Meille tuli lasu
Soitin ambulanssin, kun minun yleiskunto romahti. Tuli kai kivuton migreenikohtaus. Silmissä oli vihreitä sahanlaitavaloja, tärisin ja naama oli tunnoton. Ei ole ollut migreeniä, joten pelästyin.
Olemme maalaamassa ja paikkaamassa seiniä, joten meillä ei ole tauluja ja mattoja. Kolme lasta, joista nuorimmainen kerkesi siinä tohinassa repiä puhtaita vaatteita lattialle, joita olin kohtauksen tullessa viikkaamassa kaappiin. Mieheni ja lapseni pelästyivät myös, kun yhtä-äkkiä olin pyörtyä.
No tänään tuli kirje. Ensihoitajat ovat ilmoittaneet perheen lähemmästä tarkastelusta. Mies ei puhunut mitään, lapset pelästyneen oloisia, asunto epäsiisti eikä mattoja lattiassa, seinissä reikiä.
Pyydämme tarkastamaan perheen vuorovaikutustaidot.
Häh? En huomannut sanoa, että maalaamme seiniä, tai 1,5-vuotias auttoi pyykeissä.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläisiä turhia ilmoituksi ja ensihoitajilta vielä. Ehkä mieskin oli pelästynyt ja siksi oli hiljaa. AP
Miten niin turha ilmoitus? Ei ne ensihoitajat mitään ajatuksenlukijoita ole, eihän niille edes puhuttu, kun kaikki vaan pelkäsivät.
No ei mies nyt ihan tuppisuu ollut. Esim. Kysyi, minkä takin otan ja tuleeko perässä lasten kanssa.
Aloituksessa kerroit toisin. Joten tosiaan lasu teistä on aiheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikestako nykyisin ilmoitus?
Ei, vaan sellaisista, joissa on aihetta huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläisiä turhia ilmoituksi ja ensihoitajilta vielä. Ehkä mieskin oli pelästynyt ja siksi oli hiljaa. AP
Miten niin turha ilmoitus? Ei ne ensihoitajat mitään ajatuksenlukijoita ole, eihän niille edes puhuttu, kun kaikki vaan pelkäsivät.
No ei mies nyt ihan tuppisuu ollut. Esim. Kysyi, minkä takin otan ja tuleeko perässä lasten kanssa.
Aloituksessa kerroit toisin. Joten tosiaan lasu teistä on aiheellinen.
No ensihoitajien mielestä mies ei puhunut, eikä hän nyt niin siinä äänessä ollutkaan. Mutta jotakin kumminkin sanoi.
Miksi teit tällaisen aloituksen? Jos se lasu olisi ollut aiheeton, olisit korjannut tilanteen selittämällä asian laidan sossujen kanssa. Eli ei taida nyt olla kaikki kunnossa siellä, ja kun ensihoitajatkin sen huomasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kun yrittää kasvattaa lapsia, saa olla varuillaan. Kuka tahansa hullu voi tehdä lasun vaikka ihan vittuillessaan. Sen jälkeen vietät sitten muutaman kuukauden sossun syynättävänä. Hyi saatana.
Niinpä! Periaatteessa ja enimmäkseen pelättävää ei ole, mutta joskus siellä menee asiat niin pieleen ettei todeksi uskoisi. Siinä ei paljon silloin lohduta se, että asiat ehkä enimmäkseen toimii. Pahinta siinä on vanhemman olematon oikeusturva ja virkakoneiston täysi ylivalta. Monet asiat on vieläpä niin kovin tulkinnanvaraisia, että ihan hirvittää. Siihen myllyyn en soisi kenenkään turhaan joutuvan...no, "onneksi" nämä liittyvät enimmäkseen niihin kiusalla tehtyihin lasuihin, mutta ainakin itseltä meni kyllä silti usko koko systeemi.
*systeemiin
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit tällaisen aloituksen? Jos se lasu olisi ollut aiheeton, olisit korjannut tilanteen selittämällä asian laidan sossujen kanssa. Eli ei taida nyt olla kaikki kunnossa siellä, ja kun ensihoitajatkin sen huomasi.
Eli meillä vasta on tapaaminen tulossa.
En osannut odottaa tälläistä ja halusin kertoa. Kyllä nämä järjestyy varmasti, mutta edelleen ihmetyttää. Totta kai lapset olivat pelästyneen oloisia, kun ambulanssi tuli ja äiti kipeänä.
Niin ja alkoholia ei oltu otettu. Siitä tosin ei ollut puhettakaan ilmoituksessa.
Ap, ei näistä kannata täällä vääntää, ei ihmiset tajua oikein mitään asioita ennenkuin itse kokevat. Täällä kaikki on muka kaikentietäviä ja täydellisiä ja muut sitten niitä huonoja ja "toisia" jotka ovat itse syyllisiä ihan kaikkeen ihan kaikissa tilanteissa. Laaja-alainen, analyyttinen, kriittinen ja älyllinen pohdinta ei tällä tasolla onnistu, joten turha edes yrittää. Harva kykenee hahmottamaan asioita muuten kuin oman kuplansa ja napansa kautta ja senhän tietää mitä siitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se olisi pitänyt huomata, että seinät paikattu ja hiottu. Odottaa maalausta. AP
Ehkä hoitajat keskittyi sun kuntoon, eikä remontti aikatauluun. Miksi miehes ei puhunut mitään, onko se mykkä?
No ei näköjään keskittynyt, vaan asunnon sisustukseen
Vierailija kirjoitti:
Soitin ambulanssin, kun minun yleiskunto romahti. Tuli kai kivuton migreenikohtaus. Silmissä oli vihreitä sahanlaitavaloja, tärisin ja naama oli tunnoton. Ei ole ollut migreeniä, joten pelästyin.
Olemme maalaamassa ja paikkaamassa seiniä, joten meillä ei ole tauluja ja mattoja. Kolme lasta, joista nuorimmainen kerkesi siinä tohinassa repiä puhtaita vaatteita lattialle, joita olin kohtauksen tullessa viikkaamassa kaappiin. Mieheni ja lapseni pelästyivät myös, kun yhtä-äkkiä olin pyörtyä.No tänään tuli kirje. Ensihoitajat ovat ilmoittaneet perheen lähemmästä tarkastelusta. Mies ei puhunut mitään, lapset pelästyneen oloisia, asunto epäsiisti eikä mattoja lattiassa, seinissä reikiä.
Pyydämme tarkastamaan perheen vuorovaikutustaidot.Häh? En huomannut sanoa, että maalaamme seiniä, tai 1,5-vuotias auttoi pyykeissä.
Miten helvetissä jonkun mieleen tulee soittaa ambulanssi tuossa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme maalaamassa ja paikkaamassa seiniä, joten meillä ei ole tauluja ja mattoja. Kolme lasta, joista nuorimmainen kerkesi siinä tohinassa repiä puhtaita vaatteita lattialle, joita olin kohtauksen tullessa viikkaamassa kaappiin. Mieheni ja lapseni pelästyivät myös, kun yhtä-äkkiä olin pyörtyä.No tänään tuli kirje. Ensihoitajat ovat ilmoittaneet perheen lähemmästä tarkastelusta. Mies ei puhunut mitään, lapset pelästyneen oloisia, asunto epäsiisti eikä mattoja lattiassa, seinissä reikiä.
Pyydämme tarkastamaan perheen vuorovaikutustaidot.Häh? En huomannut sanoa, että maalaamme seiniä, tai 1,5-vuotias auttoi pyykeissä.
Koska yleiskunto romahti yhtä-äkkiä kesken pyykkien viikkauksen.
Kai niillä hoitajilla sitten ärsytti, kun tyhjän takia soitin ambulanssin.
Tee niistä ensihoitajista lassut. Yötämyöten juoksentelevat vieraiden nurkissa eivätkä ole kotona hoitamassa lapsiaan.
Te, ketkä täällä palstalla haukutte lastensuojelutyöntekijöitä, niin teillä kenelläkään ei ns. ”puhtaat jauhot pussissa” . Kukaan, joka on ammattinsa puolesta lasun tehnyt jostain perheestä, ei ole aiheeton lasu!
Vierailija kirjoitti:
Te, ketkä täällä palstalla haukutte lastensuojelutyöntekijöitä, niin teillä kenelläkään ei ns. ”puhtaat jauhot pussissa” . Kukaan, joka on ammattinsa puolesta lasun tehnyt jostain perheestä, ei ole aiheeton lasu!
No kiitos nyt tästä. Ihmettelen tätä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole jauhoja ei.
Vaan karmeita kokemuksia eksän tekemistä ja teettämistä aiheettomista lasuista ja raskaista oikeustaistoista. Onneksi poliisit sentään olivat meidän puolella.
Nää on niin kiinni ilmoittavan ihmisen omasta persoonasta, elämänkokemuksesta ja tilannetajusta.
Meille soitettiin ambulanssi miniälle kesken muuton ja remontin. Talo kaameassa kunnossa, tavaraa laatikota siellä sun täällä. Likaisia astioita, vaatteita hukan hajan, 6 alle 10-vuotiasta itkuisin pelästyksestä.
Ambulanssimiehet totesivat tutkittuaan, että vähän liikaa stressiä mammalla, huilatkaa välillä, ei maailma sotkuun kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä pitää soittaa. Voi olla TIA tai AVH!
Siis se oli migreeni, ei pahoinpitely.