Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilöt! Kuinka monen naisen alapää kymmenestä repeytyy synnytyksessä?

Vierailija
14.12.2017 |

Voisiko joku kätilö kertoa, kuinka yleistä alapään repeytyminen synnytyksessä on oikeasti. Ja tarkoitan vähäisistä niihin pahimpiin repeytymiin.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä on löysä emätin nykyään ja lörpöttävä, jos on repeämättä synnyttänyt kaksi lasta. hyi

Niin kai sen sitten täytyy olla. Jännä että ihan normaalin varustuksen omaava mies sinne onnistuu laukeamaan. Tai varmaa hän on teeskennellyt kaikki orgasminsa jo esikoisen syntymän jälkeen? Kuopus ilmeisesti sitten sikisi pyhästä hengestä.

Vierailija
22/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M'ä en tiedä, onko mulle tehty eppari vai repesinkö ekalla kerralla, mutta sen tiedän, että muutama tikki laitettiin. Tokalla kerralla meni sitten ilman mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yks synnyttäjä nainen repes ihan kuule kahtia. Ihan kauhee sotku oli kuule.

Vierailija
24/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä repesin nyt. :DD

Vierailija
25/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien. Tästä ei vaan pidetä melua koska synnytykset alateitse vähenisivät nollaan jos naiset tietäisivät kaiken etukäteen.

Höpö höpö. 2 lasta olen tähän maailmaan ponnistanut ilman yhtäkään repeämää.

Ja alapeukkujen vyöryn tämä aina aiheuttaa mutta ei voi mitään 😆 Ja tuskin olen ainoa joka selvinnyt ilman repeämiä.

Ei millään pahalla, mutta taisit olla melko väljä jo valmiiksi.

Tähän on nyt vaan pakko vastata. Muutaman vuoden takainen naisystäväni, 40v, oli synnyttänyt kaksi lasta normaalisti ilman repeämiä. Pimppa oli niin tiukka, että en ole sellaista tavannut edes synnyttämättömillä. Orkut niin rajuja, että pelkäsin heppini puolesta. Ja hän ei harrastanut edes liikuntaa eikä jumpannut pimppaansa

Mutta ehkä hän oli sitten poikkeus. Täällähän se totuus toedetään.

Vierailija
26/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vältellään "epparia" eli annetaan revetä itsekseen. 

Luonnollinen repeämä paranee paljon paremmin ja usein pientä repeämää ei juuri edes huomaa. 

Varsinainen episiotomia vaatii aina tikkaukset. Tosin toimenpide on yleensä tosi pieni ja sitäkään tuskin huomaa. 

Vierailija
27/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutio on perseestä. Pitäis lisääntyä mutta ihmisille se on hengenvaarallista, pystyispä edes itse päättämään että tuleeko niitä penskoja vai ei (ilman ehkäisyä siis.)

Vierailija
28/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirin otannalla ekassa synnytyksessä tulee useammin yli kuin alle 10 tikkiä. Tokalla voi mennä jo naarmuilla.

Vierailija
29/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan jotenkin paukahti väliha ekassa synnytyksessä. Joskus vieläkin paukahtelee talvipakkasilla.

Vierailija
30/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla ainakin repesi vielä epparista huolimatta. Imukuppi oli käytössä. Parani hyvin kyllä, eikä aiheuttanut pysyviä vaivoja.

Pelottavinta oli se verenvuoto, kun eivät kätilöt meinanneet saada ommeltua. Kyllä sitä verta lähtikin niin, että pyörryin yhdessä vaiheessa ja hemoglobiini laski ihan reippaasti siitä mitä oli.

Hemoglobiini laskee aina reippaasti synnytyksen jälkeen ja varsinkin sektion. Itsellä oli 155 ennen ja synnytyksen jälkeen mitattiin 118. 

Se palautuu kuitenkin tosi nopeasti normaaliksi. 

Vierailija
31/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naista ole luotu synnyttämään, on se niin raakaa hommaa

Vierailija
32/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio on perseestä. Pitäis lisääntyä mutta ihmisille se on hengenvaarallista, pystyispä edes itse päättämään että tuleeko niitä penskoja vai ei (ilman ehkäisyä siis.)

Ei Suomessa voi luokitella synnytystä "hengenvaarallisena".

Suomessa kuolee keskimäärin kolme äitiä synnytykseen vuodessa. Kolmesataa ihmistä kuolee auto-onnettomuuksissa. 

Pitää muistaa, että sektiossa riski kuolla on viisinkertainen ja nämä synnytyksessä kuolleet äidit ovat pääosin heitä. 

Toki tietysti lähinnä hätäsektioissa ja kyse ei ole useinkaan perusterveistä ihmisistä. 

Ei synnytystä kuolemanpelossa kannata jättää väliin. Muut pelot sitten asia erikseen. 

Vierailija
33/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tullut yhtään repeämää synnytyksessä. Uskon myös, että "hyvät" kudokset auttoivat, en saanut yhtään raskausarpeakaan. Lisäksi hyvä peruskunto mahdollisti aktiivisen työskentelyn ponnistusvaiheessa ja vauvakin oli pieni. Minkäänlaisia pidätysongelmia ei ollut synnytyksen jälkeen, lantionpohjanjumpan aloitin heti synnytystä seuraavana päivänä ja sain ihan hyvän tuntuman lihaksiin. Seksi on sujunut todella hyvin ja orgasmit ovat entistä voimakkaampia. Ei kannata aina kuunnella vain niitä pahimpia tarinoita.

Vierailija
34/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 lasta.Ekan kohdalla väliliha repesi,ja reikä ulottui suoliston puolelle,puudutteita en saanut ja ompeleminen oli kauheaa. Synnyttäminen oli uskomattoman vaikeata ja ahdasta.Toisen lapsen kohdalla repeämä ei ollut enää niin paha,tikattiin kuitenkin melkoisesti. Vessa on oltava lähellä,vaikka synnytyksistä onkin jo useampi vuosi.

Kamalaa. Onko ihan tavallinen käytäntö, ettei ompeluun saa puudutetta? Nyt pelottaa.

Vierailija
35/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan voi synnyttää..

Mulla sattuu sinne jo tän lukeminen..

Tänä vuonna kymmenet tuhannet naiset synnyttävät Suomessakin. Se on ihan luonnollinen tapahtuma. Toki se hedelmöitys on miellyttävin osuus tuosta koko projektista mitä siitä 18 vuoden aikana seuraa. Siinä muutama repeämä on vain yksi asia matkan varrella.

Vierailija
36/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tullut yhtään repeämää synnytyksessä. Uskon myös, että "hyvät" kudokset auttoivat, en saanut yhtään raskausarpeakaan. Lisäksi hyvä peruskunto mahdollisti aktiivisen työskentelyn ponnistusvaiheessa ja vauvakin oli pieni. Minkäänlaisia pidätysongelmia ei ollut synnytyksen jälkeen, lantionpohjanjumpan aloitin heti synnytystä seuraavana päivänä ja sain ihan hyvän tuntuman lihaksiin. Seksi on sujunut todella hyvin ja orgasmit ovat entistä voimakkaampia. Ei kannata aina kuunnella vain niitä pahimpia tarinoita.

Mikäs tässä intoutti mammat alapeukuttamaan?

Vierailija
37/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien. Tästä ei vaan pidetä melua koska synnytykset alateitse vähenisivät nollaan jos naiset tietäisivät kaiken etukäteen.

Höpö höpö. 2 lasta olen tähän maailmaan ponnistanut ilman yhtäkään repeämää.

Ja alapeukkujen vyöryn tämä aina aiheuttaa mutta ei voi mitään 😆 Ja tuskin olen ainoa joka selvinnyt ilman repeämiä.

Minäkin synnyttänyt kaksi joista kummassakaan ei yhtään repeämään tai ommelta tullut :)

Vierailija
38/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä todella!! Helppoa on ollut ja voisin synnyttää vaikka uudelleenkin :)

Vierailija
39/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten pystyn synnyttämään. Kärsin verifobiasta ja oli pakko mennä makuuasentoon näitä lukiessa, heikotti niin paljon. Pyörryn haavojen näkemisestä jne. Ja olen nyt raskaana. En tiedä miten saan tämän lapsen ulos. En ehkä miettinyt loppuun asti tätä, vaikka toivottu olikin...

Vierailija
40/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, en synnyttäisi koskaan ja onneksi ei enää tarvitsekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi