Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluksi kauheaan lapsuudenkotiin?

Vierailija
15.12.2017 |

Lapsuuteni oli isän takia helvettiä. Siihen sisältyi fyysistä ja henkistä väkivaltaa ja seksuaalista hyväksikäyttöä minkä vuoksi olen ollut koko aikuisikäni mielenterveyskuntoutuja. Äitini kieltäytyi ja kieltäytyy vieläkin uskomasta mitä isä minulle teki. Hän oli työnsä takia hyvin harvoin kotona ja olin täysin isäni armoilla ja hänestä riippuvainen kunnes pääsin muuttamaan pois. Perheemme oli varakas ja vanhemmat korkeasti koulutettuja. Kulissit olivat siis kunnossa ja kun yritin pyytää ulkopuolisilta apua minut leimattiin valehtelijaksi. Olivathan vanhempani niin hienoja ihmisiä.

Sen jälkeen kun muutin pois olen käynyt lapsuudenkodissa vain harvoin. Joulut olen viettänyt ensin yksin kotona ja psykiatrisella osastolla ja elämän alettua viimein sujua myös puolisoni kanssa ja hänen perheen luona. Nyt kuitenkin erosimme juuri ja jäin 2-vuotiaan yksinhuoltajaksi. Yllättäen äitini otti yhteyttä ja alkoi painostaa minua ja lastani jouluksi heille! Heillä on mielestään oikeus tutustua lapsenlapseensa ja minulla velvollisuus mahdollistaa se.

Mitä tekisitte tilanteessani? Ahdistaa se että vanhemmillani on edelleen ote minusta koska muuten en todellakaan harkitsisi sinne menemistä.

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt onneksi tiedät. Voin kuvitella kirjeen sisällön, rakastavat vanhemmat eivät kykene niihin teksteihin.

Vierailija
102/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mennä tällaisten vanhempien pään sisään, koska toiminta tuntuu täysin tolkuttomalta. Ap:n isää voi vielä ymmärtää, pedari on aina pedari. Mutta mikä ihme voi motivoida äitiä, joka puolustaa mieluummin pedaria kuin omaa lastaan? Voiko joku selittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti vastasi jo eilen mutta vastauksesta on vaikea kertoa edes anonyymisti. Tuntuu että olen enemmän hajalla nyt kuin aikaisemmin (terapeutin tapaan onneksi ihan pian).

Kirje oli niin pirullisen ilkeä etten usko äidin kirjoittaneen sitä yksinään. He ovat isän kanssa kirjoittaneet sen yhdessä sillä vain isä osaa lyödä vyön alle niin lujaa. En kerro siitä muuta kuin sen että minut he toivottivat takaisin hullujenhuoneelle (käyttivät nimenomaan tuota sanaa) mutta ilmoittivat lapsen tarvitsevan isovanhempiaan ja heidän tarvitsevan lasta. Samalla he haukkuivat lapsen toiset isovanhemmat koska ex perheineen ei ole yhtä koulutettuja ja varakkaita kuin he.

Emme todellakaan tapaa edes äitiä tämän jälkeen vaikka se tuntuukin rankalta. Etenkin kun minua on syytelty hulluksi äidiksi joka vahingoittaa lastaan eristämällä hänet isovanhemmista. Kunpa he eivät keksisi kiusata meitä tekaistulla lasulla tms. :(

Tämä yhtäkkiä ilmestynyt kiinnostus lapseen ihmetyttää. Kun aikanaan ilmoitin raskaudesta äidille hänen kommenttinsa oli tyyliin "olet siis pannut sen tyypin kanssa" (pitkäaikainen avomies). Ehkä vanhempien hienoissa piireissä on tullut muotiin olla isovanhempia. Muulla tätä ei voi selittää.

Rakennan meille hyvän joulun kahdestaan ja käydään tapaamassa exän duunariperhettä. Siellä ei satuteta ihmisiä näin. ap

Olen todella pahoillani mutta olen myös todella, todella iloinen, että et mene noiden hirviöiden luo jouluksi.

Onneksi sinulla on terapeutti. Yritä saada itsesi uskomaan, että et ole mitään velkaa vanhemmillesi, et äidillesikään. Sulle ja lapsellesi on oikea ratkaisu katkaista välit täysin.

Muuten, tietäähän exäsi tarpeeksi lapsuudestasi, että vanhempasi eivät vaan pysty manipuloimaan häntä tuomaan lastanne kylään?

Vierailija
104/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti vastasi jo eilen mutta vastauksesta on vaikea kertoa edes anonyymisti. Tuntuu että olen enemmän hajalla nyt kuin aikaisemmin (terapeutin tapaan onneksi ihan pian).

Kirje oli niin pirullisen ilkeä etten usko äidin kirjoittaneen sitä yksinään. He ovat isän kanssa kirjoittaneet sen yhdessä sillä vain isä osaa lyödä vyön alle niin lujaa. En kerro siitä muuta kuin sen että minut he toivottivat takaisin hullujenhuoneelle (käyttivät nimenomaan tuota sanaa) mutta ilmoittivat lapsen tarvitsevan isovanhempiaan ja heidän tarvitsevan lasta. Samalla he haukkuivat lapsen toiset isovanhemmat koska ex perheineen ei ole yhtä koulutettuja ja varakkaita kuin he.

Emme todellakaan tapaa edes äitiä tämän jälkeen vaikka se tuntuukin rankalta. Etenkin kun minua on syytelty hulluksi äidiksi joka vahingoittaa lastaan eristämällä hänet isovanhemmista. Kunpa he eivät keksisi kiusata meitä tekaistulla lasulla tms. :(

Tämä yhtäkkiä ilmestynyt kiinnostus lapseen ihmetyttää. Kun aikanaan ilmoitin raskaudesta äidille hänen kommenttinsa oli tyyliin "olet siis pannut sen tyypin kanssa" (pitkäaikainen avomies). Ehkä vanhempien hienoissa piireissä on tullut muotiin olla isovanhempia. Muulla tätä ei voi selittää.

Rakennan meille hyvän joulun kahdestaan ja käydään tapaamassa exän duunariperhettä. Siellä ei satuteta ihmisiä näin. ap

Olen todella pahoillani mutta olen myös todella, todella iloinen, että et mene noiden hirviöiden luo jouluksi.

Onneksi sinulla on terapeutti. Yritä saada itsesi uskomaan, että et ole mitään velkaa vanhemmillesi, et äidillesikään. Sulle ja lapsellesi on oikea ratkaisu katkaista välit täysin.

Muuten, tietäähän exäsi tarpeeksi lapsuudestasi, että vanhempasi eivät vaan pysty manipuloimaan häntä tuomaan lastanne kylään?

En ole kertonut exälle pahimpia juttuja koska halusin säästää hänet niiltä. Uskoin myös ettei hän onnellisen lapsuuden normaalissa perheessä eläneenä voisi mitenkään käsittää lapsuuttani. Pääpiirteittäin kuitenkin tietää miten vaarallinen ympäristö se lapselle on. ap

Vierailija
105/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen että vaihdat joulun aikaan liittymänumerosi uuteen salaiseen ja laitat sekä omat että lapsesi tiedot maistraatista  täydelliseen luovutuskieltoon. Minä toimin noin omien vanhempieni kohdalla, ei kaduta.

Hae se uusi numero  tänään.

Lämpöistä joulua!

Vierailija
106/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekasevat lasun, tee siitä ja kaikesta muusta vainoamisesta, hyväksikäytöstä jne rikosilmoitus. Mitään kontaktia et pidä enää. Numero yms salaisiksi tai turvakielto, jos rupeavat hankaliksi. Noihin ihmisiin ei auta kuin nollatoleranssi, eikä saa yhtään antaa siimaa.

Vierailija
107/125 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Olen ylpeä sinusta!

T. Samanlaisten vanhempien lapsi, ja samanlaisia hulluksi haukkumis kirjeitä vanhemmiltaan saanut (ja kaikki tietenkin kiistetään ja syytellään etä syy on kiittämättömässä tyttäressä). Lämmintä ja ihanaa joulua sinulle!

Vierailija
108/125 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna riidat pulpahtaa pintaan joten ei koskaan sellaiseen paikkaan jouluksi missä on ”kireä tunnelma”.

Vierailija
109/125 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
110/125 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä tilanteeseen.

Olemme valmistelleet kahden kesken vietettävää aattoa lapsen kanssa. Pyhinä aiomme tavata myös lapsen isän perhettä ja muutamia hyviä ystäviä. Äitini on lopettanut vainoamisen toistaiseksi ja näyttää katkaisseen välimme omalta puoleltaan. Hän odottaa minulta anteeksipyyntöä jota en tule esittämään. Lapselle on parempi olla kokonaan ilman toisia isovanhempia kuin kärsiä isovanhempiensa tekojen ja käytöksen takia. Jos teillä on kokemusta vastaavasta tilanteesta olisi mukava tietää missä iässä kerroitte lapselle syyn isovanhempien poissa oloon ja miten.

Kiitos kaikille meitä tukeneille! Hyvää joulua! :) ap

Vierailija
111/125 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus sulle, ap <3 Olet hyvä äiti.

Vierailija
112/125 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Jos annat periksi, niin tavallaan hyväksyt että sua saa kohdella huonosti ja vielä määräillä tolleen. Alkavat vaatimaan vaan enemmän ja enemmän, kohta lapsesi kokee saman kohtalon kuin sinä.

Vierailija
113/125 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene. Jos annat periksi, niin tavallaan hyväksyt että sua saa kohdella huonosti ja vielä määräillä tolleen. Alkavat vaatimaan vaan enemmän ja enemmän, kohta lapsesi kokee saman kohtalon kuin sinä.

Vastasitko vain aloitusviestiin? Juurihan ap kertoi, ettei aio mennä ja välit ovat poikki.

Vierailija
114/125 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinussa on voimaa ja järkeä, teit oikein. Suojelet lasta ja itseäsi. Ei kukaan rakastava vanhempi vaadi vain lastenlastaan ns. itselleen, välittämättä suhteestaan omaan lapseensa. Sinuna puhuisin lapselle vanhemmistasi etäisesti, mutta neutraalin hyvää. Erittele aina omat kokemuksesi vanhemmistasi niin, ettet ohjaa lasta tuntemaan samaa tunnetta, mitä sinulla on. Lapsellesi soisin, että jos hän on kiinnostunut isovanhemmistaan, varmaan onkin kasvaessaan, kävisitte yhdessä lapsen kanssa vanhempiesi luona, pikaisella vierailulla.  Itse tiedät, milloin on sopiva ajankohta, toivottavasti ennen lapsen kouluikää. Lapsellakin on juuret.

Vierailija
115/125 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkalleen, mistä äitisi odottaa anteeksipyyntöä?

Vierailija
116/125 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkalleen, mistä äitisi odottaa anteeksipyyntöä?

Siitä että estän heitä tapaamasta lasta ja teen heille kurjan olon syytöksilläni. Äidillä voi kurja olo ollakin mutta isäni on täysin tunnekylmä ihminen. Äiti koettaa syyllistää minua ja saada minut epäilemään itseäni valehtelijaksi. ap

Vierailija
117/125 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinussa on voimaa ja järkeä, teit oikein. Suojelet lasta ja itseäsi. Ei kukaan rakastava vanhempi vaadi vain lastenlastaan ns. itselleen, välittämättä suhteestaan omaan lapseensa. Sinuna puhuisin lapselle vanhemmistasi etäisesti, mutta neutraalin hyvää. Erittele aina omat kokemuksesi vanhemmistasi niin, ettet ohjaa lasta tuntemaan samaa tunnetta, mitä sinulla on. Lapsellesi soisin, että jos hän on kiinnostunut isovanhemmistaan, varmaan onkin kasvaessaan, kävisitte yhdessä lapsen kanssa vanhempiesi luona, pikaisella vierailulla.  Itse tiedät, milloin on sopiva ajankohta, toivottavasti ennen lapsen kouluikää. Lapsellakin on juuret.

Et voi olla tosissasi. Pitäisikö ap:n kasvattaa tyttärensä pedarin ihanneikään hyvää puhuen, ja viedä sitten tytär pedaripapan luo, kun tyttö ei osaa yhtään varoa? Jos lapsella on mädät juuret, ne pitää katkaista.

T: Pedaripapan uhri

Vierailija
118/125 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat että vietät joulun perheesi kanssa, eikö se ole tapana?

Vierailija
119/125 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen ihminen, nainen ja äiti. Suojele lastasi ja itseäsi. Mene vain sinne missä sinun ja lapsesi on hyvä olla.

Se että he toivottavat sinut takaisin hullujehuoneelle, johtuu vain siitä etteivät he muuta voi kuin solvata. Ovat avuttomia ja aseettomia.

Älä pelkää lasua, jos sellainen tulee, pääset kertomaan tilanteen. Viranomaiset tietävät hyvin, että lasua käytetään myös kiristämiseen, pelotteluun ja uhkailuun.

Jos isäsi on riittävän häiriintynyt ihminen (lue narsisti), hän kyllä ensin uhkaa sinua lasulla ja sitten myös sen tekee.

Säilytä kaikki kirjallinen materiaali ja viestit sitä odotellessa.

Älä anna asian rikkoa sinua, paista pipareita ja vietä rauhallinen ja rakastava joulu sinulle rakkaiden ihmisten kanssa.

Hyvää ja rauhallista joulua sinulle!

Vierailija
120/125 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin saada sovun äitisi kanssa. Isän kanssa en olisi tekemisissä.

Äitisi voisi käydä sinun luona ja jos se ei sovi niin ei voi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi