Sisko suuttui verisesti, kun en ottanut hänen isompia lapsia jouluksi :(
Tuli minullekin paha mieli, tosin siskon käytöksestä. No olkoon, en anna sen pilata minun ja mieheni joulua. Lähdetään tänään mökille ja vietetään ihana, rauhallinen lepojoulu kahdestaan.
Sisko on siis pyytänyt koko syksyn minua ottamaan hänen isommat lapset jouluksi, kun heille tuli uusi vauva. Hän haluaa omaa aikaa vauvan ja miehensä kanssa eikä ole ehtinyt valmistella joulua. Nyt lapset menevät sitten kuka mihinkin, mikä tietysti on vähän surullista. Sisko soittaa päivittäin ja itkee miten itsekäs olen ja kadehdin hänen vauvaonnea. En ymmärrä miten joku voi lähettää kolme 4-8 vuotiasta jouluksi pois kotoa?
Kommentit (210)
No tottakai sisko suuttui kun ei saanut tahtoaan läpi. Mitä sitten? Miten itse reagoit kun asiat eivät mene niinkuin haluaisit? Nyt on sitten monella paha mieli, eli suomalainen joulurauha vallitsee.
Mikset auttanut siskoa jouluvalmisteluissa, että hänen perheensä voisi viettää joulua yhdessä?
Miten sisko on selvinnyt aiemmista jouluista, kun on ollut lapsia paikalla? Oliko synnytyksessä jotain ongelmia, ja toipuminen siksi ollut hidasta? Haluat täältä haukkujaiset siskolle, joten jätät oleellisia faktoja kertomatta.
Avaus on epäuskottava. Esimerkiksi: miksei siskon mies tehnyt perheelleen joulua? Tottakai joulu on erilainen, kun mukana on ihan pieni vauva, mutta ei se nyt mikään kriisi ole! Haluatko kertoa, että siskosi ja hänen miehensä ovat jotenkin luonnevikaisia? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuli minullekin paha mieli, tosin siskon käytöksestä. No olkoon, en anna sen pilata minun ja mieheni joulua. Lähdetään tänään mökille ja vietetään ihana, rauhallinen lepojoulu kahdestaan.
Sisko on siis pyytänyt koko syksyn minua ottamaan hänen isommat lapset jouluksi, kun heille tuli uusi vauva. Hän haluaa omaa aikaa vauvan ja miehensä kanssa eikä ole ehtinyt valmistella joulua. Nyt lapset menevät sitten kuka mihinkin, mikä tietysti on vähän surullista. Sisko soittaa päivittäin ja itkee miten itsekäs olen ja kadehdin hänen vauvaonnea. En ymmärrä miten joku voi lähettää kolme 4-8 vuotiasta jouluksi pois kotoa?
Miksi sun siskos tehtailee kakaroita, kun pitäis ne vanhemmat saada pois jaloista?
Ihan oikein teit, kun et ottanut luoksesi.
Tekee niin monta kun jaksaa katoa perään, eipä ole sinun velvollisuutesi olla lastenvahtina.
Ihme sisko sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö teillä kaikilla lukematta se kommentti, missä tähän pyyntöön kerrottiin syy? Eli sisko (Mari) on väkivaltaisessa suhteessa ja olisi toivonu lapsilleen turvallisempaa joulua??
Johan on harvinaisen typerä lehmä, joka tekee väkivaltaiselle ukolle lisää hakattavaa....luoja sentään.
Ei kyllä ole siskon velvollisuuskaan hoitaa asiaa, jos tuo emäntä ei itse saa lähtöä tuollaisesta suhteesta.
Ei säälitä, ei säälitä yhtään.
Oon kerran mennyt tuollaiseen sotkeentumaan ja akka ei avusta huolimattakaan lähtenyt suhteesta. Oli vika kerta.
Ja loppu sääliminen siihen.
Ei ole mitään tekosyytäkään jäädä väkivaltaiseen suhteeseen...ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäikö teillä kaikilla lukematta se kommentti, missä tähän pyyntöön kerrottiin syy? Eli sisko (Mari) on väkivaltaisessa suhteessa ja olisi toivonu lapsilleen turvallisempaa joulua??
Johan on harvinaisen typerä lehmä, joka tekee väkivaltaiselle ukolle lisää hakattavaa....luoja sentään.
Ei kyllä ole siskon velvollisuuskaan hoitaa asiaa, jos tuo emäntä ei itse saa lähtöä tuollaisesta suhteesta.
Ei säälitä, ei säälitä yhtään.
Oon kerran mennyt tuollaiseen sotkeentumaan ja akka ei avusta huolimattakaan lähtenyt suhteesta. Oli vika kerta.
Ja loppu sääliminen siihen.
Ei ole mitään tekosyytäkään jäädä väkivaltaiseen suhteeseen...ei mitään.
Tälle Marin kaverille tiedoksi, että toivottavasti on tajunnut tehtailla niitä lasuja urakalla, jos kerran tietää, että lapset joutuvat elämään väkivaltaisessa kodissa. Ratkaisu ei ole suojella Maria ja juosta Marin pillin mukaan. Lähetellä lapsia jatkuvasti pakoon sukulaisten luo, jotta Mari saa pitää vauvan kanssa kulissia pystyssä. Marilla ei ole mitään asiaa pompotella muita, vaan lasua kehiin, jotta tilanne ei pitkity ja mies saadaan kotoa pois tai lapset turvalliseen pysyvään kotiin. Ehkä lasten kautta saadaan äidinkin tilanteeseen helpotusta, jos hän itse ei edes lasten takia aio tilanteeseen ulkopuolista apua pyytää, vaan aikoo tosiaan jäädä suhteeseen, josta lapset joutuvat jatkuvasti lähtemään muualle pakoon.
Luin vain ketjun alkupään ja kommentoin avauksessa olevien faktojen perusteella. Siitä päättelin, että ap tuntee syyllisyyttä, ettei auta siskoaan ja kertoo avauksessa vain sen, millä olettaa saavan sympatiaa itselleen.
Nyt täällä loppupäässä käykin ilmi, että mies on väkivaltainen! Se asettaa avauksen ihan uuteen valoon. Siksi siis ap tuntee syyllisyyttä ja haluaa sympatiaa.
Sisko on päättänyt jatkaa elämää väkivaltaisen miehen kanssa ja tehdä tämän kanssa lapsia. Lapset eivät kuitenkaan ole vastuussa siitä, milllaisia heidän vanhempansa ovat ja millaisia valintoja tekevät. Jos kommentti miehen väkivaltaisuudesta on totta, ap:n olisi pitänyt ottaa siskon lapset mukaan viettämään mökkijoulua. Miten saada sisko (ja lapset) irti väkivaltaisesta suhteesta on sitten ihan eri asia. Tässä kohtaa on kyse vain muutamasta päivästä. Ja lapsista.
204
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Luin vain ketjun alkupään ja kommentoin avauksessa olevien faktojen perusteella. Siitä päättelin, että ap tuntee syyllisyyttä, ettei auta siskoaan ja kertoo avauksessa vain sen, millä olettaa saavan sympatiaa itselleen.
Nyt täällä loppupäässä käykin ilmi, että mies on väkivaltainen! Se asettaa avauksen ihan uuteen valoon. Siksi siis ap tuntee syyllisyyttä ja haluaa sympatiaa.
Sisko on päättänyt jatkaa elämää väkivaltaisen miehen kanssa ja tehdä tämän kanssa lapsia. Lapset eivät kuitenkaan ole vastuussa siitä, milllaisia heidän vanhempansa ovat ja millaisia valintoja tekevät. Jos kommentti miehen väkivaltaisuudesta on totta, ap:n olisi pitänyt ottaa siskon lapset mukaan viettämään mökkijoulua. Miten saada sisko (ja lapset) irti väkivaltaisesta suhteesta on sitten ihan eri asia. Tässä kohtaa on kyse vain muutamasta päivästä. Ja lapsista.
204
Ei käy ilmi. Tuossa oli kyse jostakin toisesta tapauksesta. Ei liittynyt ap:n juttuihin.
Jos tämä olisi totta niin minä tekisin siskostani lasu-ilmoituksen. Ei tuollainen voi olla lapsille hyväksi, että ajetaan kotoa jouluksi. Hullua.
Kaikenlaisia äidin irvikuvia sitä onkin, siskosi on yksi niistä. Sääliksi käy lapsia, kaikkia.
Ap, oletko kuulolla? Miten joulu meni sulla ja siskon perheessä :))))
Ei ole olemassa kiiltokuvaratkaisuja. Jos oma äiti hylkää jouluna, niin ne lapset ovat joka tapauksessa pettyneitä, vihaisia ja surullisia. Vaikka olisivat samassa paikassa... Vaikka olisivat isän, tädin, isovanhempien luona. Kenen luo sitten lähetetäänkin hätävararatkaisuna. Ja se pettymys puretaan siihen, kenen luona joulun viettää. Ehkä myös sisaruksiin, jos ovat samassa paikassa. Voi olla hyväkin, jos ovat eri paikassa. Lapsi saa erityishuomiota.