Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero tästä nyt tulee... Esittääkö joulu vielä onnellista perhettä, vai pudotetaanko pommi saman tien?

Vierailija
19.12.2017 |

Kaksi kouluikäistä lasta, kumpi parempi vaihtoehto?

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommia vaan peliin. Kuvaa reaktiot ja laita linkki tänne.

Vierailija
102/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teillä on niin pielessä, että ero tulossa?

Miehellä oli suhde työkaverin kanssa, annoin anteeksi ja sovittiin että yritetään uudestaan. Nyt se sika meni pikkujouluissa pettämään saman naisen kanssa ja uusinnatkin oli otettu vielä selvin päin ainakin kertaalleen. Nyt se on loppu.

ap

Ei se järvi soutamalla kulu eikä melakaan. Olisit onnellinen että on kysyntää.

Tällä foorumilla saa kyllä aihetta ihmetellä, miten paljon Suomenmaahan mahtuukaan ääliöitä.

Ilmeisesti he kaikki ovat vauvapalstalla osoittamassa tyhmyyttään.

Erottuukohan esim. tämä jo ulkonäöltäänkin?

Vaikka paljon ihmisiä tuntee, niin näin dorkaa ei ole sattunut eteen yhtään.

No nuo prvoilijat on näitä yksinäisiä peräkammarin poikia, jotka eivät ole saaneet kokea naisen hajuakaan. Näitä samoja Teuvo Hakkaraisia.

Mutta olen pahoillani ap, toivottavasti sinä ja lapsesi saatte tukea. Suuri pettymyshän tuo on elämän tärkeimmässä ihmissuhteessa. Voimia sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitsette hermonne joulun ajan ja joulun jälkeen käytte perusteellisen keskustelun kaikessa rauhassa siitä, miksi tällaiseen tilanteeseen on ajauduttu. Missä kohtaa ja mistä syystä olette ajautuneet toisistanne niin etäälle, että toisen on ollut helpompi hakea läheisyyttä muualta? Onnelliseen liittoon ei mahdu ylimääräisiä. Miten olette kohdelleet toisianne? Miten ilmaisseet tunteitanne? Miten reagoitte toistenne käytökseen ja sanomisiin? Kuorma kasva pikkuhiljaa, kun asioitsa ei uskalleta puhua. Lopulta kaikki tuntuu mahdottomalta ja sitten petetään ja erotaan. Pettämisessä ei useinkaan ole kyse siitä, että toinen on hetken mielijohteesta toimiva sika, vaan molemmat ovat sikailleet jo vuosia toisiaan kohtaan esim. väheksymällä, ohi puhumalla, välinpitämättömyydellä, hellyyttä panttaamalla, yli kävelemällä jne. ja sitten menee kuppi nurin.

Vierailija
104/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin vielä valmis yrittämään jos mies olisi katuvainen ja lupaisi ettei toistu. Vaatisin saada seurata myös miehen kännykän viestejä ja soittohistoriaa.

Vierailija
105/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin vielä valmis yrittämään jos mies olisi katuvainen ja lupaisi ettei toistu. Vaatisin saada seurata myös miehen kännykän viestejä ja soittohistoriaa.

Mitä h*lvetin järkeä tuollaisessa kyttäilyliitossa nyt muka on? Ja kuka uskoo tuollaisen valehtelijan lupauksiin, johan tuo pariin kertaan aiemminkin on luvannut että juu ei toistu, ei. Ja sitten heti taas.

Vierailija
106/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nuo teidän ongelmat johtuvatkin, ei ole oikein alkaa ratkoa niitä olemalla uskoton. Jos ei halua rakastaa ja kunnioitaa toista enää ja yhteistä avioliitto, niin sitten pitää lähteä, eikä pitää toista valheessa pitämällä salaa muuta suhdetta ja esittää uskollista miestä.

Pettäjä miehesi on kuitenkin lastesi isä. Anna hänen kertoa lapsille vaikea tilanteenne. Neuvoisin, että älä puhu negatiivisesti ja eroita lapsia isästään, vaikka hän sinua kohtaan onkin tehnyt hyvin törkeästi.Hän on kuitenkin lastesi isä. Tämä ongelma liittyy sinun ja miehesi suhteeseen.Uskon, että lapsesi selviävät paremmin ja vähemmillä vaurioilla kun et hauku heidän isää ja opeta vihaamaan häntä.En kuitenkaan vähättele vaikeaa tilannettasi.

Sinä voit löytää hyvän rakastavan uuden miehen itsellesi ja mennä naimisiin.Lasten ei tarvitse alkaa vihata omaa isäänsä .Viha kuluttaa myös lapsia.Ehkäpä pettäjämiehesi joskus vuosien aikana tajuaa järkyttävän tekonsa ja menee itseensä aidosti ja katuu aidosti.

Tuon tason pettäminen on vaikeaa antaa anteeksi siten, että avioliitto voisi jatkua.Halua kuitenkin antaa anteeksi vaikka et hyväksykkään tekoa.Sinulle itsellesikin onhyväksi antaa anteeksi, vaikkakin se on vaikeaa, muuta pyri siihen.Pyydä Jumalalta apua rukouksin.

Siunausta Jeesusken Kristuksen nimessä sinulle ja lapsillesi sekä heidän isälleen ja toivokaamme, että hän jonakin päivänä aidosti pyytää sinulta anteeksi tekojaan.

Vierailija
107/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä h*lvetin järkeä tuollaisessa kyttäilyliitossa nyt muka on? Ja kuka uskoo tuollaisen valehtelijan lupauksiin, johan tuo pariin kertaan aiemminkin on luvannut että juu ei toistu, ei. Ja sitten heti taas.

Kyllä luottamus on mennyt tuohon mieheen, ei kannata jatkaa. Kannattaa miettiä rauhassaan se toimiva arki, miten asutaan jne.

Vierailija
108/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä luottamus on mennyt tuohon mieheen, ei kannata jatkaa. Kannattaa miettiä rauhassaan se toimiva arki, miten asutaan jne.

Luottamuksen voi aina rakentaa uudestaan. Seksi on vain seksiä. Nykyäänhän on avoimia suhteitakin yms. Miksei vain sopisi että molemmat voi käydä ns vieraissa tai jotain? Ei tarvisi perhettä hajoittaa ja molemmat voisi hurvitella tahoillaan.

Vierailija
109/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikki ketjut ja jutut on "ap":n aloittamia??

Vierailija
110/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä onkin jo pitkä aika.. :D

Se olikin tuosta naisvihamielisestä kommentista aistittavissa.

Vierailija
111/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaikki ketjut ja jutut on "ap":n aloittamia??

Kuulemma vauvan ylläpito yrittänyt jo vuosia päästä tästä ''ap''sta eroon, mutta käyttää ilmeisesti jäljittämättömiä ip osoitteita ja ulkomaalaisia vpn-yhteyksiä. Täysi mysteeri kuka hän on, mutta pahin trollaaja koko AV:n historiassa.

Vierailija
112/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole väkivaltaa, ei alkoholismia tai muutakaan vakavaa" no miksi sitten niin kireä tunnelma että pakko erota?

Ap sanoi jo, että pettäminen. Tuleva ex-miehensä on pilannut kaiken.

Vierailija
113/126 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottamuksen voi aina rakentaa uudestaan. Seksi on vain seksiä. Nykyäänhän on avoimia suhteitakin yms. Miksei vain sopisi että molemmat voi käydä ns vieraissa tai jotain? Ei tarvisi perhettä hajoittaa ja molemmat voisi hurvitella tahoillaan.

Perhe on jo hajonnut kun aikuisten luottamus hajoaa. En minä ainakaan ryhtyisi lasten tai kenenkään takia katsomaan ukkoa joka jakelee kyrpäänsä ties missä eikä kunnioita eikä arvosta vaimoaan. Sais lähtee saman tien.

Vierailija
114/126 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko täällä jo kerrottu tarkkaan minkä ikäisi lapsia, mutta riippuisi täysin heidän iästään. Jos ovat pieniä ja pystytte pitämään kulissit yllä niin älkää erotko ennen joulua. Jos ovat taas vähän isompia ja huomaavat helpommin ettei asiat ole kunnossa niin kertokaa ja erotkaa.

Itselläni on nimittäin kokemus siitä kuinka vanhemmat erosivat joulun jälkeen. Jouluna olivat vielä yhdessä. Tuli tosi inhottava olo kun mielessä oli vain se kuinka mukavasti he käyttäytyivät toisillee jouluna ja antoivat lahjat jne. Tuntui että kaikki oli silloin hyvin ja yhtäkkiä ei enää ollutkaan joten joulu tuntui valheelliselta koska kyllähän eropäätös oli jo siinä kohti tehty ajat sitten.

Vierailija
115/126 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoinsuhde vaatii toimiakseen lujaa luottamista. Ei se merkitse pelkästään sitä että voi vaan paneskella muita, nythän ap on jo rikki siitä. Avoimen suhteen myötä muut naiset tulevat elämään ja tiedät sen tapahtuvan. Sen kuuluu lähinnä kiihoittavan mitä mies tekee muiden kanssa.

Jos tahtoo erota nyt, eikä esim. terapia ole mahdollista niin minusta erota kannattaa heti eikä venyttää joulun yli.

Lapsia pitää tukea, eikä "pudottaa pommia".

Joskus suhteet nyt vaan loppuu. Mies on tahtonut jotain muuta, se on hänen oikeutensa. Ihan syyttä haukut siitä miestä ja kulutat energiaa vihaan, keskitä voimasi omaan jaksamiseen ja lapsiin.

Suosittelen terapiaa, unilääkkeitä ja ystävien tapaamista!

Vierailija
116/126 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina syytetään molempia erosta. Kyllä ero voi puhtaasti olla sen pettäjän aikaansaama. Huono seksielämä ei aina ole pettämisen syy. Todella harmi, että ero johtuu pettämisestä. Petetty menettää ikuisiksi ajoiksi luottamuksensa pettäjän. Välit eron jälkeen ovat yleensä paremmat niillä pariskunnalla, jotka ovat eronneet reilusti.

Vierailija
117/126 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pitänyt miestäsi tyydytettynä? Ihan turhaan olet miehellesi vihainen.

Vierailija
118/126 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teillä on niin pielessä, että ero tulossa?

Miehellä oli suhde työkaverin kanssa, annoin anteeksi ja sovittiin että yritetään uudestaan. Nyt se sika meni pikkujouluissa pettämään saman naisen kanssa ja uusinnatkin oli otettu vielä selvin päin ainakin kertaalleen. Nyt se on loppu.

ap

Mies vastaa: ymmärrän, että v....aa. Itselläni samanlaiset mietteet, mutta ei pettämisiä sentään. Meillä enemmän noita muita asioita. Nyt jos koskaan - laita jäitä hattuun ja kärvistele loppiaiseen saakka. Miksi loppiainen? Silloinhan joulun aika on virallisesti ohi. 7.1. sitten ukolle monoa. Ja kyllä: lasten takia. Vaikka oikeassa olet, niin lasten silmiin voi näyttää siltä, että sinä otit eron ja pilasit joulun. Kirjoitan tämän tukeakseni.

Vierailija
119/126 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit vain sanoa suoraan että isä on tehnyt nyt sellaisen tempun ettei ole mitenkään mahdollista viettää joulua yhdessä. Lapset eivät missään iässä hyväksy vanhempiensa tekemiä syrjähyppyjä joten voit ihan hyvin kertoa sen heille ja antaa miehen yrittää selvitä itse suhteesta lapsiinsa. Sanoisin lapsille että isä menee nyt ja viettää joulun uuden naisen kanssa. Isälle uusi nainen on tärkeämpi kuin lapset. Ei naisten ole mikään pakko suojella miehiä lasten vihalta. Varmasti kivempi lapsille saada viettää joulu rauhassa ilman että vanhemmat ovat veemäisiä toisilleen koko ajan. Jos ovat isompia niin viettävät varmaan aikaa yksikseen sitten omissa huoneissaan mutta niin se sitten vaan on.

Tämä nyt on silkkaa pahantahtoista kostoa, ja tekee pahaa lähinnä lapsille.

Heillä voi eron jälkeen olla vielä ok isäsuhde, ei heiltä isää pidä viedä hetken koston takia.

Ja olen eronnut myös mutta lapset ensin.

Itse olen juuri tuollainen erolapsi. Pahinta mitä vanhemmat voivat tehdä on esittää että kaikki on ok. Itse menetin luottamukseni ja kunnioitukseni äitiin joka yritti selitellä asioita isäni puolesta. Suoruus on parasta. Ei millään tavalla pahantahtoista, mieshän tuossa se pahantahtoinen on, ajattelee mulkullaan ja uutta naista ennen lapsiaan. Pahimmassa tapauksessa laittaa vielä lastensa äidin syyksi kun on niin vittumainen ämmä ja sehän on helppo uskoa kun joulupyhätkin menee pikkusien vittumaisuuden vallassa. 

Parisuhteeseen ja eroon tarvitaan aina kaksi, eikä kumpikaan ole virheetön, vaikka itse mielellään eron hetkellä niin ajattelisi. Itsekin halusin erotessa nähdä kaiken syyn miehessä, mutta ei se koskaan niin mustavalkoista ole. Kyllä meidänkin liiton sössimiseen tarvittiin myös kahden ihmisen vuosien kommunikointikyvyttömyys ja asioiden kiertely. Sinäkään et voi tietää koko totuutta vanhempiesi liitosta.

Olet väärässä sillä tiedän aivan liikaa vanhempieni liitosta, nimittäin ihan kaiken, keskustelin jopa sen uuden naisen kanssa puhelimessa ja hän kertoi minulle oman versionsa siitä miksi isäni petti äitiäni, kuulin kaikkien kolmen version enkä ollut kuuro enkä sokea muutenkaan. Lapset näkevät ja kuulevat enemmän kuin aikuiset uskovatkaan. 

Mun mielestä on väärin lapsia kohtaan viettää perhejoulu jonka jälkeen pommi pudotetaan niskaan. Luuletteko että lapset muistelevat sitä joulua hyvällä, he ajattelevat vain että kaikki oli valhetta ja syyttelevät itseään asiasta. ehkä vanhemmat olis olleet vielä joulun jälkeen yhdessä jos en olis ollut hankala.

Ennen joulua asian kertominen on vielä iisiä. Lapsilla on aikaa koota itsensä ennenkuin koulu alkaa. Joululla ei lapsille ole niin väliä jos he huomaavat että vanhemmat ovat valehdelleet. Eikä lasten joulu siitä pilalle mene jos se lasten kanssa jäävä vanhempi keskittyy niihin lapsiin. Siihen pettävään osapuoleen ei voi luottaa. Se voi lähteä vaikka joulupäivänä ja todeta että tää oli nyt tässä eikä teidän äidin kanssa voi elää. Kyllä mä tekisin asian selväksi ennen joulua ettei satu tällaisia yllätysmomentteja. Aika kamalaa kertoa lapsille kesken koulukiireiden...

Tosin ap tässä nyt vaan suunnittelee omasta puolestaan. miehellä voi olla jo ihan eri suunnitelmat. ap ei voi päättää miehen puolesta millaista joulua lapsille esitetään. Ap voi siis vain suunnitella että pysyy itse hiljaa ja on ihmisiksi joulun ajan. Miehen puolesta hän ei voi päättää.

Vierailija
120/126 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ero tulee, mutta tuo nyt on ihan sinun kontrollissa. Tuskin teillä kovin pusuisat välit on olleet tähänkään asti, joten voit hyvin pidätellä joulun välipäiviin, ei lapset mitään huomaa, mutta saavat viimeisen joulun perheenä.

Minä samassa tilanteesta ihan tieten suostuin että oltiin joulu vielä perheenä. Mies tosin nukkui vierashuoneen sohvalla. Muuten tehtiin viimeisen kerran samat asiat kuin aina ennenkin.

Näin vuosien perästä, ei se ollut minulla pois. Uutena vuonna sitten alkoi surkea arki.

Tottakai on helpottavaa potkaista paskiainen pihalle. Mutta lapsille mikään ei tule enää olemaan entisensä. Menee vuosia ennen kuin sydäntä lakkaa särkemästä.

Tätä haluaisin peukuttaa miljoonasti. Olin itse 7 kun isää pettänyt äiti vietti viimeisen joulun kotona meidän lasten takia. Aattoilta oli iloinen lapselle, ei tarvinnut ajatella vanhempien eroa ihan vielä, vielä hetken olimme perhe. Se pieni, vaikkakin tyhjä toivo perheen ehjänä pysymisestä. Nyt 35 ja sydäntä särkee edelleen tuota 7-vuotiasta ja hänen veljeään ajatellessa. Tsemppiä ap. Tosi paljon voimia, ja lämmintä joulua ja parempaa uutta vuotta sinulle ja lapsille.