Olen korviani myöten ihastunut varattuun mieheen
En pääse yli tästä tunteesta vaikka kuinka olen yrittänyt. Miespuolinen työkaverini on varattu, mutta tunnen selkeästi voimakasta kemiaa välillämme. Harvemmin kukaan on sytyttänyt tällä tavalla, olen vain pari kertaa elämäni aikana ollut näin ihastunut. Jotenkin näistä tuntemuksista on nyt päästävä eroon, antakaa vinkkejä.
Kommentit (128)
Ah, niin samanlainen tilanne itsellä, vaikka olenkin paljon kypsempää vuosikertaa. Minun ihastus ei ole vaimoa tai muuta kumppania koskaan maininnut, mutta en halua tietääkään, koska minulle juuri tilanteen lausumattomat mahdollisuudet ovat jutun suola. Jos tietäisin hänen olevan varattu, en ehkä haaveilisi ollenkaan... Jutellessani hänen kanssaan meidät ympäröi lämmin pilvi, joka vetää meitä toisiamme kohden. Siitä ei todellakaan haluaisi pois. Minun päässäni vain, mahdollisesti kyllä, mutta minulle nämä tuokiot antavat voimaa työpäivien aherrukseen. Hänen juttunsa, pitkät katseet syvälle silmiin, hymynsä... Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihmisillä vain on näitä romanttisia ja seksuaalisia tarpeita. Mutta kannattaa kemiasta huolimatta koettaa tarkastella ihmistö ihmisenä, ei vain niiden ihastuttavien piirteiden kautta. Jos katsot sitä ruminta ja ärsyttävintä asiaa kyseisessä ihmisessä, luultavasti alkaa ärsyttää. Jos ei auta, mieti sitä paskalla ja kaikkia sen ruumiinnesteitä.
Hyvä pointti. Itsekin olen yrittänyt ihastuksista eroonpyrkiessä käyttää samaa taktiikkaa, useinhan se ihastus on vähintään puolet pelkkää himoa "kun se nyt vaan näyttää niin ihanalta" jolloin jää helposti ne ärsyttävät pikkujutut huomaamatta. Kun ajatuksella alkaa sitten miettimään, että hei toihan on oikeesti aika ärsyttävä kälättäjä ja alkaa kummasti helpottamaan kun kuvittelee arkea sellaisen kanssa eläessä.
Se tässä nyt on vähän ongelma, kun en ihastunut alunperinkään hänen ulkonäköön, vaan hauskoihin juttuihin. Ja nimenomaan siihen kuinka vaivatonta hänen seurassaan on olla. Ja tekisi mieli vaan jutella lisää ja lisää. Yleensä ne joihin olen ollut ihastunut ulkonäön perusteella, ovatkin paljastuneet aivan vääränlaisiksi muuten. Mutta tässä tapauksessa ihastuin ihmiseen ja hellyyttävään luonteeseen. Nykyään hän näyttääkin silmissäni syötävän hyvältä ja mietin vaan kuinka kivaa meillä voisi olla. -ap
Varokaa varatut miehet! Ei kannata olla hauska eikä varsinkaan rento sinkkunaisten seurassa. Näin he alkavat kuvitella omiaan. Kannattaa vaan olla tylypaska, niin eivät sinkkunaiset ala haaveilemaan toisena naisena olemisesta, kun joku mies on kerrankin heille kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihmisillä vain on näitä romanttisia ja seksuaalisia tarpeita. Mutta kannattaa kemiasta huolimatta koettaa tarkastella ihmistö ihmisenä, ei vain niiden ihastuttavien piirteiden kautta. Jos katsot sitä ruminta ja ärsyttävintä asiaa kyseisessä ihmisessä, luultavasti alkaa ärsyttää. Jos ei auta, mieti sitä paskalla ja kaikkia sen ruumiinnesteitä.
Hyvä pointti. Itsekin olen yrittänyt ihastuksista eroonpyrkiessä käyttää samaa taktiikkaa, useinhan se ihastus on vähintään puolet pelkkää himoa "kun se nyt vaan näyttää niin ihanalta" jolloin jää helposti ne ärsyttävät pikkujutut huomaamatta. Kun ajatuksella alkaa sitten miettimään, että hei toihan on oikeesti aika ärsyttävä kälättäjä ja alkaa kummasti helpottamaan kun kuvittelee arkea sellaisen kanssa eläessä.
Se tässä nyt on vähän ongelma, kun en ihastunut alunperinkään hänen ulkonäköön, vaan hauskoihin juttuihin. Ja nimenomaan siihen kuinka vaivatonta hänen seurassaan on olla. Ja tekisi mieli vaan jutella lisää ja lisää. Yleensä ne joihin olen ollut ihastunut ulkonäön perusteella, ovatkin paljastuneet aivan vääränlaisiksi muuten. Mutta tässä tapauksessa ihastuin ihmiseen ja hellyyttävään luonteeseen. Nykyään hän näyttääkin silmissäni syötävän hyvältä ja mietin vaan kuinka kivaa meillä voisi olla. -ap
Varokaa varatut miehet! Ei kannata olla hauska eikä varsinkaan rento sinkkunaisten seurassa. Näin he alkavat kuvitella omiaan. Kannattaa vaan olla tylypaska, niin eivät sinkkunaiset ala haaveilemaan toisena naisena olemisesta, kun joku mies on kerrankin heille kiva.
Sulla taitaa olla aika heikko itsetunto, jos pelkäät suhteesi kaatuvan tuollaiseen. Kunnon mies ei petä vaikka mikä olisi, jos kotona asiat on kunnossa.
Ymmärrän tunteen koska kokemus on minullekin tuttu. Muutaman kerran elämässä tulee vastaan henkilö, joka saa aikaan ihan järisyttävän sähköisen reaktion, jolle ei aina löydy järkevää selitystä, mutta vaikutusta ei voi mitenkään estää. En ole varma voiko sellainen kemia olla yksipuolista, mutta jos toinen tai molemmat ovat varattuja, kannattaa yrittää selvitä tilanteesta ja jättää eteneminen haaveeksi. Ne vain ovat asioita, joissa järki pitää laittaa tunteen edelle eikä lähteä sotkemaan omaa ja/tai varatun henkilön elämäntilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kuule!
Varattukin voi olla ihastunut varattuun. Täällä yks ihastunut. Toisesta en tiedä. Olen ollut viimeisen seitsemän vuoden aikana kolmeen eri mieheen lääpälläni. Nykyisen ihastuksen mukaan lähtisin heti. Olen vaan niin huono flirttailemaa, ettei näistä jutuista mitään tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla aika heikko itsetunto, jos pelkäät suhteesi kaatuvan tuollaiseen. Kunnon mies ei petä vaikka mikä olisi, jos kotona asiat on kunnossa.
Itse asiassa olen sinkkunainen, joka on kyllästynyt ap:n kaltaisten sinkkunaisten itsekkyyteen ja ainaiseen varattujen miesten perään haikailuun. En tajua ollenkaan, mitä hiton kiksejä tuollaisesta voi saada. Jotain draamaqueeneja yleensä nämä ap:n kaltaiset tyypit, jotka jollain sairaalla tavalla nauttii siitä, että voivat tehdä kiusaa jollekin toiselle naiselle. Ei voi olla niin hiton vaikeaa jättää asiaa siinä vaiheessa, kun kuulee toisen olevan jo varattu. Kyllä niitä miehiä piisaa ilmankin, että tarvitsee yrittää mennä jonkun toisen suhdetta sorkkimaan ja selittää omantuntonsa puhtaaksi sillä, ettei itsellä muka ole mitään moraalista vastuuta siitä, miten muita ihmisiä kohtelee. Ap on täysin asiaton työkaveri, kun miettii jotain pettämiskuvioita työkaverinsa kanssa, joka kuitenkin on jo maininnut varta vasten ap:lle, että hänellä on sitten tyttöystävä. Jos työkaveri on ollut niin mukava ap:lle ja saanut tämän tuntemaan olonsa vaivattomaksi työpaikalla, niin ap vois vastavuoroisesti kunnioittaa tämän työkaverin parisuhdetta. Kuten sanoin, ei voi olla noin vaikeaa olla asiallinen ihminen muita kohtaan.
Nyt kaikki keinot käyttöön jotta saisit miehen itsellesi. Vaikka ei onnistuisi, on yrityksestä silti hyötyä. Voit jatkaa elämääsi tietäen, että kaikkesi yritit.
Minä olen varattu ja ihastunut toiseen mieheen. Olen kuitenkin pitänyt pääni kylmänä enkä tee asialle mitään. Tunteilleenhan ei voi mitään, mutta en siis ainakaan edesauta tunteiden kehittymistä vielä suuremmiksi. Tavallaan onni, että ihastukseni kohde asuu satojen kilometrien päässä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, ap?
En viitsi laittaa tarkkaa ikää, mutta alle 30v. -ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varattu ja ihastunut toiseen mieheen. Olen kuitenkin pitänyt pääni kylmänä enkä tee asialle mitään. Tunteilleenhan ei voi mitään, mutta en siis ainakaan edesauta tunteiden kehittymistä vielä suuremmiksi. Tavallaan onni, että ihastukseni kohde asuu satojen kilometrien päässä.
Tunteilleen kyllä voi. Kuten itsekin totesit, niin ei pidä edesauttaa tunteiden kehittymistä. Kun estää niiden kehittymistä, ne lopulta kuolevat pois tai jäävät unohduksiin ja taka-alalle. Ottakaa vastuu tunteistanne ihmiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteilleen kyllä voi. Kuten itsekin totesit, niin ei pidä edesauttaa tunteiden kehittymistä. Kun estää niiden kehittymistä, ne lopulta kuolevat pois tai jäävät unohduksiin ja taka-alalle. Ottakaa vastuu tunteistanne ihmiset
Niinpä. Mitä eläimiä nämä ihmiset ovat, kun eivät osaa kontrolloida itseään? Tunteita voi aktiivisesti työstää ja harjoittaa. Niitä ei tarvitse ruokkia, jos ne tuottavat vahinkoa itselle tai muille ja niillä ei todellakaan tule oikeuttaa omia moraalittomia valintoja. Tuollainen ajattelutapa, että en voi mitään tunteilleni ja minun pitää toimia aina omien tunteiden mukaan välittämättä muista, on haitallista ja juuri sitä hyödyttömiä tunteiden ruokkimista. "En pysty mitään pettämishaluilleni." Pah. Kyllä pystyy. Alkaa aktiivisesti puuttua tällaiseen ajatuksenjuoksuun ja korvata sitä hyödyllisemmillä ajatuksilla kuten "Olen vastuussa teoistani enkä halua olla ihminen, joka pettää toisen luottamuksen. En halua aiheuttaa tarpeetonta tuskaa, ja minä vielä löydän ihmisen, joka ei ole pettäjä itsekään. Tämä henkilö ei ole minua varten.", niin kyllä ne tunteetkin muuttuvat. Jos aina menee mukaan niihin omiin itsekkäästi tunteisiin, niin totta kai jää vellomiseen siihen himoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, ap?
Ikäsi puolesta voisit olla nainen johon olen töissä ihastunut:) Nämä on hankalia tilanteita. Tunteita on hankala hallita, jos jonkun seurassa on hyvä olla ja mahanpohjaa kutittaa niin sitten se vaan on niin. Yksinkertaista. Eri asia on kuka lähtee sille tielle. Itse olen pidättäytynyt periaatteen vuoksi. En petä. Eikä jättäminenkään tällä hetkellä ole vaihtoehto.
Varattu mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis aina arvostellut miehiä ensisijaisesti ulkonäön perusteella. Nyt kun ensimmäisen kerran kiinnität huomiota mieheen ilman ulkonäkökriittisyyttäsi, yllätytkin positiivisesti. Miksi ajattelet tässä vaiheessa, että haluan vain tämän miehen enkä ketään muuta. Mikset ajattele, että "hei, jos suhtaudun jatkossa myös muihin miehiin avoimemmin enkä kritisoi ja tuomitse heitä yhtä automaattisesti ulkonäön perusteella, niin löydän toisenkin tällaisen upean tapauksen, joka on kaiken lisäksi vapaa ja kiinnostunut nimenomaan minusta." Miksi haluat nimenomaan varatun iskeä jos itsekin tiedostat, ettet yleensä anna ulkonäöltään vaatimattomille, mutta kuitenkin mukaville miehille mitään mahdollisuuksia. Nythän olet sen joutunut pakosta tekemään, koska olette samassa työpaikassa tekemisissä jatkuvasti toistenne kanssa. Jatkossa voit tehdä sen vapaaehtoisesti ja tavata lisää mukavia ja kivoja miehiä, joihin ihastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, ap?
Ikäsi puolesta voisit olla nainen johon olen töissä ihastunut:) Nämä on hankalia tilanteita. Tunteita on hankala hallita, jos jonkun seurassa on hyvä olla ja mahanpohjaa kutittaa niin sitten se vaan on niin. Yksinkertaista. Eri asia on kuka lähtee sille tielle. Itse olen pidättäytynyt periaatteen vuoksi. En petä. Eikä jättäminenkään tällä hetkellä ole vaihtoehto.
Varattu mies
Oletko siis ruma niin kuin tuo ap:n ihastus?
Vierailija kirjoitti:
Missähän ap on töissä?
Prisman kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis aina arvostellut miehiä ensisijaisesti ulkonäön perusteella. Nyt kun ensimmäisen kerran kiinnität huomiota mieheen ilman ulkonäkökriittisyyttäsi, yllätytkin positiivisesti. Miksi ajattelet tässä vaiheessa, että haluan vain tämän miehen enkä ketään muuta. Mikset ajattele, että "hei, jos suhtaudun jatkossa myös muihin miehiin avoimemmin enkä kritisoi ja tuomitse heitä yhtä automaattisesti ulkonäön perusteella, niin löydän toisenkin tällaisen upean tapauksen, joka on kaiken lisäksi vapaa ja kiinnostunut nimenomaan minusta." Miksi haluat nimenomaan varatun iskeä jos itsekin tiedostat, ettet yleensä anna ulkonäöltään vaatimattomille, mutta kuitenkin mukaville miehille mitään mahdollisuuksia. Nythän olet sen joutunut pakosta tekemään, koska olette samassa työpaikassa tekemisissä jatkuvasti toistenne kanssa. Jatkossa voit tehdä sen vapaaehtoisesti ja tavata lisää mukavia ja kivoja miehiä, joihin ihastua.
Mitä sä sössötät? Eihän ap missään nimessä sanonut että tämä on ensimmäinen mies johon ihastuu luonteen perusteella. Totesi vaan että yleensä niiden kanssa joiden ulkonäkö on vetänyt puoleensa ei ole synkannut muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, ap?
Varattu mies
Oletko siis ruma niin kuin tuo ap:n ihastus?
Ap ei tainnut sanoa miestä rumaksi? Ja mainitsi, että nyt on viehättynyt myös ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, ap?
Varattu mies
Kerro meille jotain tästä naisesta, esim. miksi olet häneen ihastunut. Tuskin ootte ap:n kanssa samassa paikassa töissä, mut mielenkiintoista olisi kuulla mihin juuri sinä varattuna miehenä olet kiinnostunut ko. naisessa.
Minäkin olen olut nyt jo 2 vuotta ihastunut varattuun mieheen. En ensimmäiseen puoleen vuoteen tiennyt hänen olevan parisuhteessa ja ehdin jo ihastua.
En ole ihastunut pelkästään ulkonäköön, vaan hänellä tosi kiehtova luonne. Eniten kuitenkin tunnen vetoa hänen lahjakkuuteen tietyllä saralla. Olemme myös ystävystyneet ja hän hakeutuu seuraani. En edes osaa flirttailla, joten en yritä häntä iskeä. Eikä hän minua, koska on ns. hyvä ihminen. Sitäkin piirrettä ihailen. En halua hänen parisuhteensa päättyvän vaan haluan hänen olevan onnellinen. Jos hän olisi sinkku, en tiedä haluaisinko edes olla parisuhteessa hänen kanssaan. Tykkään elää yksin, enkä haaveile perheestä. Minulle riittää vallan hyvin se, että saan viettää aikaa tämän ihmisen seurassa. Saan niistä hetkistä iloa ja energiaa moniksi viikoiksi. :)
Ei ollut ohimennen. Mainitsi nimenomaan, kun huomasi, että kuvittelet jotain omiasi normaalista jutustelusta. Tällä palstalla on taas heilunut ihan hulluna näitä ihmemuijia, jotka kuvittelevat joka ukon olevan kiinnostuneita, jos he ovat vain yksinkertaisesti ystävällisiä, sosiaalisia ja kohteliaita työkavereita. Hohhoijaa.