Tänään on taas se päivä vuodesta, kun äitien pitäisi uhrautua muiden eteen
Että vituttaa jo heti aamusta. En taida yrittääkään tehdä muita onnelliseksi tänään. Siihen miten onnellisilta he vaikuttavat on saanut pettyä niin sata kertaa edellisinä jouluina.
Kommentit (166)
Tuskinpa onnistun tekemään muita onnelliseksi kuitenkaan, miksi edes yrittää? Oisinpa tajunnut tämän jo nuorempana.
ap
Arvasin, että tällätavalla aloitat aamun. Ja se johtaa täydelliseen luottamuksen pettämiseen.
Tämä äiti puuhasi eilen jouluaskareita. Koko perhe osallistui. Teinit teki yhdessä hommia. Heidän juttelua oli kiva seurata. Kukaan ei ota paineita
Tänään nousin aikaisin. Leipä kohoaa liinan alla. Laitan vielä muutaman lahjan pakettiin.
Kun teinit herää, käydään ilahduttamassa omaa äitiäni.
Illemmalla syödään ja pelataan yhdessä.
Kukaan ei uhraudu ja kaikilla on kivaa
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tällätavalla aloitat aamun. Ja se johtaa täydelliseen luottamuksen pettämiseen.
Ei johda, pukki tuo lahjat, se mitä mä teen on loppujenlopuksi melko samantekevää. Mutta mietin vain tätä koko helvetin asetelmaa itseni näkökulmasta... Että koitan olla se, jonka takia muut olisivat onnellisia. Miksi vitussa? Miksi? Ei se oikeastaan anna mulle mitään. Haluaisin itse olla se, joka on onnellinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa onnistun tekemään muita onnelliseksi kuitenkaan, miksi edes yrittää? Oisinpa tajunnut tämän jo nuorempana.
ap
Juuri näin! Kenenkään ei pitäisi joutua elämään sinun kanssasi. Mutta nyt asia järjestyy. Elät loppuikäsi yksin
Itse ajattelin nyt nousta ylös (muu perhe nukkuu vielä). Vien koiran ulos juon ihan rauhassa kahvit ja luen lehden. Olen ajatellut keskittyä mukavaan ja rentoon tunnelmaan, enkä siihen onko kaikki just täydellistä. Päätin etten odota mieheltä enkä teineiltä apuja tai kiitoksia. Juttelen niiden kanssa mukavia, yritän saada ne rentoutumaan.
Mitä siitä jos pöytäliina on silittämättä.
Hyvää joulua ap:lle ja kaikille palstailijoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJuuri näin! Kenenkään ei pitäisi joutua elämään sinun kanssasi. Mutta nyt asia järjestyy. Elät loppuikäsi yksin
No enhän elä, mutta ehkä ihmisen kanssa, jota mun ei tarvitse koittaa tehdä onnelliseksi millään tasolla ellen ensin itse ole.
ap
Tein eilen laatikot ja tänään vielä teen muut ruoat ja valmistelut. Ihana laittaa ruokaa isolle porukalle. Jälkien korjauksen delegoin sitten muille perheen jäsenille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä äiti puuhasi eilen jouluaskareita. Koko perhe osallistui. Teinit teki yhdessä hommia. Heidän juttelua oli kiva seurata. Kukaan ei ota paineita
Tänään nousin aikaisin. Leipä kohoaa liinan alla. Laitan vielä muutaman lahjan pakettiin.
Kun teinit herää, käydään ilahduttamassa omaa äitiäni.
Illemmalla syödään ja pelataan yhdessä.
Kukaan ei uhraudu ja kaikilla on kivaa
Miten sä jaksat? Mun tekis vaan mieli nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei johda, pukki tuo lahjat, se mitä mä teen on loppujenlopuksi melko samantekevää. Mutta mietin vain tätä koko helvetin asetelmaa itseni näkökulmasta... Että koitan olla se, jonka takia muut olisivat onnellisia. Miksi vitussa? Miksi? Ei se oikeastaan anna mulle mitään. Haluaisin itse olla se, joka on onnellinen.
ap
Sinä et koskaan tee mitään kenenkään vuoksi. Maailmasi pyörii napasi ympärillä. Olet paha ihminen
Vierailija kirjoitti:
Tein eilen laatikot ja tänään vielä teen muut ruoat ja valmistelut. Ihana laittaa ruokaa isolle porukalle. Jälkien korjauksen delegoin sitten muille perheen jäsenille.
Ilkeää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinä et koskaan tee mitään kenenkään vuoksi. Maailmasi pyörii napasi ympärillä. Olet paha ihminen
Kyllä mä olen elänyt niin, että muut tulisivat onnellisiksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Säästetään aikaa. Ei tarvitse kokopäivää lietsoa raivoa (ja siitä käännät jopa oikeutuksen luottamuksen pettämiseen).
Jäät kotiin juomaan vihermehua.
Laita heti viesti, etteivät suotta odota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSäästetään aikaa. Ei tarvitse kokopäivää lietsoa raivoa (ja siitä käännät jopa oikeutuksen luottamuksen pettämiseen).
Laita heti viesti, etteivät suotta odota
En mä petä luottamusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSäästetään aikaa. Ei tarvitse kokopäivää lietsoa raivoa (ja siitä käännät jopa oikeutuksen luottamuksen pettämiseen).
Laita heti viesti, etteivät suotta odotaEn mä petä luottamusta.
ap
Mietin vain, että miksi en vittu tajunnut nuorempana olla koittamatta tehdä muita onnellisiksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita heti viesti, etteivät suotta odotaEn mä petä luottamusta.
apMietin vain, että miksi en vittu tajunnut nuorempana olla koittamatta tehdä muita onnellisiksi.
ap
Ja siis tajunnut, että ei se ole muilta pois, vaikka tekisin itseni onnelliseksi...jollain tavalla....en kyllä tiennyt, mikä se olisi.....
ap
Uliuu. Aloitat aamusi av-palstalla itkemällä.
Onpa ihanan jouluinen keskustelu.
Ei hämmästytä.