Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero tästä nyt tulee... Esittääkö joulu vielä onnellista perhettä, vai pudotetaanko pommi saman tien?

Vierailija
19.12.2017 |

Kaksi kouluikäistä lasta, kumpi parempi vaihtoehto?

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä äijä!

Toi äijähän on kuningas!

Joo, ei tarvi tilata pukkia erikseen kun yks löytyy ihan omasta takaa.

Vierailija
62/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Mutta säilyttäkää lasten koti, niin että te aikuiset muutatte sinne ja pois vuoroviikoin, ettei lasten tartte reissata.

Tämän pitäisi olla ainut sallittu ratkaisu. Ero on aina aikuisten vika, joten on reilua, että aikuiset kantavat seuraukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teillä on niin pielessä, että ero tulossa?

Miehellä oli suhde työkaverin kanssa, annoin anteeksi ja sovittiin että yritetään uudestaan. Nyt se sika meni pikkujouluissa pettämään saman naisen kanssa ja uusinnatkin oli otettu vielä selvin päin ainakin kertaalleen. Nyt se on loppu.

ap

Ymmärrän. Tässä olisi vielä aikaa selittää asia lapsille ennen joulua. Mietin omalta osaltani niin olisin aikanani halunnut viettää sen eräänkin joulun ilman jatkuvasti toisilleen vittuilevia vanhempia, tai ïati vittuili ja isä oli koko ajan uhmakkaan oloinen. Jouluna on hyvä olla rauha maassa. Lapsilla on lomaa koulusta. Saattahan olla että se mies häippää Uuden vuoden juhlintaan uuden kultansa kera jossain vaiheessa ja siinä joudut sitten selittelemään yksiksesi lapsille. Pistäisin miehen ulkoruokintaan jo ennen joulua. Vielä ehtii. Rauhoitut jouluun sitten yhdessä lasten kanssa.

Vierailija
64/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on voitava antaa anteeksi.

Vierailija
65/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hiiteen kodista. Menkööt takaisin oman mamman helmaan kasvamaan. Vietät lasten kanssa rauhallisen joulun.

Vierailija
66/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se huorapukki saman tien pihalle ja laitat itsellesi ja lapsille nätin joulun.Olet varmasti rikki ,mutta jaksat näytellä muutaman päivän lapsille ,jos ovat pieniä ,jos jo yli 12 vuotiaita ,kerrot suoraan miten isä on loukannut ja pettänyt sinua.Itkun saa näyttää ,ei tarvitse silotella tuommoista isää.Silloin lapsetkin ymmärtää ,ettei ole ainakaan heidän vika ,kun eroatte.Pääasia ,ettei mies ole saman katon alla vähään aikaa.

Tämä on yksi suuri onnettomuus sinun ja lastesi elämässä,mutta onnettomuuksia sattuu,eikä se katso onko joulu tai muuten sopimaton aika.

Miehesi ei ansaitse nyt joulun viettoa perheen parissa.

Vierailija
67/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mies viettämään joulunsa missä haluaa ja vietä lasten kanssa oma joulu ja vuodenvaihde. Keksi(kää) joku lasten ikäkauteen sopiva,uskottava, selitys isän poissaololle. Jos lapset on jo isompia, niin voi mielestäni ihan reilusti sanoa, että isällä ja äidillä on vähän riitaa ja on parempi ettei sen takia pilata joulua.

Erokin olisi sitten myöhemmin helpompi selittää.

Vierailija
68/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ero tulee, mutta tuo nyt on ihan sinun kontrollissa. Tuskin teillä kovin pusuisat välit on olleet tähänkään asti, joten voit hyvin pidätellä joulun välipäiviin, ei lapset mitään huomaa, mutta saavat viimeisen joulun perheenä.

Minä samassa tilanteesta ihan tieten suostuin että oltiin joulu vielä perheenä. Mies tosin nukkui vierashuoneen sohvalla. Muuten tehtiin viimeisen kerran samat asiat kuin aina ennenkin.

Näin vuosien perästä, ei se ollut minulla pois. Uutena vuonna sitten alkoi surkea arki.

Tottakai on helpottavaa potkaista paskiainen pihalle. Mutta lapsille mikään ei tule enää olemaan entisensä. Menee vuosia ennen kuin sydäntä lakkaa särkemästä.

Vierailija
69/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vain sanoa suoraan että isä on tehnyt nyt sellaisen tempun ettei ole mitenkään mahdollista viettää joulua yhdessä. Lapset eivät missään iässä hyväksy vanhempiensa tekemiä syrjähyppyjä joten voit ihan hyvin kertoa sen heille ja antaa miehen yrittää selvitä itse suhteesta lapsiinsa. Sanoisin lapsille että isä menee nyt ja viettää joulun uuden naisen kanssa. Isälle uusi nainen on tärkeämpi kuin lapset. Ei naisten ole mikään pakko suojella miehiä lasten vihalta. Varmasti kivempi lapsille saada viettää joulu rauhassa ilman että vanhemmat ovat veemäisiä toisilleen koko ajan. Jos ovat isompia niin viettävät varmaan aikaa yksikseen sitten omissa huoneissaan mutta niin se sitten vaan on.

Vierailija
70/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä se ulos heti, ⚉ jos teet sen kuitenkin. Miksi sitä pidemmälle lykkäämään. Huonot uutiset ovat aina huonoja uutisia ajankohdasta riippumatta.

Sinulla on oikeus omiin tunteisiin ja onneen/rakastajiin jos siltä tuntuu.

Vierailija
71/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä oli suhde työkaverin kanssa, annoin anteeksi ja sovittiin että yritetään uudestaan. Nyt se sika meni pikkujouluissa pettämään saman naisen kanssa ja uusinnatkin oli otettu vielä selvin päin ainakin kertaalleen. Nyt se on loppu.

ap

Kerrot miehellesi, että laitat eropaperit nyt heti vetämään. Sovitte, että pidätte perhejoulun ihan lasten vuoksi. Lapsille kerrotte pyhien jälkeen.

Vierailija
72/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäisin vielä yhteisen joulun, jos pystytte yhdessä sopimaan säännöt ja suunnitelmat. Joulu läpi minimi laivalla, ei stressiä siivouksesta tai ruuista, paitsi tietty jos on itselle tärkeitä juttuja. Korkeintaan pari lasia alkoholia, jos se kuuluu jouluun.

Vuorottelette lasten kanssa touhuamisessa. Mies lupaa olla olematta yhteydessä uuteen naiseen.

Neutraali yhdessä olo ruokailujen ja lahjojen jaon ajan riittää hyvin. Tuon ikäiset lapset ovat niin innoissaan joulusta, että eivät huomaa pussasi arki isä ja äiti jouluna vai ei.

Vierailija
73/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ero tulee, mutta tuo nyt on ihan sinun kontrollissa. Tuskin teillä kovin pusuisat välit on olleet tähänkään asti, joten voit hyvin pidätellä joulun välipäiviin, ei lapset mitään huomaa, mutta saavat viimeisen joulun perheenä.

Minä samassa tilanteesta ihan tieten suostuin että oltiin joulu vielä perheenä. Mies tosin nukkui vierashuoneen sohvalla. Muuten tehtiin viimeisen kerran samat asiat kuin aina ennenkin.

Näin vuosien perästä, ei se ollut minulla pois. Uutena vuonna sitten alkoi surkea arki.

Tottakai on helpottavaa potkaista paskiainen pihalle. Mutta lapsille mikään ei tule enää olemaan entisensä. Menee vuosia ennen kuin sydäntä lakkaa särkemästä.

No ei kai... mutta musta kenialainen auttaa jaksamaan ( kahvi nimittäin)

Vierailija
74/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vain sanoa suoraan että isä on tehnyt nyt sellaisen tempun ettei ole mitenkään mahdollista viettää joulua yhdessä. Lapset eivät missään iässä hyväksy vanhempiensa tekemiä syrjähyppyjä joten voit ihan hyvin kertoa sen heille ja antaa miehen yrittää selvitä itse suhteesta lapsiinsa. Sanoisin lapsille että isä menee nyt ja viettää joulun uuden naisen kanssa. Isälle uusi nainen on tärkeämpi kuin lapset. Ei naisten ole mikään pakko suojella miehiä lasten vihalta. Varmasti kivempi lapsille saada viettää joulu rauhassa ilman että vanhemmat ovat veemäisiä toisilleen koko ajan. Jos ovat isompia niin viettävät varmaan aikaa yksikseen sitten omissa huoneissaan mutta niin se sitten vaan on.

Tämä nyt on silkkaa pahantahtoista kostoa, ja tekee pahaa lähinnä lapsille.

Heillä voi eron jälkeen olla vielä ok isäsuhde, ei heiltä isää pidä viedä hetken koston takia.

Ja olen eronnut myös mutta lapset ensin.

Vierailija
75/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä voi eron jälkeen olla vielä ok isäsuhde, ei heiltä isää pidä viedä hetken koston takia.

Itse olen juuri tuollainen erolapsi. Pahinta mitä vanhemmat voivat tehdä on esittää että kaikki on ok. Itse menetin luottamukseni ja kunnioitukseni äitiin joka yritti selitellä asioita isäni puolesta. Suoruus on parasta. Ei millään tavalla pahantahtoista, mieshän tuossa se pahantahtoinen on, ajattelee mulkullaan ja uutta naista ennen lapsiaan. Pahimmassa tapauksessa laittaa vielä lastensa äidin syyksi kun on niin vittumainen ämmä ja sehän on helppo uskoa kun joulupyhätkin menee pikkusien vittumaisuuden vallassa. 

Vierailija
76/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viettäisin vielä yhteisen joulun, jos pystytte yhdessä sopimaan säännöt ja suunnitelmat. Joulu läpi minimi laivalla, ei stressiä siivouksesta tai ruuista, paitsi tietty jos on itselle tärkeitä juttuja. Korkeintaan pari lasia alkoholia, jos se kuuluu jouluun.

Vuorottelette lasten kanssa touhuamisessa. Mies lupaa olla olematta yhteydessä uuteen naiseen.

Neutraali yhdessä olo ruokailujen ja lahjojen jaon ajan riittää hyvin. Tuon ikäiset lapset ovat niin innoissaan joulusta, että eivät huomaa pussasi arki isä ja äiti jouluna vai ei.

totuus mitä luultavimmin on se että nainen yrittää hoitaa joulun mitä parhaimmin ja mies on vittumaisen omahyväinen koko sen ajan eikä ainakaan auta millään tavalla. Eikä AP millään sopimisella voi estää miestä tekemästä joulun aikana mitä tykkää, tekstitellä uuden kullan kanssa ja hävitä iltaisin "kioskille ostamaan ties mitä". ap voi vain toivoa ettei mies pilaa joulua muttei mitenkään pysty sitä estämään muuten kuin heittämällä pihalle. ei tuollaisen petturin kanssa mitään voi sopia.

Vierailija
77/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen juuri tuollainen erolapsi. Pahinta mitä vanhemmat voivat tehdä on esittää että kaikki on ok. Itse menetin luottamukseni ja kunnioitukseni äitiin joka yritti selitellä asioita isäni puolesta. Suoruus on parasta. Ei millään tavalla pahantahtoista, mieshän tuossa se pahantahtoinen on, ajattelee mulkullaan ja uutta naista ennen lapsiaan. Pahimmassa tapauksessa laittaa vielä lastensa äidin syyksi kun on niin vittumainen ämmä ja sehän on helppo uskoa kun joulupyhätkin menee pikkusien vittumaisuuden vallassa. 

Ei tuo ole mikään mies, vaan pilluriippuvainen vässykkä.

Vierailija
78/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa pyhien yli. Jos nyt ilmoitat erosta, lapsilla tulee iäti olemaan suru päällimmäisenä mielessä joka joulu. Ei tämä ole lasten vika, älkää pilatko heiltä joulua ja uutta vuotta loppuelämän ajaksi.

Eron syitä ei myöskään kuulu avata lapsille sillä tasolla kuin joku tuossa uhosi. Ne on aikuisten asioita, ja isä on jatkossakin isä, vaikka vanhemmat eroavat, ja on lasten parhaaksi pitää heidän ja isän välit hyvinä. Ole isompi ihminen, äläkä kosta isän tekoja vahingoittamalla omia lapsiasi.

Vierailija
79/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteeseen ja eroon tarvitaan aina kaksi, eikä kumpikaan ole virheetön, vaikka itse mielellään eron hetkellä niin ajattelisi. Itsekin halusin erotessa nähdä kaiken syyn miehessä, mutta ei se koskaan niin mustavalkoista ole. Kyllä meidänkin liiton sössimiseen tarvittiin myös kahden ihmisen vuosien kommunikointikyvyttömyys ja asioiden kiertely. Sinäkään et voi tietää koko totuutta vanhempiesi liitosta.

Vierailija
80/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä tuosta nokkiisi otat? Pikkujoulut nyt vaan tuppaa olemaan semmosia. Jospa selvinpäin vielä varmisti, että oli vikatikki.