Mies kadonnut
Ajattelin täällä kysyä neuvoa seuraavaan kinkkiseen tilanteeseen:
Tapasin miehen netissä ja ollaan tapailtu kolme kuukautta, ei mitään kovin vakavaa. Viime keskiviikkona tapasin miehen päivällä ja treffit sujuivat normaaliin tapaan hyvin, ei mitään erikoista. Oli sovittu että jutellaan illalla, mutta miehestä ei kuulunut mitään, joten päätin laittaa viestiä whatsappin kautta. Huomasin heti, että miehen kuva ja statusteksti olivat hävinneet, ja kun laitoin viestin, se ei mennyt edes perille. Laitoin tämän jälkeen tavallisen tekstiviestin, ja ilmeisesti sekään ei mennyt perille.
Kun perjantaihin mennessä ei mitään kuulunut, laitoin vielä facebookin kautta viestin. Ei mitään vihaista yms. vaan että ihmettelin kun en saa häneen yhteyttä. Viesti oli luettu puolen tunnin kuluttua, mutta ei vastausta. Tänään huomasin että miehen facebook-profiili on poistettu kokonaan.
Mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä? Osittain olen huolestunut että onko hänelle sattunut jotain. Mies oli mielestäni erittäin kiltti ja huomaavainen, niin tuntuu uskomattomalta että käyttäytyisi näin v-mäisesti jos ei halua enää tavata. Hänen puhelimensa tuuttaa vaan varattua. Voisin soittaa hänen työpaikalleen ja varmistaa ettei mitään ole sattunut, mutta en tiedä onko se hyvä idea.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Unohda se sika, ap. Olin vuoden ajan etäsuhteessa mieheen, joka yht'äkkiä vain lopetti yhteydenpidon. Tein kaikkeni että saisin häneen yhteyden, mutta jätti viestit lukematta ja löi luurit kun yritin soittaa. Olin aivan helvetin huolissani ja surullinen, kuvittelin miehen olevan juuri täydellinen minulle. En ole tähän päivään mennessä kuullut hänestä mitään, eikä kyllä kiinnostakaan. Tuollaista ei muille tehdä.
Tuttua... Punaista luuria, ei vastauksia, blokkaamista. Mikä pahinta, tämä oikuttelu on pidemmältä ajalta eli vieläkään en ole saanut vedettyä välejä kokonaan poikki, koska välillä henkilö on mukamas normaali (paskat, taka-ajatusten takia ainoastaan). Noh, uudenvuodenlupaus voisi olla, että juu ei edes ystävyyttä näillä eväillä.
Mutta ois kiva, kun joku mies kertoisi, miksi joku toimii näin? Vai onko näillä kaikilla todella jokin sairaus? Minusta olisi suoraan sanottuna paljon vakuuttavampaakin sanoa kaikessa rauhassa, että oot kyllä niin ärsyttävä ihminen, etten vaan voi sietää sua eikä kiinnosta siksi olla tekemisissä. Kuin harrastella tällaista äkkipikaista sanatonta vihanpitoa, josta ei ota mitään selkoa, että mitä ja miksi.
Ymmällään kirjoitti:
Joo, ikävä kyllä näitä näköjään riittää. Naispuolinen tuttuni teki samat poikaystävälleen, jonka kanssa oli puhuttu jo naimisiinmenosta ym., että kyllä naisetkin osaavat... Ilmoitti kyllä ensin ettei enää kiinnosta ja samantien blokkasi kaikki kanavat.
Tällä miehellä ei ole paljon kokemusta parisuhteista, vaikka onkin 29-vuotias, varmaan se vaikuttaa asiaan. Vahva epäilys on mullakin että ilmestyy parin kuukauden päästä takaisin, kun ei olekaan löytynyt parempaa seuraa.
-ap
Minulla on sellainen käsitys, että suurin osa ihmisistä käyttäytyy ikävä kyllä juuri noin huonosti. Omalle kohdalle on ainakin sattunut todella monta täydellistä ghostaamista sekä lukuisia treffiohareita ilman minkäänlaista selitystä jälkeenpäin. Itselle ei suoraan sanoen tulisi mieleenkään kohdella yhtään ketään noin epäkunnioittavasti, mutta kaipa se sitten on ihan 'normaalia' käytöstä tänä päivänä.
Pakko kuitenkin myöntää, että tosi ikävältä on tuntunut joka kerta ja fiilikset minkäänlaisten aloitteiden tekemiseen ovat näiden myötä laskeneet aika pohjille, vaikka kuinka olen yrittänyt olla antamatta menneiden vaikuttaa omaan käytökseen :/
m33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää tämä nykymiesten pelleily.
En ymmärrä miten jollain on pokkaa tuollaiseen toisen ihmisen henkiseen kiusaamiseen.
Ihan samanlaisia miehet oli 90-luvulla ja 2000-luvulla. Kokemusta löytyy ja paljon löytyyki. Silloin oli tosin käytössä vain lankapuhelimet. Sit tuli kännykät ja tekstarimahdollisuudet. Mut siis ihan tuota samaa paskaa ne jo silloin teki.
Tää kyllä pitää paikkansa. 90-luvulla kysyttiin baarissa puhelinnumeroa. Olin tosi ihmeissäni ja hämmentynyt nuorena naisena, kun aloin ymmärtää, että ei moni sitten soittanutkaan, vaikka oli itse pyytänyt numeroa. Se oli oikeastaan ekoja pettymyksiä ihmisiin tällä parinhakusaralla. Mun melko rationaalisille aivoille oli tosi omituista, että kysytään puhelinnumero huvin vuoksi eli numerolla ei oikeasti tehdä mitään. En tajunnut asiaa yhtään - enkä tajua vieläkään, sillä mun tietääkseni en silti tavannut ihmisiä, jotka esim. olisivat kavereille näytelleet voitonriemuisina käpäsiä kuittilappuja, että hahaa, sainpa pari numeroa. Lopulta valitsin itse sen linjan, etten edes anna numeroa, ellen TODELLA ole kiinnostunut. Varsinkin siinä vaiheessa, kun alkoi olla jo tekniikkaa kuvioissa, oli helppoa todeta, että löydät mut muutenkin, jos haluat.
Oikeastaan en ikinä ole tajunnut mitään tällaisia tunnevammaisuutta vaativia soidinmenoja.
Vierailija kirjoitti:
AP, kun kerran vastailet melkein jokaiseen viestiin täällä, niin kokeile soittaa miehelle toisesta puhelimesta kuin omastasi. Sitä ehdotettiin jo aiemmin mutta et kommentoinut sitä.
Jos mies on blokannut numerosi niin se varmistuu yrittämällä soittaa toisesta numerosta hänelle.
Kerroin jo aikaisemmin, että tein feikkiprofiilin facebookiin ja silloin miehen profiili näkyy normaalisti, eli on blokannut minut. Sen takia en kokenut tarpeelliseksi yrittää soittaa.
Lähinnä kiinnostaisi tietää miksi ihmiset toimivat näin. Ovatko vaan tosiaan niin itsekeskeisiä ja tunteettomia?
-ap
Moi ap kurja juttu mut tuttua. Mies on munaton luuseri siinäpä se. Syy ei ole sinun vaan tän raukan joka ei uskalla kuin pistää somessa estot. Vaikka kuinka kiltinkin oloset miehet harrastaa tätä. Ei oo pokkaa sanoa päin naamaa
Luultavasti tämä kyseinen mies on estänyt sinut kaikilla mahdollisilla tavoilla kännykässä ja whatsappissa. Vaikuttaa siltä että kyseisellä miehellä ei ollut ihan kaikki "puhtaat jauhot pussissa" kun tapaili sinua. Kannattaa unohtaa koko ukko ja jatkaa eteenpäin.
No niin, mies ilmestyi takaisin "kuolleista"....
Hän sanoo, että puhelin varastettiin, ja kaikki yhteystiedot menivät siinä mukana. Ja vasta nyt löysi minut facebookin kautta... Mitä tästä pitäisi ajatella? Mies tiesi missä asun ja olen töissä, joten varmaan olisi ollut keinoja ottaa yhteyttä.
-ap
Sori ap, mut todennäköisesti loppunut joku suhde, johon hetkeksi keskittyi ja nyt tarttee säälipi...a
Joo ei, jos on estänyt sinut Facebookissa, niin on ihan tahallinen teko. Sinuna en haaskaisi tuollaiseen enää aikaa, korkeintaan laittaisin vihaisen viestin ja käskisin jättää rauhaan. Tai antaisin takaisin samalla mitalla ja ignooraisin. Siinäpä sitten kärvistelisi ja odottaisi, että luet viestejä..
ÄLÄ Ap enää tapaa tuota ihmistä! Kunnioita itseäsi sen verran, ansaitset oikeasti parempaa. Itekin oon hölmöyspäissäni joskus halunnut uskoa tuommoisia höpötyksiä, mutta mitä pidempään annat tuon ihmisen olla sun elämässä, sen pahemmalta se sit tuntuu, kun se (taas) häipyy.
Aika varmasti oli joku hänen mielestään mielenkiintoisempi tyyppi kiikarissa, ja nyt kun se meni puihin, niin kokeilee kepillä jäätä, että vieläkö sulta irtois.. Tuohan se yleensä syy ghostaamiselle on, että ei haluta laittaa lopullista pistettä hommalle, jos vielä joskus oiskin jotain käyttöä.. Nyt näytä sille p**sereiälle, että et ole pompoteltavissa ja vietävissä tolleen. Älä vastaa sille mitään.
Ja oikeesti jaksuja, I feel you..
Ymmällään kirjoitti:
No niin, mies ilmestyi takaisin "kuolleista"....
Hän sanoo, että puhelin varastettiin, ja kaikki yhteystiedot menivät siinä mukana. Ja vasta nyt löysi minut facebookin kautta... Mitä tästä pitäisi ajatella? Mies tiesi missä asun ja olen töissä, joten varmaan olisi ollut keinoja ottaa yhteyttä.
-ap
No mutta eihän tuo voi olla totta. Tai siis hänhän oli blogannut sinut (kun feikkiprofiililla näkyi facessa, mutta omallasi et nähnyt), joten mitä hän selitti kun kysyit tästä? Juu, en kyllä lämpenisi alkuunkaan enää, todennäköisesti on jotain lohdutuspanoa hakemassa tms. Ajattelisin että onpa typerä tyyppi kun pitää minua ihan ääliönä. Enkä vastaisi enää mitään.
No voi hyvä luoja, se on blokannut sut kaikista viestimistään.
Ei se ole tiliä poistanut, vaan estänyt sinut. Kun jonkun blokkaa, näyttää siltä että sen blokkaajan tiliä ei olisi.
Sut on siis vain estetty Facebookissa. Niin ja whatsappissa.
Täällä on nyt viime aikoina ollut tavallista enemmän näitä aivan turhia avauksia. Ilmeisesti taas joku avohoidossa oleva päässyt koneen ääreen.