Pihit lahjaideat, kertokaa!!
Taa on vuorossa joulu, mieheni suvun kanssa ja tässä viimesen viiden vuoden aikana on paketeista tullut seuraavia asioita:
- kuivakakku jossa vkp 22.12 ja selvästi näkyvissä punaista ale tarraa jota ei jaksettu raaputtaa kokonaan pois.
- kuukautissiteitä siis niitä "näytejuttuja" mitä tulee potin mukana.
- hesekuponkeja
- mieheni rippikoulua, Tiimarin sydänkehyksissä.
Joo ja kyse ei ole köyhistä vaan piheistä ihmisistä. Ollaan kyllä saatu näistä niin paljon iloa miehen kanssa, noita hese kuponkeja nauroin 20 minuuttia vedet silmissä vessassa, niin että mahaan sattui:D
Nyt sitten haluaisin antaa heille myös jotain samantyylistä, auttakaa:)
Kommentit (669)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin viimevuoden lahja oli myös yksi parhaista. Kaikista halvinta (Euroshopper?) sinappia laitettu pilttipurkkiin ja kaunolla kirjoitettu kylkeen "joulusinappi"
Hyi vit.., inhoan tätä lahjaa. Ihmiset antavat "itse tehtyä" (lue:jauheesta) sinappia pilttipurkkiin pakattuna. Voiko pihimpää ja juntimpaa lahjaa olla. :)
Sinappi on mitä parhain lahja.
Jauheesta tehty sinappi on ensinnäkin pahaa ja toisekseen noloa pihistelyä.
Ei ole jos sen osaa tehdä. Minä en voi sietää kaupan sinappia, en käytä sitä kuin korkeintaan lisämausteena jossain. Esim. kinkun kanssa never. Mun oma soppamiehen tekee keittiömestari tuttavansa reseptin mukaan sinappia, joo, jauheesta enkä muista mitä muuta siihen tulee, mut ei sen väliä, en sitä itse tee kuitenkaan. On muuten ainoa sinappi jota voin minäkin syödä kinkun kanssa ja muutenkin ja kehuja tulee ystäviltä ja sukulaisilta. Jos on p45kaa niin voisivat jättää kehumattakin, mutta jälkeenpäin oikein erikseen kiitellään, kun oli niin hyvää.
Oikea sinappi tehdään nimenomaan sinappijauheesta.
Väittelyhaluisille kavereille ja sukulaisille voi askarrella n@zi-kortin: Leikkaa jostain lehdestä tai tulosta netistä A. H1tler!n kuva ja liimaa se pelikortin kokoiselle kartongin palalle. Saaja voi sitten vilauttaa sitä keskusteluissa, joissa ko. korttia käytetään.
Vanhat voiteet voi kaapia yhteen voidepurkkiin, jossa on tilaa, ja antaa jalkavoiteeksi, koska kukaan ei kuitenkaan raaski käyttää mitään hienoja voiteita jalkapohjiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Valtiollisen tason lahja mutta edullinen: jonkun torpan pihasta otettua multaa. Neuvostoliittolaisille kepulaiset antoivat Lepikon torpan multaa, mutta haluat ehkä valita itsellesi tärkeän paikan multaa, vaikkapa mummolasta tai jostain puistosta. Pieni määrä riittää, ajatushan on tärkein. Vaihtoehtona jonkin rakkaan vesistön aaltoja. Vielä ehtii käydä mökillä tai vaikkapa Suomenlahden rannassa pullotusreissulla. Pullon kylkeen voi laittaa etiketin "Inarinjärven aaltoja", "Likolammen aaltoja" tms.
Jos on töissä vedenpuhdistuslaitoksella, niin sieltä vain vettä pulloon ja etikettiin teksti
"Vedenpuhdistuslaitoksen kuohuja".
Monilla lienee nurkissaan risa sateenvarjo, jota ei ole raaskinut heittää pois. Se sopii erinomaisesti lahjaksi, koska sateenvarjo kuitenkin unohtuu jonnekin eikä risan varjon hukkaaminen jää harmittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on oikeastaan hauska jälkeenpäin ajatellen: kun pikkuveli oli alle 10-vuotias, sain siltä lumisadepallon... joka oli ollut jo vuosia lastenhuoneen ikkunalaudalla. Se sai palata vanhaan tehtäväänsä.
❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiollisen tason lahja mutta edullinen: jonkun torpan pihasta otettua multaa. Neuvostoliittolaisille kepulaiset antoivat Lepikon torpan multaa, mutta haluat ehkä valita itsellesi tärkeän paikan multaa, vaikkapa mummolasta tai jostain puistosta. Pieni määrä riittää, ajatushan on tärkein. Vaihtoehtona jonkin rakkaan vesistön aaltoja. Vielä ehtii käydä mökillä tai vaikkapa Suomenlahden rannassa pullotusreissulla. Pullon kylkeen voi laittaa etiketin "Inarinjärven aaltoja", "Likolammen aaltoja" tms.
Jos on töissä vedenpuhdistuslaitoksella, niin sieltä vain vettä pulloon ja etikettiin teksti
"Vedenpuhdistuslaitoksen kuohuja".
Jos on töissä julkkiskampaamossa, voi ottaa talteen heidän hiuksiaan. Fani tulee ikionnelliseksi saadessaan ihailunsa kohteen dna:ta.
Jos harkinta- ja empatiakyky ei riitä, kannatan lämpimästi pidättäytymistä ainakin "huumorin" varjolla tehdyistä lahjakälleistä. Äitini sai vuosikymmeniä sitten korean paketin, jonka sisältä paljastui tyhjiin revitty wc-rulla. Ei ole vieläkään tästä toipunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tulee tästä ketjusta paha mieli kaikkien niiden puolesta, jotka on tehneet omatekoisia lahjoja, kuten sytykeruusuja, koristeltuja kynttilöitä tai omatekoista sinappia. Itse olen arvostanut niitä, koska toinen on antanut aikaansa ja nähnyt vaivaa.
Tässä nyt on kyse kuitenkin ihan eri asiasta:D
Niin on, mutta esimerkkeinä mainittu sytykeruusut, koristellut kynttilät ja kotitekoinen sinappi (siitä tosin uskottiin, että kaupan sinappia naamioituna itsetehdyksi).
En ollut koskaan aikaisemmin kuullut noista sytykeruusuista. Kävin katsomassa parit youtube-videot. Mulle kyllä kelpaisi takanomistajana noi lahjaksi.
Riippuu niin paljon siitä miten paljon on nähty vaivaa. Kauniit sytykeruusut tai itse tehty kynttilä olisivat mitä mainioin lahja mielestäni. Sinapista taas en pidä, sitä on muutenkin nurkissa liikaa mielestäni eikä sen tekemisessä ole oikeasti yhtään nähty vaivaa. Sen sijaan jos joku leipoo vaikka omalla reseptillään keksejä ja pakkaa ne kauniisti niin ihan eri asia. Tällaisen lahjan olen saanutkin ja se oli kiva.
Kaupassa käydessä voi käsidesiä ottaessaan lorauttaa samalla hieman omaan pulloon. Muutamassa kuukaudessa saa kerättyä arvokkaan ja tarpeellisen käsidesilahjan.
Kun itkettää, tirauta pari kyyneltä pieneen pulloon. Voit sitten antaa ne henkilölle, joka on aiheuttanut sinulle paljon tuskaa ja harmia.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käydessä voi käsidesiä ottaessaan lorauttaa samalla hieman omaan pulloon. Muutamassa kuukaudessa saa kerättyä arvokkaan ja tarpeellisen käsidesilahjan.
Menee ehkä varkauden puolelle. Mutta onko varastamista, jos kävelee tavaratalon kosmetiikkaosastolla ja kerää tuoksua ilmasta johonkin purkkiin?
Sain kirpparilta hankitun peruukin lahjaksi
Kerää metsästä lyhyitä keppejä ja yhdistä ne kuumaliimalla tähdiksi. Näitä luonnonmukaisia koristeita voit antaa joululahjaksi.
Jos satut saamaan esimerkiksi vaihtorahana jonkin kaukaisemman euromaan kolikon, paketoi se nätisti ja anna lahjaksi. Vuosien kuluttua lahjallasi voi olla keräilyarvoa. Jos ei ole, lahjan saaja voi hankkia sillä itselleen jotain kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin viimevuoden lahja oli myös yksi parhaista. Kaikista halvinta (Euroshopper?) sinappia laitettu pilttipurkkiin ja kaunolla kirjoitettu kylkeen "joulusinappi"
Hyi vit.., inhoan tätä lahjaa. Ihmiset antavat "itse tehtyä" (lue:jauheesta) sinappia pilttipurkkiin pakattuna. Voiko pihimpää ja juntimpaa lahjaa olla. :)
Ei ole jos sen osaa tehdä. Minä en voi sietää kaupan sinappia, en käytä sitä kuin korkeintaan lisämausteena jossain. Esim. kinkun kanssa never. Mun oma soppamiehen tekee keittiömestari tuttavansa reseptin mukaan sinappia, joo, jauheesta enkä muista mitä muuta siihen tulee, mut ei sen väliä, en sitä itse tee kuitenkaan. On muuten ainoa sinappi jota voin minäkin syödä kinkun kanssa ja muutenkin ja kehuja tulee ystäviltä ja sukulaisilta. Jos on p45kaa niin voisivat jättää kehumattakin, mutta jälkeenpäin oikein erikseen kiitellään, kun oli niin hyvää.
Voi olla että teillä on joku erityisresepti, jolla saatte siitä hyvää. :) Minä en ole vielä tähän päivään mennessä saanut hyvänmakuista itse tehtyä sinappia, mutta uskon kyllä että se voi olla hyvääkin. Valitettavasti lahjaksi saamani sinapit on aina lentäneet roskikseen makunsa vuoksi.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että teillä on joku erityisresepti, jolla saatte siitä hyvää. :) Minä en ole vielä tähän päivään mennessä saanut hyvänmakuista itse tehtyä sinappia, mutta uskon kyllä että se voi olla hyvääkin. Valitettavasti lahjaksi saamani sinapit on aina lentäneet roskikseen makunsa vuoksi.
-sama
Jos on tottunut johonkin tuubisinappiin, ei välttämättä osaa arvostaa kunnon sinappia. Ne maut ovat niin erilaiset. Toki hyvän sinapin tekeminen vaatii taitoakin, ettei se ole vain jotain väkevää möhnää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea sinappi tehdään nimenomaan sinappijauheesta.
Mistä muusta sinappia voi muka tehdä, jos ei sinapinsiemenistä jauhetusta sinappijauheesta?
Mä sain kampaajalta ilmaiseksi huulurasvan kun olen niin hyvä asiakas.
Joku kiva saa sen tänä Jouluna.