Olen korviani myöten ihastunut varattuun mieheen
En pääse yli tästä tunteesta vaikka kuinka olen yrittänyt. Miespuolinen työkaverini on varattu, mutta tunnen selkeästi voimakasta kemiaa välillämme. Harvemmin kukaan on sytyttänyt tällä tavalla, olen vain pari kertaa elämäni aikana ollut näin ihastunut. Jotenkin näistä tuntemuksista on nyt päästävä eroon, antakaa vinkkejä.
Kommentit (128)
En ymmärrä tuota satunnaisten seksisuhteiden totaalista teilaamista. On luonnollista, että muutkin kuin oma puoliso voi olla seksuaalisesti kiinnostava. Miksipä ei tällöin voisi seksiä harrastaa. Jos oma vakisuhde on muuten kunnossa, ei sivusuhde ole haitallinen vaan usein lujittaa vakisuhdetta, joka yleensä muodostunut syvemmäksi henkiseksi suhteeksi, joka ei ole vain seksin varassa.
Olette te ahdasmielisiä ja lapsellisia.
Pahinkin huuma haihtuu aikanaan. Katsokaa ettei lapsenne joudu kärsimään huuruistanne.
Jos olet ihan perusnätti ja etenkin kroppa on kuosissa, niin iske toki kiinni.
Äijä panee sua tod.näk. mielellään, kun elo oman akan kanssa on jo väljähtänyttä.
Win-win.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota satunnaisten seksisuhteiden totaalista teilaamista. On luonnollista, että muutkin kuin oma puoliso voi olla seksuaalisesti kiinnostava. Miksipä ei tällöin voisi seksiä harrastaa. Jos oma vakisuhde on muuten kunnossa, ei sivusuhde ole haitallinen vaan usein lujittaa vakisuhdetta, joka yleensä muodostunut syvemmäksi henkiseksi suhteeksi, joka ei ole vain seksin varassa.
Siksi koska pettäminen satuttaa toista ja vie luottamuksen. Ellei ole jo ennalta lupaa moiseen, mutta itse ainakin olen sen verran mustasukkainen miehestäni etten halua hänen panevan muita ja alusta asti on ollut miehellä myös linja että hän ei myöskään halua toisten kanssa seksiä harrastavaa naista. Ja nyt on turha sanoa ettei se satuta jos ei jää kiinni, niin jos on rakastunut puolisoonsa sen kyllä pitäisi satuttaa pettäjää että on mennyt toisen luottamuksen rikkomaan.
Mutta tämä nyt vaan on meidän mielipide ja avioliitto, ehkä muilla sitten on eri ajatus.
Minä toivon, että ihastukseni kohde eroaa jännämiehestään, mutta unelmoidahan saa. :)
»Pyhä Augustinus opetti, että Aadamilla oli ennen syntiinlankeemusta vapaa tahto ja että hän olisi voinut pidättäytyä synnistä. Mutta kun hän ja Eeva söivät omenan, turmelus tuli heihin ja siirtyi heistä kaikkiin heidän jälkeläisiinsä, joi[s]ta ainoakaan ei kykene omin voimin karttamaan syntiä. Vain Jumalan armo tekee ihmisen kykeneväksi olemaan hyveellinen. Koska me kaikki olemme perineet Aadamin synnin, me kaikki ansaitsemme iankaikkisen kadotuksen. Kaikki, jotka kuolevat kastamattomina, myös pienet lapset, joutuvat helvettiin kärsimään loppumattomia tuskia Meillä ei ole oikeutta valittaa tätä, koska olemma kaikki pahoja. (Tunnustuksissaan pyhimys luettelee rikokset, joihin hän teki itsensä syypääksi kätkyessä.) Mutta Jumalan vapaasta armosta ovat muutamat kastetuista määrätyt pääsemään taivaaseen; nämä ovat valitut. He eivät pääse taivaaseen siitä syystä, että ovat hyviä; me kaikki olemme turmeltuneita, mikäli ei Jumalan armo, joka on suotu ainoastaan valituille, tee meitä kykeneviksi olemaan toisenlaisia. Ei voida mainita mitään syytä, miksi eräät pelastuvat ja toiset joutuvat kadotukseen; tämän määrää Jumalan motivoimaton valinta. Kadotukseen joutuminen osoittaa Jumalan oikeamielisyyttä, pelastuminen hänen armoansa. Molemmat yhdessä osoittavat hänen hyvyyttään.
Intohimot olivat asia jotka vaivasivat Augustinusta koko tämä elämän. Himot olivat vapaasta tahdosta riippumatonta syntiä ja seurausta syntiinlankeemuksesta. Ne olivat este hyveelliselle elämälle, jotain mitä tuli välttää, ja pahimpia syntejä mitkä vaikuttivat ihmisen elämässä.
Augustinus katsoi, että "Himon tarve sukupuoliyhteydessä on rangaistus Aadamin synnistä; ellei tätä olisi ollut, sukupuolielämä olisi voinut olla erillään nautinnosta".
Joskus varattu mies tuntuu maailman kiinnostavimmalta juuri siksi, että se on varattu. Kielletty hedelmä. Haaste. Varattu mies = laadukas mies, kysyntää on ollut naisten keskuudessa eli ei ole "viallinen" tapaus vaan kelpo mies. Alfa.
Itse olen sitoutumiskammoinen ja ihastun usein varattuihin miehiin tai "saavuttamattomiin" julkkiksiin (niitä kohtaan paljon työni puolesta) varmaan siksi, että he ovat turvallisia kohteita. Ei tarvitse pelätä, että joutuisi parisuhteeseen (eli ts. henkiseen vankilaan). On kivempi vain fantasioida ja leikitellä ajatuksella. En ole koskaan varattuja iskenyt ihastumisesta huolimatta. Ihastuksen näkeminen tuo vain iloa päivääni :)
Vierailija kirjoitti:
Hei kuule. Tee valinnat ihan vain omasta puolestasi. Jos haluat panna muita oman kumppanisi ohella, niin hanki kumppani, joka sen hyväksyy. Avoimia parisuhteita on olemassa ja siinähän ei toimi ketään vastaan, jos kerran molemmille sivusuhteet ovat ok. Mutta sulla ei ole oikeutta sitouttaa sellaista ihmistä itseesi, jonka hyvin tiedät olevan pettämistä ja sivusuhteita vastaan ja haluavan rinnalleen kumppanin, joka myös sitoutuu vain häneen.
Sinä olet itsekäs, valehteleva hyväksikäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus varattu mies tuntuu maailman kiinnostavimmalta juuri siksi, että se on varattu. Kielletty hedelmä. Haaste. Varattu mies = laadukas mies, kysyntää on ollut naisten keskuudessa eli ei ole "viallinen" tapaus vaan kelpo mies. Alfa.
Itse olen sitoutumiskammoinen ja ihastun usein varattuihin miehiin tai "saavuttamattomiin" julkkiksiin (niitä kohtaan paljon työni puolesta) varmaan siksi, että he ovat turvallisia kohteita. Ei tarvitse pelätä, että joutuisi parisuhteeseen (eli ts. henkiseen vankilaan). On kivempi vain fantasioida ja leikitellä ajatuksella. En ole koskaan varattuja iskenyt ihastumisesta huolimatta. Ihastuksen näkeminen tuo vain iloa päivääni :)
Niin, no tuota juuri en ymmärrä. Eikö siinä vaiheessa miehen laadukkuus häviä, kun huomaa, että hän olisi valmis pettämään vaimoaan/tyttöystäväänsä ja valehtelemaan tälle päin naamaa, kunhan vain saa tyhjentää kassinsa vieraaseen naiseen. Silloinhan hän muuttuu kelvosta miehestä valehtelevaksi kusettajaksi, joka pettää rakkaan ihmisen luottamuksen helpon panon takia. Miksi siis edelleen kiinnostus tätä varattua miestä kohtaan vaan pysyy? Itsellä hyvä tyyppi -kuva murenee saman tien, jos huomaan toisen olevan valmis pettämään ja valehtelemaan perheelleen. Ei tuollaista miehistä pohjasakkaa vaan pidä enää sen jälkeen viehättävänä, kun karu totuus kusettajasta ja kieroilevasta valehtelijasta paljastuu. Ihminen, joka on valmis valehtelemaan hänelle, jota väittää rakastavansa, on todella luotaantyöntävä ja kiero ihmistyyppi.
Ap, et satu olemaan pk-seudulla siivoustyössä?
T. Varattu mies
No, silleen viilentävänä kommenttina, että itse en ole tavannut yhtäkään varattua JA kiinnostunutta miestä, joka ei olisi ollut jonkin sortin narsisti tai muuten moraalikäsityksiltään ja tunne-elämältään sangen outo ihminen. En usko, että tarvii itse tehdä minkäänlaista tuttavuutta enää, jos henkilö on varattu, mutta ei tätä tietysti varmaan usko kuin kantapään kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, no tuota juuri en ymmärrä. Eikö siinä vaiheessa miehen laadukkuus häviä, kun huomaa, että hän olisi valmis pettämään vaimoaan/tyttöystäväänsä ja valehtelemaan tälle päin naamaa, kunhan vain saa tyhjentää kassinsa vieraaseen naiseen. Silloinhan hän muuttuu kelvosta miehestä valehtelevaksi kusettajaksi, joka pettää rakkaan ihmisen luottamuksen helpon panon takia. Miksi siis edelleen kiinnostus tätä varattua miestä kohtaan vaan pysyy? Itsellä hyvä tyyppi -kuva murenee saman tien, jos huomaan toisen olevan valmis pettämään ja valehtelemaan perheelleen. Ei tuollaista miehistä pohjasakkaa vaan pidä enää sen jälkeen viehättävänä, kun karu totuus kusettajasta ja kieroilevasta valehtelijasta paljastuu. Ihminen, joka on valmis valehtelemaan hänelle, jota väittää rakastavansa, on todella luotaantyöntävä ja kiero ihmistyyppi.
Kyllä se laadukkuus häviäisi, jos kuulisin miehen pettämishaluista tai -historiasta. Kuten kirjoitinkin, en varattuja halua iskeä, vaan saan ilon pelkästä kaveruudesta. Tarkoitin tuolla "kysyntää naisten keskuudessa" sitä, että hän on siis parisuhteessa (kuten laadukas mies yleensä on). En koskisi pitkällä tikullakaan varattua miestä, joka olisi aikeissa pettää. Juuri siksi varattu mies, joka ei petä on hyvä, kunnon ihminen ja se vain lisää arvostustani ja kiinnostustani. Että siinäpä vasta ihana mies. Pidän ihastumiseni ainoastaan omana tietonani.
Vierailija kirjoitti:
Ap, et satu olemaan pk-seudulla siivoustyössä?
T. Varattu mies
En ole :) -ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on justvtämä sama. Olen sitoutumis- ja läheisyyskammoinen ja multa koko ihastuksen pilaisi se, että ihastuksenkohde alkaisikin haluta jotain oikeaa suhdetta, parisuhteesta puhumattakaan.
N44
Nainen ei kai taas alkanut sun hypomania jakso?
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän vaikka tilanne on eri. Olen korviani myöten ihastunut toiseen mieheen, vaikka olen itse varattu. Minun on todella hyvä olla hänen kanssaan, en ole koskaan tuntenut kehenkään yhtä suurta vetoa niin henkisesti kuin fyysisestikin. En tiedä, miten mies asian kokee. Terkkuja vaan lapseni päiväkotikaverin isälle!
Oma mies on loukannut ja pettänyt. Tässä kuitenkin yritetään jatkaa, koska lapsia on ja arki toimii. Yritän vain hyväksyä nämä tunteet toista kohtaan, olla myötätuntoinen itseäni kohtaan. Koska jos yritän vastustella näitä tunteita, ne eivät jätä senkään vertaa rauhaan. Suosittelen sinullekin. Mieti miksi tunnet häneen vetoa ja anna hänen olla päiviesi ilo. Yritä hakea virikettä muualta, jotta saat ajatukset hänestä pois.
Mun mielestä sun kannattaisi erota ja sitten olisit vapaa lähestymään muita vapaita ihastuttavia ihmisiä. Miksi kärvistellä jonkun tollaisen pettäjäkusipään kanssa, kun maailma on täynnä ihania ihmisiä.
Miehesi vieläpä pettää suurella todennäköisyydellä uudestaan, ei välitä, että loukkaa sua, koska olettehan yhdessä väkisin lasten takia.
Olisin kyllä ärsyyntynyt jos tietäisin jonkun miehen työkaverin haaveilevan miehestäni. 👹Toki eihän siinä mitään jos ei sitä tuo julki vaan tietoisesti pyrkii pois ihastuksesta. Itse en ole ikinä ymmärtänyt sitä ettei muka tunteilleen voi mitään. Kylläpä vaan voimme.
Miksi tulet tänne jauhamaan p***aa?
Minä olen korviani myöten varattu ihastuneisiin naisiin nähden!
Maailmassa on arviolta 3,5 miljardia miestä. Lähdetään siitä liikkeelle. Mutta kielletty hedelmä on tietenkin ihmisluonnon mukaan saatava, vaikka olisi paratiisi täynnä mitä erilaisempia herkkuhedelmiä, niin paljon kuin napa vetää.
Häpeä huorihourailija
Voe elämä.