Miksi miehellä ei ole aborttiin sanavaltaa?
Jossakin ketjussa olikin tästä jotakin. Mutta tämä on mielenkiintoinen aihe. Miksi mies ei siis voi vaikuttaa aborttiin. Sehän on fakta, että lapseen tarvitaan miehen ja naisen panos. Miksi vain nainen saa päättää abortista? Tuohan on järkyttävän epäreilua. Vähän kuin yleinen maanpuolustusvelvollisuus, mutta vain miehet käyvät armeijan.
Kommentit (719)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistä enää 65% suorittaa asevelvollisuuden (lisäksi vuosittain n. 2000 miestä siviilipalveluksen). Hyvin merkittävä osa miehistä siis luistaa "pakollisesta maanpuolustusvelvollisuudestaan" ilman mitään ongelmaa.
Se lukema on oikeesti 70%, ja se lukema on valtava osuus. Kuvittele jollekki puolueelle 70% kannatus, ei tulis ikimaailmassa tapahtumaan.
Niinkö?
https://yle.fi/a/3-12205199
Kyllä se 65 % on. Yli neljäsosa miehistä ei suorita asevelvollisuutta tai siviilipalvelusta. Ne on helppo välttää, väitit täällä mitä tahansa.Se lukema on kuitenki isompi ku maissa joissa on vapaaehtoisarmeija, joten miehiä pakotetaan Suomessa armeijaan, väitit täällä mitä tahansa.
Onko se minun vastuulla, jos mies on niin aikaansaamaton, ettei edes vapautusta armeijasta saa aikaiseksi hankkia? Melko suhteellinen pakko nyt kyseessä kuitenkin.
Mä oon käyny sen aikana ku sieltä ei oo saanu vapautusta vaikka kuinka itkis ja nyyhkyttäis ettei halua mennä, ja se kesti 362 vrk vaikka oisin halunnu olla siellä vaan puoli vuotta.
Ja nyt mä haluan yhteiskunnalta siitä maksun.
Ja se maksaja oot sinä.
Kurjoitustyylistäsi päätellen sinulla on kyllä kutsunnat vasta tulossa.
Joillain on tässä ketjussa niin naisvihamielisiä asenteita, että parempi vaan jos nämä miehet harrastaa seksiä ihan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistä enää 65% suorittaa asevelvollisuuden (lisäksi vuosittain n. 2000 miestä siviilipalveluksen). Hyvin merkittävä osa miehistä siis luistaa "pakollisesta maanpuolustusvelvollisuudestaan" ilman mitään ongelmaa.
Se lukema on oikeesti 70%, ja se lukema on valtava osuus. Kuvittele jollekki puolueelle 70% kannatus, ei tulis ikimaailmassa tapahtumaan.
Niinkö?
Kyllä se 65 % on. Yli neljäsosa miehistä ei suorita asevelvollisuutta tai siviilipalvelusta. Ne on helppo välttää, väitit täällä mitä tahansa.Se lukema on kuitenki isompi ku maissa joissa on vapaaehtoisarmeija, joten miehiä pakotetaan Suomessa armeijaan, väitit täällä mitä tahansa.
Onko se minun vastuulla, jos mies on niin aikaansaamaton, ettei edes vapautusta armeijasta saa aikaiseksi hankkia? Melko suhteellinen pakko nyt kyseessä kuitenkin.
Mä oon käyny sen aikana ku sieltä ei oo saanu vapautusta vaikka kuinka itkis ja nyyhkyttäis ettei halua mennä, ja se kesti 362 vrk vaikka oisin halunnu olla siellä vaan puoli vuotta.
Ja se maksaja oot sinä.
Voin mä postata mun sotilaspassin tänne timestampilla. Ei ois eka kerta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Ja se maksaja oot sinä.
Voin mä postata mun sotilaspassin tänne timestampilla. Ei ois eka kerta
Ei kiinnosta ihan niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsen hankinta ja hankkimattomuus on yksin naisen päätös niin kohtuullisuuden ja reiluuden nimissä miehellä pitäisi olla mahdollisuus kieltäytyä maksuista jos ei lasta halua mutta nainen yksin päättää että että se lapsi tulee
Ei nainen yksin voi päättää seksistä, silloin se on raiskaus. Seksin mahdollinen vaikutus on se raskaaksituleminen ja tämä sinun vain nyt pitää ymmärtää jos meinaat seksiä harrastaa, ja ehkäistä itse.
Ehkäisyn pettämisestä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Kyllä se 65 % on. Yli neljäsosa miehistä ei suorita asevelvollisuutta tai siviilipalvelusta. Ne on helppo välttää, väitit täällä mitä tahansa.
Kyllä, ja moni onkin ollut siksi vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsen hankinta ja hankkimattomuus on yksin naisen päätös niin kohtuullisuuden ja reiluuden nimissä miehellä pitäisi olla mahdollisuus kieltäytyä maksuista jos ei lasta halua mutta nainen yksin päättää että että se lapsi tulee
Ei nainen yksin voi päättää seksistä, silloin se on raiskaus. Seksin mahdollinen vaikutus on se raskaaksituleminen ja tämä sinun vain nyt pitää ymmärtää jos meinaat seksiä harrastaa, ja ehkäistä itse.
Ehkäisyn pettäminen on riski jonka otat harrastaessasi seksiä ehkäisyn kanssa. Oliko muuta kysyttävää?
Otathan myös huomioon että ehkäisyn pettämistä tapahtuu vähemmän silloin kun sinä käytät kondomia verrattuna siihen että et käytä, ja nainen sanoo syövänsä pillereitä? Eli käytä aina kondomia, vaikka pillerit olisikin mukana, koska muuten luovutat oman päätäntävaltasi toiselle, ja ehkäisyn pettämisen riski kasvaa.
Miehilläkin on sananvaltaa aborttiin heti, kun se alkio/sikiö sijaitsee miehen kehossa.
On miehen vastuulla valita, päästääkö sukusolujaan toisen ihmisen kehoon vai ei. Jos ei halua, niin seksistä naisten kanssa pidättäytyminen on varmin ehkäisy tilanteeseen. Sitten vasektomia tai kondomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun luettuani vaadin elatusmaksut exältä ja aivan hyllä mielin. Yhisä
Niin sinun pitäisikin. Sinun kuuluu puolustaa lapsesi oikeutta elatukseen myös äidiltään.
Lapsieni elatus ei ole rahasta kiinni, siksi en ole niitä vaatinut. Tämä on avannut silmät minkälaisia naisten ajatukset ovat, joten vaaditaan elatusmaksut, vaikka se tietää hänelle vaikeuksia ja kuten sanoit, puollustan lasteni oikeuksia. Ajattelin ennen että hyvinvoiva äiti olisi lapsen oikeus myös, mutta sehän on sen äidin vastuulla, ei minun.
Se on toki valinta, jonka voit lapsesi puolesta tehdä. Mutta siitä on sitten aika turha kiukutella, jos haluaa mahdollistaa toisen vanhemman vastuunpakoilun.
Elatusmaksut sitten. Katselin asiaa, niin niillähän voi vaikka matkustella useita kertoja vuodessa. Tämä oli positiivinen yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Kyllä se 65 % on. Yli neljäsosa miehistä ei suorita asevelvollisuutta tai siviilipalvelusta. Ne on helppo välttää, väitit täällä mitä tahansa.Kyllä, ja moni onkin ollut siksi vankilassa.
Hyvin marginaalinen ryhmä on totaalikieltäytyjät. Yksittäistapauksia. He vastustavat kaikkea valtiollista väkivaltaa ja tekevät sen näkyvästi, vaikka vapautuksenkin saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sinun pitäisikin. Sinun kuuluu puolustaa lapsesi oikeutta elatukseen myös äidiltään.
Lapsella on lain mukaan oikeus elatukseen molemmilta vanhemmiltaan. En tunne yhtäkään naista, joka ei lastaan elättäisi. Se miehen elari kattaa vain osan lapsen kuluista, lähes aina nainen maksaa lapsen menoja enemmän omasta pusssistaan.
Tietenkin näin on valtaosassa tapauksista. Mutta jos juridinen etääiti ei elatusvelvollisuudestaan huolehdi, niin yh-isän kannattaa asia laittaa vireille. Kuten sanoit, lapsen oikeudesta on kyse.
No tietenkin laitat asian vireille vihdoin, jos et ole ajallaan saanut asiaa hoidettua. Ryhdistäydy hyvä mies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Kyllä se 65 % on. Yli neljäsosa miehistä ei suorita asevelvollisuutta tai siviilipalvelusta. Ne on helppo välttää, väitit täällä mitä tahansa.Kyllä, ja moni onkin ollut siksi vankilassa.
Hyvin marginaalinen ryhmä on totaalikieltäytyjät. Yksittäistapauksia. He vastustavat kaikkea valtiollista väkivaltaa ja tekevät sen näkyvästi, vaikka vapautuksenkin saisi.
Ne on marttyyreitä sukupuolensa takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on naisen kehosta, joten nainen yksin saa päättää asiasta. Jos nainen siittäisi ja mies tulisi raskaaksi, mies saisi päättää ja nainen alistuisi päätökseen. Nyt se menee biologisista syistä toisin päin ja siihen on tyydyttävä.
kyse on miehen rahoista. yh-mamma rahastaa miestä ä pärällään 18 vuotta
Juu, samalla kuitenkin laittaa lapseen omista tuloistaan selvästi enemmän rahaa kuin se mies ja on yksin hoitovastuussa. Jos et ole asiaan tutustunut, voin kertoa, että Suomessa elatusmaksut ovat suhteessa palkkatasoon todella pienet.
Virossa keskimääräinen kuukausipalkka on noin tonnin ja kuukausittainen elatusapu on vähintään 250 euroa per lapsi. Sen takia ne virolaiset miehet käyvät täällä töissä. Täällä keskituloinen mies maksaa korkeintaan tuon. Ei tarvitse lähteä johonkin Norjaan asti maksaakseen jälkikasvunsa elarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on naisen kehosta, joten nainen yksin saa päättää asiasta. Jos nainen siittäisi ja mies tulisi raskaaksi, mies saisi päättää ja nainen alistuisi päätökseen. Nyt se menee biologisista syistä toisin päin ja siihen on tyydyttävä.
kyse on miehen rahoista. yh-mamma rahastaa miestä ä pärällään 18 vuotta
Juu, samalla kuitenkin laittaa lapseen omista tuloistaan selvästi enemmän rahaa kuin se mies ja on yksin hoitovastuussa. Jos et ole asiaan tutustunut, voin kertoa, että Suomessa elatusmaksut ovat suhteessa palkkatasoon todella pienet.
Virossa keskimääräinen kuukausipalkka on noin tonnin ja kuukausittainen elatusapu on vähintään 250 euroa per lapsi. Sen takia ne virolaiset miehet käyvät täällä töissä. Täällä keskituloinen mies maksaa korkeintaan tuon. Ei tarvitse lähteä johonkin Norjaan asti maksaakseen jälkikasvunsa elarit.
Vaan pieni osa virolaisista miehistä on Suomessa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsieni elatus ei ole rahasta kiinni, siksi en ole niitä vaatinut. Tämä on avannut silmät minkälaisia naisten ajatukset ovat, joten vaaditaan elatusmaksut, vaikka se tietää hänelle vaikeuksia ja kuten sanoit, puollustan lasteni oikeuksia. Ajattelin ennen että hyvinvoiva äiti olisi lapsen oikeus myös, mutta sehän on sen äidin vastuulla, ei minun.
Se on toki valinta, jonka voit lapsesi puolesta tehdä. Mutta siitä on sitten aika turha kiukutella, jos haluaa mahdollistaa toisen vanhemman vastuunpakoilun.
Elatusmaksut sitten. Katselin asiaa, niin niillähän voi vaikka matkustella useita kertoja vuodessa. Tämä oli positiivinen yllätys.
Tai sitten vaikka sijoitat hyvään harrastukseen lapselle, hankit tilavamman kodin paremmalta paikalta tai säästät lapsen ajokorttia tai opiskeluja varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niillä jollekin lähialueelle pääsee. Hyvää matkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö?
Ne on marttyyreitä sukupuolensa takia
Jos haluaa marttyyriksi heittäytyä, voi alkaa yh-äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyn pettäminen on riski jonka otat harrastaessasi seksiä ehkäisyn kanssa. Oliko muuta kysyttävää?
Otathan myös huomioon että ehkäisyn pettämistä tapahtuu vähemmän silloin kun sinä käytät kondomia verrattuna siihen että et käytä, ja nainen sanoo syövänsä pillereitä? Eli käytä aina kondomia, vaikka pillerit olisikin mukana, koska muuten luovutat oman päätäntävaltasi toiselle, ja ehkäisyn pettämisen riski kasvaa.
Tietenkin. Riski on olemassa ja kun se konkretisoituu, vain toisella on oikeuksia.
Ei ole vaan kysymys on elävästä ihmisestä, eli lapsesta.