Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan hengen vaatinut kolari: isä yritti ohittaa ja törmäsi vastaan­tulijaan

Vierailija
11.12.2017 |

”10 kuukauden ikäisen lapsen isä yritti ohitusta, mutta törmäsi vastaantulevaan autoon.
Pohjanmaalla Uudenkaarlepyyn alueella on sattunut kolmen henkilöauton kolari, jossa kuoli 10 kuukauden ikäinen lapsi.

Poliisin mukaan onnettomuus tapahtui aamulla kello seitsemän aikaan. Pohjoisen suunnasta Vaasaa kohti ajanut auto oli poliisin mukaan lähtenyt ohittamaan edellä ajavaa henkilöautoa ja törmännyt vastaantulevaan ajoneuvoon. Ohitusta yrittäneen auton kyydissä ollut pieni vauva kuoli ja kaksi aikuista loukkaantui. ”

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005485941.html

Kova on kiire. Näitä kiirehtijöitä aina näkee, ketkä ei ajattele, että omassa autossa on kyydissä kallis lasti, eikä liikenteessä muutenkaan ole yksin.
Typerät minäminä-ihmiset.

Kommentit (283)

Vierailija
101/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tarkoitus loppujen lopuksi ohittaa? Vai oliko tarkoitus päästää oma perhe hengiltä?

Muista tämä kommenttisi, jos itse joudut joskus liikenneonnettomuuteen.

Haloo. Ohittaa ohituskieltoalueella pääkallokelillä. Mitä muuta voi olla mielessä?

Kyllä sinä olet vähemmistöä, suurin osa on sitä mieltä että vaarallinen ohitus mennyt pieleen. Tulee mieleen se psykopaattitesti, jossa kohdataan mielenkiintoinen mies/ nainen hautajaisissa, ja kysytään miten toimisit, jotta kohtaisit hänet taas.

Vierailija
102/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti mies teki niin monella tapaa niin väärin ja suuren arviointivirheen. Mutta ihan oikeasti, voitteko edes hetkeksi hiljaa pysähtyä miettimään että miltä isästä juuri nyt tuntuu? Sitä syyllisyyden ja tuskan määrää. Menettänyt lapsensa, vaikkakin oli omaa syytään. Onhan se selvää ihan hänelle itselleenkin. Pelkää varmasti myös miten suhteen käy. Ei koskaan enää saa lastaan takaisin ja kaikki sen takia että teki hätäisesti kohtalokkaan arviointivirheen. Ihmiset voisi kuitenkin aina kahdesti miettiä mitä huutelevat. 

Ymmärtäkää tämä myös parisuhteessa toisen ns. huonon käytöksen takana. Harva HALUAA satuuttaa muita riidoissa, mutta niin vain käy. Ja jos mulle tullaan nyt lässyttämään, että vittu mitä paskaa, niin voin sanoa käsi sydämellä, että mulle ei ois käynyt tätä onnettomuutta, mikä tuolle isälle kävi. Eli minä siis saan kivittää hänet, jos teistä sen saa kivittää, joka parisuhteessa ei käyttäydy hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä miten p*ska olo isällä on tällä hetkellä? 

No mieti tilanne omalle kohdallesi, sitten kysy uudelleen, mitä väliä olisi miten paska olla sulla olisi. Eiku ainiin, "eihän mulle koskaan ikinä mitään..."

Mä en oikein ymmärrä, miten tuollainen ohituskolari voi sattua?

Vierailija
104/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti mies teki niin monella tapaa niin väärin ja suuren arviointivirheen. Mutta ihan oikeasti, voitteko edes hetkeksi hiljaa pysähtyä miettimään että miltä isästä juuri nyt tuntuu? Sitä syyllisyyden ja tuskan määrää. Menettänyt lapsensa, vaikkakin oli omaa syytään. Onhan se selvää ihan hänelle itselleenkin. Pelkää varmasti myös miten suhteen käy. Ei koskaan enää saa lastaan takaisin ja kaikki sen takia että teki hätäisesti kohtalokkaan arviointivirheen. Ihmiset voisi kuitenkin aina kahdesti miettiä mitä huutelevat. 

Ymmärtäkää tämä myös parisuhteessa toisen ns. huonon käytöksen takana. Harva HALUAA satuuttaa muita riidoissa, mutta niin vain käy. Ja jos mulle tullaan nyt lässyttämään, että vittu mitä paskaa, niin voin sanoa käsi sydämellä, että mulle ei ois käynyt tätä onnettomuutta, mikä tuolle isälle kävi. Eli minä siis saan kivittää hänet, jos teistä sen saa kivittää, joka parisuhteessa ei käyttäydy hyvin.

"Joka parisuhteessa ei käyttäydy hyvin". Yritätkö puolustella parisuhdeväkivaltaa vai mitä soperrat?

Vierailija
105/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisinta on se, että näitä itseleen ja muille vaarallisia isiä on liikenteessä lukemattomia ja jokainen heistä ajattelee uutisen tästä tapauksesta luettuaan että hänelle ei voisi koskaan sattua noin, onhan hän hyvä kuski. 

No oikeasti mä olen kyllä åarempi kuski kuin toi kaveri. Pakko myöntää.

Vierailija
106/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joka parisuhteessa ei käyttäydy hyvin". Yritätkö puolustella parisuhdeväkivaltaa vai mitä soperrat?

Ei, ihan vain riitelyä jossa suutun toiselle.

Vierailija
107/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tarkoitus loppujen lopuksi ohittaa? Vai oliko tarkoitus päästää oma perhe hengiltä?

Muista tämä kommenttisi, jos itse joudut joskus liikenneonnettomuuteen.

Haloo. Ohittaa ohituskieltoalueella pääkallokelillä. Mitä muuta voi olla mielessä?

Kyllä sinä olet vähemmistöä, suurin osa on sitä mieltä että vaarallinen ohitus mennyt pieleen. Tulee mieleen se psykopaattitesti, jossa kohdataan mielenkiintoinen mies/ nainen hautajaisissa, ja kysytään miten toimisit, jotta kohtaisit hänet taas.

No miten pitäisi toimia ? En ole kuullutkaan.   Elämä on kuitenkin jatkuvaa kilpailua. Yöllä kilpaillaan "*****lihasta" ja päivällä leivästä. Iskisin tietty kiinni kiinnostavaan henkilään. So what.

Testin mukaan psykopaateille tulee mieleen järkestää uusi kuolemantapaus, jotta saa samat ihmiset kokoon taas hautajaisiin. Minulle ei tullut edes mieleen, että onnettomuus olisi tahallinen, sinulle tuli...

Vierailija
108/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käy sääliksi myös sitä isää. :(

Vierailija
109/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se isä tulee tietämään mitä epätoivo on. Tervemenoa ja handlaa epätoivosi jos sussa on miestä siihen.

Vierailija
110/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt ap hyvä mieli, kun pääsit näpäyttämään vauvan kuolemasta?

Nämähän kannattaakin aina painaa villaisella, eikä oppia virheistä. Nämä ovat parhaita tilanteita takoa järkeä ihmisten päähän, koska vaarallisia ohituksia tehdään liikenteessä jatkuvasti, eikä todellakaan pelkästään sekopäiden toimesta, vaan näitä tekee ihan tavalliset ihmiset. Ihme kiire joka paikkaan ja unohdetaan, että kuinka heikoissa kantimissa henki on noissa nopeuksissa heiveröisessä peltirungossa.  

Vierailija
111/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa tämän ketjun kivittäjistä voi heti huomenna ajaa kolarin jossa ovat syyllisiä ties kuinka monen ihmisen kuolemaan. Koska onnettomuus ei tule kello kaulassa ja voi tapahtua ihan hyvällekin kuskille.

Toisaalta nämä kivittävät ovat kyllä niitä täydellisiä ihmisiä joiden elämä menee täysin suunnitellusti ilman minkäänlaisia vastoinkäymisiä. Eli ehkä sittenkään he eivät joudu koskaan elämässään osalliseksi kolareihin.

Kolariin voin toki joutua ja sellaiseenkin johon olen syyllinen mutta en taatusti joudu tuollaiseen kolariin jossa lähden ohittamaan liukkaalla kelillä ohituskieltoalueella kun tuollainen ei vaan kuulu ajotapoihini - kuten ei suurella (toivottavasti suurimmalla) osalla normaaleista kuljettajista.

Tuo autistinen jankkaaminen arviointivirheestä joka voisi sattua kenelle vaan ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

Vierailija
112/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se virhe ja väärä tilannearvio voi tulla meistä kenen tahansa kohdalle, muistakaa se kun tuomitsette. Miettikää sitä isää tällä hetkellä, mitä käy läpi?

Ei tule kenen tahansa kohdalle. Näitä sattuu sellaisille, joilla on liikenteessä kiire, hermot kireällä ja jotka kuvittelevat omista ajotaidoistaan ja autonsa suorituskyvystä vähän liikoja. Huono asenne ja heikko riskinhallinta.

Jotkut ihmiset vaan on sellaisia, että niiden kyydissä joutuu aina vähän pelkäämään, kun asenne on mikä on. Appiukko ja mieheni kuuluvat näihin. Miehenkin kanssa on aina välillä sellaisia läheltä piti -tilanteita, että niiden jälkeen on pitkään säikkynä. Miehen siskonmies taas on sellainen turvallinen kuski, jonka kyydissä voi olla ihan rennosti eikä tarvitse koskaan pelätä, että siltä jää risteyksessä joku auto huomaamatta tai että se yrittää vaihtaa kaistaa suoraan toisen auton kylkeen.

Vierailija
113/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, monta kertaa ollut läheltäpititilanteita, että ohittava auto ei olis päässyt omalle kaistalleen takaisin, jos en itse olisi ollut valppaana ja hidastanut vauhtia.

Ja se ohittajahan ei edes tajua, että minä jouduin hidastamaan vauhtia, koska tulee itsekkin vauhdilla suoraan minua päin. Vituttaa ajatus siitä, että se hullu ohittelija joka melkein tappoi minutkin kuvittelee olevansa jotenkin erityisen hyvä ohittamaan kun niin näppärästi ehti alta pois.

Vierailija
114/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikene sympatioita tuollaiselle ohittajalle. Ikävää että vauva kuoli, onneksi viaton vastaantulija sentäs selvisi hengissä. Jos joku korkeampi voima olis olemassa, niin vauva olisi vielä hengissä ja tuo isä hengetön, harmi ettei asiat oikeasti mene niin, vaan hyvin usein viattomat kärsii ja syylliset idiootit persenaamat porskuttaa tyytyväisenä elämässään eteenpäin.

Vierailija
115/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt ap hyvä mieli, kun pääsit näpäyttämään vauvan kuolemasta?

Nämähän kannattaakin aina painaa villaisella, eikä oppia virheistä. Nämä ovat parhaita tilanteita takoa järkeä ihmisten päähän, koska vaarallisia ohituksia tehdään liikenteessä jatkuvasti, eikä todellakaan pelkästään sekopäiden toimesta, vaan näitä tekee ihan tavalliset ihmiset. Ihme kiire joka paikkaan ja unohdetaan, että kuinka heikoissa kantimissa henki on noissa nopeuksissa heiveröisessä peltirungossa.  

Ai meinaat, että se isä ei opi, ellet kysy "tuliko nyt hyvä mieli"? Eikä kukaan muukaan opi tuosta muuten, ellet sä tai joku muua aloita tätä ketjua?

Vierailija
116/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liikene sympatioita tuollaiselle ohittajalle. Ikävää että vauva kuoli, onneksi viaton vastaantulija sentäs selvisi hengissä. Jos joku korkeampi voima olis olemassa, niin vauva olisi vielä hengissä ja tuo isä hengetön, harmi ettei asiat oikeasti mene niin, vaan hyvin usein viattomat kärsii ja syylliset idiootit persenaamat porskuttaa tyytyväisenä elämässään eteenpäin.

Et kai nyt sentään kuvittele, että tuo isä porskuttaa eteenpäin tyytyväisenä? Hae apua.

Vierailija
117/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa tämän ketjun kivittäjistä voi heti huomenna ajaa kolarin jossa ovat syyllisiä ties kuinka monen ihmisen kuolemaan. Koska onnettomuus ei tule kello kaulassa ja voi tapahtua ihan hyvällekin kuskille.

Toisaalta nämä kivittävät ovat kyllä niitä täydellisiä ihmisiä joiden elämä menee täysin suunnitellusti ilman minkäänlaisia vastoinkäymisiä. Eli ehkä sittenkään he eivät joudu koskaan elämässään osalliseksi kolareihin.

Ehkä, jos auto lähtee jostain syystä hallinnasta ilman että minä olisin tehnyt mitään sen suurempaa virhettä.

Mutta ohitustilanne on aina oma päätös. Itse mietin tarkkaan liukkaalla kelillä, että onko ohituksessa järkeä, jos edellä ajava ajaa esim. 10km/h alle sallitun nopeuden, niin onko järkeä ottaa riskiä että lähtisin ohittamaan? Ohittaminen on kuitenkin aina riski. En myöskään koskaan lähde ohittamaan sulkuviivan kohdalla, risteyksen kohdalla, mutkassa tai mäessä, enkä niin että näen vastaantulevan ja pitää arpoa että ehdinkö vai en. Ohitan vain, kun olen absoluuttisen varma siitä, että pääsen turvallisesti ohitse jo hyvissä ajoin ennenkuin vastaantulevaa liikennettä on lähellekkään kohdalla.

Kyllä Suomen teillä se tarkoittaa sitä, että välttämättä en pääse ohitse moneen kilometriin, joskus se tarkoittaa sitä, että joudun ajamaan hyvinkin hitaasti esim. jonkun rekan takana. Traktorit tulee ohitettua niiden hitauden vuoksi: Pääsee nopeasti ohitse, mutta siinäkin katson että voin turvallisesti ohittaa.

Riskiohituksia en tee KOSKAAN, ikinä ei tule tilannetta että "oho, meinasinpas törmätä". Huomioin myös takanatulevan liikenteen, jos joku ajaa perseessä kiinni, saatan päästää hänet ohitse, varsinkaan huonolla säällä en halua olla lähelläkään tilannetta että joku idiootti ohittaa vaikkei esim. näe yhtään mitään.

Vierailija
118/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietityttää nää ohittajat, jotka laskevat ohituksensa sen varaan, että vastaantulijat väistää heitä pientareelle. Mitä jos se vastaantulija just silloin esim. säätää ilmastointia tai radiota? Itse en luottais.

Vierailija
119/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin monesti lapsena ilman turvavyötä ollut, kun se olisi aina pitänyt itse muistaa laittaa. Ja turvaistuinkin jätettiin pois jo tosi aikaisin. Tietysti pitäisi toimia oikein, kun on kallis lasti, mutta ymmärrän myös erehdyksen. Täällä maaseudulla on kuitenkin myös paljon ohitettavaa traktorit, työkoneet, kaivurit jne. joiden perään ei voi jäädä ajamaan pitkäksi aikaa tai sitten on kilometrin letka perässä ja toiset lähtevät sieltä takaa sitten vauhdilla ohi. Tämäkin on tullut kerran koettua, kun en millään päässyt mutkaisella tiellä ohittamaan. Itse en juurikaan ylinopeutta ole ajanut, mutta kyllä välillä on tuuri ollut matkassa ohituksienkin suhteen, kun rekka onkin mutkan takaa tullut vastaan. Itse en myöskään koskaan ohita "turhaan" eli vaan jos joku edessä todella hidastelee tai onkin jokin hidas kulkupeli edessä. Tunnustan myös välillä antavani rekoille tietä jos näen sellaisen vauhdilla lähestyvän. Onhan se välillä tyhmää, mutta en oikein halua ajaa jos sellainen ihan puskurissa kiinni roikkuu, eikä näillä mutkaisilla teillä paljon varsinkaan rekka pääse ohittamaan. En halua silti yleistää eli on myös tosi hyvin ajavia kuskeja.  Typerää nyt tietysti omista asioista kirjoittaa, kun toisessa perheessä suuri suru.

Vierailija
120/283 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattiautot käyttöön asap. Ihminen ei osaa ajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme