Psykologian professori sanoo: "Miehet ovat romanttisempia kuin naiset"
On jo aika haudata vanha uskomus että miehet ei puhu tunteistaan. Puhuu enemmän kuin naiset.
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201712152200607778_rk…
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
ensin miehet maalailee naisista kauniita harhaisia eteerisiä mielikuvia, mutta naiset ei olekaan niitä eteerisiä aivottomia hahmoja usvaisella pellolla, jotka kävelevät kohti tukka hulmuten, ilmeettä lanteet keinuen,, hidastettuna tietenkin... niin mies jotenkin romanttisena olentona romahtaa kasaan, sitten se leimaa naiset kylmiksi eukoiksi.. kun nainen ei juuri eroakaan miehestä, on vain ihminen, ääni ja kehon malli vain vähän erilainen.. mies suuttuu ja saattaa alkaa riehumaan, tätä hän ei odottanut, hänet on petetty.
Olen niin huojentunut huomatessani että muillakin on tällaisia kokemuksia. Ehkä ei näin vahvasti eteerisen keijukaisen odotusta, mutta epärealismia kuitenkin. Miehet ihastuvat ulkonäköön ja kohteliaisuuteen eka treffeillä tai puolitutun harjoittaman hilpeän jutustelun perusteella. Haluavat seurustella tämän luomansa mielikuvanaisen kanssa, ja mieluiten heti. Ei saa haluta tutustua vähän pidempään kavereina, se on turhaa arpomista ja jarruttelua. Kerrotaan että sinä se sitten olet ihana, kerrotaan jopa millainen olet verrattuna siihen eksään - minähän muuten en ole, olen vittumainen ärsytettynä. "Voi kauheeta, sä kiroilit". Seurustelun alettua ja jatkettua kiukutellaan kun nainen ei vastaa mielikuvaa tai suostu vastaamaan odotuksiin. Minä en halua romanttista löpinää uudelta tuttavuudelta enkä mitenkään ylitsevuotavaa edes seurustellessa. Se saa lähinnä vaivautuneeksi. Kokemukseni mukaan romantikot ovat kaikkein epäluotettavimpia. Huomiota voi osottaa muutenkin, näkemällä vaivaa suhteen ylläpidossa ja kehittämisessä, tekemällä kotitöitä, keskustelemalla ja olemalla sulkeutumatta perheen elämästä.
Vierailija kirjoitti:
ensin miehet maalailee naisista kauniita harhaisia eteerisiä mielikuvia, mutta naiset ei olekaan niitä eteerisiä aivottomia hahmoja usvaisella pellolla, jotka kävelevät kohti tukka hulmuten, ilmeettä lanteet keinuen,, hidastettuna tietenkin... niin mies jotenkin romanttisena olentona romahtaa kasaan, sitten se leimaa naiset kylmiksi eukoiksi.. kun nainen ei juuri eroakaan miehestä, on vain ihminen, ääni ja kehon malli vain vähän erilainen.. mies suuttuu ja saattaa alkaa riehumaan, tätä hän ei odottanut, hänet on petetty.
Totta. Tullut nähtyä tämä romahdus monta kertaa. Minä en tainnut vastata eteeristä satuolentoa.
"Mies saattaa kuitenkin tunnustaa rakkautensa myös impulsiivisesti ennen seksiä, jotta omat lisääntymismahdollisuudet paranisivat, muotoilee apulaisprofessori Joshua Ackerman Psychology Today -lehden jutussa.
Tutkijat järkeilivät tutkimuksessaan, että jos mies tunnustaa rakkautensa juuri ennen seksiä, se on keino lisätä seksin todennäköisyyttä. Naisen hälytyskellot eivät kuitenkaan tällaisessa tilanteessa soi."
Se ei ole romanttisuutta vaan valehtelua seksin saamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin huojentunut huomatessani että muillakin on tällaisia kokemuksia. Ehkä ei näin vahvasti eteerisen keijukaisen odotusta, mutta epärealismia kuitenkin. Miehet ihastuvat ulkonäköön ja kohteliaisuuteen eka treffeillä tai puolitutun harjoittaman hilpeän jutustelun perusteella. Haluavat seurustella tämän luomansa mielikuvanaisen kanssa, ja mieluiten heti. Ei saa haluta tutustua vähän pidempään kavereina, se on turhaa arpomista ja jarruttelua. Kerrotaan että sinä se sitten olet ihana, kerrotaan jopa millainen olet verrattuna siihen eksään - minähän muuten en ole, olen vittumainen ärsytettynä. "Voi kauheeta, sä kiroilit". Seurustelun alettua ja jatkettua kiukutellaan kun nainen ei vastaa mielikuvaa tai suostu vastaamaan odotuksiin. Minä en halua romanttista löpinää uudelta tuttavuudelta enkä mitenkään ylitsevuotavaa edes seurustellessa. Se saa lähinnä vaivautuneeksi. Kokemukseni mukaan romantikot ovat kaikkein epäluotettavimpia. Huomiota voi osottaa muutenkin, näkemällä vaivaa suhteen ylläpidossa ja kehittämisessä, tekemällä kotitöitä, keskustelemalla ja olemalla sulkeutumatta perheen elämästä.
Nimenomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Tullut nähtyä tämä romahdus monta kertaa. Minä en tainnut vastata eteeristä satuolentoa.
Melko samoilla linjoilla.
Romanttisuus on sinänsä ihan kiva luonteenpiirre, mutta periaatteessa en ihmettele, miksi romanttisuus ja haaveilu ehkä vielä nykyäänkin hyväksytään naisilla helpommin, kuin miehillä: naiset yleensä ovat haaveissaankin realististisempia, ja ymmärtävät mikä on oikeassa elämässä mahdollista, kun taas miehet tuppaavat aina haaveilemaan jostain utopistisista satumaa-suhteista., joita on todellisuudessa vain leffoissa ja tv-sarjoissa.
T: eri
No ei kyllä yllätä. Miehethän ovat tekijöitä ja naiset tarkkailijoita. Sen takia miehet ovat romanttisempia ja hauskempia kuin naiset, mutta naiset taas romantiikantajuisempia ja huumorintajuisempia kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Neljäs yhteinen vuosi menossa eikä mies ole edelleenkään sanallisesti tunnustanut rakkauttaan. Teoillaan kyllä. Totesi kyllä jo alkuvaiheessa, että hänelle ei ole luontevaa puhua tunteista ja että hänen mielestään ihmissuhde syntyy ja kasvaa vasta ajan myötä ja tekojen kautta.
Edellinen suhde kesti kolmisen vuotta eikä yhtään r-sanaa kuulunut miehen suusta.
Eli ilmeisesti olen sitten seurustellut poikkeuksellisten miesten kanssa.
Miehesi eivät vain ole juoneet tarpeeksi alkoholia ollessaan kanssasi. 648
Siinä jutussa puhutaan seksin vonkaamisesta. siitä, että mies esittää rakkauden tunnustuksia saadakseen seksiä.
Ei se minusta kovin romanttista ole.
Miesten mielestä vissiin on kun niin kovin innokkaasti nyt esittävät olevansa hirveän romanttisia.
Siis se tutkijahan on ihan pihalla siitä mikä on romantiikkaa.
Seksin vonkaamisesta on romantiikka kaukana.
Olen samaa mieltä. Minulla kaksi miesystävää on ollut erittäin romanttisia. Puhuivat ja pussasivat ja kumpikin tykkäsi kirjoittaa rakkauskirjeitä tunteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jjep. Miehet rakastuu parin viikon jälkeen, nainen miettii ja arpoo.
Niin se meni meilläkin. Mies sanoi rakastavansa tyyliin parin viikon seurustelun jälkeen, minä pystyin varmuudella sanomaan vasta parin kuukauden jälkeen.
Nopeaa rakastumista. Meillä mies ei ole sanonut vieläkään, itse olen sanonut kaksi kertaa oikein herkällä hetkellä. Yhdessä 3,5 vuotta. Monin tavoin kuitenkin osoittaa rakkautensa päivittäin.
Jos mies olisi parin viikon tuntemisen jälkeen puhunut rakastamisesta, olisin juossut karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se meni meilläkin. Mies sanoi rakastavansa tyyliin parin viikon seurustelun jälkeen, minä pystyin varmuudella sanomaan vasta parin kuukauden jälkeen.
Nopeaa rakastumista. Meillä mies ei ole sanonut vieläkään, itse olen sanonut kaksi kertaa oikein herkällä hetkellä. Yhdessä 3,5 vuotta. Monin tavoin kuitenkin osoittaa rakkautensa päivittäin.
Jos mies olisi parin viikon tuntemisen jälkeen puhunut rakastamisesta, olisin juossut karkuun.
Yksi mies ihastui minuun edes näkemättä minua. Oltiin vain juteltu puhelimessa pari kertaa. Ne jutut menivät sellaisiksi, että päätin lopulta olla tapaamatta häntä. Iski ihan hirveä ahdistus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies ihastui minuun edes näkemättä minua. Oltiin vain juteltu puhelimessa pari kertaa. Ne jutut menivät sellaisiksi, että päätin lopulta olla tapaamatta häntä. Iski ihan hirveä ahdistus...
Oikea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla mitään tekemistä romanttisuuden kanssa ole. Seksiä ne haluaa.
Siksi on parempi pitää alussa jarruja päällä ja katsoa kuinka pitkälle se miehen rakkaus riittää.
Just näin! Sensuellit alusvaatteet millään tavalla liity romantiikkaan, seksiin ne liittyy. Miehelle se romantiikka taitaa olla vaan asia josta seuraa seksiä. Liian läpinäkyvää hohhoijaa
Naisten osaksi kaatuu arjen suunnittelu esim. lastenhoidon ja kotitöiden osalta usein. Siinähän herra saa sitten liihotella jalat irti maasta minkä lystää "romanttisissa" taajuuksissaan.
Ai niin mielistellään eli oikeasti vongataan seksin takia! Olipa vakuuttava tutkielma.
Vierailija kirjoitti:
Taas tällainen tutkimus, joka on tehty maapallon toisella puolella pikkuyliopistossa. Siitä sitten vaan yleistämään suomalaisia koskevaksi totuudeksi.
Ainut syy miksi tämä tutkimus on julkaistu, on se, että sen tulos on todella erikoinen tavalliselle suomalaiselle --> paljon klikkejä.
Todellisuudessa suomalainen mies on hiljainen ja juro, ei puhu tunteistaan, huolistaan tai edes kerro suoraan, minkä leffan haluaisi katsoa. Toki on poikkeuksiakin, mutta noin niin kuin keskimäärin.
No rehellisesti sanoen suomalaiset ovat sukupuoleen katsomatta hiljaisia ja juroja.
Ei silti miehet kerro palstoilla miten ovat romanttisia, sellaista ketjua ei ole. Siis ilman ulkoisia asioita. Tunne.
Vierailija kirjoitti:
On se totta, miehet ovat romanttisempia.
Naisten olisi hyvä tuoda sitä romantiikkaa tarjolle, eikä jättää miesten vastuulle niitä ruusujen levittelyjä ja kynttiläiltoja.
Naisille vinkki: ostakaa todella sensuellit alusvaatteet, kuiskatkaa tuhmia, ottakaa härkää sarvista! :)
Älkää olko romantiikan vapaamatkustajia, osallistukaa!
Tuo ei ole romantiikkaa, tuo on esileikkiä. Häilyvä raja, mutta kuitenkin selvä.
Länsimaiset miehet ovat heikkoja, sekä fyysiseti että hengisesti.