Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluksi kauheaan lapsuudenkotiin?

Vierailija
15.12.2017 |

Lapsuuteni oli isän takia helvettiä. Siihen sisältyi fyysistä ja henkistä väkivaltaa ja seksuaalista hyväksikäyttöä minkä vuoksi olen ollut koko aikuisikäni mielenterveyskuntoutuja. Äitini kieltäytyi ja kieltäytyy vieläkin uskomasta mitä isä minulle teki. Hän oli työnsä takia hyvin harvoin kotona ja olin täysin isäni armoilla ja hänestä riippuvainen kunnes pääsin muuttamaan pois. Perheemme oli varakas ja vanhemmat korkeasti koulutettuja. Kulissit olivat siis kunnossa ja kun yritin pyytää ulkopuolisilta apua minut leimattiin valehtelijaksi. Olivathan vanhempani niin hienoja ihmisiä.

Sen jälkeen kun muutin pois olen käynyt lapsuudenkodissa vain harvoin. Joulut olen viettänyt ensin yksin kotona ja psykiatrisella osastolla ja elämän alettua viimein sujua myös puolisoni kanssa ja hänen perheen luona. Nyt kuitenkin erosimme juuri ja jäin 2-vuotiaan yksinhuoltajaksi. Yllättäen äitini otti yhteyttä ja alkoi painostaa minua ja lastani jouluksi heille! Heillä on mielestään oikeus tutustua lapsenlapseensa ja minulla velvollisuus mahdollistaa se.

Mitä tekisitte tilanteessani? Ahdistaa se että vanhemmillani on edelleen ote minusta koska muuten en todellakaan harkitsisi sinne menemistä.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmana mene! Sä olet aikuinen ihminen ja päätät itse mitä teet! Painostukseen ei pidä suostua.

Vierailija
2/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat ehkä saada täältä varmistuksen sille, minkä itsekin jo tiedät. Et todellakaan mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuva novellin alku.

Vierailija
4/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, sano että olet sopinut jo valitettavasti muuta.

Teillä on kahestaan pienokaisen kanssa huippukiva joulu!

Vierailija
5/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia menisit? Mieti nyt lastakin, haluatko hänelle samanlaisen kohtalon kuin sinulla oli?

Vierailija
6/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään mene. Vietät joulun lapsen kanssa vaikka kylpylälomalla tms.

Äidillesi sanot, että se uhkaa mielenterveyttäsi, ei kiitos.

Vierailija
7/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene. Onko sulla millaiset välit exän kanssa? Onko mahdollista viettää joulua perheenä?

Halit sulle! Voimia! 

Vierailija
8/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, tehkää lapsen kanssa kaksin mukava joulu.

Käytkö edelleen terapiassa? Voisi olla ammattilaisen kanssa hyvä käydä asiaa läpi, varsinkin jos se tuntuu hankalalta. Sinulla ei ole velvollisuutta tutustuttaa lastasi isovanhempiin, vaikka se tylyltä kuulostaakin. Hyvää joulua!:)

Vierailija
9/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain mene. Pyydä äitisi teille käymään - jos haluat hänenkään kans olla missään tekemisissä.

Vierailija
10/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miettimistä tuossa edes on? Tuollaisista sairaista ihmisistä pitää pysyä kaukana sekä oman että lapsen terveyden ja mielenterveyden suojelemiseksi!

Vierailija
11/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat ehkä saada täältä varmistuksen sille, minkä itsekin jo tiedät. Et todellakaan mene.

Olet oikeassa. Toisaalta haluaisin kuulla myös hyviä perusteluja sille miksi menisin. Itseni on niin vaikea ymmärtää äitiäni vaikka haluaisin.

Ei isä minulle enää mitään tee mutta lapselleni voisi myöhemmin tehdäkin. Sitä riskiä en tule ottamaan mutta en tiedä miten kestän näin jouluna vaikeassa elämäntilanteessa äitini vihaa.

Vierailija
12/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11 on ap.

Vierailija
13/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äidillesi voit sanoa, että voit harkita tapaamista sitten kun isä on kuollut!

10

Vierailija
14/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene. Korkeintaan lähetät joulukortin, jossa toivotat hyvää joulua.

Ethän halua altistaa lastasi samalle, mistä itse olet päässyt vapaaksi. Vanhemmillasi ei ole mitään oikeuksia sinuun ja lapseesi nähden. Arvioi - jos siltä tuntuu - tilanne uudelleen, jos isäsi kuolee tai sairastuu liikuntakyvyttömäksi.

Kertomasi perusteella äitisi ei ansaitse päästä "mummiksi", koska ei ole asettunut puolellesi silloin kun häntä tarvitsit.

Joulu on vain yksi viikonloppu. Voit viettää sen pienokaisesi kanssa nauttien joulurauhasta. Esim. puhelimen voi laittaa äänettömälle, jos joku häiriköi sitä kautta.

Vierailija
15/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mene. Onko sulla millaiset välit exän kanssa? Onko mahdollista viettää joulua perheenä?

Halit sulle! Voimia! 

Ei ole onneksi huonot välit. Ex on joulun ulkomailla mutta hänen perheensä luona voisimme ehkä käydä. Kiitos :) ap

Vierailija
16/125 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi, tehkää lapsen kanssa kaksin mukava joulu.

Käytkö edelleen terapiassa? Voisi olla ammattilaisen kanssa hyvä käydä asiaa läpi, varsinkin jos se tuntuu hankalalta. Sinulla ei ole velvollisuutta tutustuttaa lastasi isovanhempiin, vaikka se tylyltä kuulostaakin. Hyvää joulua!:)

En käy juuri nyt mutta aion hakeutua pian terapiaan uudelleen. Tämä asia on liian vaikea käsitellä yksin. Samoin sulle! :) ap

Vierailija
17/125 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa jolla voit jotenkin pitää yllä mielenterveytesi ja taata lapselle paremman tulevaisuuden on se, että et ole missään tekemisissä isäsi kanssa. Jos äiti ei tätä ymmärrä, joudut pitämään häneenkin etäisyyttä. Tsemppiä sinulle, usko näitä viestejä, joita olet saanut.

Vierailija
18/125 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Saman tyyppinen tausta minulla. Laitoin välit poikki totaalisesti kun tyttöni oli pieni. Hän osoitti pelkäävänsä varsinkin äitiäni, ja se oli se viimeinen pisara. Äitini tai kukaan muukaan ei hänelle mitään tehnyt, sen tiedän koska en jättänyt häntä hetkeksikään yksin heidän kanssaan.

Vietimme ja vietämme Joulut kahden kesken. Minulla ei ole ketään puolisoa eikä seurustelukumppania, en pysty. Jotenkin suojelen alitajuisesti tyttöänikin?

Me olemme tyytyväisiä näin. Muutimme kauas vanhemmistani ja terapian avulla olen rakentamassa mielenrauhaa itselleni. Elämä on miljoona kertaa parempaa ilman sitä taakkaa, että pitäisi väkisin sietää niitä ihmisiä! Biologiset vanhemmat, kyllä, mutta ei mitään muuta.

Vierailija
19/125 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat rientävät vastaamaan rakenneltuun trolliin.

Vierailija
20/125 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mene! Tässä asiassa sinun pitäisi ymmärtää, että AV:n mammaraati ylittää äitisi päätösvallan. Siksi päättäväisesti me tämän asian puolestasi päätämme.

Tänä vuonna sinä luot oman lapsesi jouluperinteet. Panosta siihen, että teille tulee hyvä joulu. Lapsi on pieni eikä vaadi vielä kovin paljon. Askarrelkaa joulukoristeet ( tai siis sinä askartelet ja lapsi katsoo mallia), laulakaa , leikkää, syökää hyvin ja viettäkää oikein mukava ja rauhallinen joulu.

Se oli sinun äitisi oma valinta, että valitsi isäsi ja kulissit ja hylkäsi sinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan