Ero tästä nyt tulee... Esittääkö joulu vielä onnellista perhettä, vai pudotetaanko pommi saman tien?
Kaksi kouluikäistä lasta, kumpi parempi vaihtoehto?
Kommentit (126)
Eikö ihmiset lue ketjua kokonaan. Ap han selitti että mies petti ja hän antoi anteeksi ja nyt mies on pettynyt uudestaan.
Loppu tulee joskus ja käsket miestä skarppaamaan kunnes lasten arki toimii. Jakakaa päivät kun toinen on vastuussa lapsista. Harjoutelkaa viikkoviikkoa
Voisin kyllä lähteä lasten kanssa ensi viikolla muutamaksi päiväksi johonkin reissuun, niin ei tarvitse katsella tuon äijän naamaa koko aikaa.
ap
Kamalaa, olen pahoillani aloittaja, miehesi on idiootti, pilata hetken huuman takia kaikki.
Koita kuitenkin kitkutella joulun yli, yritä keksiä puuhaa niin että mahd vähän tarvitsee miestä katsella, jätä mies vahtimaan lapsia ja tee jotain mukuvaa. Ja menkää vierailemaan vaikka sukulaisten luona, vain sinä ja lapset, kerro omalle suvulle/läheisille jo tilanne ja että lapsille kerrotaan vasta joulun jälkeen. Voi helpottaa omaa oloa kun pääsee jo käsittelemään asiaa muiden aikuisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teillä on niin pielessä, että ero tulossa?
Miehellä oli suhde työkaverin kanssa, annoin anteeksi ja sovittiin että yritetään uudestaan. Nyt se sika meni pikkujouluissa pettämään saman naisen kanssa ja uusinnatkin oli otettu vielä selvin päin ainakin kertaalleen. Nyt se on loppu.
ap
Jos tämä ei ole provo, tai yleisesti vaikka provo olisikin: eikö lapsille kannata kertoa vasta sitten kun asiat on kunnolla sovittu? Tehty suunnitelma, kuka muuttaa minne, miten elämä jatkuu. Tuollainen vihapäissä asian lapsille syytäminen on tavallaan oman onnettomuuden vierittämistä lasten kestettäväksi. Syyttömiä he ovat vanhempien parisuhdeongelmiin. Yrittäisin olla yhdessä asiallisesti, ja vaikka osan aikaa toinen vanhempi poissa, saa itkeä tms. eikä tarvitse toisiaan katsella. Systeemit selväksi ennen kuin lapsille asiasta kertoo.
Mitä jos ap lähtisit muina naisina lasten kanssa vaikka kylpylään jouluksi? Tai mummolaan tms. Ja syyksi sanoisit vaikka että isä joutuu olemaan töissä tai on flunssassa ja jää kotiin potemaan. Et joutuisi katselemaan miestäsi.
Ja vasta joulun jälkeen kertoisitte lapsille.
Tämä siis jos välinne on niin huonot, että ette pysty olemaan riitelemättä yhdessä joulua.
Huonoin mahdollinen vaihtoehto on, että alatte jouluna tapella - se se vasta joulun varmasti pilaakin. Jopa se joulun alla eroaminen olisi parempi vaihtoehto.
Sympat kyllä sinulle, en yhtään ihmettele haluasi ottaa moisesta kultapalasta eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä oli suhde työkaverin kanssa, annoin anteeksi ja sovittiin että yritetään uudestaan. Nyt se sika meni pikkujouluissa pettämään saman naisen kanssa ja uusinnatkin oli otettu vielä selvin päin ainakin kertaalleen. Nyt se on loppu.
ap
Olen pahoillani, tuollainen on kyllä anteeksiantamatonta. Voimia jatkoon.
Se kysyjä
Ei sitten ollut anteeksiannon arvoinen. Miten tyhmä voi vieraan pillunkipeä äijä olla? Olisin itse lapioinut ukon rojut pihalle jos ei tuon enempää voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos tämä ei ole provo, tai yleisesti vaikka provo olisikin: eikö lapsille kannata kertoa vasta sitten kun asiat on kunnolla sovittu? Tehty suunnitelma, kuka muuttaa minne, miten elämä jatkuu. Tuollainen vihapäissä asian lapsille syytäminen on tavallaan oman onnettomuuden vierittämistä lasten kestettäväksi. Syyttömiä he ovat vanhempien parisuhdeongelmiin. Yrittäisin olla yhdessä asiallisesti, ja vaikka osan aikaa toinen vanhempi poissa, saa itkeä tms. eikä tarvitse toisiaan katsella. Systeemit selväksi ennen kuin lapsille asiasta kertoo.
Missä ap sanoi, ettei asioita OLE sovittu? Sinä vaan pikku päässäsi päätit niin?
Kokemuksella: piti odottaa joulun yli mutta tapaniin päästiin kun vanne heitti yli ja oli pakko kertoa lapsille kun niiiiiin ahdistava ilmapiiri meillä vanhemmilla että oksat pois.
Minä halusin eron jota olin jahkannut jo sen seitsemän vuotta. Lapset itku 2 päivää jonka jälkeen elämä voitti eli kysely missä asutaan, kenen kanssa, mikä koulu etc etc
Oli kerrottu lasten muuttavan mun kanssa mutta varmaan ero uutinen niin järkyttävä että pelkäsivät itsekkin muuttavan ei kummankaan kanssa. Lapset 10v molemmin puolin.
Mies sen sijaan itki edelleen kolmen viikonkin jälkeen. Silleen oli saanut aiemmin mun kaikki ero aikeet päättymään mutta ei tällä kertaa. Mittari oli täynnä.
Tsemppiä! Teette niinkuin teille paras.
Jos olisin ap, siinä olisi riski, että saisin joku päivä totaalikilarit.
Kouluikä on aika laaja käsite. Onko ne ala-asteelaisia jotka vielä odottaa joulupukkia yms vai ysiluokkalaisia joita koko joulu evvk paitsi loma on tietysti kiva? Jos ensimmäistä kategoriaa niin kärvistelisin joulun yli, muutoin en näe tarvetta odotella.
Jokatapauksessa kerro välipäivinä ja vietä uusivuosi jo lasten kanssa, paskahattu viettäköön sen jo jossain muualla.
M
Erotkaa jo ennen joulua, teillä on niin paljon vihaa siinä nyt että ette pysty olemaan ihmisiksi ja se jo pilaa lasten joulun. Pari lasia viiniä ja siellä on sotatantere pystyssä! Hitto, muakin jo ketuttaa se pettävä sika!
Etkö sinä voisi lähteä lasten kanssa esim. vanhemmillesi koko jouluksi? Tällöin lapset saisivat kuitenkin jonkinlaisen joulun ja olisi isovanhemmat tukena?
Varmaan paras ratkaisu olisi, että mies lähtee vaikka "työmatkalle" jouluksi tai ap lapsineen lähtee mummolaan tms, lapsille sanotaan että mies on töissä tai kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Kouluikä on aika laaja käsite. Onko ne ala-asteelaisia jotka vielä odottaa joulupukkia yms vai ysiluokkalaisia joita koko joulu evvk paitsi loma on tietysti kiva? Jos ensimmäistä kategoriaa niin kärvistelisin joulun yli, muutoin en näe tarvetta odotella.
Jokatapauksessa kerro välipäivinä ja vietä uusivuosi jo lasten kanssa, paskahattu viettäköön sen jo jossain muualla.
M
Miksi kuvittelet, että lapset haluaisivat viettää uuttavuotta ap:n kanssa uutisen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ap, siinä olisi riski, että saisin joku päivä totaalikilarit.
Mä olen vähän samanlainen, en pysty piilottamaan syvää vihaa ja inhoa, se tulee väkisin ulos sitten räjähdyksenä. Varsinkin jouluna, aivan liian räjähdysaltista, pukki kysyy "onkos täällä kilttejä lapsia ja aikuisia?"
"No ei ole saatana, mutta yksi kyrpänaama täällä on!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka rehellisyyttä arvostankin, niin tässä tapauksessa odottaisin varmasti jopa uuden vuoden yli. (Oletan, että kyse ei ole väkivallasta, alkoholismista tms. välittömiä toimenpiteitä vaativasta). Kyse ei nimittäin ole vain tästä joulusta, vaan lasten joulut voivat saada alakuloisen sävyn hamaan tulevaisuuteen asti, vaikka sinänsä erosta olisivat selvinneetkin. Muisti ja alitajunta saattaa nostaa eron aiheuttamat tunteet pintaan vielä aikuisenakin.
Väkivallasta tms. ei onneksi ole kyse. Sen verran kireä tunnelma kyllä, että pelkään lasten näkevän esityksen läpi. En kyllä halua pilata heidä jouluaan missään tapauksessa.
Ettekö ole koskaan ennen riidelleet? Tarkoitan nyt sitä, että vaikka lapset näkevät, ettei teillä mene just nyt hyvin, niin eivät he välttämättä osaa sitä minään "esityksenä" pitää. Paitsi tietenkin, jos yritätte olla pusi-hali -linjalla, niin se on esittämistä, mutta ei huonoissa väleissä oleminen sitä ole.
Olen pahoillani, tuollainen on kyllä anteeksiantamatonta. Voimia jatkoon.
Se kysyjä