinteiden ja menneisyyden itselle asettamia odotuksia siitä millainen joulun pitäisi olla. Mutku ei tarvitse olla, jos ei halua.Jos perhe haluaa joulun, perhe osallistuu valmisteluun tai joulua ei valmistella piste. Jos perhe koittaa vapaamatkustella, äiti nostaa jalat pöydälle ja tekee lakon.
Ja kas kummaa, mulla on nyt tulossa kuudes ihana joulu.Ilman pakkohössötystä. Ja miksi? Koska tein itse muutoksen.
Ja siis äidillä oli tavallaan pointti muista välittämisessä, totta kai, mutta ongelma siinä oli s, ettei hän arvostanut minua lainkaan, eikä sitä,e tätä enhän mä nyt vittu soikoon voi muista oman onneni kustannuksella välittää. Se ei ole edes mitään välittämistä. Äidin mielestä oli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSuoraan sanottuna sä vaan valitat mutten USKALLA itse tehdä muutosta. Joten kun et itse uskalla, lopeta märinä. Asiat eivät muutu ellei itse tee jotain sen eteen että asiat muuttuisivat.
Mä olin joskus just yhtä marttyyri ja negatiivinen kitisijä kunnes tajusin ettei mun ole pakko. Ei ole pakko uhrautua, uhriutua, miellyttää harmpaat irvessä.Ei ole pakko tehdä asioita jotka sotivat omia periaatteitani vastaan. Ei ole pakko koittaa tehdä muita onnelliseksi. Ei ole pakko kuurata taloa jouluksi, tehdä jouluruokaa tai leikkiä että joulu on jees. Voi relata miettimättä muiden mahdollisia odotuksia koska on tajunnut että ne olivatkin perinteiden ja menneisyyden itselle asettamia odotuksia siitä millainen joulun pitäisi olla. Mutku ei tarvitse olla, jos ei halua.Jos perhe haluaa joulun, perhe osallistuu valmisteluun tai joulua ei valmistella piste. Jos perhe koittaa vapaamatkustella, äiti nostaa jalat pöydälle ja tekee lakon.
Ja kas kummaa, mulla on nyt tulossa kuudes ihana joulu.Ilman pakkohössötystä. Ja miksi? Koska tein itse muutoksen.
No mä haluan sellaista, mitä perhe ei halua, eli rauhaa siisteyttä ym. Niin miksi mä olisin ihmisten kanssa, joita se ei kiinnosta? Ja siis tänä jouluna menen sinne ja ehkä jatkossakin, nytkun olen suatana sentään ne lapset maailmaan pykännyt. Mutta vain käymään.
ap
Ilmeisesti perheeni siis mies ja lapset "osaavat" rakentaa joulun ilman minuakin, ja se on ihan fine, mä en vain tykännyt heidän meluisista sikamaisista tavoistaan.
ap
Ei yhtenä päivänä vuodessa ole pakko syödä laatikoita ja kinkkua.Ei ole pakko ostaa lahjoja, ei ole pakko tehdä yhtään mitään.Kinkkuakin syödään leivän päällä joka päivä.Ei ole pakko viettää joulua.Olen lopettanut joulun vieton aikoja sitten....
Mies ei kunnioittanut minua samoin kuin äitinikään ei, joten sekoilkoot siellä nyt keskenään ja katselkoot vitun Lumiukkoa, mä katson joulurauhan julistuksen. (Ainakin viime vuonna ne meni päälleikkäin ja miehestä se tyhmä animaatio oli tärkeämpi.) Vittu en mene siihen kellonaikaan pahoittamaan mieltäni sinne enää, katson sitä mitä haluan.
ap
Mies on ärsyttävä nuija vammainen, joka on vanhempi lasten, ei niiden äidin kanssa.
ap
Psykologina ymmärrän pahan olon taustaasi ja ettei kyse ole siitä että olisit vain itsekäs kuten moni nyt sinua syyttää. (Ehkä siksi juuri näistä kannattaa ennemmin puhua ystäville tai ammattilaisille kuin av-laisille). Mutta kuulen, että mittasi on täyttynyt ja olet tehnyt kipeän havainnon, että olet ikään kuin hukannut itsesi muiden mukaan eläessä. Ymmärrät myös, että tähän on vaikuttanut äitisi. Tiedostat siis jo paljon mutta siihen liittyy paljon vihaa, katkeruutta ja surematonta surua. Muiden voikin olla vaikea ymmärtää miksi tämä kaikki lähtee liikkeelle juuri nyt ja he voivat jopa pahoittaa mielesi ja syyllistää sinua. Mikäli kyseessä on pieniä tai vähän isompiakin lapsukaisia, voi olla että muutosprosessin kannattaa antaa ikään kuin muhia vielä hiukan vakan alla ja joulun jälkeen alat kaikessa hiljaisuudessa miettimään kuka olet ja mitä haluat ja millaista elämää haluat lopun elämääsi viettää. Koita viettää kuitenkin joulu niin ettet uhriutuisi ja katkeroituisi lisää.
Hyvää joulua tummista sävyistä huolimatta ja kaikkea hyvää elämääsi!
Mutta onneksi tajusin viime yönä, ettei mun tartte sitä vitun nuijaa vammaista miellyttää eikä tehdä onnelliseksi, jos se katsoo lasten kanssa mieluummin Lumiukkoa, kuin että perheenä katsoisimme joulurauhan julistust, niin vittu tehköön niiin! Mitä se sitten vaan mun kanssa mitään vitun perhettä perusti? Aivan turhaan.
ap
Sairas ihminen ratkaisee nämä kuten sinä. Ei tee enää mitään
Ei edes leipää lapselle. Istuu virtahepona valittamassa