Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilöt! Kuinka monen naisen alapää kymmenestä repeytyy synnytyksessä?

Vierailija
14.12.2017 |

Voisiko joku kätilö kertoa, kuinka yleistä alapään repeytyminen synnytyksessä on oikeasti. Ja tarkoitan vähäisistä niihin pahimpiin repeytymiin.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdentoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien. Tästä ei vaan pidetä melua koska synnytykset alateitse vähenisivät nollaan jos naiset tietäisivät kaiken etukäteen.

Vierailija
4/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sain IV:n asteen repeämät. Niitä ei kuulemma kovin montaa tule vuodessa niin pahana kuin minulla. Molemmat sulkijalihakset repesivät. Kaksi kirurgia tikkasi alapäätäni 1,5 tuntia leikkaussalissa. Tikkejä tuli kuulemma 180, kun kysyin niiden määrää.

Vierailija
5/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien. Tästä ei vaan pidetä melua koska synnytykset alateitse vähenisivät nollaan jos naiset tietäisivät kaiken etukäteen.

Höpö höpö. 2 lasta olen tähän maailmaan ponnistanut ilman yhtäkään repeämää.

Ja alapeukkujen vyöryn tämä aina aiheuttaa mutta ei voi mitään 😆 Ja tuskin olen ainoa joka selvinnyt ilman repeämiä.

Vierailija
6/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja alapeukkujen vyöryn tämä aina aiheuttaa mutta ei voi mitään 😆 Ja tuskin olen ainoa joka selvinnyt ilman repeämiä.

Ei millään pahalla, mutta taisit olla melko väljä jo valmiiksi.

Vierailija
7/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä eppari, en siis revennyt mutta siisti viilto ja kolmisen tikkiä, lapsi 4,3kg. Toinen ilman epparia, pieni repeytymä, pari tikkiä, sekä "kissanraapale" sisemmässä häppärissä, siihen varuiksi yksi tikki. Tämä lapsi 4,4kg. Täytyy sanoa että parempi oli ilman että silvottiin.

Mutta. Kyllähän tuo suuaukko on sen näköinen että lapsia on tehty, aika ammottava, eli ei purista kivasti kikistä, mutta lihaksilla saa onneksi sisemmälle puristusta:) kohdunsuu on taas asia erikseen, ei mielestäni parantunut kunnolla. Kokeillessa sormella on repaleinen ja turhan paljon antaa periksi, välillä yhdynnässä osuu ikävästi penis siihen niin ikäänkuin rikkoo sitä uudestaan ja verta tulee. Ei kiva.

Vierailija
8/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisessä eppari, en siis revennyt mutta siisti viilto ja kolmisen tikkiä, lapsi 4,3kg. Toinen ilman epparia, pieni repeytymä, pari tikkiä, sekä "kissanraapale" sisemmässä häppärissä, siihen varuiksi yksi tikki. Tämä lapsi 4,4kg. Täytyy sanoa että parempi oli ilman että silvottiin.

Mutta. Kyllähän tuo suuaukko on sen näköinen että lapsia on tehty, aika ammottava, eli ei purista kivasti kikistä, mutta lihaksilla saa onneksi sisemmälle puristusta:) kohdunsuu on taas asia erikseen, ei mielestäni parantunut kunnolla. Kokeillessa sormella on repaleinen ja turhan paljon antaa periksi, välillä yhdynnässä osuu ikävästi penis siihen niin ikäänkuin rikkoo sitä uudestaan ja verta tulee. Ei kiva.

Huh huh. Mulle tehtiin eppari ja kolme tikkiä siihen. Lapsi 3,3 kg. Onko eppari repeämäksi laskettava?

Vierailija
9/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä synnytyksessä noin kahdeksan kymmenestä. 

Tämä useimmilla on kuitenkin verrattavissa sormeen tulleeseen haavaan. Eli paranee tosi nopeasti ja ilman mitään tikkauksia. 

Vakavia repeämiä on alle prosentilla. Nämäkin yleensä paranevat aiheuttamatta kovin pitkäaikaisia ongelmia. 

Eli koko juttua on liioiteltu tosi paljon paitsi tietysti asiallisissa lääketieteellisissä raporteissa. 

Totta kai aina löytyy se yksilö, joka kulkee avanteen kanssa. Löytyy se synnytykseen kuollutkin. 

Vierailija
10/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta.Ekan kohdalla väliliha repesi,ja reikä ulottui suoliston puolelle,puudutteita en saanut ja ompeleminen oli kauheaa. Synnyttäminen oli uskomattoman vaikeata ja ahdasta.Toisen lapsen kohdalla repeämä ei ollut enää niin paha,tikattiin kuitenkin melkoisesti. Vessa on oltava lähellä,vaikka synnytyksistä onkin jo useampi vuosi.

Vierailija
11/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisessä synnytyksessä noin kahdeksan kymmenestä. 

Tämä useimmilla on kuitenkin verrattavissa sormeen tulleeseen haavaan. Eli paranee tosi nopeasti ja ilman mitään tikkauksia. 

Vakavia repeämiä on alle prosentilla. Nämäkin yleensä paranevat aiheuttamatta kovin pitkäaikaisia ongelmia. 

Eli koko juttua on liioiteltu tosi paljon paitsi tietysti asiallisissa lääketieteellisissä raporteissa. 

Totta kai aina löytyy se yksilö, joka kulkee avanteen kanssa. Löytyy se synnytykseen kuollutkin. 

Jep, se kuollut vaan on näistä ainoa joka ei ole kommentoimassa :’D

Vierailija
12/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi synnyttää..

Mulla sattuu sinne jo tän lukeminen..

Vierailija
13/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin päättelet? Meinaatko että jollain on niin löysä emätin että 4 kiloinen vauva humpsahtaa suoraan läpi? Kai tajuat, että nämä on aika paljon kiinni siitä millainen kudostyyppi on? Tästä syystä en saanut esim raskausarpia lainkaan.

Toki, jo teini-iässä aloitettu Pilates ja jooga varmasti vahvistaneet lantionpohjan lihakset niin että synnytyksen jälkeen ei ole tarvinut kärsiä "väljyydestä" tai pissankarkailuista tms

Ed

Vierailija
14/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on löysä emätin nykyään ja lörpöttävä, jos on repeämättä synnyttänyt kaksi lasta. hyi

Vierailija
15/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä on löysä emätin nykyään ja lörpöttävä, jos on repeämättä synnyttänyt kaksi lasta. hyi

Miten se repeäminen olisi asiaa parantanut?

Vierailija
16/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ainakin repesi vielä epparista huolimatta. Imukuppi oli käytössä. Parani hyvin kyllä, eikä aiheuttanut pysyviä vaivoja.

Pelottavinta oli se verenvuoto, kun eivät kätilöt meinanneet saada ommeltua. Kyllä sitä verta lähtikin niin, että pyörryin yhdessä vaiheessa ja hemoglobiini laski ihan reippaasti siitä mitä oli.

Vierailija
17/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 lasta.Ekan kohdalla väliliha repesi,ja reikä ulottui suoliston puolelle,puudutteita en saanut ja ompeleminen oli kauheaa. Synnyttäminen oli uskomattoman vaikeata ja ahdasta.Toisen lapsen kohdalla repeämä ei ollut enää niin paha,tikattiin kuitenkin melkoisesti. Vessa on oltava lähellä,vaikka synnytyksistä onkin jo useampi vuosi.

Miten ihmeessä uskalsit tehdä sen toisen tuon jälkeen?

Vierailija
18/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokeskuksen sivulta löytyy tutkimustulokset siitä, monelleko tehdään eppari eli leikataan isommaksi (joka on aina repeämä), mitä kivunlievitystä käytetään. Tiedot on jaoteltu sairaaloittain.

Tutkin niitä aikoinaan kun tulin tänne palstailemaan.

Vierailija
19/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin päättelet? Meinaatko että jollain on niin löysä emätin että 4 kiloinen vauva humpsahtaa suoraan läpi? Kai tajuat, että nämä on aika paljon kiinni siitä millainen kudostyyppi on? Tästä syystä en saanut esim raskausarpia lainkaan.

Toki, jo teini-iässä aloitettu Pilates ja jooga varmasti vahvistaneet lantionpohjan lihakset niin että synnytyksen jälkeen ei ole tarvinut kärsiä "väljyydestä" tai pissankarkailuista tms

Ed

Mulle ei kyl tullu yhden yhtä raskausarpea mutta silti pahat repeämät vaikka tehtiin eppari . Osa puhui toisen, toiset kolmannen asteen repeämästä. Ei onneks menny pidätyskyky mutta seksiä ei voinut ajatella viiteen kuukauteen.

Vierailija
20/62 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko siitä kuin velhon hiha?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä