Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsin joulu"herkku"?

Vierailija
13.12.2017 |

Oma ehdotukseni on joulutortut. Valkoista mautonta taikinaa ja luumuhilloa. Siis luumuhilloa! Ihan oikeasti.

Kommentit (384)

Vierailija
361/384 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vuosiin tehny torttuja tai rosollia koska kukaan meillä ei tykkää niistä, muös porkkanalaatikon teen vegaanisena(miniä vegaani) risottona, se maistuu kaikillejos jokin ei toimi luodaan uudet perinteet

362/384 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkala. Eipä tuota ole taidettukaan syödä kymmeniin vuosiin, eikä ole väliksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/384 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparit. Tietääkö kukaan mitään kivaa keksijuttua, jota voisi silti piparimuoteilla tehdä? Plussaa jos on munaton ja maidoton lapsen allergioiden vuoksi.

Lisäksi en tykkää yhtään noista perinteisistä laatikoista. Ja kaupan rosolli on ihan hirveää. Itse tehtynä ja maustettuna rosolli on tosin aivan ihanaa ja silloin onkin yks mun joulun lempiruuista 😋

Vierailija
364/384 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku pöydässä,  ennen sioille syötettiin kaikki jätteet !

en tiedä saavatko nykyään yhtään parempaa ruokaa

Vierailija
365/384 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutortut ja lanttulaatikko. En tykkää.

Vierailija
366/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lipeäkala ja aladopi ... hyi stana

Vierailija
367/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanalaatikko. Kuvottava yhdistelmä keitettyä riisiä ja makeuden antavaa porkkanaa. Miksi pilata ruokahalu syömällä moista? Ajatuskin puistattaa. 

Vierailija
368/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torttu on kielletty sana.

Vierailija
369/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögi.yäk.

Vierailija
370/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä oikeastaan kaikki suomalaiset jouluherkut on aika tylsiä ja mauttomia. Pipareita ja glögiä voin ottaa mutta muut skippaan suosiolla ja syön jouluna mieluummin jotain hyvää.

Samaa mieltä. Syön jouluna jotain kevyttä, raikasta, hyvää ja aina mukana jotain minulle uutta. En tiedä vielä mitä se tänä jouluna on.

Vierailija
371/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsien ihmisten ketju :D

Kaikki herkut ovat pahoja. Sillistä suklaakonvehteihin - mikään ei maistu. Olisi varmaan puuduttavaa viettää joulua näiden kanssa. Naama mutrullaan, kun kehtaa kehaista ihania joulupöydän herkkuja ja jälkiruuaksi napsaistua konvehtia. Ei mitään, palataan nopeasti vain arkeen ja perisuomalaiseen ankeuteen.

Vierailija
372/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeat piparit ja myös tietty se piparitalo, joka on samasta taikinasta tehty. Pipareita ei tee edes mieli. Lapsena oli ihan vakiojuttu se, että oli itse tehtyjä pipareita. Kastamalla teehen niitä söi kyllä. Aikuisena en ole tehnyt niitä enkä ostanut kuin ehkä kerran.

Sama juttu marmeladikarkeissa.

Vierailija
373/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä oikeastaan kaikki suomalaiset jouluherkut on aika tylsiä ja mauttomia. Pipareita ja glögiä voin ottaa mutta muut skippaan suosiolla ja syön jouluna mieluummin jotain hyvää.

Samaa mieltä. Syön jouluna jotain kevyttä, raikasta, hyvää ja aina mukana jotain minulle uutta. En tiedä vielä mitä se tänä jouluna on.

Olisit nyt meillekin kertonut, että mitä olet syönyt. Ja tuleeko joulun tunnelma silti, kun syö muuta kuin niitä perinteisiä. Koska juuri perinneruoat tekee monen mielestä sen joulun.

Vierailija
374/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limppu.

Vierailija
375/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegekinkku. Meillä on pöydässä yksi vege ja aina pitää maistaa. Pahvilta maistuu.

Vierailija
376/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun joulupöytääni eivät kuulu maksalaatikko (vaikka muuten maksasta tykkään) eikä herneet, muut laatikot ovat herkkua! Parasta ovat kylmät kalaherkut (graavikalat ja mäti) sekä sienisalaatti ja rosolli. Ehkäpä snapsi ja tumma jouluolut juomana. Joulupäivänä syödään lipeäkalaa hyvän valkokastikkeen kanssa.

Vierailija
377/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset joulupöydän "herkut" - laatikot, kinkku, lipeäkalat, rosollit, mukaan lukien herkulliset jälkiruoat mm. sekahedelmäkeitot sekä kaikki leivonnaiset. Aivan kaikki. Kauheita. Todella kauheita. 

Vierailija
378/384 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se satan vegaanikinkku. Ja muut vegaaniherkut. Hyh-hyh!

Vierailija
379/384 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
380/384 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutortut