Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
6981/7964 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 8-vuotias ja istuin auton takapenkillä. Olimme menossa katsomaan isääni keskussairaalaan. Oli syksyinen, kuulas yö. Yhtäkkiä aivan kuin valoilmiö kulki viljapellon yli. Sanoin "Hei, isä kävi vielä tervehtimässä!" Oloni oli aivan tyyni. Kun pääsimme sairaalaan perille, kuulimme, että isä on juuri kuollut. Tuon tapahtuman jälkeen en ole pelännyt mitään.

Vierailija
6982/7964 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle tapahtunut, mutta veljelle. Hän työskentelee automekaanikkona eräällä korjaamolla kotipaikkakunnallaan. Jokunen vuosi sitten olikohan jäänyt ylitöihin yhtä autoa korjaamaan ja muut työkaverit jo lähteneet kotiin eli oli yksin jäänyt. Yhtäkkiä korjatessa oli havahtunut voimakkaaseen KSSSHH-äännähdyksen eli kuulosti kuin joku ihminen olisi kiiskittänyt voimakkaasti kissaa tai vaihtoehtoisesti joku ihminen olisi ajanut vaikka vierasta kissaa pois tontilta. Tämä tietty säikähdytti hänet ja ensin meni ulos katsomaan josko siellä oli joku ihminen, mutta ei nähnyt ketään ja toinen vaihtoehto, että olisi korjaamolla jokin laite mennyt päälle itsekseen, mutta ei ilmeisesti ollut sekään. Kyllä hän tuota loppupäivän mietti mikä ihme ääni tuo oli ja pitkään jälkeenkin. Eipä ollut hetkeen niin mitään säikähtänyt kun tuota ääntä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6983/7964 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein muuttosiivousta vanhalla asunnollamme jossa ei koskaan ollut tapahtunut mitään "hämärää " . Mieheni oli töissä ja olin tuolloin 2vee lapsemme vienyt mummolaan hoitoon , kun eihän lapsen kanssa voi siivota.

Olin kylpyhuoneessa kun saunasta kuului "HUSSH!" ääni kuin joku olisi koettanut häätää vihaisesti sihisten jonkun pois . Sain tietysti hepulin kun eihän siellä saunassa voinut olla ketään. Rohkaisin sitten mieleni ja menin katsomaan ,olisiko saunan ikkuna auki jolloin ääni olisi voinut tulla ulkoa. Ei ollut.

Siivosin tosi vauhdikkaasti loppuun,jätin avaimet pöydälle ja häivyin.

Vierailija
6984/7964 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Liinaharjan tapaus. Poliisi tutki murhaa ja löysi todennäköisen tekijän. Syyttäjä jätti jutun pöydälle. Nyt Yle Areenassa on Podcast, jossa tuo todennäköinen tekijä paljastaa aivan uutta tietoa!

Suomi on maailman paras maa. Rikollisille. 

Vierailija
6985/7964 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viimeaikoina sattui tapaus, joka sai mun parhaan kaverin ja mut pohtimaan identtisiä kaksosia ja onko heillä yhteinen sielu ja samanlaiset "oppiläksyt" ja kohtalot.

Eli mun ystävä on naimisissa identtisen kaksosmiehen kanssa.

Hänen veli asuu tällä hetkellä Australiassa.

Heidän vanhemmat tekivät heti päätöksen aikoinaan, että he eivät kasvata poikiaan "identtisinä" vaan tukevat heidän yksilöllisyyttään esim. tyyliin toinen meni vaihto-oppilaaksi jenkkeihin ja toinen Australiaan.

Tämä toinen muutti lopulta Australiaan vakituisesti.

Kummatkin päätyivät urheilulääketiedealalle.

Kummatkin alkoivat seurustella samaan aikaan.

Kummankin tyttöystävä on kuin peilikuva toisesta. kummankin tyttöystävä opiskelee samaa alaa, heillä on samanlainen tausta ja yhteiskuntaluokka ym. samanlainen musiikkimaku ja täsmälleen samat harrastukset eli hevos- ja taideharrastus ja isä on menehtynyt tytön ollessa teini-ikäinen.

Kumpikin veljeksistä teloi jalkansa samaan aikaan. Toinen teloi koripallomatsissa ja toinen liukastui talvella portaissa. Jalka oli pitkään paketissa, mikä vaikeutti suuresti heidän elämäänsä ja muutti suunnitelmia.

Kummatkin vaimoista tuli raskaaksi samaan aikaan ja ikävä kyllä, saivat samaan aikaan keskenmenon kumpikin oireettoman koronan seurauksena.

Toki heille on sattunut kaikkea erilaista pientä sattumusta, hyvää ja huonoa, mutta tuollaisissa "suurissa" elämän suuntaviivoja uusiksi vetävissä jutuissa tuntuu, että heillä olisi "yhteinen sielu ja kohtalo".

Olen ajatellut, että ihmiselle sattuu täällä kaikkea, pientä ja suurta, johon voi itsekin joskus vaikuttaa, mutta sitten on kohtalo, joka tulee viivottimen kanssa ja vetää suorat viivat ja jota ei pääse karkuun.

Vierailija
6986/7964 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 11vuotias  ja näin keskellä yötä huoneeni ovella pienen mustan joulupukin, siis parta ja  vaatteet olivat mustat ja pitutta sillä oli ehkä 90 senttiä. Heräsin ja siinä se tuijotti minua yölampun valossa. Tuon olisi voinut pistää unenpöpperöisen pään piikkiin, mutta olento kosketti kädellään seinää oven vieressä ja aamulla siinä kohdin oli pieni palanut jälki.  Jälki ei lähtenyt pesemällä ja lopulta isä maalasi sen peittoon.

Vierailija
6987/7964 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun olin 5-vuotias, heräsin keskellä yöllä enkä saanut nukuttua, joten päätin mennä isäni viereen nukkumaan. (Isäni nukkui samassa kerroksessa omassa makuuhuoneessaan, äitini taas nukkui alakerrassa toisessa makuuhuoneessa.)

Nousin sängystä ja kävelin huoneestani kohti isäni makuuhuonetta, pimeän olohuoneen ohi, jossa huomasin äitini istumassa sohvalla. Hämmästelin sitä ja kävelin äitini luokse. Sanoin hänelle meneväni isän viereen nukkumaan.

Äitini ei vastannut mitään, vaan nojasi käteensä ja tuijotti tyhjyyteen. Yhtäkkiä hän vain haihtui pois silmieni edessä. Kirjaimellisesti. En jäänyt ihmettelemään asiaa, vaan menin nopeasti isän viereen nukkumaan.

Tästä on kulunut n. 30 vuotta, mutta muistan sen kuin eilisen. Tälle tapahtumalle en ole keksinyt mitään selitystä.

Vierailija
6988/7964 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä kävelin ystävän luota toista ystävää tapaamaan. Oli päivä. Yhtäkkiä minulle tuli vahva tunne että jotain pahaa tapahtuu. Vähän sen tunteen jälkeen näin kaksi minua vanhempaa naista jotka oli päihtyneitä. Enemmän päihtynyt nainen huusi minulle "oliko kiva nussia (miehen nimi)?" Tämä nainen kävi päälleni ja pahoinpiteli minut. Tiesin naisen nimeltä ja hänen miehensä mutta en kyllä koskaan ollut sen kanssa pelehtinyt. Se ukko juoksi sitten jostain siihen ja vei naisensa pois. Makasin potkittuna maassa ja hyperventiloin.

Vierailija
6989/7964 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli aamutossut joiden suhina kaikui koko asunnon läpi kun  hiihteli menemään. Kerran vanhemmat olivat matkoilla viikonlopun ja haaveilin nukkuvani pitkään kun äiti ei olisi aamu seiskalta raivosiivoamassa,  heräsin kuitenkin aamuyöstä menkkoihin. Kävin vessassa ja  kun  palasin sänkyyn, alkoi tuttu suhina lähestyä huonettani ja sitten kuulin kloksahduksen kun huoneeni jäykkä ovi aukesi ja suhinan lähestyvän sänkyäni. Sanoin jotain sellaista kuin että "äiti please, on lauantai ja minulla sattuu vatsaan". Äiti ei vastannut ja samassa tajusin ettei äiti voikaan vastata kun on toisella puolella suomea! Katsoin peiton alta eikä huoneessa ollut ketään, mutta ovi oli auki . Tossujen ääni saatoi selittyä sillä että korva tottuu kuulemaan tiettyä ääntä mutta kuka avasi huoneeni oven, jonka kahva piti painaa ihan huolella alas ja vähän työntää kun  ovi otti kiinni kokolattiamattoon?

Vierailija
6990/7964 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden syksyllä oli todella outo "kello-de'javu".

Istuin illalla sohvalla ja pelasin pelikonsolilla GTA V-peliä. Katsoin seinällä olevaa viisarikelloa. Se näytti muutaman minuutin yli kuusi. Pelasin ainakin "yhden GTA - vuorokauden" joka oikeassa ajassa on 46 minuuttia. Eli pelailin rauhassa. Sitten katsoin kelloa uudelleen. Se näytti edelleen muutaman minuutin yli kuusi. Tuossa vaiheessa ajattelin että on varmaan kellosta patteri loppunut. Mutta katsoin toista kelloa ja sekin näytti muutaman minuutin yli kuusi.

En tässä vaiheessakaan vielä kuitenkaan kuitannut asiaa mitenkään yliluonnollisesti vaan ajattelin että katsoin vain ekalla kerralla kelloa väärin.

Ilta jatkui normaalisti. Tuli yö. Menin nukkumaan. Heräsin. Olin aamulla lähdössä töihin. Otin rannekelloni pöydältä ja laitoin sitä ranteeseen. Katoin että kello on muutaman minuutin yli kuusi??? Digitaalinen puoli kellosta oli pimeänä ja viisarit oli pysähtynyt siihen muutaman minuutin yli kuuteen. Eli kellosta oli patteri loppunut tai jotain. Oikeastihan kello oli jo tuossa vaiheessa lähempänä kahdeksaa.

Tässä vaiheessa aloin jo vähän ihmettelemään että mitä hittoa tapahtui edeltävänä iltana hieman yli kello kuusi :D

Vierailija
6991/7964 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta sitten vein lottokupongin kioskille. Myyjä, nuori mies, joka tutun tutun mukaan oli vähän hulttiopojan mineessa, sanoi ettei kupongissa ollut voittoa. Kun olin jo lähdössä kioskista ulos hän kysyi "Hei muuten, mistä ostit tuon kupongin?". Kerroin mistä se oli ostettu ja lähdin ulos. Siitä jäi vähän outo olo, ja vielä illalla mietin oliko siinä kupongissa sittenkin voitto. Vähän aikaa myöhemmin kioski suljettiin ja myyjä muutti pois. Vuosien varrella on harmittanut etten silloin pyytänyt sitä kuponkia takaisin. Edelleen uskon että siinä on saattanut olla jonkinlainen voitto.

Vierailija
6992/7964 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on tuore. 8v tyttäreni sai pari päivää sitten uuden kännykän. Selaili sitä keittiön pöydän ääressä toissapäivän iltana. Mentiin siitä saunaan, kännykkä jäi pöydälle. Illalla sitä ei kaivannut kukaan, mutta aamulla kun piti lähteä kouluun, ei luuria löytynyt mistään. Akkukin siitä oli loppu, eli ei voinut edes soittamalla koittaa etsiä eikä paikannus tietty löydä myöskään. Etsin sitä eilen töiden jälkeen varmaan pari tuntia, koko talon läpi, sohvatyynyjen alta, sängystä, sohvan alta ym eikä sitä vain löydy niin mistään. Puoliso ei ole siirtänyt sitä eikä toinen lapsikaan. Kissa meillä on, mutta ei se kännykkää saisi kannettua kun ei siitä saa hampailla kiinni, eikä ole ennenkään kokenut tarvetta tehdä niin. En vain käsitä että mihin hiivattiin se on voinut kadota. Ovetkin olivat lukossa, eli kukaan ei ole voinut käydä sillä aikaa kun olimme saunassa. 

Vierailija
6993/7964 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioita mikä on jo vuosia ihmetyttänyt ja näilläkin palstoilla saman kirjoittanut kun on ollut etsinnässä kadonneita biisejä/elokuvia. 

90-luvun lopulla maikkarilla pyöri musiikkivideo ja enkä enää muista tarkkaan mainostettiinko silloin jotain eri ohjelmia ja tämä biisi soi taustalla. Kappale itse oli suomi-iskelmää ja jos joku bändi pitäisi mainita niin tulee joku iskelmäorkesteri tyyliin Yölintu tai A Aallon Rytmiorkesteri mieleen. Kappaleen kertosäkeessä laulettiin "En siis tule illalla enkä edes aamuyöstä, minne olen matkalla sinne sinä et voi tulla". Siinä kaikki mitä muistan, mutta olen tosiaan kysellyt eri tahoilta tästä kappaleesta eikä ole tullut vastausta. Taannoin kysyin tätä kirjaston kysy-palveluista, mutta sieltäkin tullut vastaus, että ei pystytä tunnistamaan ja noilla sanoilla ei löydy mistään musiikkitietokannoistakaan merkintöjä. Kappaleen video on pyörinyt samoihin aikoihin kun Anna Eriksonin Kesä yhdessä tai Jonna Kantolan Kesä kiinnostaa-kappaleiden kanssa, näiden videot on jäänyt vahvasti mieleen, mutta ei ole kumpikaan kun hakemassani mieslaulaja kyseessä.

Jäänee arvoitukseksi ja jäljellejäävä vaihtoehto on sitten, että tämä on jotain tiettyä mainoskampanjaa varten tehty kappale eikä siksi erikseen levytetty joten ei löydy tietoa tästä tämän enempää. Tuota kertosäettä tosin lauloin kaveripiireissä aika ahkeraan kun tuo video on pyörinyt, että en ole tainnut myöskään unta nähdä, että tämmöinen kappale olemassa.  

Vastaan itselleni kun mysteeri selvisi hiljattain ja sain vastauksen tuolla kadonneita biisejä/elokuvia-ketjussa.

Kappale on kuin onkin olemassa ja se on tämä.

Nyt elämä voi jatkua helpommin eikä biisikään kuulosta hassumalta edelleenkään. 

Vierailija
6994/7964 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistin  ruokaa keittiössä kun ulko-ovi kirjaimellisesti paukahti ja askeleet tömisi yläkertaan, huusin ettei ovea tarvitse rikkoa ja sitten tajusin että tytär on leirillä ja poika tyttökaverinsa luona toisessa kaupungissa. 

Oli aika inha olo käydä veitsi turvana yläkertaa läpi.

Vierailija
6995/7964 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olivat isällään ja olin yksin kotona (asumme omakotitalossa). Yhtäkkiä teini-ikäisen poikani huoneesta alkoi kuulua kitaransoittoa.

Ajattelin, että hän on jossain välissä tullut käymään huomaamattani ja katselin netflix-sarjan loppuun. Sitten menin pojan huoneeseen eikä siellä ollutkaan ketään. Soitin pojalle ja hän kielsi käyneensä luonani, ihmetteli varmaan että nyt äiti on seonnut.

En koskaan saanut selville, mistä se soitto tuli.

Vierailija
6996/7964 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset olivat isällään ja olin yksin kotona (asumme omakotitalossa). Yhtäkkiä teini-ikäisen poikani huoneesta alkoi kuulua kitaransoittoa.

Ajattelin, että hän on jossain välissä tullut käymään huomaamattani ja katselin netflix-sarjan loppuun. Sitten menin pojan huoneeseen eikä siellä ollutkaan ketään. Soitin pojalle ja hän kielsi käyneensä luonani, ihmetteli varmaan että nyt äiti on seonnut.

En koskaan saanut selville, mistä se soitto tuli.

Teinillä oli salainen kakkospuhelin jonka soittoäänen kuulit koska oli unohtanut äänet päälle vaikka puhelin olikin piilossa. Onnistuu prepaidilla ja kaverilta ostetulla vanhalla puhelimella ilman isän ja äidin hyväksyntää, ja vasta oli uutisissa juttua että teinit ostavat esim. päihteitä käyttämällä tiettyjä viestisovelluksia. Pitäisin korvat auki jatkossa.

Vierailija
6997/7964 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin Kaunareita ja jostain syystä aloin ajatella sanaa "shampanja". Ihmettelin miksi se tuli mieleen. Meni pari repliikkiä ja roolihahmo Kaunareissa sanoi "shampanja"😳 Toinen vastaava tapahtui Frendejä katsoessa. Ross taisi olla työhaastattelussa ja haastattelija kysyi tietääkö Ross haastattelijan syntymäpäivää. Mietin mielessäni päivämäärää 12.5. vai mitä lie mietinkin... Ja Ross sanoi saman päivämäärän. Mahdollisuus tähän on kuitenkin 1:365.

Vierailija
6998/7964 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin kotona silloisessa kodissani,  lapsia ei vielä ollut ja mies oli töissä. Kuulin ulko-oven käyvän ja huudahdin "Moi?" hiukan kysyvästi sillä miehen ei pitänyt tulla vielä muutamaan tuntiin, kukaan ei vastannut mutta aistin voimakaasti jonkun seisovan eteisessä. Tunsin sen koko kehollani. Olin olohuoneessa ja ainut tie ulos oli kulkea eteisen ohi, ellen sitten olisi hypännyt ikkunasta..

Pissattikin, mutta en uskaltanut liikkua, tuijotin vain ahdistuneena raollaan olevaa olohuoneen ovea. Sitten tunne läsnäolosta haihtui, tunsin sen jonkun menneen pois vaikken ollut kuullut  oven käyvän.

Vierailija
6999/7964 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin Kaunareita ja jostain syystä aloin ajatella sanaa "shampanja". Ihmettelin miksi se tuli mieleen. Meni pari repliikkiä ja roolihahmo Kaunareissa sanoi "shampanja"😳 Toinen vastaava tapahtui Frendejä katsoessa. Ross taisi olla työhaastattelussa ja haastattelija kysyi tietääkö Ross haastattelijan syntymäpäivää. Mietin mielessäni päivämäärää 12.5. vai mitä lie mietinkin... Ja Ross sanoi saman päivämäärän. Mahdollisuus tähän on kuitenkin 1:365.

pidä pieni breikki kaunareista..oot jo liian syvällä.

Vierailija
7000/7964 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kaikkein omituisin ketju (omituisimmat jutut), mitä tällä palstalla on ikinä ollut!

Hyvähyvä