Mitä englannin kielen sanoja ette kerta kaikkiaan osaa lausua oikein?
Minulle tällainen keskeinen sana on literature, jonka brittiläiseen muotoon yhdistän kuuman perunan suussani: 'litshätshö'.
Kommentit (1189)
Vierailija kirjoitti:
Massachusetts on vaikea
Olen asunut englannissa kolmeen otteeseen ja opiskeluaikoina 16-20 v. oli au-parina monta kesää, välillä Brightonista Skotlantiin ja puhun kyllä aika vahvalla brittiaksentilla. Ja olen ihan ylpeä siitä, seuraan mieluummin myös brittisarjoja kuin amerikkalaisia. Irlannissa ja Skotlannissa minua on luultu britiksi. Toisaalta taas kun olin viettänyt kuukausia Skotlannissa ja matkustin sieltä Lontooseen, siellä minua luultiin skotiksi. Se aksentti tarttuu tosi nopeaan :)
Niin, eli Lontoossa sinua luultiin myös britiksi.
Frustration on aina ollut mulle vaikea
Anonynomous... ei mitään käryä.
Sun/son ja muut vastaavat; en tiedä miten ne saisi erottumaan vai onko merkityksen tarkoitus käydä ilmi pikemminkin asiayhteydestä.
Off topic: Suomeksi en osaa lausua drinkkiä :D Jostain käsittämättömästä syystä (tai ehkä lievän r-vian takia) väännän sen alun aina englantilaisittain, vaikka miten yrittäisin skarpata että ihan drinkki vaan. Hävettää. Yritän muistaa aina vältellä tuon sanan käyttöä.
Joku niinki helppo ku "girl". En vaan saa sanottua mitenkään nätisti saati oikein vaan siitä tulee aina joku "gööl". 😂
Vierailija kirjoitti:
Sun/son ja muut vastaavat; en tiedä miten ne saisi erottumaan vai onko merkityksen tarkoitus käydä ilmi pikemminkin asiayhteydestä.
Off topic: Suomeksi en osaa lausua drinkkiä :D Jostain käsittämättömästä syystä (tai ehkä lievän r-vian takia) väännän sen alun aina englantilaisittain, vaikka miten yrittäisin skarpata että ihan drinkki vaan. Hävettää. Yritän muistaa aina vältellä tuon sanan käyttöä.
Ai niin ja "aunt" eli täti on myös kaikessa yksinkertaisuudessaan tuntunut aina jotenkin hankalalta. t. Sama
Strategic, varsinkin paritettuna strategic objectives.
Stratetsktsktsk objtsktsvstsivs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan lausua kaikki englannin kielet sanat. Jos jotain en heti osaa, niin opin nopeasti harjoittelemalla.
Älä kehu itteäs Suomessa, sitä ei hyvällä katsota. On aliarvioitava itseä "No.....enhän minä nyt sellaista".
ot: Tässä ketjussa nämä itsekehut kertovat kyvyttömyydestä ymmärtää suomenkielistä kirjoitettua tekstiä, sillä keskustelun otsikkona on "Mitä englannin kielen sanoja ette kerta kaikkiaan osaa lausua oikein?".
Itsekehuille voi toki aina perustaa oman ketjun, tai tässä ketjussa voi vastata muiden vaikeaksi kokemiin sanoihin antamalla vinkkejä, miten nämä sanat on helpointa lausua.
Vierailija kirjoitti:
Se on anonymous eli jätät sieltä tuon toisen no:n pois. Lausutaan änonumos suunnilleen, nuo vokaalit ei ihan puhtaita suomen kielen vokaaleja tosin ole.
Vierailija kirjoitti:
Se on anonymous eli jätät sieltä tuon toisen no:n pois. Lausutaan änonumos suunnilleen, nuo vokaalit ei ihan puhtaita suomen kielen vokaaleja tosin ole.
Kiitti! Tuo helpottaakin sitten vähän. :) t. Edelleen se sama
Dish soap. Muuten olen kai ihan hyvä englannin lausuja, onnistuu literaturet yms vaikeammatkin sanat mutta jotenki tuossa menee kieli solmuun kun on tuo suhuässä ja normiässä peräkkäin :D
Lukematta muita kommentteja luulisin, että suomalaisen kieli ei kerta kaikkiaan taivu lausumaan oikein mitään th-alkuisia; the, then ym.
Comfortable. Camftröböl. Kamftröbol. Comftrobol. lksfhgfjlshöslgfh
Few. kuulostaa niin simppeliltä mielessä mut sit ku pitää sanoo ääneen nii ei :D
Vinkki teille, joilla "ei ole aavistustakaan" miten joku sana pitäisi lausua: menkää youtubeen ja laittakaa hakuun x pronunciation niin saatte vastauksen.