Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan miehen kanssa kihloissa, mutten vieläkään kelpaa heidän suvun perhejouluun

Vierailija
22.12.2017 |

Monen mielestä loukkaannuin turhasta ja pilaan jaikkien joulun valituksellani. En vaan voi mitään, että tämä loukkaa minua. Miehen vanhemmilla on siis perinteinen iso sukujoulu, johon tulee ainakin isovanhemmat ja miehen siskot. Mies ei tahdo minua mukaan sinne, koska kuulemma heillä ei ole ikinä ollut jouluna kylässä mitään tyttöystäviä tai poikaystäviä, koska kyseessä on SUKUjoulu. Öh, me ollaan kihloissa! Mielestäni monen muunkin joulupöydässä on myös niitä sukulaisten kumppaneita, eikös?

Olen jotenkin aina kaivannut sellaista isoa perhejoulua ja olin kai tyhmä, kun miehen kosittua luulin sellaisen vihdoin saavani. Oman perheeni suku on aina ollut tosi kylmää ja etäistä. En nytkään tiedä, viitsinkö edes mennä vanhempieni luo katselemaan sitä murjotusta ja kuuntelemaan valitusta. Toisaalta jouluna ei pitäisi jäädä yksinkään. Olen katkera ja kateellinen miehelle, joka pääsee taas kerran kadehtimaani sukujouluun eikä ota minua mukaan typerien tekosyiden takia. Veikkaan, että aika harva yhdessäasuva, kihloissakin oleva pariskunta vietää joulua erillään.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta isovanhemmat ja miehen siskot ei vielä ole sama kuin iso sukujoulu. Iso siitä tulee vasta sitten, kun paikalla ovat miehen sedät, tädit, serkut jne. perheineen. Miksi ihmeessä kukaan on kateellinen siitä, että paikalla on non 4 kpl yli 70v ikäisiä isovanhempia, vähintään 2 kpl omanikäisiä naisia, joilla todennäköisesti on ihan erilaiset joulutavat kuin ap:lla sekä miehen vanhemmat, jotka eivät ole erityisen innoissaan siitä, että paikalle tulee joku, jolle joutuu uudestaan ja uudestaan selittämään, miksi millekin haudalle viedään kynttilä, miksi isovanhemmilla on oikeus torkahtaa päivällä jne.

What. Onkohan sinulla väärä käsitys 70v. ihmisistä vai vai huono tuuri omien sukulaisten kansaa. Oma äitini on 70v. ja ei todellakaan torkahtele pöytään :D on viela työelämässäkin vuoden ja sen jälkeen perustamassa vielä oman yrityksen. Noh meidän suvussa 90-vuotiaita voidaan alkaa kutsua jo vanhoiksi. Ehkä.

Sinustako 90v ei ole yli 70 v?

Vierailija
142/146 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaa vuotta kihloissa ja eka joulu yhdessä :) toivottavasti myös tulevina vuosina <3 eka kerta ku vietän joulun kumppanin kanssa

Toivot vaihtavasi kumppania vuosittain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jouluna nyt pitäisi pariskunnan olla yhdessä, ei väliä onko naimisissa vai ei. Ollaan avomiehen kanssa oltu yhdessä nyt kolme ja puoli vuotta, mutta ehdottomasti vietetään joulut yhdessä. Tänä jouluna mennään aatonaattona kahdeksi yöksi omille vanhemmilleni, mihin tulee sisarukset kumppaneineen (kukaan ei vielä naimisissa), ja joulupäivänä mieheni vanhemmille, jonne tulee hänen sisarukset puolisoineen. Minutkin on kutsutta vaikka ei naimisissa olla :)

Typeräähän joulu erillään on viettää. Miksi ette järjestäisi joulua kahdestaan? Tai änkeä mukaan, ja selität miehellesi, että et halua olla joulua yksin, ja vielä ilman omaa rakasta.

Olemme olleet avomieheni kanssa viisi vuotta yhdessa ja viettäneet kaikki joulut erillään, koska sukumme asuvat aivan eri puolilla Suomea. Olemme viettäneet kahdestaan joulua yleensä viikkoa aikaisemmi joko ulkomailla tai Suomessa. Että kyllä sitä vain on muunlaisiakin tapoja.

Vierailija
144/146 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella ikävältä, ettei ap:n mies halua viettää ap:n kanssa joulua. Kuulostaa minusta vähän siltä, ettei hän aio jäädä ap:n kanssa yhteen loppuiäkseen, on vaan tämän kanssa, kunnes löytää jonkun paremman, ja ei siksi halua tätä perheelleenkään esitellä. :/

Minä olen aina ollut tervetullut mieheni (sekä nykyisen, että exän) perheen luo jouluksi ja avopuolisoni minun perheeni luokse. Jos näin ei olisi, oltaisiin joulu kahdestaan. En voisi kuvitella viettäväni joulua ilman puolisoani. Toki jokaisella parilla omat tapansa, mutta tästä asiasta pitäisi mielestäni sopia yhdessä.

Vierailija
145/146 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen mielestä loukkaannuin turhasta ja pilaan jaikkien joulun valituksellani. En vaan voi mitään, että tämä loukkaa minua. Miehen vanhemmilla on siis perinteinen iso sukujoulu, johon tulee ainakin isovanhemmat ja miehen siskot. Mies ei tahdo minua mukaan sinne, koska kuulemma heillä ei ole ikinä ollut jouluna kylässä mitään tyttöystäviä tai poikaystäviä, koska kyseessä on SUKUjoulu. Öh, me ollaan kihloissa! Mielestäni monen muunkin joulupöydässä on myös niitä sukulaisten kumppaneita, eikös?

Olen jotenkin aina kaivannut sellaista isoa perhejoulua ja olin kai tyhmä, kun miehen kosittua luulin sellaisen vihdoin saavani. Oman perheeni suku on aina ollut tosi kylmää ja etäistä. En nytkään tiedä, viitsinkö edes mennä vanhempieni luo katselemaan sitä murjotusta ja kuuntelemaan valitusta. Toisaalta jouluna ei pitäisi jäädä yksinkään. Olen katkera ja kateellinen miehelle, joka pääsee taas kerran kadehtimaani sukujouluun eikä ota minua mukaan typerien tekosyiden takia. Veikkaan, että aika harva yhdessäasuva, kihloissakin oleva pariskunta vietää joulua erillään.

Ootte varmaan hyvä pari..No eroa odotellessa..

Vierailija
146/146 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta ja Ihmettelisin itsekin suuresti. En kuitenkaan tiedä onko heitetty ilmoille ajatusta että mitä jos mies häpeääkin tyttöystävänsä sijaan sukuaan? Esim jos siskot rasittavia kälättäjiä kännissä tai perheellä jopa tapana vetää lärvit ja riidellä? Toki siinä tapauksessa ihmetyttäisi miksei mielummin viettäisi joulua kaksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi