Tylsin joulu"herkku"?
Oma ehdotukseni on joulutortut. Valkoista mautonta taikinaa ja luumuhilloa. Siis luumuhilloa! Ihan oikeasti.
Kommentit (384)
Lipeäkala. Eipä tuota ole taidettukaan syödä kymmeniin vuosiin, eikä ole väliksikään.
Piparit. Tietääkö kukaan mitään kivaa keksijuttua, jota voisi silti piparimuoteilla tehdä? Plussaa jos on munaton ja maidoton lapsen allergioiden vuoksi.
Lisäksi en tykkää yhtään noista perinteisistä laatikoista. Ja kaupan rosolli on ihan hirveää. Itse tehtynä ja maustettuna rosolli on tosin aivan ihanaa ja silloin onkin yks mun joulun lempiruuista 😋
Kinkku pöydässä, ennen sioille syötettiin kaikki jätteet !
en tiedä saavatko nykyään yhtään parempaa ruokaa
Joulutortut ja lanttulaatikko. En tykkää.
lipeäkala ja aladopi ... hyi stana
Porkkanalaatikko. Kuvottava yhdistelmä keitettyä riisiä ja makeuden antavaa porkkanaa. Miksi pilata ruokahalu syömällä moista? Ajatuskin puistattaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oikeastaan kaikki suomalaiset jouluherkut on aika tylsiä ja mauttomia. Pipareita ja glögiä voin ottaa mutta muut skippaan suosiolla ja syön jouluna mieluummin jotain hyvää.
Samaa mieltä. Syön jouluna jotain kevyttä, raikasta, hyvää ja aina mukana jotain minulle uutta. En tiedä vielä mitä se tänä jouluna on.
Tylsien ihmisten ketju :D
Kaikki herkut ovat pahoja. Sillistä suklaakonvehteihin - mikään ei maistu. Olisi varmaan puuduttavaa viettää joulua näiden kanssa. Naama mutrullaan, kun kehtaa kehaista ihania joulupöydän herkkuja ja jälkiruuaksi napsaistua konvehtia. Ei mitään, palataan nopeasti vain arkeen ja perisuomalaiseen ankeuteen.
Ruskeat piparit ja myös tietty se piparitalo, joka on samasta taikinasta tehty. Pipareita ei tee edes mieli. Lapsena oli ihan vakiojuttu se, että oli itse tehtyjä pipareita. Kastamalla teehen niitä söi kyllä. Aikuisena en ole tehnyt niitä enkä ostanut kuin ehkä kerran.
Sama juttu marmeladikarkeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oikeastaan kaikki suomalaiset jouluherkut on aika tylsiä ja mauttomia. Pipareita ja glögiä voin ottaa mutta muut skippaan suosiolla ja syön jouluna mieluummin jotain hyvää.
Samaa mieltä. Syön jouluna jotain kevyttä, raikasta, hyvää ja aina mukana jotain minulle uutta. En tiedä vielä mitä se tänä jouluna on.
Olisit nyt meillekin kertonut, että mitä olet syönyt. Ja tuleeko joulun tunnelma silti, kun syö muuta kuin niitä perinteisiä. Koska juuri perinneruoat tekee monen mielestä sen joulun.
Vegekinkku. Meillä on pöydässä yksi vege ja aina pitää maistaa. Pahvilta maistuu.
Minun joulupöytääni eivät kuulu maksalaatikko (vaikka muuten maksasta tykkään) eikä herneet, muut laatikot ovat herkkua! Parasta ovat kylmät kalaherkut (graavikalat ja mäti) sekä sienisalaatti ja rosolli. Ehkäpä snapsi ja tumma jouluolut juomana. Joulupäivänä syödään lipeäkalaa hyvän valkokastikkeen kanssa.
Suomalaiset joulupöydän "herkut" - laatikot, kinkku, lipeäkalat, rosollit, mukaan lukien herkulliset jälkiruoat mm. sekahedelmäkeitot sekä kaikki leivonnaiset. Aivan kaikki. Kauheita. Todella kauheita.
Se satan vegaanikinkku. Ja muut vegaaniherkut. Hyh-hyh!
En oo vuosiin tehny torttuja tai rosollia koska kukaan meillä ei tykkää niistä, muös porkkanalaatikon teen vegaanisena(miniä vegaani) risottona, se maistuu kaikillejos jokin ei toimi luodaan uudet perinteet