Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan miehen kanssa kihloissa, mutten vieläkään kelpaa heidän suvun perhejouluun

Vierailija
22.12.2017 |

Monen mielestä loukkaannuin turhasta ja pilaan jaikkien joulun valituksellani. En vaan voi mitään, että tämä loukkaa minua. Miehen vanhemmilla on siis perinteinen iso sukujoulu, johon tulee ainakin isovanhemmat ja miehen siskot. Mies ei tahdo minua mukaan sinne, koska kuulemma heillä ei ole ikinä ollut jouluna kylässä mitään tyttöystäviä tai poikaystäviä, koska kyseessä on SUKUjoulu. Öh, me ollaan kihloissa! Mielestäni monen muunkin joulupöydässä on myös niitä sukulaisten kumppaneita, eikös?

Olen jotenkin aina kaivannut sellaista isoa perhejoulua ja olin kai tyhmä, kun miehen kosittua luulin sellaisen vihdoin saavani. Oman perheeni suku on aina ollut tosi kylmää ja etäistä. En nytkään tiedä, viitsinkö edes mennä vanhempieni luo katselemaan sitä murjotusta ja kuuntelemaan valitusta. Toisaalta jouluna ei pitäisi jäädä yksinkään. Olen katkera ja kateellinen miehelle, joka pääsee taas kerran kadehtimaani sukujouluun eikä ota minua mukaan typerien tekosyiden takia. Veikkaan, että aika harva yhdessäasuva, kihloissakin oleva pariskunta vietää joulua erillään.

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tossa tilanteessa ukko viettää joulun mielummin sukunsa kanssa kun sinun nii ukko välittömästi vaihtoon. Joko menette yhdessä, olette menemättä yhdessä tai eroa kehiin. 

Vierailija
22/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy voisi olla se, että ap  on näitä kaavoihinsa kangistuneita ihmisiä, joille asiat ovat olemassa vain yhdellä tavalla. Mies ei halua sinua päsmäröimään vanhempiensa kotiin.

Vierailija
24/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mua ei huolittais kihlatun perheen joulun viettoon, toivoisin kihlattuni jäävän myös pois, viettämään joulua kanssani, varsinkin jos tietäisi että vaihtoehtona on minun jääminen yksin. Kertoo minulle jotain arvostamisesta ja välittämisestä tuo kuvio. Tai pikemminkin niiden puutteesta.

Ripustautuuko kaikki puolisoonsa tuolla tavalla? Ei ihme, että eroja tulee, jos mies ei enää saa olla oma itsensä vaan hänestä tulee jonkinlainen seura"neiti".

Vierailija
25/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan varmasti aviossa olevat, muttei mitään tyttö ja poikaystäviä joita kihlaliittolaiset ny vaan oikeasti ovat.

Taitaa ap olla melko vr jos ei moista suoraan tajua

Vierailija
26/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin mä menen oman perheen kanssa viettämään joulua ja mies omansa. Näin on ollut aina ja ainoa asia mistä tulee erimielisyyttä on se kumpi ottaa koiran mukaan. En ymmärrä mikä tuossa on ongelma? Ap ei halua viettää joulua oman perheen kanssa?

Vierailija
27/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP on kertonut miehelleen haluavansa viettää joulun tämän kanssa, miksi mies valitsee jotkut muut ihmiset?  

Vierailija
28/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuesta, tuli vähän parempi mieli. <3 Omat kaverini ja äitini tosiaan olivat sitä mieltä, että nipotan turhasta ja pilaan omalla valituksellani kaikkien joulun. Kaveritkin oli täysin miehen puolella siinä, että sukujoulu on muka vaan sukujoulu, johon pelkkä kihlattu ilman yhteisiä lapsia ei välttämättä kuulu. Mielestäni monen sukujoulussa on jopa ihan pelkkiä kumppaneitakin? Jopa teinien kumppaneita kuuluu monen perhejouluun, vaikka teinit olisivat seurustelleet vasta kuukauden pari.

ap

Vierailija
29/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin mä menen oman perheen kanssa viettämään joulua ja mies omansa. Näin on ollut aina ja ainoa asia mistä tulee erimielisyyttä on se kumpi ottaa koiran mukaan. En ymmärrä mikä tuossa on ongelma? Ap ei halua viettää joulua oman perheen kanssa?

Etkö siis ajattele, että sinä ja miehesi (ja koira) olette nyt oma perheenne?

Vierailija
30/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen jotenkin aina kaivannut sellaista isoa perhejoulua ja olin kai tyhmä, kun miehen kosittua luulin sellaisen vihdoin saavani. Oman perheeni suku on aina ollut tosi kylmää ja etäistä. En nytkään tiedä, viitsinkö edes mennä vanhempieni luo katselemaan sitä murjotusta ja kuuntelemaan valitusta."

Tuliko mieleesi, että miesystäväsi suku saattaa olla oikeasti aivan samanlaisia, voiko olla mahdollista että hän jopa hieman häpeää heitä, eikä siksi halua sinua mukaan.

Vierailija
31/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta? AP kyllä kertoo ihan selkeästi miksi ei halua viettää joulua oman perheen kanssa.

Vierailija
32/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tuesta, tuli vähän parempi mieli. <3 Omat kaverini ja äitini tosiaan olivat sitä mieltä, että nipotan turhasta ja pilaan omalla valituksellani kaikkien joulun. Kaveritkin oli täysin miehen puolella siinä, että sukujoulu on muka vaan sukujoulu, johon pelkkä kihlattu ilman yhteisiä lapsia ei välttämättä kuulu. Mielestäni monen sukujoulussa on jopa ihan pelkkiä kumppaneitakin? Jopa teinien kumppaneita kuuluu monen perhejouluun, vaikka teinit olisivat seurustelleet vasta kuukauden pari.

ap

Ihanko oikeasti sitä on jossain 15v ikäisiä, jotka ei ole jouluna isän ja äidin kanssa, vaan satunnaisen tyttö/poikakaverin suvun kanssa? Taitaa olla kyse itähelsinkiläisistä perheistä, joissa oma eno voi olla myös siskon isä. Tosin äiti ei ole siskon äiti.

Vierailija
33/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä sinä siihen miehesi sukuun kuulut. Ja mies sinun sukuusi. Yleensä parit tekevät niin, että joko viettävät joulun kahdestaan ( + mahdolliset lapset) tai menevät viettämään sitä yhdessä ensin toisen vanhempien luokse ja sitten toisen. Meillä on ainakin näin aina ollut.

Vierailija
34/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin äkkilähdön etelään tuossa tilanteessa.Jotain kivaa sitten itselle jos seura ei kelpaa.

Vierailija
35/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ollaan me tavallaan mutta molemmilla on myös se oma perhe eli vanhemmat ja sisarukset. Me vietetään kaikki muut juhlat miehen kanssa yhdessä joten musta on vaan hyvä että on edes yksi juhla milloin ollaan vaan sen oman perheen kanssa. Asia olisi eri jos olisi lapsia sillä haluaisin heille vähintään yhtä ihania muistoja joulusta kuin itselläni on. Ei tuo koira taida näistä ymmärtää.

Vierailija
36/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäsiä olette ja kauanko olette olleet yhdessä? Kihloissa olo kun ei nykypäivänä kerro mitään parisuhteen vakavuudesta.

Vierailija
37/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ollaan me tavallaan mutta molemmilla on myös se oma perhe eli vanhemmat ja sisarukset. Me vietetään kaikki muut juhlat miehen kanssa yhdessä joten musta on vaan hyvä että on edes yksi juhla milloin ollaan vaan sen oman perheen kanssa. Asia olisi eri jos olisi lapsia sillä haluaisin heille vähintään yhtä ihania muistoja joulusta kuin itselläni on. Ei tuo koira taida näistä ymmärtää.

Mä en saa tuosta ajatuksesta yhtään kiinni. Meillä on ollut aina niin, että joulut ollaan vuorovuosin vanhempien luona. Haluan viettää jouluni sekä mieheni että sukulaisteni ja miehen sukulaisten kanssa.

Vierailija
38/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta? AP kyllä kertoo ihan selkeästi miksi ei halua viettää joulua oman perheen kanssa.

En ole tuo jolta kysyit, mutta minusta tosi typerä syy olla menemättä.

Vierailija
39/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en saa tuosta ajatuksesta yhtään kiinni. Meillä on ollut aina niin, että joulut ollaan vuorovuosin vanhempien luona. Haluan viettää jouluni sekä mieheni että sukulaisteni ja miehen sukulaisten kanssa.

Niin no meille molemmille joulu on aina ollut tärkeä ja se juhla joka ollaan perheen kanssa eikä kenelläkään ole kiire mihinkään voi vain olla ja viettää aikaa yhdessä. En mistään hinnasta jättäisi yhtään joulua viettämättä perheeni kanssa eikä mieskään halua. Vanhemmillemmekin on tärkeää että kaikki ovat paikalla ja sisaruksia on mukava nähdä kun asuvat aika kaukana niin ei nähdä kovin usein.

Vierailija
40/146 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta kysyit, mutta minusta tosi typerä syy olla menemättä.

Miten niin? AP kertoi, että perheensä ovat kylmiä ja etäisiä jonka ymmärrän niin, että ei ole sellaista lämmintä perhe ilmapiiriä jossa ihmiset nauttisivat toistensä läsnäolosta. Ihan ymmärrettävää että joulunvietto yhdessä ei tällöin ole hirveän mielekästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä