Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihit lahjaideat, kertokaa!!

Vierailija
16.12.2017 |

Taa on vuorossa joulu, mieheni suvun kanssa ja tässä viimesen viiden vuoden aikana on paketeista tullut seuraavia asioita:

- kuivakakku jossa vkp 22.12 ja selvästi näkyvissä punaista ale tarraa jota ei jaksettu raaputtaa kokonaan pois.

- kuukautissiteitä siis niitä "näytejuttuja" mitä tulee potin mukana.

- hesekuponkeja

- mieheni rippikoulua, Tiimarin sydänkehyksissä.

Joo ja kyse ei ole köyhistä vaan piheistä ihmisistä. Ollaan kyllä saatu näistä niin paljon iloa miehen kanssa, noita hese kuponkeja nauroin 20 minuuttia vedet silmissä vessassa, niin että mahaan sattui:D

Nyt sitten haluaisin antaa heille myös jotain samantyylistä, auttakaa:)

Kommentit (669)

Vierailija
241/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuis ois pari puoliksi käytettyä hautakynttilä? :-)

Koristelette valmiita kaupan pipareita?

Kaupan koristellut pipari on liian hyvä lahjaidea... mulle ainakin kelpaisi ja en takuulla muistelisi pahalla!

Vierailija
242/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilttipurkki maalattu lyhdyiksi.

Lidlin pähkinöitä kaadettuna johonkin koriin tai lautaseen tai pussiin.

Miten erottaa lidlin pähkinän tavallisesta?

No, siinä lukee että lidl....eheheh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudun lahja opettajille: pari konvehtia, kaksi tuikkukynttilää ja paketti vihreää teetä. Kyllä on esimerkillinen idea!

Se oli kyllä paha. Kenenkähän idea se oli? 

Kuka nyt edes juo vihreää teetä? Hyi.

Teen tilalla olis voinut olla kahvia, kahden tuikkukynttilän tilalla yksi kunnon pöytäkynttilä, vaikka punainen ja kahden konvehdin tilalla vaikka suklaalevy. Ei olisi ollut kovin kallis, mutta jo huomattavasti parempi lahja. Jos nyt ei rahaa pysty antamaan niille opettajille. En tiedä mitä olivat saaneet esim. viime vuonna?

No, kun eivät saaneet MITÄÄN! Siinähän se just on  se idea. Nyt kun saivat, niin heti alko  naputus. Lapsellista sakkia.... Itse en ole työnantajaltani saanut koskaan mitään. Töissähän siellä ollaan - ei lapsia leikkimässä lahjaa kuolaten....

Vierailija
244/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia "lahjoja" olette saaneet :'D

Väkisin miettii voiko kaikki olla edes mahdollisia, mutta kai se on uskottava :D

Mä varmaan haluaisin ap:n asemassa näyttää, että lahja voi olla halpa tai jopa ilmainen, mutta silti vastaanottajalle mieluinen 😊

Toki, jos ideana on se kuka antaa hölmöimmät paketit, niin nyt sulla on ainakin vaihtoehtoja mistä ideoista valita.

Ite ostaisin luultavasti jotain aineettomia lahjoja. Monet avustusjärjestöt myy niitä, kuten voit ostaa vaikka puun jonka järjestö istuttaa jonnekin.

Vierailija
245/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini - nuukapussin - lahjat kautta aikojen on olleet samaa pihiysluokkaa.  Lapsenlapsilleen osti lahjat kirpputorilta, laittoi ne johonkin tyhmään pakastepussiin ja kuvitteli saajan luulevan, että se oli kaupan pakkauksessa.

Kerran toi minulle kimpun ihan kauniita ruusuja syntymäpäivälahjaksi.  Heti antaessaan muistutti minua, että ne maksoi kympin kappale.  Myöhemminkin vielä mainitsi siitä hinnasta, että varmasti osaisin olla tyytyväinen.  Kävi sitten ilmi, että oli käynyt siellä kukkakaupassa veljeni silloisen morsiamen kanssa, eikä kehdannut ostaa niitä pienimpiä ja halvimpia, mitä muuten olisi ostanut.  Koska palvoi ja mielisteli tätä veljen tyttistä.  Ja tämä oli suositellut niitä isoja ruusuja.

Ollaan vuosien varrella niin totuttu tähän, että siitä on tullut meille sisaruksille sisäpiirivitsi.  Nyt kun hän on siinä kunnossa, että ei enää voi käydä kaupassa, ja me siskojen kanssa käymme hänen puolestaan, aina muistuttaa meitä, että ostamme sitten sitä halvinta leikkelettä, niitä halvempia mandariineja, niitä halvimpia kaikkea.  Kuitenkin tilillä on niin paljon rahaa säästynyt, että pystyisi nyt vanhoilla päivillään ostamaan jo ihan hyvää ja kunnollistakin.   Kun kotisairaanhoitaja oli sanonut äidille, että paino putoaa liikaa, kannattaisi ostaa ihan maistuvaa ja hyvää ruokaa ja vähän sitä hyvääkin, vaikka suklaata joskus ja karkkia, sen sellaista, niin äiti pyytää nyt joka kerta kaupassa käydessämme tuomaan hänelle yhden lakupatukan.  

Vierailija
246/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

otemporesomoores kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudun lahja opettajille: pari konvehtia, kaksi tuikkukynttilää ja paketti vihreää teetä. Kyllä on esimerkillinen idea!

Se oli kyllä paha. Kenenkähän idea se oli? 

Kuka nyt edes juo vihreää teetä? Hyi.

Teen tilalla olis voinut olla kahvia, kahden tuikkukynttilän tilalla yksi kunnon pöytäkynttilä, vaikka punainen ja kahden konvehdin tilalla vaikka suklaalevy. Ei olisi ollut kovin kallis, mutta jo huomattavasti parempi lahja. Jos nyt ei rahaa pysty antamaan niille opettajille. En tiedä mitä olivat saaneet esim. viime vuonna?

No, kun eivät saaneet MITÄÄN! Siinähän se just on  se idea. Nyt kun saivat, niin heti alko  naputus. Lapsellista sakkia.... Itse en ole työnantajaltani saanut koskaan mitään. Töissähän siellä ollaan - ei lapsia leikkimässä lahjaa kuolaten....

Jos työnantaja haluaa jotain antaa kaikille työntekijöilleen (tässä tapauksessa niille opettajille) niin ei varmaan olisi rahallisesti ollut kummoisenkaan paljon enemmän ostaa joku pieni joulukukka, vaikka hyasintti kauniisti koristeltuna (eivätkös kukkakaupat tee ihan tilauksesta asetelmiakin) ja paketoituna.  

Minä olen saanut ihan kivoja juttuja, on tullut joulukoriste, iso kynttilä, joulutähtiä monenakin vuonna, suklaarasia, milloin mitäkin.  Kyllä se vaan mieltä lämmittää.  Joskus ei ole tullut mitään henkilökohtaisesti, mutta on toimitettu täytekakku ja pipareita kahvipaketin kanssa koko porukalle.   

Ei tietenkään kukaan töitä tee sen takia, että saavat joulun alla lahjan!  Tyhmää väittääkään noin.  

Vierailija
247/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin pähkinät ovat tuoreita! Pähkinät tulevat nopeasti vanhan makuiseksi, koska sisältävät runsaasti (hyvää) rasvaa. Nykyään ostan aina pähkinät Lidlistä, koska siellä ovat varmasti tuoreita,

Vierailija
248/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon saanut myös kirjaston kirjan lahjaksi.

Ja kirjasto oli eri paikkakunnalla.

Antaja sanoi lähetä kirja kirjastoon ja postimaksu olisi ollut n 5 e.

Laitoin kuoreen 0,10 e merkin ja lähetin sen takaisin antajalle.

En tiedä joutuiko lunastamaan. Sanoin joskus ei kannata tehdä uudestaan ja ei tehnytkään, koska joutui maksamaan ainakin sakkoja.

Vierailija
249/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin aina lapsena pihejä lahjoja, koska rahaa ei vaan ollut muuhun. Ne olivat tyyliin tälläisiä: kindermunista saadut koottavat, itse tehty palapeli josta puuttui yksi pala ettei palapeliä saanut varmasti ikinä valmiiksi, joulupussi suklaista ja kekseistä joita ei tullut muuten syötyä, kirjoja joita en enää tarvinnut. 

Kaikki hyviä lahjoja! Minulle ainakin kelpasi. Kindermunahan ostetaan juuri niiden koottavien takia. Sen suklaa itsessään on pahaa eikä ainakaan minulle maistu vaikka ilman saisi. Palapelistä puuttuva palanen ei haittaa jos vain se on puute. Se on silmissäni vain ajanviete ja siten valmis kun paloja ei ole enää laitettavaksi. Tietäähän nyt jokainen mihin viimein pala laitetaan. Kirjat on aina hyvä lahja. Nytkin toivon paria kirjaa mutta olen lukenut kaiken mitä olen saanut. Aina Päätalosta - "linnunradan käsikirjaan  liftareille" saakka. (Oli muuten todella hyvä kirja, mahto antaja pettyä....)

Ja mitä ilman saan niin jos siitä vähänkään on iloa niin en kato karvoihin. Lahja on aina antajansa valinta. EI siitä voi valittaa. Tyhmä on jos valittaa... Ei pidä antaa satasen lahjaa jos kerta tietää että tilalle saa 20 sentin muumikortin... edellyttäen tietty, että se natkuttaa.Yleensäkään en ymmärrä mitään mahtipontisia lahjoja. Miksi? Ostat jollekin jonkun 500 euron lahjan ja toinen viskaa sen roskiin, kun ei pidäkään siitä tai myy kirpparilla 10 eurolla eteenpäin... Se ainakin ottaisi pattiin minua ja pahasti!

Kokemuksesta voin sanoa, että harvoin lahjoihin ollaan tyytyväisiä, ellei niitä ole nimenomaisesti toivottu tietynlaisiksi tai merkkisiksi....

Vierailija
250/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilttipurkki maalattu lyhdyiksi.

Lidlin pähkinöitä kaadettuna johonkin koriin tai lautaseen tai pussiin.

Miten erottaa lidlin pähkinän tavallisesta?

Lidlin pähkinät ovat aina tuoreita ja hyvänmakuista. Muualta saa usein vanhoja ja häältyneitä.

Vierailija
251/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi lahja voi olla ihan hyvä, jos se on järkevä esine ja ajatuksella saajalleen valittu. Ainakin minä ilahtuisin vaikka kirpparilta ostetusta vispilästä.

Osa tässäkin keskustelussa mainituista piheistä lahjoista ei kyllä enää mene edes huumorin piikkiin, vaan herättävät lähinnä kyseenalaistamaan antajansa mielenterveyden. Rikkinäiset esineet ja paperisilput kuuluvat jätteisiin eikä lahjapakettiin. Oman maun mukaan valitut koriste-esineet ovat myös useimmille nykypäivänä pelkkiä turhakkeita.

Jos jotain haluaa lahjaksi antaa, eikä ole rahaa, voisi vaikka tarjoutua kastelemaan kukat, kun toinen on matkalla, tms. hyödyllistä.

Vierailija
252/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini - nuukapussin - lahjat kautta aikojen on olleet samaa pihiysluokkaa.  Lapsenlapsilleen osti lahjat kirpputorilta, laittoi ne johonkin tyhmään pakastepussiin ja kuvitteli saajan luulevan, että se oli kaupan pakkauksessa.

Kerran toi minulle kimpun ihan kauniita ruusuja syntymäpäivälahjaksi.  Heti antaessaan muistutti minua, että ne maksoi kympin kappale.  Myöhemminkin vielä mainitsi siitä hinnasta, että varmasti osaisin olla tyytyväinen.  Kävi sitten ilmi, että oli käynyt siellä kukkakaupassa veljeni silloisen morsiamen kanssa, eikä kehdannut ostaa niitä pienimpiä ja halvimpia, mitä muuten olisi ostanut.  Koska palvoi ja mielisteli tätä veljen tyttistä.  Ja tämä oli suositellut niitä isoja ruusuja.

Ollaan vuosien varrella niin totuttu tähän, että siitä on tullut meille sisaruksille sisäpiirivitsi.  Nyt kun hän on siinä kunnossa, että ei enää voi käydä kaupassa, ja me siskojen kanssa käymme hänen puolestaan, aina muistuttaa meitä, että ostamme sitten sitä halvinta leikkelettä, niitä halvempia mandariineja, niitä halvimpia kaikkea.  Kuitenkin tilillä on niin paljon rahaa säästynyt, että pystyisi nyt vanhoilla päivillään ostamaan jo ihan hyvää ja kunnollistakin.   Kun kotisairaanhoitaja oli sanonut äidille, että paino putoaa liikaa, kannattaisi ostaa ihan maistuvaa ja hyvää ruokaa ja vähän sitä hyvääkin, vaikka suklaata joskus ja karkkia, sen sellaista, niin äiti pyytää nyt joka kerta kaupassa käydessämme tuomaan hänelle yhden lakupatukan.  

Tuohon kommentoin vain sen, että kannattaa elämän ehtoopuolella käyttää rahaa hiukka enemmän itseensä, jos fyffendaali tilanne sen sallii. Minulla oli sukulainen. Perunkirjassa saldoa (rahallista) liki 2 miljoonaa  markkaa. Mihinkään ei malttanut tuhlata, vaikka tiesi, että elämä on ehtoopuolella ja aikaa ei enää ole kovinkaan paljon... Perikunta riiteli rahat... Munulle ei kuulunut mitään eikä se väliä. En kuulu perimispolveen. Mutta olisi varmaan ollut hauskempaa asua jossain palvelurivarissa lämpimässä loppuaika. Sisävessa ja suihkut ja ihmisiä lähellä. Palvelutkin.

Vierailija
253/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapsena enolta joululahjaksi kauniisti käärityn paketin, jonka sisällä oli oma piponi. Se oli unohtunut heille aiemmalla kyläilyreissulla.

Lahja oli tietenkin tarkoitettu vitsiksi, mutta lapsena en kunnolla ymmärtänyt sitä huumoria.

Vierailija
254/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkisin miettii voiko kaikki olla edes mahdollisia, mutta kai se on uskottava :D

Mä varmaan haluaisin ap:n asemassa näyttää, että lahja voi olla halpa tai jopa ilmainen, mutta silti vastaanottajalle mieluinen 😊

Toki, jos ideana on se kuka antaa hölmöimmät paketit, niin nyt sulla on ainakin vaihtoehtoja mistä ideoista valita.

Ite ostaisin luultavasti jotain aineettomia lahjoja. Monet avustusjärjestöt myy niitä, kuten voit ostaa vaikka puun jonka järjestö istuttaa jonnekin.

Aineettomat lahjat taitaa olla parempi ostaa vain itselleen. 

Moni katsoo ne pelkästään vattuiluksi.

Vierailija
255/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aineettomat lahjat taitaa olla parempi ostaa vain itselleen. 

Moni katsoo ne pelkästään vattuiluksi.

Juuri näin. Vanha sanonta kuuluu, että lahjahevosen suuhun ei ole katsomista, mutta mitäs jos ei saa sitä hevostakaan...

Vierailija
256/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuommoisia lahjoja itse haluaisin ja annan. Vihaaaaaaan kaikkia kalliita lahjoja joita saan. En koskaan käytä niitä. Syön joulun aikaan 2 suklaakonvehtia. Rasiasta riittää minulle siis kymmeneksi vuodeksi. Mitä teen kymmenellä suklaarasialla????? Puoleksi palanut kynttilä on minusta hyvä lahja. Sitä voi vielä kauan polttaa. Suuresti kiittäisin. Samoin divarista ostettu kirja on hyvä.

Vierailija
257/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin voidaan käsittää pihtailuksi, mutta olemme antaneet lastenlapsille lahjaksi mummin ja ukin aikaa. Esim. laivaristeilyjä, pakohuone-seikkailuja, Korkeasaaren käyntejä, Suomenlinnan seikkailuja ym. Vanhemmat saavat vapaa-aikaa, joskus useampia päiviä kerrallaan ja isovanhemmat saavat viettää aikaa lastenlasten kanssa. Lastenlapset saavat viettää aikaa serkkujensa kanssa ja voivat isovanhempien kanssa tehdä/kokea asioita erilailla kuin vanhempien kanssa. Tämä on ollut hyvä lahja kaikkien mielestä. Lastenlapset odottavat aina uutta seikkailua. Tämä kaikenlaisen tavaran ja krääsän aikana olemme todenneet tämän toimivan hyvin. Valokuvia otettu aina kaikista reissuista ja niitä on mukava katsella ja muistella.

Vierailija
258/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain anopilta teetä, jonka päiväys oli mennyt 11 VUOTTA sitten! 😂😂

Tän voi vielä hyödyntää jalkakylpyyn ja sitten sienten kasvualustassa. :-D

Vierailija
259/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin voidaan käsittää pihtailuksi, mutta olemme antaneet lastenlapsille lahjaksi mummin ja ukin aikaa. Esim. laivaristeilyjä, pakohuone-seikkailuja, Korkeasaaren käyntejä, Suomenlinnan seikkailuja ym. Vanhemmat saavat vapaa-aikaa, joskus useampia päiviä kerrallaan ja isovanhemmat saavat viettää aikaa lastenlasten kanssa. Lastenlapset saavat viettää aikaa serkkujensa kanssa ja voivat isovanhempien kanssa tehdä/kokea asioita erilailla kuin vanhempien kanssa. Tämä on ollut hyvä lahja kaikkien mielestä. Lastenlapset odottavat aina uutta seikkailua. Tämä kaikenlaisen tavaran ja krääsän aikana olemme todenneet tämän toimivan hyvin. Valokuvia otettu aina kaikista reissuista ja niitä on mukava katsella ja muistella.

Niin, loistoidea, mutta ei pihi, kyllä missä vaan pitää syödäkin ja sehän ei ole noissa paikoissa halpaa. Mutta arvostan ja niin varmaan lapsetkin.

Vierailija
260/669 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuommoisia lahjoja itse haluaisin ja annan. Vihaaaaaaan kaikkia kalliita lahjoja joita saan. En koskaan käytä niitä. Syön joulun aikaan 2 suklaakonvehtia. Rasiasta riittää minulle siis kymmeneksi vuodeksi. Mitä teen kymmenellä suklaarasialla????? Puoleksi palanut kynttilä on minusta hyvä lahja. Sitä voi vielä kauan polttaa. Suuresti kiittäisin. Samoin divarista ostettu kirja on hyvä.

Mullon hei sama. Kyllä romua riittää.