Tänään on taas se päivä vuodesta, kun äitien pitäisi uhrautua muiden eteen
Että vituttaa jo heti aamusta. En taida yrittääkään tehdä muita onnelliseksi tänään. Siihen miten onnellisilta he vaikuttavat on saanut pettyä niin sata kertaa edellisinä jouluina.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tällätavalla aloitat aamun. Ja se johtaa täydelliseen luottamuksen pettämiseen.
Ei johda, pukki tuo lahjat, se mitä mä teen on loppujenlopuksi melko samantekevää. Mutta mietin vain tätä koko helvetin asetelmaa itseni näkökulmasta... Että koitan olla se, jonka takia muut olisivat onnellisia. Miksi vitussa? Miksi? Ei se oikeastaan anna mulle mitään. Haluaisin itse olla se, joka on onnellinen.
apSäästetään aikaa. Ei tarvitse kokopäivää lietsoa raivoa (ja siitä käännät jopa oikeutuksen luottamuksen pettämiseen).
Jäät kotiin juomaan vihermehua.
Laita heti viesti, etteivät suotta odotaEn mä petä luottamusta.
apMietin vain, että miksi en vittu tajunnut nuorempana olla koittamatta tehdä muita onnellisiksi.
apOlit jo nuorena itsekäs ja arvaamaton
En ollut. Anteeksi minkälainen sika pystyy latelemaan tämäntasoista paskaa jostakusta anonyymistä, jonka tuntee niinkin syvällisesti, että mun kirjoituksia on lukenut palstalla?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiriherkkä olo tänään?
Mistä vitun landelta säkin olet kotoisin?
:D Aika hyvin irtoaa joltain muultakin.
Ihminen ei voi voida hyvin, jos hänen päämääränsä on vain mula epäitsekkäästi tehdä muut onnellisiksi voi vittu saatanan helvetti. Ja sillä viedään ihmisen omat oikeudet. Mun äitini oli just sellainen PASKA.
ap
Onks tää nyt taas se pitkäpiimäinen kivikissaääliö? Miten se jaksaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei voi voida hyvin, jos hänen päämääränsä on vain mula epäitsekkäästi tehdä muut onnellisiksi voi vittu saatanan helvetti. Ja sillä viedään ihmisen omat oikeudet. Mun äitini oli just sellainen PASKA.
ap
Siis ettei arvostanut mua paskaakaan mutta koitti saada minut uhrautumaan muiden eteen, jotta voisi esitellä muille hyväää tytärtään. Viis hän siitä, miten onneton mä olen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa onnistun tekemään muita onnelliseksi kuitenkaan, miksi edes yrittää? Oisinpa tajunnut tämän jo nuorempana.
apJuuri näin! Kenenkään ei pitäisi joutua elämään sinun kanssasi. Mutta nyt asia järjestyy. Elät loppuikäsi yksin
No enhän elä, mutta ehkä ihmisen kanssa, jota mun ei tarvitse koittaa tehdä onnelliseksi millään tasolla ellen ensin itse ole.
apSinä jäät yksin. Et pysty ihmissuhteisiin. Sinä vain otat. Et osaa antaa. Et edes omille lapsille
Kyllä pystyn. Osaan ja haluan antaa, mutta alan tästä alkaen kyllä tarkistaa tuota muiden onnelliseksi tekemisen eteen tekemiäni uhrauksia. Nehän ovat itseltäni pois. Joka taas tulee olemaan niiltä pois, joista välitän.
ap
Ihan omien sanojesi mukaan et välitä kenestäkään.
Et tee koskaan mitään kenenkään vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Onks tää nyt taas se pitkäpiimäinen kivikissaääliö? Miten se jaksaa?
Mene sä vetämään mitä sä vedätkin, jos ei aihe kiinnosta. Aihe eli elää niin että päämääränä on muiden onnelliseksi tekeminen. Mutta itselle se ei suo mitään, koska muut menee aina edellesi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa onnistun tekemään muita onnelliseksi kuitenkaan, miksi edes yrittää? Oisinpa tajunnut tämän jo nuorempana.
apJuuri näin! Kenenkään ei pitäisi joutua elämään sinun kanssasi. Mutta nyt asia järjestyy. Elät loppuikäsi yksin
No enhän elä, mutta ehkä ihmisen kanssa, jota mun ei tarvitse koittaa tehdä onnelliseksi millään tasolla ellen ensin itse ole.
apSinä jäät yksin. Et pysty ihmissuhteisiin. Sinä vain otat. Et osaa antaa. Et edes omille lapsille
Kyllä pystyn. Osaan ja haluan antaa, mutta alan tästä alkaen kyllä tarkistaa tuota muiden onnelliseksi tekemisen eteen tekemiäni uhrauksia. Nehän ovat itseltäni pois. Joka taas tulee olemaan niiltä pois, joista välitän.
apIhan omien sanojesi mukaan et välitä kenestäkään.
Kyllä välitän ja olen uhrautunut koko ajan siihen, että muut olisivat onnellisia ajattelmatta sitä, miten itse olisin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole todellakaan sanonut, etten välitä. Saa nähdä vain, välittävätkö he minusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tee koskaan mitään kenenkään vuoksiEn ole todellakaan sanonut, etten välitä. Saa nähdä vain, välittävätkö he minusta.
ap
Siis jos lakkaan elämästä niin, että he olisivat onnellisia. Niin onko mulla enää roolia tai osaa heidän elämässään.
ap
Vierailija kirjoitti:
haukotuttaa
Harmi, että sulla on tylsää, ja että valitset elää elämääsi viettämällä aikaasi aiheen parissa, joka ei kiinnosta. Äitikö käski lukea joka ketjun, joka palstalle aloitetaan?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tee koskaan mitään kenenkään vuoksiEn ole todellakaan sanonut, etten välitä. Saa nähdä vain, välittävätkö he minusta.
apSiis jos lakkaan elämästä niin, että he olisivat onnellisia. Niin onko mulla enää roolia tai osaa heidän elämässään.
apSinä puhut lapsistasi pahaa. Sinä teet pahoja tekoja. Et välitä.
Nyt asut yksin yksiössä etkä pysty kuvittelemaan des tuntia hoitamaan koululaisia. Sinun itsekkyytesi vuoksi jäät varmasti yksin
Kuka tahansa ajattelee lapsistaan joskus kiukkuisesti, jos on kiukkuinen. Se on täysin inhimillistä. En tee pahoja tekoja, nimeä yksi. Asun muualla, koska en ala enää uhrautumaan tekemällä muita onnelliseksi ydinperheestä, kun he tekivät minut onnettomaksi ydinperheestä, tai jos he eivät sitä "tehneetkään", niin tulin onnettomaksi ydinperheestä. Jos se olisi heille ollut ihaninta maailmassa niin se on nyt vain voi voi, ette saa sitä!
ap
Meillä nyt kinkku uunissa ja teinit sai lahjansa.
Kaikki muu ostettu valmiina kaupasta.
Puuroa ei tehdä, en jaksa.
Olen kyllästynyt olemaan aina se joka tekee. Joulukuusta ei ole, onneksi nuo muut suostu siihen.
Jouluvaloja on ja lyhtyjä.
Itse olin eilen tosi väsynyt ja selkä tosi kipeä.
Jos muut ei tee mitään niin olkoot. Itse asiassa tykkään hillityn tyylikkäästä.
Mulle joulu on rauhaa ja haluaisin joulun joskus viettää niin että joku tekisi kaiken mulle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä nyt kinkku uunissa ja teinit sai lahjansa.
Kaikki muu ostettu valmiina kaupasta.
Puuroa ei tehdä, en jaksa.Olen kyllästynyt olemaan aina se joka tekee. Joulukuusta ei ole, onneksi nuo muut suostu siihen.
Jouluvaloja on ja lyhtyjä.Itse olin eilen tosi väsynyt ja selkä tosi kipeä.
Jos muut ei tee mitään niin olkoot. Itse asiassa tykkään hillityn tyylikkäästä.Mulle joulu on rauhaa ja haluaisin joulun joskus viettää niin että joku tekisi kaiken mulle.
Se on ihan itsestä kiinni, ettei uhraudu muiden eteen, mutta mulla kesti aivan saatanan kauan tajuta se, että en voi uhrautumalla muiden eteen saada heistä "sellaisia kuin itse haluaisin" = ympärilleni onnellisen perheen. Aina joku kuitenkin marisee, valittaa tai kränää. Tai mies unohtaa tehdä, mitä pyydettiin tai ihan mitä vaan, mikä nostaa verenpaineet.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ap:llä ole mitään mahdollisuutta tehdä toisia onnelliseksi, levittää vain tuota myrkkyä ja pahaa oloa ympärilleen.
Mun mies oli pitkään toista mieltä. Ehkä uskoo siihen vieläkin. Tai ei sillä, etteikö mies tietäisi, että vastaa itsestään, ja vastaisikin, mutta kiitos minun hän sai lapsia ja asua okt:ssa ym. Ja olin siinä siis kyllä itsekin ihan täysillä mukana, mutta väärällä asenteella, tajuan sen nyt. Tällä asenteella ei ois pitänyt siihen lähteä, vaan miettiä enempi itseni tekemistä onnelliseksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
vitun paskaa joulua aapeelle. Toivottavasti hajoat katkeruutesi
Raskasta Joulua!
ap
Tiedän kyllä, mistä tää kumpuaa. Äitini ei koskaan ilmaissut kun olin pieni olevansa onnellinen minusta, ja lisäksi äidillä oli omia murheita, joiden katkeruutta hän levitti minun päälleni. Eli siis olen toisaalta koittanut ilahduttaa äitiä siinä aina epäonnistuen, tai siis ei lapsi oikeastaan voi epäonnistua/onnistua siinä, lapsenhan tulisi ilahduttaa vanhempiaan pelkällä olemassaolollaan, mutta ei se aina ole niin. Lapseen jää silloin ehkä se ajatus, että ansaitsee arvonsa koittamalla elää muita varten. Se on aivan hirveää, en ole sen luonteinen perustaltani lainkaan. Mun ois pitämyt tajuta hylätä äiti, kun se ei ottanut vastaan mitään lapsen iloa tavallaan, vaan kehtasi aina marista, mutta lapsena sitä luulee itse olevansa se hirviö, jos ei tule toimeen kaikkien kuten sellaisen paskan kuin äitini kanssa. Varsinkin kun äiti tietenkin väitti sitä minun viakseni. Kumma kyllä olin aina ilon aihe isäni suvussa.
ap
ap