Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä englannin kielen sanoja ette kerta kaikkiaan osaa lausua oikein?

Vierailija
12.12.2017 |

Minulle tällainen keskeinen sana on literature, jonka brittiläiseen muotoon yhdistän kuuman perunan suussani: 'litshätshö'.

Kommentit (1189)

Vierailija
461/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki teille, joilla "ei ole aavistustakaan" miten joku sana pitäisi lausua: menkää youtubeen ja laittakaa hakuun x pronunciation niin saatte vastauksen.

Vierailija
462/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massachusetts on vaikea

Olen asunut englannissa kolmeen otteeseen ja opiskeluaikoina 16-20 v. oli au-parina monta kesää, välillä Brightonista Skotlantiin ja puhun kyllä aika vahvalla brittiaksentilla. Ja olen ihan ylpeä siitä, seuraan mieluummin myös brittisarjoja kuin amerikkalaisia. Irlannissa ja Skotlannissa minua on luultu britiksi. Toisaalta taas kun olin viettänyt kuukausia Skotlannissa ja matkustin sieltä Lontooseen, siellä minua luultiin skotiksi.  Se aksentti tarttuu tosi nopeaan :)

Niin, eli Lontoossa sinua luultiin myös britiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frustration on aina ollut mulle vaikea

Vierailija
464/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonynomous... ei mitään käryä.

Sun/son ja muut vastaavat; en tiedä miten ne saisi erottumaan vai onko merkityksen tarkoitus käydä ilmi pikemminkin asiayhteydestä.

Off topic: Suomeksi en osaa lausua drinkkiä :D Jostain käsittämättömästä syystä (tai ehkä lievän r-vian takia) väännän sen alun aina englantilaisittain, vaikka miten yrittäisin skarpata että ihan drinkki vaan. Hävettää. Yritän muistaa aina vältellä tuon sanan käyttöä.

Vierailija
465/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nevömaind

Vierailija
466/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku niinki helppo ku "girl". En vaan saa sanottua mitenkään nätisti saati oikein vaan siitä tulee aina joku "gööl". 😂

Vierailija
467/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun/son ja muut vastaavat; en tiedä miten ne saisi erottumaan vai onko merkityksen tarkoitus käydä ilmi pikemminkin asiayhteydestä.

Off topic: Suomeksi en osaa lausua drinkkiä :D Jostain käsittämättömästä syystä (tai ehkä lievän r-vian takia) väännän sen alun aina englantilaisittain, vaikka miten yrittäisin skarpata että ihan drinkki vaan. Hävettää. Yritän muistaa aina vältellä tuon sanan käyttöä.

Ai niin ja "aunt" eli täti on myös kaikessa yksinkertaisuudessaan tuntunut aina jotenkin hankalalta. t. Sama

Vierailija
468/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strategic, varsinkin paritettuna strategic objectives.

Stratetsktsktsk objtsktsvstsivs

Vierailija
469/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

strategy

Vierailija
470/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interpretation.

Vierailija
471/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan lausua kaikki englannin kielet sanat. Jos jotain en heti osaa, niin opin nopeasti harjoittelemalla.

Älä kehu itteäs Suomessa, sitä ei hyvällä katsota. On aliarvioitava itseä "No.....enhän minä nyt sellaista".

ot: Tässä ketjussa nämä itsekehut kertovat kyvyttömyydestä ymmärtää suomenkielistä kirjoitettua tekstiä, sillä keskustelun otsikkona on "Mitä englannin kielen sanoja ette kerta kaikkiaan osaa lausua oikein?".

Itsekehuille voi toki aina perustaa oman ketjun, tai tässä ketjussa voi vastata muiden vaikeaksi kokemiin sanoihin antamalla vinkkejä, miten nämä sanat on helpointa lausua.

Vierailija
472/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entrepreneur

Vierailija
473/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on anonymous eli jätät sieltä tuon toisen no:n pois. Lausutaan änonumos suunnilleen, nuo vokaalit ei ihan puhtaita suomen kielen vokaaleja tosin ole.

Vierailija
474/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on anonymous eli jätät sieltä tuon toisen no:n pois. Lausutaan änonumos suunnilleen, nuo vokaalit ei ihan puhtaita suomen kielen vokaaleja tosin ole.

Kiitti! Tuo helpottaakin sitten vähän. :) t. Edelleen se sama

Vierailija
475/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birthday

Vierailija
476/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dish soap. Muuten olen kai ihan hyvä englannin lausuja, onnistuu literaturet yms vaikeammatkin sanat mutta jotenki tuossa menee kieli solmuun kun on tuo suhuässä ja normiässä peräkkäin :D

Vierailija
477/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta muita kommentteja luulisin, että suomalaisen kieli ei kerta kaikkiaan taivu lausumaan oikein mitään th-alkuisia; the, then ym.

Vierailija
478/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Comfortable. Camftröböl. Kamftröbol. Comftrobol. lksfhgfjlshöslgfh

Vierailija
479/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Few. kuulostaa niin simppeliltä mielessä mut sit ku pitää sanoo ääneen nii ei :D

Vierailija
480/1189 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Squirrel :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi