Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (8009)
Istuin tietokoneella kun kuulin todella kummallisen äänen. Nousin ja katsoin kissaa joku nukkui lattialla miettien,oliko ääni voinut tulla kissasta. Samalla teinityttäreni avasi huoneensa oven ja kysyi "mikä ihme se äskeinen ääni oli?" Kysyin takaisin,että "Ai sinäkin kuulit sen" ja tyttö vastasi myöntävästi kuvaillen ääntä "ihmiseksi joka imitoi pulua", oli todella hyvä kuvaus muuten. Ääni oli jotenkin ihmisminen,eläimellinen ja melko creepy samaan aikaan. Luulin jo seonneeni kunnes tyttö tuli huoneestaan.
Tämä on omakotitalo ja kaikki ikkunat olivat kiinni,koska oli talvi. Ääno oli melko kova koska tytär kuuli sen huoneesensa suljetin oven läpi ja minä taas olohuoneeseen. Olohuoneen ja tyttären huoneen välissä on pitkähkö käytävä joka varrella wc ja kylpyhuone. Pesukone ei päällä, mutta kylpyhuoneen ovi oli kiinni enkä koskaan ole kuullut pesukoneen ääntelevän noin. Kissakaan se tuskin oli,
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut tämän tälle palstalle jo aiemminkin, mutta en vieläkään tajua tätä.
Muutin vuosi sitten tähän asuntoon. Sain muuttaessa vuokraisännältä yhden avaimen ulko-oveen.
Asuttuani tässä puolisen vuotta, löysin polkupyöräni tavaratelineen päältä turvalukon avaimen. Taloyhtiön polkupyöräparkki on tuossa pihalla, jossa minunkin pyöräni oli silloin. Otin avaimen taskuuni ja ajattelin, että se on vain jonkun avain. Se jäi pöydälleni moneksi kuukaudeksi, unohdin koko asian pikku hiljaa. Sitten yksi päivä kesällä ajattelin, että entä jos sittenkin....ei jumalauta....No, otin avaimen ja kokeilin omaan oveeni. Se kävi.
Miten tämä on mahdollista? Kun muutan tästä pois, niin palautan vuokraisännälleni enemmän avaimia, kuin sain.
Tuli mieleen tällainen selitysehdotus, entisen asukkaan avain on ollut jollakin naapurilla ( kukkien kastelu, lemmikin hoito tai jokin muu syy) avain unohtunut muuttohässäkässä. Avaimen haltija naapuri yhdistänyt sinut ja pyöräsi ja päättänyt palauttaa avaimen tuolla tavalla.
Kirjoitan huomenna nyt en jaksa.
Yksi kaverini (nuori mies 30v) vuosia sitten muutti kerrostaloon missä kaikki muut asukkaat olivat hyvin iäkkäitä. Joskus hänellä oli kuulemma epämääräinen tunne, että hänen kamojaan oli kollattu ja me epäilimme häntä vainoharhaiseksi. Mutta hän sinnikkäästi väitti että joku käy hänen asunnossaan --tai sitten siellä kummittelee.
No kerran hän oli sitten huolestuneena kollannut taskujaan rappukäytävässä siinä ovensa edessä, niin viereinen vanhus seinänaapurista tuli välittömästi tullut kysymään että mikä hätänä. Hän oli sitten kertonut ettei löydä nyt avainta. Silloin vanhus oli ottanut taskustaan oman avaimen ja avasi sekunnissa kaverin oven. Kävi ilmi että kaikilla vanhuksilla oli yleisavain jokaikiseen huoneistoon. Tai siis kaikkien avain kävi kaikkien kämppään.
Ilmeisesti iän vuoksi, että pääsevät apuun jos jotain sattuu jollekkin toiselle vanhukselle.
Kaveria ei tästä käytännöstä oltu infottu eikä hän jotenkin tykännyt tällaisesta, vaan muutti aika pian pois.
Gang stalking seuranta vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Kotona asuessani yöllä heräsin sellaiseen ääneen, kuin joku olisi vetänyt sormiaan huoneeni kiinniolevaa ovea vasten niin että kuului sellainen riipivän kitisevä ääni. Huoneeni oli omakotitalon yläkerrassa, eikä siellä asunut muita ja olisin varmasti kuullut jos joku perheen pilailija olisi portaita karannut alas, niitä kun ei äänettä kuljeta. Aina välillä mietityttää vieläkin, että kuka/mikä sen äänen teki.
Tuli mieleen, että olisiko äänen aiheuttaja ollut mahdollisesti hiiri, joka kiipesi pitkin ovea?
Niitähän on toisinaan omakotitaloissa ja mökeissä.
Vierailija kirjoitti:
Isälläni oli kaksi kaveria, isoisäni ikäluokkaa eli ennen itsenäisyyttä syntyneitä.
Aloitin sukututkimuksen hiukan yli 10 v sitten. Nyt sitten ajattelin etsiä nuo isäni kaverit kotipaikkakunnan kirjoista. Niitä ei löydy mistään. Sanomalehdistäkään ei löydy kuolinilmoituksia. Kotiseudun tutkijatkaan eivät ole ikinä kuulleet kavereista.
Tuolla on digitaalisena kaikki suomenkieliset sanomalehdet vuoteen 1939 asti, ja suomenruotsalaiset vuoteen 1949 asti: https://digi.kansalliskirjasto.fi/
Sieltä voi hyvin löytyä näistä isän kavereista esimerkiksi syntymäilmoitus paikallislehdessä tai jokin muu todiste heidän olemassaolostaan.
(Itse asiassa siellä on kaikki vuoteen 1954 asti ja monia lehtiä vielä sen jälkeiseltäkin ajalta, mutta tekijänoikeussyistä ei kaikille näkyvissä.)
Vierailija kirjoitti:
No semmoinen asia on jäänyt vaivaamaan, että miksi yksi Finnairin pimennysvuoroista epäonnistui ja saivatko ne ihmiset rahansa takaisin?
(Tosin allekirjoittanut ei itse ollut millään lennolla sinä päivänä)
Edellisessä viestissä mainitussa palvelussa on kirjautumisen takana Etelä-Suomen Sanomat 24.7.1990, jossa asiasta tiukille pantu Finnairin tilauslento-osaston myyntipäällikkö kertoo vastauksen. Finnairilla oli 12 konetta auringonpimennysturisteille samaan aikaan ilmassa, ja niiden väliset turvavälit loppuivat korkeussuunnassa kesken. Yksi koneista jäi alueelle, jossa näkyvyyttä ei pilvisen sään vuoksi ollut. Korvauksia ei maksettu, koska lippujen toimitusehdoissa oli ollut tätä koskeva vastuuvapauslauseke.
Vaikka minä tiedän että hoitajalla on kuntoutumiskodissa usein kova kiire, on vaikeaa kestää yksin ilman apua varsinkin kun minusta tuntuu että minun pitäisi päästä eroon tästä syystä kadonnut mies löytyi kuolleena asunnostaan.
Olen kirjoittanut tämän tälle palstalle jo aiemminkin, mutta en vieläkään tajua tätä.
Muutin vuosi sitten tähän asuntoon. Sain muuttaessa vuokraisännältä yhden avaimen ulko-oveen.
Asuttuani tässä puolisen vuotta, löysin polkupyöräni tavaratelineen päältä turvalukon avaimen. Taloyhtiön polkupyöräparkki on tuossa pihalla, jossa minunkin pyöräni oli silloin. Otin avaimen taskuuni ja ajattelin, että se on vain jonkun avain. Se jäi pöydälleni moneksi kuukaudeksi, unohdin koko asian pikku hiljaa. Sitten yksi päivä kesällä ajattelin, että entä jos sittenkin....ei jumalauta....No, otin avaimen ja kokeilin omaan oveeni. Se kävi.
Miten tämä on mahdollista? Kun muutan tästä pois, niin palautan vuokraisännälleni enemmän avaimia, kuin sain.