Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tuli lasu

Vierailija
13.12.2017 |

Soitin ambulanssin, kun minun yleiskunto romahti. Tuli kai kivuton migreenikohtaus. Silmissä oli vihreitä sahanlaitavaloja, tärisin ja naama oli tunnoton. Ei ole ollut migreeniä, joten pelästyin.
Olemme maalaamassa ja paikkaamassa seiniä, joten meillä ei ole tauluja ja mattoja. Kolme lasta, joista nuorimmainen kerkesi siinä tohinassa repiä puhtaita vaatteita lattialle, joita olin kohtauksen tullessa viikkaamassa kaappiin. Mieheni ja lapseni pelästyivät myös, kun yhtä-äkkiä olin pyörtyä.

No tänään tuli kirje. Ensihoitajat ovat ilmoittaneet perheen lähemmästä tarkastelusta. Mies ei puhunut mitään, lapset pelästyneen oloisia, asunto epäsiisti eikä mattoja lattiassa, seinissä reikiä.
Pyydämme tarkastamaan perheen vuorovaikutustaidot.

Häh? En huomannut sanoa, että maalaamme seiniä, tai 1,5-vuotias auttoi pyykeissä.

Kommentit (241)

Vierailija
41/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai niillä hoitajilla sitten ärsytti, kun tyhjän takia soitin ambulanssin.

En sanoisi, että tuossa on turhaan soitettu. Sä et tiedä aivoverenkiertohäiriöistä mitään? Miten mutulla erotat ne?

Vierailija
42/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä dg.siellä Kannassa nyt sitten on? Mitä tutkimuksia sinulle tehtiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi muita ongelmia, esim. Lapsien koulu, vaatteet, alkoholi yms. Mutta ei meillä ole. Ihan tavallinen perhe silti. Ei ole erottu.

Ja jos on vaikka lasten leluja lattialla, en pidä sitä epäsiisteytenä. Nyt tosin vaatteita oli. Uskon, että useammassa perheessä tiedetää, kuinka hujan hajan taapero paikat saa hetkessä.

No en ala tätä ilmoitusta pohtimaan enempää.

Kai tämä koti oli pahinta, mitä ensihoitajat olivat urallaan nähneet. :-D

Vierailija
44/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, ketkä täällä palstalla haukutte lastensuojelutyöntekijöitä, niin teillä kenelläkään ei ns. ”puhtaat jauhot pussissa” . Kukaan, joka on ammattinsa puolesta lasun tehnyt jostain perheestä, ei ole aiheeton lasu!

Ei ole jauhoja ei.

Vaan karmeita kokemuksia eksän tekemistä ja teettämistä aiheettomista lasuista ja raskaista oikeustaistoista. Onneksi poliisit sentään olivat meidän puolella.

Minä en kirjoittanutkaan yksityishenkilöiden tekemistä ilmoituksista. Niistä on monet aiheettomia. Kirjoitin ammattinsa puolesta tehdyistä ilmoituksista.

Vierailija
45/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä dg.siellä Kannassa nyt sitten on? Mitä tutkimuksia sinulle tehtiin?

Mangneettikuvaukset aivoverenvuotoon, silmänpohjakuvaukset. Mutta ne oli migreenikohtausoireet. En tiennyt, että migreeni voi olla kivuton.

Vierailija
46/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut migreeniä, joten en sitä ajatellut. Eka migreenikohtaus.

Vierailija
47/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla siis diagnosoitiin migreeni?

Vierailija
48/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että kyllä ammattilaisiltakin puuttuu välillä täysin ymmärrys. Mä kävin kerran ensiavussa kun olo oli kummallinen ja itsellä monta just sydänkohtaukseen aina yhdistettyä oiretta. No kun lääkäri tuli ja kyseli oireita ja onko sukulaisilla ollut sydänsairauksia tai kuolemia, vähän kyynelehdin kun kerroin, että vanhenemalla ollut infarkti ja serkku kuoli nuorena yöllä sydänkohtauksern ilmeisesti. Kyseli enemmänkin tosta serkusta. Epikriisistä sit luin itsestäni, että potilas on ihmeen itkuinen ja pelokas. Onkohan esim väsymysoireyhtymä. Ja olin siis ihan siisteissä vaatteissa ja mielestäni muutaman kerran nyyhkäisin ja pystyin kertomaan oireistani ihan ok. Mut ilmeisesti pitäisi sit nauraa ja hymyillä, että olen ilmeisesti saamassa sydärin. Opinpa tässä, että olipa sit lääkärissä mikä tahansa hätätilanne niin älä ainakaan itke.

Vierailija
49/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla siis diagnosoitiin migreeni?

No lääkäri sanoi niin. Kai se sitten migreeni oli. Kuvissa ei näkynyt mitään ja vakava suljettiin pois.

Vierailija
50/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monesti miettinyt samanikäisen lapsen kanssa kun siivotaan kaappeja/laitetaan pyykkiä, lelut on levällään ja tiskitkin odottaa päikkäriaikaa korjaamista varten, että tehtäisiinköhän meistä lasu jos joutuisin soittamaan ambulanssin.

Mulla on kavereita jotka siivoavat ihan kokoajan tämänikäisen perässä. Minusta ei siihen ole ja muutenkin tykkään panostaa yhteiseen tekemiseen enemmän. Onhan sitä ympärillä sitten välillä sotkuakin, ja varmasti jollekin toiselle olisi hirveän näköistä.

Ei meillä kuitenkaan sotkun vuoksi vaarallista ole, imuroin lähes päivittäin ja pöydät pyyhin aina ruuan ja ruuanlaiton jälkeen (kun joku tästä kuitenkin sanoo). Tavallaan tuo on varmasti monen lapsiperheen pelko, varsinkin kun lukee näitä tarinoita - oli ne täysin totta tai ei.

Vierailija
51/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että aiheettomasti tehdyt lasut ovat inhottavia, mutta pääasia että ei ole aihetta epäillä. Parempi katsoa kuin katua. Ennemmin tehdään niitä ilmoituksia kuin jätetään tekemättä.

Vierailija
52/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssimiehet luuli, että miehesi on pahoinpidellyt sinua lasten aikana. Siksi lasu.

Aivan oikein toimittu.

Vierailija
53/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan soitit ambulanssin tuon takia. Silmissä sahalaitaa ja meinasit pyörtyä. Ei siihen ambulanssia tarvita.

Onko miehelläsi auto? Tai olisit soittanut taxin.

Vierailija
54/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut migreeniä noin 40 v. Noin 20 vuoden ajan säryllistä, sen jälkeen oireillut toisin; näkökenttäpuutoksia, puheen puuroutumista, raajojen puutumista. Ei särkyä missään vaiheessa.

Ilman muuta ap.noilla oireina päivystykseen kun tulevat ensi kertaa, kyseessä kun olisi voinut olla esim.TIA, aivoinfarkti jne. Eli ihan oikein toimittu kun on soitettu ambulanssi.

Miten jatkossa? Onko sinulla nyt varattuna aika neurologille? Neurologiko tuon diagnoosin asetti?

T. 48

Vierailija
55/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että aiheettomasti tehdyt lasut ovat inhottavia, mutta pääasia että ei ole aihetta epäillä. Parempi katsoa kuin katua. Ennemmin tehdään niitä ilmoituksia kuin jätetään tekemättä.

Niin kai. Harmi vain lapsille, joilla oikeasti pahoja ongelmia ja väkivaltaa.

Mutta ehkä asuntomme näytti karulta ilman mattoja ja tauluja.

Tovottavasti kumminkaan ei ole ambulanssin turhasta soittelusta kosto. Ei kai. AP.

Vierailija
56/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut migreeniä noin 40 v. Noin 20 vuoden ajan säryllistä, sen jälkeen oireillut toisin; näkökenttäpuutoksia, puheen puuroutumista, raajojen puutumista. Ei särkyä missään vaiheessa.

Ilman muuta ap.noilla oireina päivystykseen kun tulevat ensi kertaa, kyseessä kun olisi voinut olla esim.TIA, aivoinfarkti jne. Eli ihan oikein toimittu kun on soitettu ambulanssi.

Miten jatkossa? Onko sinulla nyt varattuna aika neurologille? Neurologiko tuon diagnoosin asetti?

T. 48

Ei ole aikaa.

Vierailija
57/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ambulanssimiehet luuli, että miehesi on pahoinpidellyt sinua lasten aikana. Siksi lasu.

Aivan oikein toimittu.

Tätä itsekkin ajattelin, mutta minulla ei ollut ruhjeita tai mustelmia. AP.

Vierailija
58/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikestako nykyisin ilmoitus?

Ei, vaan sellaisista, joissa on aihetta huoleen.

Periaatteessa mistä tahansa voi huolestua eli kyllä kaikesta voi tulla ilmoitus. Joku voi huolestua vaikka siitä, että toisella on erilaisia ajatuksia ja mielipiteitä kuin hänellä. Tästä väärämielisyydestä saattaa nimittäin aiheitua vahinkoa lapsen kehitykselle.

Vierailija
59/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samantapainen kokemus! Kaveri oli tullut meille käytyään päiväkaljalla (mutta humalassa ei ollut, oli juonut vain kaksi tuoppia), olin keskenään lasten ( 1v ja 5v) kanssa kun mies oli tienpäällä.

Asunto oli kaupungin vuokrasunto ja edellisen asukkaan jäljiltä keittiön seinässä reikä sekä mustia jälkiä. MInulla oli olohousut ja toppi, likaiset hiukset ponnarilla koska sinä iltana piti olla saunvuoro ja 1v oli onnistunut sotkemaan paitansa. Äkkiä minulta meni näkö, siinä kahvia juodessa! Kaveri soitti ambulanssin ja   nämä ensihoitajat sitten tekivät lastensuojelu-ilmoituksen koska asunnossa oli humalaisia , äiti oli yöpuvussa keskellä päivää (klo oli noin 16.00), lapsi likaisissa vaatteissa ja seinässä reikä!

No, ilmotus todettiin aiheettomaksi mutta jonkinlainen kammo jäi, että jos tilaa ambulanssin seuraavan kerran niin pitää vissiin vaihtaa vaatteet ja siivota!

Vierailija
60/241 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikein huonossa kunnossa voinut olla kun jaksoit itse soittaa ambulanssin?

Ehkä miestäsi nolotti kun ambulanssi tuli paikalle turhaan, eikä siksi puhunut mitään.

Jätät jotain kertomatta. Ehkä miehesi oli kaljoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä