Ilkeä työkaveri
Työkaveri on siis tosi ilkeä, tyly, manipuloiva ja suuttuu helposti ihan ilman syytä jne, oikeastaan voisi jo puhua ihan kiusaamisesta, käyttäytyy noin tökerösti joka päivä. Ei auta vaikka hänelle on ystävällinen, joten mitä asialle voi tehdä, riidellä, lopettaa puhuminen, kertoa pomolle, tehdä jäynää vai mitä ihmettä?
Kommentit (49)
Tämä ei asiaa ratkaise, mutta täysin moitteeton käytös, ystävällisyys ja hymyily/iloisuus saa työpaikkakiusaaja tolaltaan. Heidän vihan ja inhon täyttämä persoona ei kestä, että joku on iloinen, onnellinen.
Näissäkin sävyeroja. Joku on vahingossa töykeä, osa pitää jatkuvaa pahanolonkierrettä yllä.
Vierailija kirjoitti:
Näissäkin sävyeroja. Joku on vahingossa töykeä, osa pitää jatkuvaa pahanolonkierrettä yllä.
Tää on kyllä ihan tahallista. Tykätä ei kaikista tarvitse, mutta työt pitäisi aikuisten ihmisten kesken pystyä hoitamaan asiallisesti. Ei ole mikään väärinkäsitys ja ystävälliseen ja asialliseen käytökseen vastaa ihan ala-arvoisella käytöksellä.
Ap
Juttele tämän ilkeän työkaverin kanssa ja kysy mistä kiikastaa. Kokemuksesta voin kertoa että itsessäkin voi olla vikaa ja syytä siihen, että työkaveri käyttäytyy sopimattomasti. Jos hän on ilkeä vain sinulle, niin ehkä sinussa on jokin piirre mitä hän ei voi sietää? Ei se oikeuta hänen tekoihin mutta tietäisit mistä kiikastaa. Ei tarvitse uhkailla pomolle kertomisesta, vaan jutella ja kysyä asiasta. Ole aikuinen ja avaa suusi, KYSY!!!
Tiedän että erilaisuutta täytyy sietää, ei ole ensimmäinen työpaikkani, kuten kerroin aiemmin olen itse suhtautunut tähän ihmiseen kuitenkin aina vähintään asiallisesti, enkä ole loukkaantunut mistään yhdestä kommentista tai hänen puhetavastaan, toisilla ON töksäyttelevä tyyli puhua, mutta puhuvat niin kaikille, tai ainakin monille.
Tämä työkaveri esim on kertonut pomon valittaneen että ollaan saatu huonoa asiakaspalautetta, lähinnä minun takiani, ihmettelin tätä ja niinpä kysyin pomolta asiasta ja miksi ei minulle kerrottu, pomo ei tuntunut tietävän asiasta mitään ja kielsi mitään tällaista sanoneensa. Olen myös (taas vain ja ainoastaan tältä yhdelta työkaverilta) kuullut tehneeni virheitä työssäni ja kun asiaa selvittelin (halusin tietää mitä, jotta voin oppia virheestäni) ei taaskaan pomo tiennyt asiasta mitään, vaikka tieto oli tämän henkilön mukaan tullut juuri pomolta. Lisäksi jos juuri minusta on valitettu tai tiedetään minun tehneen virheen, miksi pomo ei kertoisi asiasta (myös) minulle vaan aina muille ja lähinnä vain tälle yhdelle työkaverille joka on samanlainen työntekijä kun minäkin. Eli minusta tässä keksitään juttuja ja kiusataan tahallaan, eikä kyse ole mistään väärinkäsityksestä, koska muutkaan työkaverit, ne pari joiden kanssa asiasta juttelin, tienneet mitään noista väitetyistä asioista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri on siis tosi ilkeä, tyly, manipuloiva ja suuttuu helposti ihan ilman syytä jne, oikeastaan voisi jo puhua ihan kiusaamisesta, käyttäytyy noin tökerösti joka päivä. Ei auta vaikka hänelle on ystävällinen, joten mitä asialle voi tehdä, riidellä, lopettaa puhuminen, kertoa pomolle, tehdä jäynää vai mitä ihmettä?
Mietelause avuksesi:
"Never argue with idiots. They will drag you down to their level and win with experience."
Vierailija kirjoitti:
Juttele tämän ilkeän työkaverin kanssa ja kysy mistä kiikastaa. Kokemuksesta voin kertoa että itsessäkin voi olla vikaa ja syytä siihen, että työkaveri käyttäytyy sopimattomasti. Jos hän on ilkeä vain sinulle, niin ehkä sinussa on jokin piirre mitä hän ei voi sietää? Ei se oikeuta hänen tekoihin mutta tietäisit mistä kiikastaa. Ei tarvitse uhkailla pomolle kertomisesta, vaan jutella ja kysyä asiasta. Ole aikuinen ja avaa suusi, KYSY!!!
Pari kertaa olen ihan rakentavassa hengessä ehdottanut hänelle että tehdään työt yhdessä ja tuloksena ollut jonkinlainen sopu, mutta tämän seurauksena tämä työkaveri alkaa kertoilla "luottamuksella" pomolta tulleista ikävistä palautteista (joista tossa aiemmin kerroinkin), pyydellä pieniä palveluksia ja jättää omia töitään minulle. Jos ihan ystävällisesti kun kerron etten yksinkertaisesti ehdi tekemään kaikkea, muttuu tilanne taas huutamiseksi ja äyskimiseksi jne.
Eli tuntuu että ihan mitä vain teen, kiusaaminen ja kyykyttäminen jatkuu, mutta vain eri tavoin.
Ap
Siis huutaa ja vittuilee? Sellaista ei tarvihte sietää. Jos kyse on siitä ettei pidä sinusta niin se ei ole kiusaamista. Jos on asiallinen töissä mutta vaistoat että pidä enempää enempää, se voi johtua sinusta itsestä. Miten käyttäydyt töissä?
Meillä on töissä yksi nainen jolla on koko ajan negatiivinen puhetyyli ja joka juoksee kantelemassa pomolle muista. Katsoo ohi, ei tervehdi oma-aloitteisesti. Hänen kanssa ei kukaan jaksa olla kauan mutta asiallinen pitää olla hänellekkin.