Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuin! Joku tässä mättää: "varaa vain yhteen lahjaan pojalle"

Vierailija
24.12.2017 |

en usko. Anteeksi. mutta en . Itse olen köyhä joka on elänyt perustoimeentulotuen varassa jonkun aikaa, ja mitäään en voi ostaa .Silti olisin ainoalle lapseleni (jos sellainen olisi) hankkinut muutaman joululahjan vaikka ilmaiseksi jostain. Olisin myynyt vaikka viimeisn koruni yltäni, vienyt panttilainaamoon, tai tehnyt ihan mitä tahansa saadakseen lapselle hieman joulua. Lainannut kaverilta, ottanut pikavipin, mennyt diakoniatoimistoon, sossuun hakemaan harkinnanvaraista vaikka lapsen vaatteeseen, jonka olisin paketoinut. Alkoi suutuuttaa nämä vanhemmat. jotka ovat nmäin avuttomia!
Onksi muut auttoi ja poika sai lahjat. Juttu IL:ssä.

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo niin paha juttu ollut, ihan hyvä, kun oli sanonut pojalle ettei ole kuin 1 lahja. Hirveän monet ottavat joulutohinoinin langetessaan vippejä ja se vaikuttaa sitten koko kevään taloudelliseen pärjäämiseen. Jotkut voivat jopa joutua ihan lopulliseen velkakierteeseen.

Toivon, että tulee vielä sellainen minimalistinen joulumuoti, että mitään kallista ylimääräistä ei tunneta painetta hankkia, varsinkaan jos ei ole varaa.

Vierailija
42/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vähävarainen, ostin lapselle kympillä pehmolelun.

Tuo onkin helppoa ihan pikkulapselle, mutta ei isommalle. Kouluiässä vertaillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän ne pojan lahjat anneta poikakaverille- Kortsuihin ja ehkäisyihin nekin kenties saattaa mennä. Joulpulloon, koirien ruokiin. Kuka tietää- Lapsi on viimeinen. 

Vierailija
44/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksei se yksi lahja riitä?

Riittihän se pojalle, etkö lukenut juttua?

Muut halusivat auttaa ja olisinpa itsekin tiennyt auttaa tuota perhettä

Vierailija
45/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tietysti on kaksi koiraa, joiden ylläpitoon on varaa...

Minullakin on koira, ja työssäkäyvänä se otin. Välillä olin ttt:lla, mutta koira on perheenjäsen jota ei tullut mieleenkään hylätä vain rahatilanteen takia. Karsin vaikka omista menoistani ja söin vaikka kaurapuuroa, että koiralla on kaikki välttämätön.

Sittemmin olen taas työllistynyt.

Vierailija
46/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiköhän ne pojan lahjat anneta poikakaverille- Kortsuihin ja ehkäisyihin nekin kenties saattaa mennä. Joulpulloon, koirien ruokiin. Kuka tietää- Lapsi on viimeinen. 

Koiranruokaa saa ison säkin 16€:lla, riittää kahdelle koiralle yli kuukaudeksi, vaikka toinen olisi iso koira. Ja siihen lisäksi halpoja koirien liha-, ym ruokia, ei koiranruoka niin kallista ole, ellei osta kallista.

Vierailija
47/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lemmikkienpitämistä pienituloisella mitenkään tuomitse, mutta sitä ihmettelen, miten nainen on hankkinut juuri chihuahuan (hinta n. 1500e) ja toisenkin rotukoiran (karjalankarhukoira n. 800e). Taloustilanne kun todennäköisesti on ollut huono jo pidemmän aikaa, kun 11-vuotias poikakin jo köyhyyteen tottunut.

Vierailija
48/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällä hetkellä toimeentulotuella, mutta kyllä lapsi silti saa lahjoja. Meiltä vanhemmilta ei saa nyt kuin yhden, koska isovanhemmilta tuli taas sellainen röykkiö, että huhhuh. Emme halua, että lapsi oppii saamaan aina jouluisin sen 20 lahjaa. On vielä niin pienikin, ettei osaa toivoa mitään tiettyä, mutta kyllä me silti osaamme säästää pitkin vuotta lahjoja varten. Olen aika varma, että moni haluaa vain ilmaiset lahjat lapselleen, tai sitten rahat menevät johonkin ihan muuhun, kun kyllä joku aina ostaa lapselle lahjan, kun säälittää lapsi. 

Vierailija
49/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset teinejä niin niitä lahjoja tulee vähän mutta halvalla niitä ei saa.

Menee paljon enemmän rahaa kuin pienten lasten leluihin.

Vierailija
50/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen kerjäämiskulttuuri tosiaan levinnyt nykypäivänä. Joulu tehdään sen mukaan mihin on varaa. Hyvin voi päättää että jouluna annetaan vain yksi lahja. Monissa perheissä tehdään niin. Uskon että poika saisi paremmat eväät elämälleen muulla kuin fbkerjäyksellä.

FB-kerjäyksellä?? Äiti laittoi tasan yhden kommentin kun oli samanlainen tapaus kuin toisellakin.. Tosi kerjäystä ja hirvee nyyhkytarina tosiaan.. Huh huh kun v****ttaa tällaiset kommentit joissa ollaan niin katkeria kun joku saa lahjoituksena jotain..

Rauhoitu Mira ja hyvää joulua teille!

PS. Aloitko juomaan heti aamusta kun noin raivo päällä?:0

Vierailija
51/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lukee vielä että alkavat viettämään nyt joulua MIESYSTÄVÄNSÄ, lasten ja koirien kanssa. Ensin puhuttiin vain hänestä yksinhuoltajasta. Missä miehen apu perheelle?? Toivottavasti ei mene senttiäkäön viinaan tai tupakkaan rahaa.

Muuten tietenkin äärettömän hienoa että hyväsydämisiä ihmisiä löytyy, kuhan ei hyödynnettäisiin antamaansa apua väärin. Millainen ihminen tosin edes pystyy tuollaiseen. Kaikesta huolimatta hyvää ja rauhallista joulua kaikille! :)

Vierailija
52/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niistä koirista iloa koko vuoden tarpeiksi. Ehkä ne on jotain löytökoiria eikä ole maksaneet juuri mitään. Vaikea kyllä ymmärtää, ettei mitään ruokaa ole rahaa ostaa, koska pitäähän syödä joka päivä eikä vaan jouluna. Ketjussa jo moneen kertaan todettu, että jouluruoka on edullista.

Vierailija
53/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lemmikkienpitämistä pienituloisella mitenkään tuomitse, mutta sitä ihmettelen, miten nainen on hankkinut juuri chihuahuan (hinta n. 1500e) ja toisenkin rotukoiran (karjalankarhukoira n. 800e). Taloustilanne kun todennäköisesti on ollut huono jo pidemmän aikaa, kun 11-vuotias poikakin jo köyhyyteen tottunut.

Eihän tuossa edes kerrota millainen se toinen koira on...?

Vierailija
54/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on puolipäiväinen siivooja.. Siivoojan kk-palkka on reilu tonni ja puolipäiväisen on tästä puolet.

Vierailija
55/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa edes kerrota millainen se toinen koira on...?

Kirjaimellisesti TOINEN lause tuossa lehtijutussa: "Tulot eivät päätä huimaa, mutta ruokittavana ovat 11-vuotias poika sekä karjalankarhukoira ja chihuahua."

Vierailija
56/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoiko kukaan sitä kuvaa? Oli siellä uudet hienot telkkarit ja huonekalut. Mut sit ei lapselle voida muka joulua järjestää?

Mitä se miesystävä tekee? Ei osallistu mitenkään?

Helvetin kitisijät. Ihan kun joulun aikaan ei siivoajalle löydy kokopäiväistä työtä. Camoon!

Vierailija
57/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirathan ovat voineet olla myös perheessä kauan. Aikaisempi mies/tytön isä on ostanut koirat? Tai koirat on naisen vanhempien hankkimat?

Vierailija
58/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tavallinen ihminen edes tarvitsee karhukoiraa? Parempiakin seurakoiria on.

Vierailija
59/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että on vähän holtitonta rahankäyttöä tällä perheellä, mutta itse ajattelin juttua lukiessani, että olisin hyvin voinut ostaa jollekulle jouluruuat. Pieni raha minulle, iso ilo jollekulle. Harmi kun ei tullut aikaisemmin mieleen.

Vierailija
60/176 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoiko kukaan sitä kuvaa? Oli siellä uudet hienot telkkarit ja huonekalut. Mut sit ei lapselle voida muka joulua järjestää?

Mitä se miesystävä tekee? Ei osallistu mitenkään?

Helvetin kitisijät. Ihan kun joulun aikaan ei siivoajalle löydy kokopäiväistä työtä. Camoon!

Pieni tv ja naarmuinen pöytä :) No itsellä on huonommat mutta en silti jaksa kadehtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä