Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suutuin! Joku tässä mättää: "varaa vain yhteen lahjaan pojalle"

Vierailija
24.12.2017 |

en usko. Anteeksi. mutta en . Itse olen köyhä joka on elänyt perustoimeentulotuen varassa jonkun aikaa, ja mitäään en voi ostaa .Silti olisin ainoalle lapseleni (jos sellainen olisi) hankkinut muutaman joululahjan vaikka ilmaiseksi jostain. Olisin myynyt vaikka viimeisn koruni yltäni, vienyt panttilainaamoon, tai tehnyt ihan mitä tahansa saadakseen lapselle hieman joulua. Lainannut kaverilta, ottanut pikavipin, mennyt diakoniatoimistoon, sossuun hakemaan harkinnanvaraista vaikka lapsen vaatteeseen, jonka olisin paketoinut. Alkoi suutuuttaa nämä vanhemmat. jotka ovat nmäin avuttomia!
Onksi muut auttoi ja poika sai lahjat. Juttu IL:ssä.

Kommentit (176)

Vierailija
1/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki olisikin ollut ihan turha. 

Vierailija
2/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712232200627177_u0.shtml

missä poijan 4 isovanhemmat? tädit, sedät, kummit, serkut,?

En usko sanaakaan tästä  jutusta. Tai sitten on tahallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lahjoja pitää olla paljon? Jos on vähän varaa ja tietää, minkä lahjan sen oma lapsi haluaa, niin ostaa sitten sen. Ymmärrätkö, että kaikissa perheissä ei todellakaan ole ikinä ollutkaan tuollaista suurien lahjamäärien antokulttuuria, kuten sinulla? Vaikka olisikin rahaa, millä mällätä, niin silti se joulu ei keskity lahjoihin, vaan ihan muuhun. Esim. tiedän yhden perheen, jossa koko suku kokoontuu mökille viettämään aikaa yhdessä. Siellä jaetaan jokaiselle oma henkilökohtainen joulupukki, joka ostaa yhden lahjan tälle omalle etukäteen arvotulle lahjan saajalleen. Lahjaan EI saa käyttää isoja summia, koska lapsikin voi olla jonkin henkilökohtainen joulupukki. Lahjo voi olla kierrätetty, se voi olla itsetehty, se voi olla ilmainen. Siellä arvostetaan kekseliäisyyttä, mielikuvitusta, hulluttelua ja ajatuksella valittuja pieniä muistoja. Ne lelut ym. hankinnat tehdään ihan joskus muulloin kun jouluna.

Vierailija
4/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vähävarainen, ostin lapselle kympillä pehmolelun.

Vierailija
5/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti on kaksi koiraa, joiden ylläpitoon on varaa...

Vierailija
6/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria kaksin kappalein.

Mutta ei lähes ilmaisiin porkkanoihin lanttuihin riisiin ja perunoihin.

Niin halpaa lihaa kuin kinkku on ei saa muulloin kun jouluna.

Uusavuton ihminen

Vierailija
7/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät vaan itse viitsi yrittää tarpeeksi vaan ovat oppineet tai opetelleet tavan, että valitetaan mielummin ja odotetaan, että muilla on vastuu auttaa, kunhan vaan viitsii ruikuttaa omaa surkeuttaan. Sama siis täällä, eihän lahjojen keksiminen vaikeaa ole nykypäivänä, kun esim. on paljon kirpputoreja, joista saa vaikka ja mitä kohtuullisella hinnalla. Ja mielestäni elämässä saa yllättävän paljon aikaan, kun vaan "käärii hihat" ja ryhtyy toimeen. Tahtoa ja tietynlaista asennetta se vain kysyy, mutta jotkut tosiaan mielummin uhriutuvat kuin ottavat elämänhallinnan omiin käsiinsä.

Hyvää joulua!

Vierailija
8/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on koiria mutta ei varaa lapselle joulua järjestää.. Koko vuoden kun kerää pulloja on varaa yhteen lisälahjaan ja kinkkuun. Toivottavasti alkaa nyt jo säästämään ensi joulua varten.

Vierailija
9/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koiriakin on, niihihän ei mene yhtään rahaa.

Vierailija
10/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammoksuttaa tuo että koirat vievät käytännössä pojalta jouluruuat ja lahjat. Tämän lajin koiraihmiset on ihan pimeitä. Miltä lapsesta aikuisena tuntuu kun äiti panosti koiriin ennemmin kuin häneen.

Vierailija
11/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranruokien kilohinnalla saa aikamoista herkkua ruokapöytään.

Vierailija
12/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen hermostuttaa. 2 kiloa porkkanoita maksaa euron. Perunoita alle euron kilo, ja lantut samaa luokkaa. Mitä ne sitten normaalisti arkena syö vielä tuota halvemmin,jos ei ole varaa jouluna jouluruokiin? Onko juuri halvempaa lihaa kilohinnalla kuin kinkku? Vai pitääkö kaiken olla valmista? Onko nämä uusavuttomia. On niitä ihmisiä joilla on oikea hätä.

Miksi on kaksi koiraa, jos ei ole varaa ihmisten ruokaan?

Vierailija
13/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusafkat ei oikeasti maksa paljoa. Jos siirapin jättää pois niin muutamalla eurolla saa jo pari kiloa laatikoita. Riisipuuro, maito ja riisi ei paljoa maksa. Uunijuurekset on halpoja, kokonainen lohi halvempaa kuin jauheliha. Sinkkukinkku on kympin.

Suomalainen jouluruoka on pula-ajan herkuista koostettu. Ei meilläkään joulupukin mene viittäkymppiä enempää ja siinä on ruokaa moneksi päiväksi.

Itse olen köyhyysrajan alapuolella oleva yrittäjä (kk-tulot 400-1200€ välillä), jolle kukaan ei koskaan tule tarjoamaan mitään jouluapuja. Ne menee niille jotka saa sossurahaa. Yrittäjä sitä ei saa. Mutta auta armias jos firma lähtee tästä vetämään niin kyllä riistoporvariksi haukutaan.

Vierailija
14/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaakin antaa tuollaisen haastattelun lehden palstalle, katsokoon peiliin.

Vierailija
15/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne koirat olla lapsellekin tärkeitä, jopa jouluruokia tärkeämpiä.

Vierailija
16/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjat jutulta vie tuo lopussa mainittu miesystävä. Joopa joo, nyyhkytarinalla kerätty yh:lle ruokaa ja tuleehan sinne sitten vielä miesystäväkin syömään...

Vierailija
17/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksei se yksi lahja riitä?

Vierailija
18/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin roskalava ryhmissä on vaikka kuinka paljon siistejä leluja tarjolla. En nyt jaksa lukea minkä ikäinen lapsi kyseessä, mutta olen itse miettinyt, että sieltä voisi haalia ihan tosi hyvät lahjat lapsille.

Vierailija
19/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillkökään.. jää pleikkari ostamatta kun rahat menee Audiin. No ei, mut mäörö ei kerro mitään kun hinta ratkaisee. Oon huomannut jo ajat sitten et vähiten kerjää ne, jotka eniten tarvitsee. Onneksi itse tiedän pari oikeaa kohdetta. Yksin elävö sairaseläkeläinen, ei käytä alkoa eikä tupakoi on yksi.

Vierailija
20/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös ihmetytti jutun lopussa manittu miesystävä. Miksi hän ei osallistu jouluruuan ostoon? Olen sitä mieltä, että lahjoja ei tarvita kuin muutama ja edullisesti saa kyllä kivoja ja tarpeellisia juttua. Voihan joulupakettiin kääriä vaikka lempi karkkipussin tai paketillisen sukkia, joita täytyy muutenkin lapselle ostaa. Itse en ainakaan ole pahastunut koskaan tämäntapaisista lahjoista. Lapsi odottaa juuri sellaisia lahjoja, joita hänet on kasvatettu odottamaan.