Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihit lahjaideat, kertokaa!!

Vierailija
16.12.2017 |

Taa on vuorossa joulu, mieheni suvun kanssa ja tässä viimesen viiden vuoden aikana on paketeista tullut seuraavia asioita:

- kuivakakku jossa vkp 22.12 ja selvästi näkyvissä punaista ale tarraa jota ei jaksettu raaputtaa kokonaan pois.

- kuukautissiteitä siis niitä "näytejuttuja" mitä tulee potin mukana.

- hesekuponkeja

- mieheni rippikoulua, Tiimarin sydänkehyksissä.

Joo ja kyse ei ole köyhistä vaan piheistä ihmisistä. Ollaan kyllä saatu näistä niin paljon iloa miehen kanssa, noita hese kuponkeja nauroin 20 minuuttia vedet silmissä vessassa, niin että mahaan sattui:D

Nyt sitten haluaisin antaa heille myös jotain samantyylistä, auttakaa:)

Kommentit (669)

Vierailija
281/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa tuli joku aika sitten postissa jätehuollon kalenteri, se olis aika lahja varsinkin muualla asuvalle, kun siinä on kaikki Turun ongelma- ja muiden jätekeräyksien aikataulu.

Vierailija
282/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukin apuri kirjoitti:

Katselen kirjahyllystä välillä kirjan, jota en enää lue ja käärin pakettiin. Kovakantisista ei pakosti huomaa, että on käytetty.

Täällä on niin moni jo maininnut käytetyt kirjat, että pakko sanoa ettei itseäni haittaa yhtään vaikka saisin antikvariaatista ostetun tai antajan jo lukeman kirjan lahjaksi, kirja kuin kirja.

Terkuin puolet olohuoneesta pelkkää kirjahyllyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ketjua. Pidän sen verran etäisyyttä kaikkiin ihmisiin ettei kukaan uskalla antaa täysin luokatonta lahjaa. Sain nyt työn puolesta lahjaksi hieman paremman luokan elintarvikkeita joita viitsii syödäkin. Noin muuten on hiljaista eikä voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
284/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovinen saippuakotelo sunlight saippualla, sopisi vielä koronateemaan.

cittarissa oli minijoulutähti miniruukussa 3,99. Se ois sellanen pihi, mutta ihan söötti. Paketoit sen vielä oikein väljästi sanomalehteen, että näyttää isolta kukalta ja kun avaa, niin siellä on noin 10 cm korkea kukka.

Vierailija
285/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kova käymään kirppiksillä myymässä. Tämän vuoksi lapsuudenkoti on hyvin tyhjennetty.

Kun meillä on ollut sukujuhlia, on monet sukulaiset tuoneet minulle kirppistavaraa.

Tätini on äärimmäisen pihi ja mm änkeää meille aina jouluisin. Äitini on siskolle sanonut tervetuloa ja tuotko esim 4 l lanttulaatikkoa.

Täti on kuitannut tämän tuomalla muutaman jätesäkillisen minulle kirppisroinaa.

Tulee löytölastenvaunuilla, jossa on pari jätesäkillistä mitä luultavammin kirppiksien ilmaisosastoilta otettuja tavaraa.

Joulun jälkeen nämä menevät suoraan keräysastiaan

Vierailija
286/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparia.

Vierailija
287/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia "lahjoja" olette saaneet :'D

Väkisin miettii voiko kaikki olla edes mahdollisia, mutta kai se on uskottava :D

Mä varmaan haluaisin ap:n asemassa näyttää, että lahja voi olla halpa tai jopa ilmainen, mutta silti vastaanottajalle mieluinen 😊

Toki, jos ideana on se kuka antaa hölmöimmät paketit, niin nyt sulla on ainakin vaihtoehtoja mistä ideoista valita.

Ite ostaisin luultavasti jotain aineettomia lahjoja. Monet avustusjärjestöt myy niitä, kuten voit ostaa vaikka puun jonka järjestö istuttaa jonnekin.

Aineettomat lahjat taitaa olla parempi ostaa vain itselleen. 

Moni katsoo ne pelkästään vattuiluksi.

Aineettomat lahjat ovat hankalia. Sukulaisperhe on antanut niitä kaikille suvun lapsille viimeisten 12 vuoden ajan ja osalle lapsia on kuulemma saanut todella vääntää, miksi heidän joululahjansa on annettu jollekin toiselle muualla maailmassa. Itselleni on kierrätys ja luonnon vaaliminen tullut aina vain tärkeämmäksi iän myötä. Minä sitten viime vuonna ajattelin, että tuolle sukulaisperheelle nyt sitten ainakin uskaltaa ostaa aineettomia lahjoja, joten vuohia tuli ostettua. Yllätyksekseni suuttuivat ihan hirveästi siitä, että lapsille oli ostettu aineettomat lahjat. Mokasin ja opin. 

Et missään nimessä mokannut. Jos kerran sukulaisperhe antaa aineettomia lahjoja, niin silloin heillekin voi sellaisen antaa. 

Vierailija
288/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini - nuukapussin - lahjat kautta aikojen on olleet samaa pihiysluokkaa.  Lapsenlapsilleen osti lahjat kirpputorilta, laittoi ne johonkin tyhmään pakastepussiin ja kuvitteli saajan luulevan, että se oli kaupan pakkauksessa.

Kerran toi minulle kimpun ihan kauniita ruusuja syntymäpäivälahjaksi.  Heti antaessaan muistutti minua, että ne maksoi kympin kappale.  Myöhemminkin vielä mainitsi siitä hinnasta, että varmasti osaisin olla tyytyväinen.  Kävi sitten ilmi, että oli käynyt siellä kukkakaupassa veljeni silloisen morsiamen kanssa, eikä kehdannut ostaa niitä pienimpiä ja halvimpia, mitä muuten olisi ostanut.  Koska palvoi ja mielisteli tätä veljen tyttistä.  Ja tämä oli suositellut niitä isoja ruusuja.

Ollaan vuosien varrella niin totuttu tähän, että siitä on tullut meille sisaruksille sisäpiirivitsi.  Nyt kun hän on siinä kunnossa, että ei enää voi käydä kaupassa, ja me siskojen kanssa käymme hänen puolestaan, aina muistuttaa meitä, että ostamme sitten sitä halvinta leikkelettä, niitä halvempia mandariineja, niitä halvimpia kaikkea.  Kuitenkin tilillä on niin paljon rahaa säästynyt, että pystyisi nyt vanhoilla päivillään ostamaan jo ihan hyvää ja kunnollistakin.   Kun kotisairaanhoitaja oli sanonut äidille, että paino putoaa liikaa, kannattaisi ostaa ihan maistuvaa ja hyvää ruokaa ja vähän sitä hyvääkin, vaikka suklaata joskus ja karkkia, sen sellaista, niin äiti pyytää nyt joka kerta kaupassa käydessämme tuomaan hänelle yhden lakupatukan.  

Joo, mutta kokeilla on todettu, että tällaiset liian vähän syövät elävät silti paljon pidempään kuin kohtuuden ystävät, puhumattakaan ylipainoisista. Heillä on kyllä sitten paljon muita terveysongelmia, kuten osteoporoosia ja sen sellaista, mutta ylipainoa ei ole, eikä metabolista oireyhtymää. En sitten tiedä millä pysyvät hengissä, mutta energiaa on välillä kuin pienessä kylässä, mitä olen seurannut. Että on siinä puolensa. Itte en rupeis, ei niin huonosti voi mennäkään, ettei vois vaikka viimesiä rahojaan törsätä homejuustoon.

Niin tottahan se on, että elää pitempään.   Äiskä on jo 97-v.   Laiha luiru ollut aina.  

Vierailija
289/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin voidaan käsittää pihtailuksi, mutta olemme antaneet lastenlapsille lahjaksi mummin ja ukin aikaa. Esim. laivaristeilyjä, pakohuone-seikkailuja, Korkeasaaren käyntejä, Suomenlinnan seikkailuja ym. Vanhemmat saavat vapaa-aikaa, joskus useampia päiviä kerrallaan ja isovanhemmat saavat viettää aikaa lastenlasten kanssa. Lastenlapset saavat viettää aikaa serkkujensa kanssa ja voivat isovanhempien kanssa tehdä/kokea asioita erilailla kuin vanhempien kanssa. Tämä on ollut hyvä lahja kaikkien mielestä. Lastenlapset odottavat aina uutta seikkailua. Tämä kaikenlaisen tavaran ja krääsän aikana olemme todenneet tämän toimivan hyvin. Valokuvia otettu aina kaikista reissuista ja niitä on mukava katsella ja muistella.

Onpas todella "pihiä", jos mummi ja ukki maksavat kaiken. Paljonko maksaa eläkeläisten aika?

Pihiä se olisi, jos lastenlasten vanhemmat maksaisivat, myös isovanhempien matkat, pääsyliput, syömiset yms.

Miksi tuolle ylänuolia?

Vierailija
290/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin voidaan käsittää pihtailuksi, mutta olemme antaneet lastenlapsille lahjaksi mummin ja ukin aikaa. Esim. laivaristeilyjä, pakohuone-seikkailuja, Korkeasaaren käyntejä, Suomenlinnan seikkailuja ym. Vanhemmat saavat vapaa-aikaa, joskus useampia päiviä kerrallaan ja isovanhemmat saavat viettää aikaa lastenlasten kanssa. Lastenlapset saavat viettää aikaa serkkujensa kanssa ja voivat isovanhempien kanssa tehdä/kokea asioita erilailla kuin vanhempien kanssa. Tämä on ollut hyvä lahja kaikkien mielestä. Lastenlapset odottavat aina uutta seikkailua. Tämä kaikenlaisen tavaran ja krääsän aikana olemme todenneet tämän toimivan hyvin. Valokuvia otettu aina kaikista reissuista ja niitä on mukava katsella ja muistella.

Hieno lahja kerrassaan. Lapsille jää tällaisista reissuista koko elämän kestävät mukavat muistot. 

Onhan se noinkin, mutta ei kaikki isovanhemmat ole niin hyvässä kunnossa, että jaksaisivat.  Eikä jostain pohjoisen perukoilta lähdetä viemään lapsenlapsia pakohuoneisiin ja hoploppeihin eikä risteilyille, jos ne lapset asuu etelässä ja isovanhemmat pohjoisessa.  

Se ajan viettäminen lastenlasten kanssa voi tulla maksamaan enemmän kuin joku tavaralahja.  Eli siinä ei ole kyse nuukailusta ainakaan.

Voi käydä vielä niinkin, että syntyy lasten kohdalla eriarvoisuutta.  Esim. minä olen vanhimman lapsenlapseni kanssa käynyt paljonkin  matkoilla ja retkikohteissa yms., vielä toisenkin kanssa kävimme yhden reissun, mutta kolmannen kohdalla en sitten enää pystynytkään, tuli sairauksia.

Elämä ei aina mene niin, niin kuin odottaa.

Aina olen kuitenkin ottanut lapsenlapset luokseni yöksi, kun ovat halunneet tulla.  Ei edes vanhempien minkään menojen takia, vaan ihan muuten vaan.  Onneksi asutaan niin lähekkäin.  

Vierailija
291/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkisin miettii voiko kaikki olla edes mahdollisia, mutta kai se on uskottava :D

Mä varmaan haluaisin ap:n asemassa näyttää, että lahja voi olla halpa tai jopa ilmainen, mutta silti vastaanottajalle mieluinen 😊

Toki, jos ideana on se kuka antaa hölmöimmät paketit, niin nyt sulla on ainakin vaihtoehtoja mistä ideoista valita.

Ite ostaisin luultavasti jotain aineettomia lahjoja. Monet avustusjärjestöt myy niitä, kuten voit ostaa vaikka puun jonka järjestö istuttaa jonnekin.

Aineettomat lahjat ovat hankalia. Sukulaisperhe on antanut niitä kaikille suvun lapsille viimeisten 12 vuoden ajan ja osalle lapsia on kuulemma saanut todella vääntää, miksi heidän joululahjansa on annettu jollekin toiselle muualla maailmassa. Itselleni on kierrätys ja luonnon vaaliminen tullut aina vain tärkeämmäksi iän myötä. Minä sitten viime vuonna ajattelin, että tuolle sukulaisperheelle nyt sitten ainakin uskaltaa ostaa aineettomia lahjoja, joten vuohia tuli ostettua. Yllätyksekseni suuttuivat ihan hirveästi siitä, että lapsille oli ostettu aineettomat lahjat. Mokasin ja opin. 

Sukulaisperheesi on tainnut vain ilmoittaa "ostaneensa" vuohen kaikille suvun lapsille. Kortti ei paljon maksa.

Sinä taisit oikeasti maksaakin aineettoman "lahjasi", siinä mokasit!

Vierailija
292/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIHIT LAHJAIDEAT, KERTOKAA

Kertaus, ettei aihe unohtuisi

Vierailija
293/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon saanut myös kirjaston kirjan lahjaksi.

Ja kirjasto oli eri paikkakunnalla.

Antaja sanoi lähetä kirja kirjastoon ja postimaksu olisi ollut n 5 e.

Laitoin kuoreen 0,10 e merkin ja lähetin sen takaisin antajalle.

En tiedä joutuiko lunastamaan. Sanoin joskus ei kannata tehdä uudestaan ja ei tehnytkään, koska joutui maksamaan ainakin sakkoja.

Tää on vähän off topic, mutta lainasin lukioaikana yhden kurssin englanninkirjan kaverilleni. Hän suuttui milloin mistäkin ja lähetti kirjan postissa “vastaanottaja maksaa postimaksun”-pakettina.

Silloin ajattelin, että olkoon. En hakenut pakettia. Suuttui lisää siitä, että joutui lopulta lunastamaan paketin itse, kun palautui lähettäjälle.

Sitten aiheeseen paskimmat pihistelylahjat: en muista mitä lapsena sain lahjaksi, mutta äitini oli käyttänyt paketointiin paikallisen k-kaupan mainoslehteä. Aika äkkiä katosi usko joulupukkiin...

Vierailija
294/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mokannut, vaan nuo sukulaisesi. Tuskinpa he olivat oikeasti koskaan edes hankkineet sinulle mitään aineetonta lahjaa. He paljastivat itse itsensä loukkaantumalla siitä, että olit muistanut heitä samalla tavalla kuin he aiempina vuosina sinua. Jos he olisivat oikeasti antaneet sinulle sen aineettoman lahjan, he olisivat aivan varmasti ilahtuneet vastavuoroisuudestasi.

Vierailija
295/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko videovuokraamoja enää, mutta ihan paras lahjavinkki olisi vuokrattu DVD ja karkkipussi. DVD olisi pakko palauttaa joulun jälkeen.

Kirjastosta lainattu kirja oli myös hieno idea.

Vierailija
296/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini - nuukapussin - lahjat kautta aikojen on olleet samaa pihiysluokkaa.  Lapsenlapsilleen osti lahjat kirpputorilta, laittoi ne johonkin tyhmään pakastepussiin ja kuvitteli saajan luulevan, että se oli kaupan pakkauksessa.

Kerran toi minulle kimpun ihan kauniita ruusuja syntymäpäivälahjaksi.  Heti antaessaan muistutti minua, että ne maksoi kympin kappale.  Myöhemminkin vielä mainitsi siitä hinnasta, että varmasti osaisin olla tyytyväinen.  Kävi sitten ilmi, että oli käynyt siellä kukkakaupassa veljeni silloisen morsiamen kanssa, eikä kehdannut ostaa niitä pienimpiä ja halvimpia, mitä muuten olisi ostanut.  Koska palvoi ja mielisteli tätä veljen tyttistä.  Ja tämä oli suositellut niitä isoja ruusuja.

Ollaan vuosien varrella niin totuttu tähän, että siitä on tullut meille sisaruksille sisäpiirivitsi.  Nyt kun hän on siinä kunnossa, että ei enää voi käydä kaupassa, ja me siskojen kanssa käymme hänen puolestaan, aina muistuttaa meitä, että ostamme sitten sitä halvinta leikkelettä, niitä halvempia mandariineja, niitä halvimpia kaikkea.  Kuitenkin tilillä on niin paljon rahaa säästynyt, että pystyisi nyt vanhoilla päivillään ostamaan jo ihan hyvää ja kunnollistakin.   Kun kotisairaanhoitaja oli sanonut äidille, että paino putoaa liikaa, kannattaisi ostaa ihan maistuvaa ja hyvää ruokaa ja vähän sitä hyvääkin, vaikka suklaata joskus ja karkkia, sen sellaista, niin äiti pyytää nyt joka kerta kaupassa käydessämme tuomaan hänelle yhden lakupatukan.  

Joo, mutta kokeilla on todettu, että tällaiset liian vähän syövät elävät silti paljon pidempään kuin kohtuuden ystävät, puhumattakaan ylipainoisista. Heillä on kyllä sitten paljon muita terveysongelmia, kuten osteoporoosia ja sen sellaista, mutta ylipainoa ei ole, eikä metabolista oireyhtymää. En sitten tiedä millä pysyvät hengissä, mutta energiaa on välillä kuin pienessä kylässä, mitä olen seurannut. Että on siinä puolensa. Itte en rupeis, ei niin huonosti voi mennäkään, ettei vois vaikka viimesiä rahojaan törsätä homejuustoon.

Niin tottahan se on, että elää pitempään.   Äiskä on jo 97-v.   Laiha luiru ollut aina.  

Suurin osa ihmisistä laihtuu vanhuusiässä. 90-vuotiaissa voi olla sellaisia, jotka olivat keski-ikäisenä lihavia ja nyt laihoja. Ainakin pari omaa tätiäni kuuluu siihen sarjaan.

Vierailija
297/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piparia.

Totaku annat jollekkin yksinäiselle, niin teet

todella hyvän teon. Ei tulis tänne valittamaan voin sen luvata.

Vierailija
298/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty kynttilä voi olla aika kaamea. Sain kerran sellaisen. Se oli valettu alumiinisen einesrasiaan, sellaiseen missä on esim maksalaatikko mutta pyöreä. Kynttilä oli valettu vanhoista jämistä ja oli ruman ruskea. Kaikki tarvikkeet saattavat löytyä kotoa, ei siis tule kustannuksia. Ole hyvä, saa käyttää ideaa.

Vierailija
299/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pulloharjan mun mieheltä. Tosin hän itse sitä oli huushollista etsinyt eikä ollu löytänyt.

Lainaillaan sitä puolin ja toisin.

Vierailija
300/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse origamia, siis yksi kurki tms.

Osasitpa tehdä tai et, todennäköisesti lahja on pettymys.