Olen alkanut laihtumaan valkoviinillä?!
Nyt viime aikoina ollut vähän rankkaa, ja olen juonut valkkaria usein. Olen alkanut laihtumaan ja paljon, yli 5kg lähtenyt lyhyessä ajassa. Tämä ei ole ainutlaatuinen tapaus, sillä vastaava "valkkari ajanjakso" on ollut aiemminkin elämässä, ja silloinkin laihdun aivan näkyvästi. Olen myös ihan hoikka jo ennestään.. mistä ihmeestä on kyse? Tupakalla laihduin myös aikoinaan hirveästi, mutta tupakan olen lopettanut totaalisesti jo aikaa sitten. Syön ihan normaalisti.
Kommentit (20)
Oon mäkin viinillä hoikistunut.. valkkarilla ja punkulla molemmilla.
Harmi että mun lempialkoholi on kalja, vatsani on kuin raskaana olevalla. Mutta ei se mua haittaa, en etsi kumppania tms, minusta on ihan ok olla iso, on voimaakin enempi.
Ohoh, oikeasti?
Kehveli sentään, pitääköhän tässä alkaa ihan erilaiselle keittokuurille...
"On ollut rankkaa"? Oletko niitä ihmisiä mitkä reagoivat huoliin ja murheisiin kehollaan ja syömättömyydellä?
Itse ainakin oon ollut laihimmillani aina parisuhdemurheiden keskellä. Multa katoaa aina ruokahalu ihan täysin ja syöminen on sujunut vasta kun on ollut vähän kännissä viikonloppuna. Tuntuu myös että aineenvaihdunta käy ihan ylikierroksilla aina kun menee kurjasti.
En usko että itse valkoviini aiheuttaisi asiaa :D Mutta voisin koittaa kokeeksi tätä laihdutusmetodia. Oletko koittanut esim. vodkaa, jossa olisi vielä vähemmän kaloreita? Tai testata sokeripitoisempaa, esim siideri?
Elimistö ei pysty imemään ja käyttämään ravinteita, koska olet juonot ruuansulatuskanavasi pilalle. Kannattaa mennä lääkäriin tuon ongelmasi kanssa ja lopettaa juominen.
Valkkarissa on vähiten hiilareita, jos ei kirkkaita viinoja lasketa. Lisäksi myös paljon energiaa. Se saattaa selittää laihtumisesi.
Siis Punaviinissä ja esim nimenomaan pinot noir rypäleessä. Ei se valkkarikaan huono ole.
t. nr 9
Valkkari kuivattaa elimistöä ja poistaa nestettä kuten esim. Kahvi ja ananas toimivat samoin. Saa juosta kusella yhdenkin lasin jälkeen kokoajan yötä myöten ja aamulla keho on rutikuiva, kusi on keltaista ja päätä särkee.
Tupakka nyt on perinteinen laihduttaja. Itsekin olin laiha kukkakeppi tupakoitsijan, tosin ei kannata missään nimessä tupakoida. Kamalaa se on!
Vierailija kirjoitti:
Valkkari kuivattaa elimistöä ja poistaa nestettä kuten esim. Kahvi ja ananas toimivat samoin. Saa juosta kusella yhdenkin lasin jälkeen kokoajan yötä myöten ja aamulla keho on rutikuiva, kusi on keltaista ja päätä särkee.
Tupakka nyt on perinteinen laihduttaja. Itsekin olin laiha kukkakeppi tupakoitsijan, tosin ei kannata missään nimessä tupakoida. Kamalaa se on!
Ei lasi nyt suurimmassa osassa ihmisissä tuollaista reaktiota aiheuta. Tupakka "laihduttaa" koska nikotiini vaikuttaa aivoihin jossa se vähentää näläntunnetta.
Itse tupakoitsijana koin, että tupakka ehdottomasti lisäsi ruokahalua! Lisäsi ja paljon! Silti olin aivan luuranko. Ryyppäsin myös paljon tuolloin.
Nykyään elän terveellisesti :)
Oletko lihavaa spurgua nähnyt? Sama juttu sinullakin on.
Niinhän tuo alkoholismi usein tekee. Paino tippuu, aivot pehmenee.
Varmasti laihtuu, jos ei syö riittävästi, niin kuin alkoholisteille lopulta helposti käy. Sanot, että syöt normaalisti, et syö. Mikäli laihdut lyhyessä ajassa 5 kg, niin et syö kulutukseesi nähden normaalisti.
Valkoviini voi kiihdyttää hieman (marginaalista) aineenvaihduntaa, mutta vastaavasti siinä on sokeria ja energiaa, joten laihdutuslääkkeeksi siitä ei ole. Ala välittömästi syömään terveellisesti, että et tee korvaamatonta vahinkoa kropallesi. Jos olisit ylipainoinen, niin laihtuminen olisi jopa suotavaa, mutta kun kirjoituksesi mukaan olet hoikka jo ennestään, niin alat jo menemään aliravitsemuksen puolelle.
T. Ravintoterapeutti.
Oletko koittanut Avominnea tai AA:vertaistapaamisia? On noita toki muitakin, joillekin auttaa, minulle ne eivät auttaneet yhtään. Tuo Avominne vaan lisäsi juomistani, niin ahdistava paikka se oli. Raitistuin siinä vaiheessa, kun oma halu kävi niin suureksi, että nyt on tehtävä jotain. Laihtunut olin minäkin, mutta silmäpussit turvoksissa ja vähän naamakin. Ääni ei ollut naisen ääni, nyt on alkanut 5 vuoden raittiuden jälkeen taas hieman naisistumaan.
Tee jotain itsellesi ja pian, olet alkoholisti. Alkoholistina pitäisin ihmistä, joka ei edes paria kuukautta pysty olemaan ilman viinaa.
Siistii! :D