Tiesitkö, että "työttömien aktivointimallista" äänestettiin jo?
Kohtuuttomana työttömien rankaisulakina pidetty hanke meni siis läpi.
Puolueista sitä kannattivat Kokoomus, Siniset, Keskusta ja suureksi osaksi Perussuomalaiset. RKP äänesti tyhjää.
Lakia vastustivat SDP, KD, Vasemmisto ja Vihreät.
Täältä löytyy kaikki dokumentoituna: https://www.eduskunta.fi/FI/Vaski/sivut/aanestys.aspx?aanestysnro=3&ist…
Näen itse asian siten, että käytännössä työttömyysturvaa lakia ajaneiden puolueiden taholta huononnettiin tuo hiukan alle 5%.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (120)
"Säädetään tarkemmin valtioneuvoston asetuksella". Voi jumankauta! Läpi oli salaa runnottava, vaikkei edes tarkasti ole mietitty mitä läpi runnotaan.
Voinko lopettaa 9e/pvä puuhasteluni ja saada sanktioksi vain tuon -4.65%? Tulisi halvemmaksi kun matkoihin menee niin rutosti rahaa.
Juuri eduskunnan kyselytunnilla käsitellään asiaa. Lindström taas änkyttää.
Heh, tavoitteena 8000-10.000 työpaikkaa. Jos niitä työpaikkoja ei ole, niin ei ole! Mikään 5pvää/65pvä:ssä puuha ei oikea työpaikka ole tässä yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysykää kuka tämän lain ideoi?
Lindströmin paska
Eikö Lindström ole sairauslomalla? Hän tosin kannattaa sitä käsittääkseni, että aktiivisuudesta ei rangaista työtöntä vaan päinvastoin. En tiedä, onko kuinka suuri rooli tässä.
Ehei. Siellä on parhaillaan suuna ja päänä kyselytunnilla ja kannattaa mallia täyttä päätä. Aiemmin oli puhunut muuta, mutta se oli silloin se.
Ja myöhemmin tulee lisäys, että 12työpaikkaa on haettava 3kk ja siitä raportoitava, ettei karenssit napsahda.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin kun tuli tänään YTK:lta tietopaketti asiasta. 1.1.2018 alkaa ja tuolta tietoa asiasta: https://ytk.fi/ohjeet-ja-tuki/tietopankki/aktiivisuuden-seuranta/kuva-a… Jutun luettuani menin lueskelemaan lehtiä odottaen myrskyä asiaan liittyen, mutta hiljaista pitelee. Koskee sitten myös osa-aikaisia ja lomautettuja yms. myös.
"jos et ole tänä aikana OSOITTANUT AKTIIVISUUTTA, niin vähennämme....."
EI JUKOLAUTA! HAH HAH !
Ei ole todellista.....
maassa missä entiset terveet alle 50v kansanedustajat nauttii vastikkeetonta sopeutumiseläkettä tonneja kuukaudessa!
Luin persujen edustajan Sami Savion US kirjoituksen aiheesta. Kovin vaikutti äijä tätä vastustavan, mutta silti oli äänestänyt puolesta. Melkoista takinkääntöä havaittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eduskunnan kyselytunnilla käsitellään asiaa. Lindström taas änkyttää.
Työttömilläkin on lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Voinko lopettaa 9e/pvä puuhasteluni ja saada sanktioksi vain tuon -4.65%? Tulisi halvemmaksi kun matkoihin menee niin rutosti rahaa.
Niinpä!
Tämähän nyt vain aiheuttaa sen, että heikoimmassa asemassa olevien kannattaa keskittyä poikimiseen ja pullauttaa tasaisin väliajoin uusi elätettävä maailmaan. Tulot on taattu, kukaan ei ahdistele orjatyöhön ja pakota minnekään pilipalikurssille. Ja kun kaikki tiedämme miten heikkolahjaisuus, vähäosaisuus ja köyhyys periytyvät, niin hieno homma! Näin kannustetaan siis kasvattamaan entuudestaan sitä elätettävien ja holhottavien pottia eläkepommin päälle. Tässä mennään perse edellä puuhun niin, että rytisee.
Minä en osaa pitää tätä 4,65% leikkausta ihan maailmanloppuna, koska ei siitä ole kovinkaan kauan kun puolison tulot estivät työmarkkinatuen saamisen kokonaan. Olen kiitollinen siitä, että voin saada edes jotain työttömyyskorvausta miehen tuloista huolimatta. Säilyy edes jonkinlainen ihmisarvo. Ja saadaan edes jotain takaisin niistä miehen maksamista veroista.
Taitaa tuo Lindström itsekin tietää, että metsään meni mutta ylpeys ei anna periksi myöntää. Eihän tuo osannut oikeastaan vastata mitään mihinkään kunhan vaan höyrysi. Harmi kun lähetysaika loppui juuri kun kysyttiin lisä kyykytyksistä esim 12 työhakemusta ja niiden todistaminen..
Vierailija kirjoitti:
Luin persujen edustajan Sami Savion US kirjoituksen aiheesta. Kovin vaikutti äijä tätä vastustavan, mutta silti oli äänestänyt puolesta. Melkoista takinkääntöä havaittavissa.
Ihan tyypillistä kansanedustajan puuhaa: puhutaan toista ja äänestetään toisin. Taitaa tämäkin äänestäjä siirtyä nukkuvien puolueeseen, vaikka aina oon käyny äänestämässä. En edes oo työtön, mutta surettaa kyllä tämä nykymeno, missä ei ollenkaan välitetä huonompiosaisista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en osaa pitää tätä 4,65% leikkausta ihan maailmanloppuna, koska ei siitä ole kovinkaan kauan kun puolison tulot estivät työmarkkinatuen saamisen kokonaan. Olen kiitollinen siitä, että voin saada edes jotain työttömyyskorvausta miehen tuloista huolimatta. Säilyy edes jonkinlainen ihmisarvo. Ja saadaan edes jotain takaisin niistä miehen maksamista veroista.
Ei ole empatia kyvyllä sinuakaan paiskattu, joillekin tuo päiväraha on ainoa tulo.
Ei ole hyväpalkkaista miestä joka taloudessa tasapainottamassa hallituksen leikkauksia!
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosissaan, että se jää tuohon? Annas kun ennustan: vaivihkaa vuosittain nostetaan tuota prosenttiosuutta ja töistä syrjäytetyt ovat sitten nöyränä ja hymistelevät ihmisarvonsa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole empatia kyvyllä sinuakaan paiskattu, joillekin tuo päiväraha on ainoa tulo.
Ei ole hyväpalkkaista miestä joka taloudessa tasapainottamassa hallituksen leikkauksia!
Näillä puolestaan on mahdollisuus saada asumistukea ja jopa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosissaan, että se jää tuohon? Annas kun ennustan: vaivihkaa vuosittain nostetaan tuota prosenttiosuutta ja töistä syrjäytetyt ovat sitten nöyränä ja hymistelevät ihmisarvonsa puolesta.
En tietenkään usko, että tämä tähän jää. Mutta olen helpottunut, että tässä vaiheessa päästiin näin vähällä.
Käytännössä jo valmiiksi heikoimmilla olevien työttömien asemaa ja oikeus- tai perusturvaa huononnetaan tällä. Ihan linjassa hallituksen muihin päätöksiin nähden toisin sanoen.
Tiesin kun tuli tänään YTK:lta tietopaketti asiasta. 1.1.2018 alkaa ja tuolta tietoa asiasta: https://ytk.fi/ohjeet-ja-tuki/tietopankki/aktiivisuuden-seuranta/kuva-a… Jutun luettuani menin lueskelemaan lehtiä odottaen myrskyä asiaan liittyen, mutta hiljaista pitelee. Koskee sitten myös osa-aikaisia ja lomautettuja yms. myös.