Saksa nostaa taas lapsilisiä, entä me??
Yhdestä ja toisesta saa v. 2018 lähtien 194, kolmannesta 200 ja neljännestä 225 euroa.
Olisikos niitä aika nostaa Suomessakin?? Siitä 94 eurosta.
Kommentit (62)
Saksassa myös tarhapaikka maksaa aika hemmetin paljon enemmän kuin Suomessa, mistä syystä suurempi osa äideistä jää hoitamaan lapsia kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Saksa ei elä velaksi.
Saksan valtionvelkaprosentti on 68%. Suomella se on 63%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksa ei elä velaksi.
Saksan valtionvelkaprosentti on 68%. Suomella se on 63%.
Saksalla on aivan eri tavalla kykyä hoitaa velkansa.
Ei meidän pidä nostaa, vaikka joku muu maa nostaisi.
Saksassa on väestönkasvuasiat aika huonosti tällä hetkellä, mm. tuon lastentarhan kalleuden ja muiden syiden vuoksi, joten siellä on myös syytäkin panostaa lapsilisiin.
Eipä silti, minun puolestani ne saisivat olla suuremmat Suomessakin.
Kolmannesta lapsesta ylöspäin lapsilisät pienemmäksi tai pois kokonaan. Yhteiskunta ei ole velvollinen
maksamaan epäekologista vauvatehtailua.
Saksa on rikas ja saisi maksaa suomalaistenkin lapsilisät. Myös kotirouvakulttuuri ja perheverotus voisi tulla Suomeen Saksasta. Saksalaiset, akateemiset 3-kymppiset naiset kehuvat miestään, jos tämä antaa (!) heidän käydä töissä. Minä jäisin halukkaasti kotiin, jos mies elättäisi ja valtio suosisi ohjauskeinoillaan.
Ekologian kannattajat voisivat tehdä itseään koskevan jälkiabortin, siinäpä ekoteko!
Maksakaapa mammat ihan itte lisääntymisenne. Lapsilisät ovat omituinen jäänne sotavuosien jälkeiseltä ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä ja toisesta saa v. 2018 lähtien 194, kolmannesta 200 ja neljännestä 225 euroa.
Olisikos niitä aika nostaa Suomessakin?? Siitä 94 eurosta.
No ei tarvi nostaa.
Miksi itsenäiset, vahvat ja menestyneet modernit äidit ovat kinuamassa lapsettomilta luusereilta rahaa?
Ymmärrätte varmaan ettei "valtio" maksa mitään, kyse on vain rahojen siirrosta yhden taskuista toisen taskuihin?
Vierailija kirjoitti:
Maksakaapa mammat ihan itte lisääntymisenne. Lapsilisät ovat omituinen jäänne sotavuosien jälkeiseltä ajalta.
Onpa ne lisät sunkin mutsis lisääntymisestä maksettu.
Meillä saisi päinvastoin poistaa ne kokonaan. Ovat jäänne siltä ajalta, kun valtio halusi kannustaa kansaa lisääntymään, jotta saataisiin vahva armeija. Ei sellaiseen ole enää tarvetta, pikemminkin väestön määrän voisi saattaa hitaaseen laskusuuntaan. Ne lisääntykööt, jotka itse pystyvät taloudelliset seuraukset kantamaan eivätkä hamua toisen taskulla.
Saksassa on enemmän maahanmuuttajia kun suomessa. Pitäisköhän meidän ottaa lisää?
Lasten hankkimista tulisi hillitä eikä kannustaa.
hyvä nostaa kun on ollut netto saaja lähes ainoona EU :ssa miljoonalla kauppa pakolaisellaan
Saksa on kotirouvakulttuuri. Pari sataa lapsilisiä on mitätön korvaus siitä, että joutuisin luopumaan työurastani, joka tuo minulle paitsi tuloja ja eläkekertymää, myös sisältöä elämään ja tasa-arvoa parisuhteeseen.
Saksassa päivähoitopaikka maksaa noin 600 e/kk. Minusta Suomessa voidan nostaa päivähoidon maksut ja samalla lapsilisät.
Kenenkähän lapsilisiä Saksa nostaa, törkiää!