Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologian professori sanoo: "Miehet ovat romanttisempia kuin naiset"

Vierailija
20.12.2017 |

On jo aika haudata vanha uskomus että miehet ei puhu tunteistaan. Puhuu enemmän kuin naiset.

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201712152200607778_rk…

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikki nämä käsitteet romanttisuus, herkkyys, hellyys ym. ovat yhtä vellovaa suota, josta kukaan ei ymmärrä, mitä tarkoitetaan. Jostain taisin lukea, että periaatteessa ajatus romanttisesta rakkaudesta perustuu suurelle erilaisuudelle: mies ja nainen ovat keskenään hyvin erilaisia. Suuri osa suomalaisista käsittääkseni arvostaa parisuhteessakin kumppanuutta, kaveruutta ja tasa-arvoa ja samaan hengenvetoon ilmoittaa olevansa romanttinen luonne :D Meillä ainakin mies on romanttisempi, jos puhutaan pussailusta ja nyyhkyelokuvista, mutta minä olen muuten herkkä ihminen. Usein romanttisuus on kutistettu tarkoittamaan elokuvia, kynttilöitä ja takkatulta ja syvällisesti herkät ihmiset ajattelevat asiaa ehkä monipuolisemmin, mutta he ovatkin sitten vain ilonpilaajia ja niuhoja, jotka eivät ymmärrä, että loimuava takkatuli on onnen kliimaksi. Olen suoraan sanoen pahuksen kyllästynyt koko romanttisuusvouhotukseen, jossa käytännössä pyritään vain allevii

Hassua. Itse olen aina ajatellut romantiikan tarkoittavan paremminkin sitä, että ollaan hyvin samanlaisia.

Vierailija
62/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaiset miehet ovat heikkoja, sekä fyysiseti että hengisesti.

Minun mieheni on älykäs ja rakastava. Olen hänen kanssaan onnellinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
64/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Hei taas Allu. 

Joko pasteat niitä keskusteluja joissa naiset sinut ghostaa? 

Autan kyllä asiasi kanssa, mutta en halua että täällä aloitteet ketjuja joissa tarkoituksenasi on vain päästä haukkumaan naisia.

Katkeruudesta on mahdollista päästä yli.

Vierailija
65/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito rakkaus ja välittäminen on naisille aivan outo asia.

Vierailija
66/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että keiju-juttujenkin kirjoittaja on Allu. 

Vierailija
67/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se totta, miehet ovat romanttisempia.

Naisten olisi hyvä tuoda sitä romantiikkaa tarjolle, eikä jättää miesten vastuulle niitä ruusujen levittelyjä ja kynttiläiltoja.

Naisille vinkki: ostakaa todella sensuellit alusvaatteet, kuiskatkaa tuhmia, ottakaa härkää sarvista! :)

Älkää olko romantiikan vapaamatkustajia, osallistukaa!

Romantiikan vapaamatkustajia?

Raskaus, synnytys, imetys, lastenhoito.

Kyllä se vapaamatkustaja on siinä toisessa sukupuolessa.   Kiva orkku ja isäksi. 

Vierailija
68/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se totta, miehet ovat romanttisempia.

Naisten olisi hyvä tuoda sitä romantiikkaa tarjolle, eikä jättää miesten vastuulle niitä ruusujen levittelyjä ja kynttiläiltoja.

Naisille vinkki: ostakaa todella sensuellit alusvaatteet, kuiskatkaa tuhmia, ottakaa härkää sarvista! :)

Älkää olko romantiikan vapaamatkustajia, osallistukaa!

Romantiikan vapaamatkustajia?

Raskaus, synnytys, imetys, lastenhoito.

Kyllä se vapaamatkustaja on siinä toisessa sukupuolessa.   Kiva orkku ja isäksi. 

Nuo ylemmän kirjoittajan pitsihepenejutut eivät ole romantiikkaa, vaan esileikkiä.

Romantiikka tapahtuu ilman seksiin pyrkimistä, se on sitä kun haluaa viehättää toista muuten kuin seksin vuoksi. Kun haluaa olla toiselle rakastettava. 

Vierailija
69/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitekäs tuo aloitteen tekeminen ja kosiminen ja rakkauden tunnustaminen. Miehet tekee ne ensin. Nainenko sitten jahkailee ja miettii. Kenties etsien, josko löytyisi luurankoja kaapista?

Epäily ei ole romanttista.

Vierailija
70/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat naiivimpia naisten suhteen. Tai ehkä se on niin, että naiivius karisee myöhemmällä iällä. Tytöt kohtaa niin paljon ahdistelua yms. 14 v täyttämisen jälkeen että ovat varovaisempia. Moni 30v mieskin on vielä ällistyttävän sinisilmäinen mitä tulee vastakkaiseen sukupuoleen. 

Moni mies (ja ehkä nainen?) sekoittaa panetuksen ja rakastumisen. En luota pätkääkään miesten äkki-ihastumisiin tästä syystä. Oletan aina, että kyse on panetuksesta ja "siirtäisin vuoria vuoksesi" on vain testosteronin sivuvaikutus kun hetkellisesti luulevat olevansa yli-inhimillisiä. Kokemuksen perusteella olen myös todennut, että lähes kaikki kaverimiehet ihastuvat jos ovat viettäneet naisen kanssa kahdenkeskeistä aikaa. En hetkeäkään usko, että olisin kaikille näille kaverimiehille se ihanne-kumppani - panetus se vaan siellä nostaa taas päätään. 

Vierailija
71/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kiinnostuneita miehen raha-asioista, sosiaalisesta asemasta, ulkonäöstä (pituudesta) ja jalkojen välisestä pituudesta.

Vierailija
72/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, että keiju-juttujenkin kirjoittaja on Allu. 

Olette te päivystävät meritursaat kyllä niin helppoja :D

Vierailija
73/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus: jos suomalainen mies erehtyy puhumaan tunteistaan, nainen halveksuu ja pitää nössönä.

Näin miehenä olen törmännyt asiaan useita kertoja, naiset odottavat tiettyä "mölliä" asennetta miehiltä (nainen haluaa jos haluaa täydentää asennetta omalla sympatisoinnillaan)

Vierailija
74/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Tapaisinpa minäkin romanttisen miehen. Jostain syystä avioeroni jälkeen olen vetänyt puoleeni vain narsistikuspäitä. Olen oikea magneetti niille. Ehkä kaikki romanttiset miehet on varattuja,  niin sen täytyy olla. Ja kukapa sellaisesta luopuisi niin ymmärrän kyllä. 

Vierailija
75/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan kauniit ja seksikkäät alusvaatteet ei saa mitään romanttisuutta puhkeamaan epäromanttisessa miehessä. Itse sain ainakin jopa tällaisten temppujen jälkeen kuulla että ei ole romanttisia tunteita mua kohtaan. Loppui aika pian ne omatkin romanttisuudet siihen. 

Vierailija
76/78 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaiset miehet ovat heikkoja, sekä fyysiseti että hengisesti.

Ja puccat ovat huonoja oppimaan suomen kieltä.

Pitäisi ottaa heidät kaikki hengiltä. 

Vierailija
77/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokemuksen perusteella olen myös todennut, että lähes kaikki kaverimiehet ihastuvat jos ovat viettäneet naisen kanssa kahdenkeskeistä aikaa. "

Tuo tuntuu olevan muuten ihan totta. 

Vierailija
78/78 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammin ongelmana onkin tunteiden tunnustaminen ja ilmaisu kuin ettei niitä olisi. Kliseiseen vanhaan suomalaiseen kulttuuriinhan kuuluu oleellisesti, että sekä mies että nainen ovat piin kovia, eivätkä turhia hempeile.