Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluksi kauheaan lapsuudenkotiin?

Vierailija
15.12.2017 |

Lapsuuteni oli isän takia helvettiä. Siihen sisältyi fyysistä ja henkistä väkivaltaa ja seksuaalista hyväksikäyttöä minkä vuoksi olen ollut koko aikuisikäni mielenterveyskuntoutuja. Äitini kieltäytyi ja kieltäytyy vieläkin uskomasta mitä isä minulle teki. Hän oli työnsä takia hyvin harvoin kotona ja olin täysin isäni armoilla ja hänestä riippuvainen kunnes pääsin muuttamaan pois. Perheemme oli varakas ja vanhemmat korkeasti koulutettuja. Kulissit olivat siis kunnossa ja kun yritin pyytää ulkopuolisilta apua minut leimattiin valehtelijaksi. Olivathan vanhempani niin hienoja ihmisiä.

Sen jälkeen kun muutin pois olen käynyt lapsuudenkodissa vain harvoin. Joulut olen viettänyt ensin yksin kotona ja psykiatrisella osastolla ja elämän alettua viimein sujua myös puolisoni kanssa ja hänen perheen luona. Nyt kuitenkin erosimme juuri ja jäin 2-vuotiaan yksinhuoltajaksi. Yllättäen äitini otti yhteyttä ja alkoi painostaa minua ja lastani jouluksi heille! Heillä on mielestään oikeus tutustua lapsenlapseensa ja minulla velvollisuus mahdollistaa se.

Mitä tekisitte tilanteessani? Ahdistaa se että vanhemmillani on edelleen ote minusta koska muuten en todellakaan harkitsisi sinne menemistä.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenenkäään vanhemmat koskaan pyytäneet anteeksi kaltoinkohteluaan? Luottaisitteko aitoon anteeksipyyntöön? Minä en luottaisi, eivätkä ole kyllä anteeksi pyytäneet ja tuskin tulevat pyytämäänkään. Kieltävät kaiken. Rikosilmoitus alkoi kiinnostaa, vaikka aikaa on mennyt liian kauan. Vihlaisee lukea noita tuomioita, mitä lapsen vanhempi tai vanhemmat ovat saaneet, kun omat vanhemmat ovat tehneet samat rikokset.

Vierailija
82/125 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenenkäään vanhemmat koskaan pyytäneet anteeksi kaltoinkohteluaan? Luottaisitteko aitoon anteeksipyyntöön? Minä en luottaisi, eivätkä ole kyllä anteeksi pyytäneet ja tuskin tulevat pyytämäänkään. Kieltävät kaiken. Rikosilmoitus alkoi kiinnostaa, vaikka aikaa on mennyt liian kauan. Vihlaisee lukea noita tuomioita, mitä lapsen vanhempi tai vanhemmat ovat saaneet, kun omat vanhemmat ovat tehneet samat rikokset.

Narsisti ei koskaan pyydä anteeksi. Ainakin ap:n tapauksessa molemmat vanhemmat kuulostavat narsistisilta, voin toki olla väärässäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei koskaan pyydä anteeksi. Ainakin ap:n tapauksessa molemmat vanhemmat kuulostavat narsistisilta, voin toki olla väärässäkin.

Totta, siinä syy miksi omat vanhempani näkisivät minut ja muiden mieluummin kuolevan, kun pyytäisivät mitenkään anteeksi.

Vierailija
84/125 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, siinä syy miksi omat vanhempani näkisivät minut ja muiden mieluummin kuolevan, kun pyytäisivät mitenkään anteeksi.

Minun vanhempani antaisivat myös mieluummin kaikkien lastensa kuolla kuin kulissien kaatua. On tärkeintä, että heitä ihaillaan ja arvostetaan, ja meidän lasten tehtävä on ollut heidän kilpensä kiillottaminen. Ne, jotka eivät ole siinä onnistuneet tai jotka eivät ole siihen suostuneet, on hylätty. Yksi golden child meidänkin perheessä on, mutta ylistämällä alistettu ei ole onnellinen hänkään.

Tämän ketjun perusteella Suomi on täynnä sairaita perheitä, vakavaksi vetää.

Vierailija
85/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenrääkkääjä ei ikinä pyydä anteeksi! Mulla myös hakkaajaisä joka pieksi vaimon ja lapset. Isäni on niin umpinarsku että on kolme kertaa aikuisiälläkin käynyt käsiksi minuun. Kerran antanut tukkapöllyä, kerran luunapin ja käynyt myös kiinni ja nostanut seinälle. Olin jo yli30v joten nöyryyttävää että isä kokee edelleen että hänellä on oikeus kurittaa aikuisia lapsia ja vaatia edelleen että lapset alistuvat kaikessa hänelle. Isälle riittää väkivaltaan se että on eri mieltä jostain.

Viimeisimmän tempun jälkeen välit viileni. Isä ulisee muille sukulaisille että olen kiittämätön tytär joka ei käy kylässä. Minulle laittelee viestejä että HÄN on loukkaantunut ja vaatii nyt minulta anteeksipyyntöä. Äiti soittelee ja vaatii että pyytäisin isältä anteeksi jotta sopu palaisi.

Tyypillinen narsisti isä. Ikinä ei näe väärää omissa reoissaan ja kokee että hänellä on oikeus hakata ja kurittaa. Sitten suurieleisesti itse loukkaantuu jos lapsi jäädyttää välit. Ja tämä vitun anteeksipyyntö ja loukatun yloeys kuvio. Jo lapsena minut pakotettiin hakkaamisen jälkeen anomaan ISÄLTÄ anteeksi kun olin niin huono lapsi. Ja nyt aikuisenakin pitäisi pyytää anteeksi kaikkea mahdollista.

Luonnevikaisen lapseksi syntyminen on järkyttävä trgedia. Itkettää :(

Vierailija
86/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku naapurin Pentti tulee sanomaan, että menet jouluksi Kiinaan kasvattamaan mandariineja, menetkö? Miksi aikuisena ihmisenä antaisit muiden pompotella itseäsi. Ei sinun tarvitse edes vastata äidillesi mitään. Korkeintaan laitat viestin, ettet halua olla enää koskaan missään tekemisissä, etkä todellakaan aio antaa heidän pilata myös sinun lapsesi elämää samalla tavalla kuin he pilasivat sinun. Piste ja loppu ja sen jälkeen et enää vastaa.

Vierailija
87/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku naapurin Pentti tulee sanomaan, että menet jouluksi Kiinaan kasvattamaan mandariineja, menetkö? Miksi aikuisena ihmisenä antaisit muiden pompotella itseäsi. Ei sinun tarvitse edes vastata äidillesi mitään. Korkeintaan laitat viestin, ettet halua olla enää koskaan missään tekemisissä, etkä todellakaan aio antaa heidän pilata myös sinun lapsesi elämää samalla tavalla kuin he pilasivat sinun. Piste ja loppu ja sen jälkeen et enää vastaa.

No tämä vastaaja ei ymmärrä että hullussa perheessä kasvanut ei osaa pitää puoliaan tai rajojaan. Vanhemmat on vuosikymmenet manipuloineet ja syyllistäneet ja syypää kaikkeen on aina se aikuinen lapsi. Osaisinpa itsekin sanoa suorat sanat mutten uskalla. Pahoitan vanhempieni mielen ja sitähän nyt ilkeä lapsi ei saa tehdä.

Vanhemmat kyllä saavat pahoittaa sen lapsen mielen milloin vaan...

Vierailija
88/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä vastaaja ei ymmärrä että hullussa perheessä kasvanut ei osaa pitää puoliaan tai rajojaan. Vanhemmat on vuosikymmenet manipuloineet ja syyllistäneet ja syypää kaikkeen on aina se aikuinen lapsi. Osaisinpa itsekin sanoa suorat sanat mutten uskalla. Pahoitan vanhempieni mielen ja sitähän nyt ilkeä lapsi ei saa tehdä.

Vanhemmat kyllä saavat pahoittaa sen lapsen mielen milloin vaan...

Onko väliä, mitä vanhemmat ajattelee, kun muutenkin on kohdeltu roskaämpärinä. Itseasiassa, kun vetää rajat ja pitää puolensa, ei itse enää ole roskaämpärissä vaan ämpäri on vanhempien päässä.

Vierailija
89/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä äitisi vastasi?

Vierailija
90/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo ap?

Vierailija
91/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulissijoulu ei ole hyvä sun terveyden kannalta. Et tarvitse heitä. Tapaa joskus muulloin.

Vierailija
92/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaa kirjoitti:

Minunkin pakko sanoa oma kommentti:Älä mene!!!

Mun isä on myös alkoholisti. Tää on tosi vaikea asia ollu koko mun iän. Hän oli mun lapsuudessa meitä lapsia ja äitiä kohtaan väkivaltainen. Nyt olen asunut jo 12 omillani, minulla on mies ja tytär vähän alle 2-vee ja toinen tulossa. Olen käynyt lapsuudenkodissa Äitini ja pikkusiskon vuoksi, jotka siellä vielä asuvat. Välillä tuntuu pahalta, että esim minua ja nykyään varsinkin miestäni syyllistetään, jos ei haluta olla siellä.

Ihan niinkuin kaikki vain unohdettaisiin :(

No, en halua olla katkera, olen ajatellut pitää neutraalit välit sinne lapseni vuoksi. Mutta esim yökylään mieheni ei lastamme sinne Anna ja ymmärrän hyvin. Siis silloin jos Isäni siellä on. Eikä varsinkaan käydä, jos hän on yhtään juonut.

Tsemppiä AP, ja kyllä Kannatan tuota että vietät ihanan joulun lapsesi kanssa ja käytte vaikka siellä toisessa mummulassa, siis ex-miehesi vanhempien luona. Kaikkea hyvää teille:❤️

Näin itse vanhempieni pahoinpitelyn uhriksi joutuneena järkyttää lukea, että päästät lastasi valvonatta kylään tuollaiseen paikkaan. Tai sain käsityksen, että lapsi käy päiväkyläilyillä ilman sinua.

Et voi olla varma, etteikö lastasi olisi jo pahoinpidelty mummolakyläilyillä.

Niin ja omat vanhempani eivät tule lähellekään lastani. Äiti, joka oli pahempi, ei ole koskaan edes nähnyt lastani, eikä tule koskaan näkemäänkään.

Vierailija
93/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
94/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon raivostuttavan kulissienpidon, omat väkivaltavanhemmat tekevät samaa ja yhdessä teeskennellään että mitään ei ole tapahtunut. No, on tapahtunut, ja aivan liikaa, en unohda ikinä miten minua on hakattu ja alistettu. Ap pysy kaukana sairaasta sakista!

Vierailija
95/125 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein muutama vuosi sitten päätöksen olla juhlapyhät aina kotona. Hyvä päätös! juhlapäivinä kriisiytyy ihmissuhteet. Ehkä äitisi on huolissaan sinusta, jos olet yksin kotona. Ole kotonasi, jos haluat, tai pyydä seuraa kotiisi. Itse menen lapsuuden kotiini vasta aaton jälkeen.

Vierailija
96/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten joulun kanssa nyt käy?

Vierailija
97/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vastasi jo eilen mutta vastauksesta on vaikea kertoa edes anonyymisti. Tuntuu että olen enemmän hajalla nyt kuin aikaisemmin (terapeutin tapaan onneksi ihan pian).

Kirje oli niin pirullisen ilkeä etten usko äidin kirjoittaneen sitä yksinään. He ovat isän kanssa kirjoittaneet sen yhdessä sillä vain isä osaa lyödä vyön alle niin lujaa. En kerro siitä muuta kuin sen että minut he toivottivat takaisin hullujenhuoneelle (käyttivät nimenomaan tuota sanaa) mutta ilmoittivat lapsen tarvitsevan isovanhempiaan ja heidän tarvitsevan lasta. Samalla he haukkuivat lapsen toiset isovanhemmat koska ex perheineen ei ole yhtä koulutettuja ja varakkaita kuin he.

Emme todellakaan tapaa edes äitiä tämän jälkeen vaikka se tuntuukin rankalta. Etenkin kun minua on syytelty hulluksi äidiksi joka vahingoittaa lastaan eristämällä hänet isovanhemmista. Kunpa he eivät keksisi kiusata meitä tekaistulla lasulla tms. :(

Tämä yhtäkkiä ilmestynyt kiinnostus lapseen ihmetyttää. Kun aikanaan ilmoitin raskaudesta äidille hänen kommenttinsa oli tyyliin "olet siis pannut sen tyypin kanssa" (pitkäaikainen avomies). Ehkä vanhempien hienoissa piireissä on tullut muotiin olla isovanhempia. Muulla tätä ei voi selittää.

Rakennan meille hyvän joulun kahdestaan ja käydään tapaamassa exän duunariperhettä. Siellä ei satuteta ihmisiä näin. ap

Vierailija
98/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollin huutelijat voisivat olla kerrankin hiljaa. ap

Vierailija
99/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne joka vuosi, en halua pilata jouluani palaamalla paikkaan, joka nostaa pintaan kaikki vanhat traumat. Äitini on mestari uhriutumaan ja kerjäämään sääliä, joten minä olen aina se paha tytär, joka ei halua edes jouluna tavata vanhempiaan. On vaikeaa olla syyllistymättä, kun oikein syyllistetään, ja alistettu, hätäinen lapsi nostaa minussa päätään jälleen kerran. Voimia ap:lle ja muille lapsuudestaan selvinneille! <3

Vierailija
100/125 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kadehdi tilannettasi. Isääsi ei näytä niin paljon kiinnostavan, miten joulun vietät, mutta äitisi suorastaan vainoaa sinua. Itse olin tiukasti roolitetun, kaikin tavoin väkivaltaisen perheen kiistaton syntipukki ja, kun aikuisena sanoin porukoille, että turha varmaan pitää yhteyttä, niin isä vaan narahti, että Sinäpä sen sanoit, eikä sen jälkeen olla perään soiteltu. Olihan se musertavaa huomata, kuinka yhdentekevä olin kaikessa todellisuudessa ollut, mutta eivätpähän ole riesana enää. Elleivät sitten odota sopivaa hetkeä hyökätä jälleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi