Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
7001/7964 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan viimeaikoina sattui tapaus, joka sai mun parhaan kaverin ja mut pohtimaan identtisiä kaksosia ja onko heillä yhteinen sielu ja samanlaiset "oppiläksyt" ja kohtalot.

Eli mun ystävä on naimisissa identtisen kaksosmiehen kanssa.

Hänen veli asuu tällä hetkellä Australiassa.

Heidän vanhemmat tekivät heti päätöksen aikoinaan, että he eivät kasvata poikiaan "identtisinä" vaan tukevat heidän yksilöllisyyttään esim. tyyliin toinen meni vaihto-oppilaaksi jenkkeihin ja toinen Australiaan.

Tämä toinen muutti lopulta Australiaan vakituisesti.

Kummatkin päätyivät urheilulääketiedealalle.

Kummatkin alkoivat seurustella samaan aikaan.

Kummankin tyttöystävä on kuin peilikuva toisesta. kummankin tyttöystävä opiskelee samaa alaa, heillä on samanlainen tausta ja yhteiskuntaluokka ym. samanlainen musiikkimaku ja täsmälleen samat harrastukset eli hevos- ja taideharrastus ja isä on menehtynyt tytön ollessa teini-ikäinen.

Kumpikin veljeksistä teloi jalkansa samaan aikaan. Toinen teloi koripallomatsissa ja toinen liukastui talvella portaissa. Jalka oli pitkään paketissa, mikä vaikeutti suuresti heidän elämäänsä ja muutti suunnitelmia.

Kummatkin vaimoista tuli raskaaksi samaan aikaan ja ikävä kyllä, saivat samaan aikaan keskenmenon kumpikin oireettoman koronan seurauksena.

Toki heille on sattunut kaikkea erilaista pientä sattumusta, hyvää ja huonoa, mutta tuollaisissa "suurissa" elämän suuntaviivoja uusiksi vetävissä jutuissa tuntuu, että heillä olisi "yhteinen sielu ja kohtalo".

Olen ajatellut, että ihmiselle sattuu täällä kaikkea, pientä ja suurta, johon voi itsekin joskus vaikuttaa, mutta sitten on kohtalo, joka tulee viivottimen kanssa ja vetää suorat viivat ja jota ei pääse karkuun.

Mulla on neljä kaveria kotipaikkakunnalta. kaikilla sama nimi ja syntymävuosi. Kaikilla on ollut Juha ja Mika nimiset miehet/poikaystävät. Kaikilla on ollut samanniminen koira ja samanniminen tytär (paitsi yhdellä jonka tyttärellä on muiden koiran nimi ja päinvastoin). He eivät ole identtisiä nelosia.

Vierailija
7002/7964 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putosiko kaappien taa seinän viereen laatikon takalaidan yli?Siellä ovat ne vehkeetusein joita ei löydy.. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7003/7964 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli muuten hydrauliikka mikä siihen metsolan erkin kaivuriin tuli

Vierailija
7004/7964 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin keksityiltä nämä jutut

Vierailija
7005/7964 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kaupasta, lapsi oli eskarissa ja mies töissä. Nostin ostoskassin keittiön  tuolille ja  menin vessaan pesemään kädet.

.Takaisin tullessa niskakarvat nousi pystyyn sillä ostoskassi oli siirretty tuolilta arkkupakastimen päälle! Sinne päästäkseen oli kierrettävä keittiön pöytä ja kuljettava (aikuisen kokoisen ainakin) sivuttain ahtaan tilan vuoksi, joten en usko että olisin ajatuksissani nostanut ostoskassin sinne. 

Vierailija
7006/7964 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on alkanut tapahtua kummia sen jälkeen kun palasin työelämään. Yksi päivä tulin kotiin ja ovea avatessani kuulin selkeästi miten miesääni puheli olohuoneessa. Olin ihan että "huhuu, onko täällä joku?", mutta totesin asunnon tyhjäksi. Asun siis yksin, ainoa seura on toi rakki eikä se ole vielä tähän päivään mennessä alkanut jutella.

Toisena päivänä ihmettelin kun työmatkalla en löytänyt nappikuulokkeita taskustani. Kotiin tultuani huomasin että ne oli ripustettu olohuoneen ovenpieleen, jossa on haitariovesta muistona pienet muovikiinnikkeet. Saa olla aika tarkka että pieneen kiinnikkeeseen saa yleensäkään mitään ripustettua, saati että olisivat itsekseen jääneet kiinni niin korkealle.

Ehkä alan tulla vanhaksi, tai vähintäänkin väsyneeksi.

-AP

Vierailija
7007/7964 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole luultavasti mikään selittämätön juttu, mutta voisiko joku selittää minulle miksi tapahtui näin?

Joitakin vuosia sitten vietin 2 viikkoa Lönnrotinkadun Omenahotellissa. Olin poissa suurimman osan päivästä ja tulin iltaisin takaisin syömään ja nukkumaan. Yhtenä yönä heräsin siihen, että jostakin kuuluu jokin kova ropina.  Vilkaisin kylppäriin ja siellä oli suihku päällä täysillä. Omenahotelleissa on siis vain kattosuihku, niin se oli päällä ja kuulosti kaatosateelta. Ihmettelin, että miksi tämä tapahtuu ja miten saan sen lopettamaan, kun hetken päästä suihku meni äkisti pois päältä. Menin takaisin nukkumaan. Sama asia tapahtui toiste pari kertaa muutamia päiviä myöhemmin, mutta eri kellonaikoina. Suihku oli jokaisella kerralla päällä täysillä ja se keski minuutin pari. Olen yöpynyt sen jälkeen Lönnrotinkadun Omenahotellissa, mutta samaa ei ole tapahtunut muina yöpymiskertoina.

Vierailija
7008/7964 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Kokoomus sai ikuisen oikeuden Helsingin pormestarihommiin

Vierailija
7009/7964 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta sitten soitin ennustajalle. Mieleen on jäänyt hänen sanat "tulevan mieheni tunnen ennestään jostain, hän on vaalea ja meillä on pitkä tähtiin kirjoitettu liitto, saadaan monta lasta"

No olen ollut naimisissa 17 vuotta vaaleahiuksisen miehen kanssa. Olin aina tiennyt hänen olemassa olosta mutta en ollut nähnyt ennen tapaamista. Ja meillä on useampi lapsi. Onnellisia edelleen ollaan.

Niin että mistä ennustaja tiesi? Hän oli vielä niin innostunut, antoi kuvan että minun ja mieheni yhteenmeno on niin selvästi tiedossa ja että on jotenkin tavallista erikoisempaa.

No voi pyhä yksinkertaisuus nyt sentään...

Vierailija
7010/7964 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole luultavasti mikään selittämätön juttu, mutta voisiko joku selittää minulle miksi tapahtui näin?

Joitakin vuosia sitten vietin 2 viikkoa Lönnrotinkadun Omenahotellissa. Olin poissa suurimman osan päivästä ja tulin iltaisin takaisin syömään ja nukkumaan. Yhtenä yönä heräsin siihen, että jostakin kuuluu jokin kova ropina.  Vilkaisin kylppäriin ja siellä oli suihku päällä täysillä. Omenahotelleissa on siis vain kattosuihku, niin se oli päällä ja kuulosti kaatosateelta. Ihmettelin, että miksi tämä tapahtuu ja miten saan sen lopettamaan, kun hetken päästä suihku meni äkisti pois päältä. Menin takaisin nukkumaan. Sama asia tapahtui toiste pari kertaa muutamia päiviä myöhemmin, mutta eri kellonaikoina. Suihku oli jokaisella kerralla päällä täysillä ja se keski minuutin pari. Olen yöpynyt sen jälkeen Lönnrotinkadun Omenahotellissa, mutta samaa ei ole tapahtunut muina yöpymiskertoina.

Miten ne suihkut ylipäätään menee päälle? Voisin kuvitella että noissa ilman henkilökuntaa olevissa hotelleissa on suihkuissakin joku valokennosysteemi joka laittaa veden virtaamaan kun menee suihkukoppiin.

Automatiikka sekoilee tai sitten demoni on laukaissut valokennon.

Vierailija
7011/7964 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne suihkut ylipäätään menee päälle? Voisin kuvitella että noissa ilman henkilökuntaa olevissa hotelleissa on suihkuissakin joku valokennosysteemi joka laittaa veden virtaamaan kun menee suihkukoppiin.

Automatiikka sekoilee tai sitten demoni on laukaissut valokennon.

Uimahallin suihkut tekee tuota jatkuvasti. Valokennon patteri on loppu tai kalkki kertyy laitteistoon.

Vierailija
7012/7964 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikoinaan iltatyötä siivoojana. Kohde oli  päiväkoti,vanha puurakennus jossa oli 70 tai 80luvulla ollut työntekijän hengen vaativa tulipalo ja rakennus oli tuhoutunut osittain. Korostan kuitenkin että se tulipalossa menehtynyt oli AIKUINEN ja liittyy tuskin kokemaan mitenkään vaikka antaakin kokemukselle karmean lisämausteen. Pesin käytävän lattiaa kun selkäni takana olevasta  huoneesta kuului pallon pomppausääni ja kimeä kuiskaus "moi", pas koin housuu ja olin jo puoliksi ryntäämässä ovesta pihalle  kun ymmärsin etten voi jättää valoja päälle,kamoja levälleen ym ja että minun on mentävä katsomaan kuka siellä on. Vaati kuulkaa koko sen kuuluisan suomalaisen sisun että uskalsin mennä katsomaan! Ja kuten moni varmaan arvasikin: No one there. Koetin sitten uskotella itselleni että  pallo jotenkin putosi luonnollisesta syystä ja  päästi lattiaan osuessaan kimeän vinkaisun jonka aivoni käänsivät muotoon "moi". 

Vierailija
7013/7964 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Kokoomus sai ikuisen oikeuden Helsingin pormestarihommiin

Liekö tuo suurin puolue siellä?

Vierailija
7014/7964 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertti Pesänen kirjoitti:

Päivärinnan tapaus 1975

Tämä se on askarruttanut minuakin

Vierailija
7015/7964 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona asuessani yöllä heräsin sellaiseen ääneen, kuin joku olisi vetänyt sormiaan huoneeni kiinniolevaa ovea vasten niin että kuului sellainen riipivän kitisevä ääni. Huoneeni oli omakotitalon yläkerrassa, eikä siellä asunut muita ja olisin varmasti kuullut jos joku perheen pilailija olisi portaita karannut alas, niitä kun ei äänettä kuljeta. Aina välillä mietityttää vieläkin, että kuka/mikä sen äänen teki. Saattoi olla orava,se kiipeää ketterästi seiniä ylös. Myös hiiret rapistelevat alapohjissa ja seinissäkin.

Vierailija
7016/7964 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepakot pitävät monenlaista kirskuvaa ja kitisevää ääntä.

Tiedän, kun makkari on yläkerrassa, ja kun meillä oli ylävintillä/savupiipussa lepakkojen päiväpiilo. Monesti ihmettelin sitä ääntä ja hiiriksi sen arvelin,(jotain järjellistä piti keksiä), kun oli niin outo ääni, mutta sitten näin kerran lepakon kiipeävän seinää ja meni raosta vintille. Aamuyöstä aina alkoi ääntely, kun tulivat nukkumaan.

Vierailija
7017/7964 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari juttua tulee itsellekin mieleen.

Vaarini halvaantui kun olin 14-vuotias ja vietti sairaalassa pitkän ajan. Olin mummuni luona yötä ja yöllä heräsin siihen kun mummu kysyi "tuliko sinä nyt minua hakemaan?"

Aamulla mummu kertoi nähneensä äitinsä sänkynsä laidalla istumassa.

Seuraavana päivänä koulussa välitunnilla näin läheisellä kävelytiellä naisen, jolla oli tismalleen samanlainen huivi, kuin minkä muistan sen yhden ainoan kerran mummuni äidillä nähneeni. Kotiin tullessa kuulin että vaari oli kuollut.

Pari viikkoa tästä eteenpäin olin taas mummun luona ja näin vaarini makaamassa leivinuunin vieressä olevalla sohvalla. Vaari hyssytti minua ja sanoi että ei kerrota mummulle että hän on täällä, kaikki on hyvin.

Kotitaloni lähellä olevan metsän reunassa näkyy usein aikaisina kesäöinä pieni tyttö kuopsuttelemassa maata kuokan kanssa ja (ehkä) hänen veljensä istuu luhdin rapuilla ja veistää jotain.

Usein myös öisin kuuluu kun joku kävelee talon läpi (ilmeisesti vanha Mari menee omaan huoneeseensa) mutta vaikka kuulostaa siltä että ovet aukenivat, ne eivät liiku, askeleet vain kuuluvat.

Talo on rakennettu joskus 1400-luvulla, talon isännät ja emännät on kirjattu tauluun 1515-vuodesta lähtien.

Vierailija
7018/7964 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on hyviä!

Vierailija
7019/7964 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se, että miten sattuikaan olemaan saman näköinen...

Vierailija
7020/7964 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin täällä aikaisemmin, kuinka minulla on selvä muisto siitä, että minut jätettiin illalla yksin päiväkotiin koska vanhemmat eivät hakeneet minua sieltä ajoissa ja hoitajien piti lähteä sieltä kotiin. Tänään sitten selvisi, että olin oikeasti ollut yksin siellä päiväkodissa, mutta olin ollut siellä viikonlopun yli 4-vuotiaana. Vanhemmat kun olivat unohtaneet hakea minut sieltä eivätkä saaneet minua kotiin kuin vasta maanantaina iltapäivällä.

Eniten minua ihmetyttää, että kuinka osasin toimia silloin viisaasti ja aikuismaisesti. Sen sijaan, että olisin paniikissa alkanut itkemään ja parkumaan lattialla maaten kuten näin jälkikäteen olisin kuvitellut toimivani niin minä kuljeskelin ympäriinsä siellä päiväkodissa, katselin ikkunoista ulos kuinka siellä oli hienoa kun oli täysin pimeää ja katuvalojen loisteessa näkyi satavaa lunta ja puut näyttivät ihan satupuilta lumen peitossa ollessaan. Sitten söin siellä keittiössä esim. näkkileipää, hedelmiä, säilykelihaa, kasviksia ja join vettä, mehua, maitoa ja myös limsaa, jota siellä olin. Olin myös omalla osastollani ja yöt nukuin päiväunien nukkumahuoneessa omassa sängyssäni, jossa nukuin päiväunet.

Tämä tapahtui siis Intiassa 1990-luvun alussa ja on ihan totta.

Miten Indiassa, missä kuukin on kuumempi kuin aurinko, mutta suurempi ja missä voi myydään pullossa, satelee lunta?

Pohjois-Intiassa lumisade on aivan normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän