Pihit lahjaideat, kertokaa!!
Taa on vuorossa joulu, mieheni suvun kanssa ja tässä viimesen viiden vuoden aikana on paketeista tullut seuraavia asioita:
- kuivakakku jossa vkp 22.12 ja selvästi näkyvissä punaista ale tarraa jota ei jaksettu raaputtaa kokonaan pois.
- kuukautissiteitä siis niitä "näytejuttuja" mitä tulee potin mukana.
- hesekuponkeja
- mieheni rippikoulua, Tiimarin sydänkehyksissä.
Joo ja kyse ei ole köyhistä vaan piheistä ihmisistä. Ollaan kyllä saatu näistä niin paljon iloa miehen kanssa, noita hese kuponkeja nauroin 20 minuuttia vedet silmissä vessassa, niin että mahaan sattui:D
Nyt sitten haluaisin antaa heille myös jotain samantyylistä, auttakaa:)
Kommentit (669)
Vierailija kirjoitti:
Lainaa kirjastosta lempikirja, kääri pakettiin, mutta muista hakea ennen tammikuun loppua lahjansaajalta se takaisin.
"Voi harmi, kun se kirja on hävinnyt ihan jäljettömiin. Olen etsinyt joka paikasta, mutta ei vaan löydy."
Vierailija kirjoitti:
Sain kirpparilta hankitun peruukin lahjaksi
Loistava ja melko jännittäväkin lahja. Kirppareilta voisi kerätä peruukin, silmälasit ja jonkun puvun vaikka niiltä poistopöydiltä. Naamioituneena niihin saaja pääsisi sitten harrastamaan vakoilemista salaisena agenttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin viimevuoden lahja oli myös yksi parhaista. Kaikista halvinta (Euroshopper?) sinappia laitettu pilttipurkkiin ja kaunolla kirjoitettu kylkeen "joulusinappi"
Hyi vit.., inhoan tätä lahjaa. Ihmiset antavat "itse tehtyä" (lue:jauheesta) sinappia pilttipurkkiin pakattuna. Voiko pihimpää ja juntimpaa lahjaa olla. :)
Sinappi on mitä parhain lahja.
Jauheesta tehty sinappi on ensinnäkin pahaa ja toisekseen noloa pihistelyä.
Ei ole jos sen osaa tehdä. Minä en voi sietää kaupan sinappia, en käytä sitä kuin korkeintaan lisämausteena jossain. Esim. kinkun kanssa never. Mun oma soppamiehen tekee keittiömestari tuttavansa reseptin mukaan sinappia, joo, jauheesta enkä muista mitä muuta siihen tulee, mut ei sen väliä, en sitä itse tee kuitenkaan. On muuten ainoa sinappi jota voin minäkin syödä kinkun kanssa ja muutenkin ja kehuja tulee ystäviltä ja sukulaisilta. Jos on p45kaa niin voisivat jättää kehumattakin, mutta jälkeenpäin oikein erikseen kiitellään, kun oli niin hyvää.
Oikea sinappi tehdään nimenomaan sinappijauheesta.
Mistä muusta sinappia voi muka tehdä, jos ei sinapinsiemenistä jauhetusta sinappijauheesta?
Jostain jauhosta ja esanssista?
tyttelille siellä keskikaiupungilla vohkaamassa perässä; partavaahtoa.
Vanhemmalle väelle, joka ei käytä nettiä, voi tulostaa vaikka jonkun hauskan keskustelun tältä palstalta. Tuijottava koira tai joku muu klassikko riemastuttaa varmasti.
Halvoilla henkareilla on ikävä taipumus hajota, jos painoa on liikaa, mutta hajonneesta henkarista voi ottaa talteen sen poikkipuun. Etenkin muovinen musta poikkipuu on upea taikasauva taikatemppuja harrastavalle lapselle eikä vaadi mitään koristelujakaan.
kirppisten ovensuussa on usein laatikko mistä saa ottaa ilmaiseksi. Sieltä joku hyvä löytö, vaikka aerobic VHS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin viimevuoden lahja oli myös yksi parhaista. Kaikista halvinta (Euroshopper?) sinappia laitettu pilttipurkkiin ja kaunolla kirjoitettu kylkeen "joulusinappi"
Hyi vit.., inhoan tätä lahjaa. Ihmiset antavat "itse tehtyä" (lue:jauheesta) sinappia pilttipurkkiin pakattuna. Voiko pihimpää ja juntimpaa lahjaa olla. :)
Sinappi on mitä parhain lahja.
Jauheesta tehty sinappi on ensinnäkin pahaa ja toisekseen noloa pihistelyä.
Ei ole jos sen osaa tehdä. Minä en voi sietää kaupan sinappia, en käytä sitä kuin korkeintaan lisämausteena jossain. Esim. kinkun kanssa never. Mun oma soppamiehen tekee keittiömestari tuttavansa reseptin mukaan sinappia, joo, jauheesta enkä muista mitä muuta siihen tulee, mut ei sen väliä, en sitä itse tee kuitenkaan. On muuten ainoa sinappi jota voin minäkin syödä kinkun kanssa ja muutenkin ja kehuja tulee ystäviltä ja sukulaisilta. Jos on p45kaa niin voisivat jättää kehumattakin, mutta jälkeenpäin oikein erikseen kiitellään, kun oli niin hyvää.
Oikea sinappi tehdään nimenomaan sinappijauheesta.
Mistä muusta sinappia voi muka tehdä, jos ei sinapinsiemenistä jauhetusta sinappijauheesta?
No joku täällä on sitä mieltä, että jauheesta tehty sinappi on kamalaa :D Ehkä hän kertoo?
Totta kai sinappi tehdään sinapinsiemenistä. Niihin kaupan sinappijauhepusseihin lisätään usein vain etikka ja se on mielestäni aika kamalan makuista. Tuntuu, että suurin osa ei osaa tehdä sinappia itse ja antaa sitä silti lahjaksi.
Jäätelötikut voi kerätä talteen ja antaa ne kelle tahansa, koska niiden avulla voi tutkia onko kurkku tulehtunut.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjiä kahvipaketteja kertyy vuodessa ihan kiitettävästi, näistä saa joku tehtyä vaikka kivan kauppakassin.
Töissä on kahvikone ja ulkopuolinen yrittäjä pitää käyttökunnossa.
Pyysin häntä meillä laittamaan pussin aina sivuun.
Käy ma ja to aamulla, menen ruokatunnille 11 aikaan.
Joskus tuo mulle muistakin paikoista. Silloin tulee ihan kasa.
Sain viime vuonna 200 isoa pussia. Niistä tein 20 kassia.
Myin ne 15 e kpl joulumyyjäisissä. Aina on kaikki menneet kaupaksi, mitä oon tehnyt. 15 euroon saa paljon tehdä töitä, mutta aikaa on.
Tänä vuonna ei tullut kahvipusseja eikä joulumyyjäisiä.
Saan myös työkavereilta kahvipusseja. Niitä on varmaan n tuhat pussia. Niiden kanssa ei inspis ole vielä iskenyt.
Jos sattuu olemaan vanhoja Pirkka.lehtiä, ota niistä talteen sukkahousunikseja. Laita ne pakettiin käytettyjen sukkahhousujen kanssa. Kaveri saa itse testata, mikä nikseistä on toimivin. Oma suosikkini on- vuoristoradassa on vaara, että silmälasit tippuu. Estääksesi sen - vedä päähäsi sukkahousut. Itse voit keksiä lisääksi vaikkapa käytetty kangasmaski-ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aivan mykistynyt, kun katsoin Pomo piilossa-sarjan suomalaisversiota muutama vuosi sitten. Amerikkalaisversiossa lahjoitti pomo hyville työntekijöille kymmeniätuhansia dollareita, autoja ja matkakortteja. Suomalaisversion ISS-jaksossa saivat parhaat työntekijät Eckerö Line-n miniristeilykortin. Sellaisen voi saada 5-10 eurolla.
Sellaisia risteilykortteja jaettiin joskus marketeissa jopa ilmaiseksi. Niin, hyvä työntekijä, et pääse edes vanhaa kunnon Tallinnaa näkemään, keinu vaan muutama tunti laivassa, niin maanantaina jaksat taas 8tuntia orjatyötä.
Eipä onnistu Suomessa, koska verottaja haluaa osansa lahjasta.
Pese pari maitotölkkiä, leikkaa puolikkaiksi. Kerää syömästäsi tomaatista muutama siemen ja kuivaa ne vessapaperinpalan väliin. Siitä sitten joululahjaksi istutusruukku ja siemenet. Mullan voi lahjansaaja ostaa itse.
Serkkuni sai ukiltani joululahjaksi lupauksen siivoustyöstä. Serkku hieman pettyi mutta kävi kevään joka viikko siivoamassa ja matkusti sitten kesällä Berliiniin. Ei hassumpi lahja.
Vanhat verhot pakettiin - saatesanoilla, että hyvää kangasta, josta voi ommella vaikka mitä hienoa vaatetta, on muuten kallista kangasta. Jos ei löydy kotoa, saa kirpparilta.
Sitruunavettä muovipulloon sitruunansiivuja ja vettä.
Askartele joku kaunis etiketti pullon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aivan mykistynyt, kun katsoin Pomo piilossa-sarjan suomalaisversiota muutama vuosi sitten. Amerikkalaisversiossa lahjoitti pomo hyville työntekijöille kymmeniätuhansia dollareita, autoja ja matkakortteja. Suomalaisversion ISS-jaksossa saivat parhaat työntekijät Eckerö Line-n miniristeilykortin. Sellaisen voi saada 5-10 eurolla.
Sellaisia risteilykortteja jaettiin joskus marketeissa jopa ilmaiseksi. Niin, hyvä työntekijä, et pääse edes vanhaa kunnon Tallinnaa näkemään, keinu vaan muutama tunti laivassa, niin maanantaina jaksat taas 8tuntia orjatyötä.
Eipä onnistu Suomessa, koska verottaja haluaa osansa lahjasta.
No maksakoon työnantaja sitten valmiiksi lahjaveron. Kyseessä oli kuitenkin tv-ohjelma, jossa palkittiin muutama uskollinen työntekijä. Ihmettelin, että lahjan vastaanottajat käyttäytyivät hyvin korrektisti ja näyttivät olevan jopa aidosti iloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat verhot pakettiin - saatesanoilla, että hyvää kangasta, josta voi ommella vaikka mitä hienoa vaatetta, on muuten kallista kangasta. Jos ei löydy kotoa, saa kirpparilta.
Tässä sinulle kesämekko, iltapuku, jakkupuku... ompelet vain kasaan. 😂😂😂
Joku oli ehdottanut tyhjää käsidesipulloa.
Voi tulla turhan kalliiksi. Yhdessä tavaratalossa oli niitä myynnissä, 3.95 e/kpl. Siis tyhjänä!
No joku täällä on sitä mieltä, että jauheesta tehty sinappi on kamalaa :D Ehkä hän kertoo?