Tylsin joulu"herkku"?
Oma ehdotukseni on joulutortut. Valkoista mautonta taikinaa ja luumuhilloa. Siis luumuhilloa! Ihan oikeasti.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosolli. Sillillä tai ilman.
Olemme aina tehneet rosollin itse (liki 50 vuotta), se on hyvää ja kaikki pitävät siitä. Viime vuonna ajattelin, että voi sen ostaa valmiinakin. Ostin kokeeksi puoli kiloa: siinä oli paaaljon punajuurta, perunaa isohkoina paloina, hiukan porkkanaa, kolme (3) palaa suolakurkkua/maustekurkkua eikä muuta. Ei, sipulia, ei omenaa, ei silliä. Eikä se maistunut miltään. Joten jouluksi teimme ja teemme vastakin rosollin itse.
Kaupan rosolli on sitä joulupäivän rosollia, jossa kaikki on laitettu sekaisin. Meillä ovat eri ainesosat rosollivadilla raitoina.
Itse en siedä pipareita, rosollia, lohta, lipeäkalaa. Kaikki muut perinteiset jouluruoat maistuvat oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä musta vihree kuula on ajatuksena jo todella ällöttävä. Ja siitä yritetään tehdä trendiherkkua. En haluaisi ikinä ääneen myöntää, mutta en kyllä tajua pipareita ollenkaan. Ne on tylsän makusia ja hirvee homma tehdä.
Piparithan ovat uusavuttomillekin mahdollinen joululeivonnainen. Kaupasta vain taikina, kuvioiksi ja uuniin. Mikä hirveä homma niissä on?
No jos haluaa sellaisia pipareita, että niitä haluaa syödäkin. Ne valmistaikinat on aika kaukana oikeista pipareista. Ja pitäähän ne kaikki koristellakin.
En ole ikinä ostanut valmista piparkakkutaikinaa, enkä osta. Teen piparkakkuja muulloinkin kuin jouluna.
Itse sanoisin että se perus keitetty peruna on melko tylsähkö jouluruoka.
Omasta mielestä peruna ja vielä keitetty peruna on niin arkiruoka kuin arkiruoka vain voi olla.
Mistäköhän tuo on aikoinaan lähtenyt että tuota kesän pottu+silli (toki jotkut syövät pottu+voi kombinaationa,) kombinaatiota on alettu syömään myös jouluna pöydässä?
Eipä silti, jokainen saa syödä sitä mistä tykkää tai olla syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Glögi
Piparit
Tähdenmuotoiset joulutortut myllyn parhaan transrasvataikinasta
Luin että tra nsves t ii tti taikina.
Vierailija kirjoitti:
Paistetut piparit ovat pahoja, raaka taikina hyvää, mutta sitä ei kuulemma saa enää syödä.
Mä teen taikinan ilman munia, joten voi syödä.
Tänään tuli eka kertaa tälle syksylle mieleen, että pitäisikö alkaa leipoa joulutorttuja. Glögiä on jo. Kaupan piparit ovat tylsimpiä.
Ne oksettavat ylimakeat mössöiset juureslaatikot. En ymmärrä miksi pitää vieläkin vetää jotain pula-ajan pöperöä ihan juhlaruokana, ei tässä enää mitään maaorjia olla.
Vierailija kirjoitti:
Ne oksettavat ylimakeat mössöiset juureslaatikot. En ymmärrä miksi pitää vieläkin vetää jotain pula-ajan pöperöä ihan juhlaruokana, ei tässä enää mitään maaorjia olla.
Sehän se siinä parasta onkin: EI OLE MIKÄÄN PAKKO!
Ei minulle kinkkua (sikaa) lopetin sen syönnin45v sitten ,Espanjassa syön kalkkunaa ,laatu ihan toista kun Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Porkkanalaatikko, lanttulaatikko ja maksalaatikko, mieluiten rusinoilla. Lihaton makaronilaatikko. Imelletty perunalaatikko. Siihen sokerin määrään tukehtuu.
Vierailija kirjoitti:
Älä hyvä ihminen syö jos ei maistu ja olet sitä mieltä että perinteiset Suomalaiset jouluruoat on pula-ajan pöperöitä.
Jokainen tekee sellaisen joulun kun tykkää tai mihin rahkeet riittää. Ei kannata stressata siitä jos toiset tykää kinkuista ja laatikoista. Jkainen tylillään ja mieltymystensä mukaan.
Tylsin (huonoin) on imelletty perunalaatiko.
Voisi syödä lipeäkalaakin ihanalla kermaisella valkokastikkeella ja jauhettu mustepippuria päälle, perunoiden kera. Opin syömään sitä jo lapsena.
Mutta ei sitä voi laittaa kotona, haisee niin voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä musta vihree kuula on ajatuksena jo todella ällöttävä. Ja siitä yritetään tehdä trendiherkkua. En haluaisi ikinä ääneen myöntää, mutta en kyllä tajua pipareita ollenkaan. Ne on tylsän makusia ja hirvee homma tehdä.
Pipareissa hirvee homma? :D No huh... Mutta samoilla linjoilla virheiden kuulien suhteen. Hyi helvetti, yrjö lentää kun edes ajattelen. Kaikki marmeladit ylipäätään.
Ei ne piparit ihan käden käänteessä synny. Itselläni on suvun ohje, johon kiehautetaan mausteet sekä siirappi. Taikina ei ole helpointa kaulittavaa, koska on todella pehmeää, mutta maku korvaa sen. Taikinaa ei pysty kaulimaan kuin kerran ja pöydälle jääneet palat täytyy kovettaa uudelleen jääkaapissa. Taikina jää pöytään kiinni (pöydälle ripotellusta jauhosta huolimatta), joten täytyy olla pitkä metallilasta, jolla taikinalevyn alta pyyhkäisee ennen muottien painamista. Nämä piparit kyllä tekevät kauppansa kahvipöydässä!
Kaupan pipareita tai taikinaa en suostuisi syömään (olen kyllä maistanut). Kaupan taikinaa on helppo työstää, meilläkin pienille lapsille ostettiin sitä leivottavaksi. Niistä pipareista tuli kuusenkoristeita!
Joo, pottu on kyllä tylsä. Tavallinen salaattikin jouluna on aika turha, vaikka muuten sitä syönkin usein.
Laatikot ja piparit. Onneksi voi yksinasuvana jättää vain pois.
Vierailija kirjoitti:
Mm. tämmöselle sinkulle menee erittäin hyvin,kun ei viitsi itselleen tehdä eikä osaa itse tehdä :) lanttu-inkivääri/porkkana/bataattilaatikot namia...oikein ootan joka joulu,että pääsee näitä ostamaan
Kinkku.
Varsinkin nykyään, kun possut teurastetaan kaasulla.
Niiden kuolinkamppailu tukehtumalla, kestää melkein puoli tuntia. Kinkku on stressilihaa ja maistuu kaasulle.