Tekosyysi olla syömättä seitanpaistia jouluna?
Kommentit (110)
En syö seintapaista muutenkaan...
En syö sei takia, en edes tiedä mitä se on. Mutta en syö myöskään kinkkua. Osterit, simpukat ja kalat kuuluu minun joulupöytään. Ei eettisistä syistä,vaan hyvän maun takia.
Kinkku on meillä joulupöydän kunkku.
Vierailija kirjoitti:
En syö seintapaista muutenkaan...
Ei se ole seitiä!
En harrasta mitään lihankorvikkeita.Enkä gluteenia.
Epäilen vahvasti ettei Kambodzassa osata sitä valmistaa.
Olen kuullut, että se maistuu vanhalle perseelle. Se riittää minulle syyksi. Epäilen myös, että siellä asuu Saatana. Sekin riittää minulle. Olen Jeesuksen joukoissa.
Paljonko joulukinkut maksaa? Seitanpaistia meilläkin, se on myös edullista.
Koska en ole saatananpalvoja. Seitan=satan
Miksi kasvisruuilla yritetään matkia lihaa? Minä syön vehnäni vaikka puurona ja kinkkuni possuna.
Syön lihan lihana ja viljan viljana. En yritä pettää itseäni syömällä "lihaa".
Mun mies ei suostu, että tehtäisiin vegaani kinkku. D:
Sain sen sentään luopumaan kinkun ostosta, ostetaan kotimaista lammasta, joilla on paljon paremmat elinolot kuin sioilla. Ja onhan se liha parempaakin.
Aika monena vuotena ollut myös kalapöytä.
Ja ei, ei se kalastus tai lammastuotantokaan ongelmatonta ole.
Keliakia :(. Seitan on silkkaa gluteenia.
Sitä ei saa asuinkaupungistani :( Olen vege, mutta en jaksa alkaa netistä tilailemaan tai itse väsäilemään. Teen muita ruokia.
Koska se on ihan seitanin pahaa. Tai siis ei maistu miltään ilman kunnon mausteita.
Kinkku on lisäksi parempaa terveydelle, proteiinia ja rasvaa, seitanissa on vain vehnää.
Itsekin aateltiin perheen kanssa kokeilla seitania tänä jouluna :) teurastuotantodokumentteja katsoessa herää sellaisia ajatuksia, etten tuskin koskaan tule lapsilleni perinteistä kinkkukulttuuria opettamaan! Ihan kauhistuttaa ajatuskin verisestä lihamöhkäleestä, joka kulkenut raa'an matkan siihen ruokapöytään... Rohkaisen kaikkia kokeilemaan uusia valintoja!:) rauhallista joulua <3
Terveisin Av-mamma
Meil on karvanen sinkku ja potkutellaan sotkupalloa jos suinkin nöpöl ajelult kerkeisimme.
Mikä on seitanpaisti? :D