Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät naiset puhu suoraan?

Vierailija
11.12.2017 |

Naisten tulisi luopua sosiaalisesta diplomatiasta, jotta vältyttäisiin turhalta ajan hukkaamiselta.
Miehet saavat usein vastauksiksi:"Katotaan nyt", "Ehkä", tai sitten muita hätävalheita ym. mykkäkoulua, jotta "konfliktilta vältyttäisiin.
Tuollainen käytös on tyhmää, varsinkin jos sitä pitää ylläpitää kauan sellaisille miehille,
ketkä eivät osaa lukea rivien välistä.
Päästäkää heidät vähällä ja sanokaa suoraan.
Ne ketkä hahmottavat rivien välistä torjumisen, ansaitsevat suoran vastauksen myös, vai mitä? Reilu peli.

Jos teitä naisia piiritetään, eikä miehet ymmärrä teidän nonverbaalisia ei-kiinnosta-viestejä, niin on pakko sanoa suoraan. Vältyttäisiin #metoo-viesteiltä ja äijät kalppisivat menemään.

Tiedostakaa naiset, että kangertelevat vastaukset voivat loukata pahemmin, mitä suorat vastaukset.

Kyllä miehet kestävät, jos haistattelette ne tiehensä, jos he eivät täytä teidän vaatimuksianne.
Älkää olko "kohteliaita" tuollaisissa tilanteissa, vaan taianomainen lause:" Ei kiinnosta!" auttaa.
Jos ei auta, juoskaa näitä miehiä pakoon.

Onko teidän vaikea puhua suoraan? Mikä on sinun kantasi asiaan?
Pelkäätkö suoran puheen seurauksia? Oletko oppinut toimimaan näin?

Kommentit (333)

Vierailija
81/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teitä naisia piiritetään, eikä miehet ymmärrä teidän nonverbaalisia ei-kiinnosta-viestejä, niin on pakko sanoa suoraan. Vältyttäisiin #metoo-viesteiltä ja äijät kalppisivat menemään.

No nyt on kyllä tyhmintä mitä vähään aikaan näkynyt. Meinaat oikeasti että kaikki #metoo :t on vain jotain väärinkäsitystä? 

Ei kait tuossa nyt tarkoiteta, että #metoo olisi väärinkäsitystä, vaan pikemmin sen herkkää käyttöä ilman oikeaa seksuaalista häirintää.

Kai joitain ahdistaa, että ei mikään komea tule juttusille, vaan toisenlainen komea tulee sanomaan:"Moi!" ja se järkyttää, että #metoo-uhriudutaan ilman oikeaa syytä.

Vierailija
82/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suora puhe olisi tervetullutta.

En harrasta sitä itsekään. Kerran baarissa nainen pyysi minua mukaan, enkä viitsinyt suoraan sanoa, että "ei kiitos". Paneskelin hänen kanssaan sitten puolisen vuotta, jonka jälkeen häivyin, kun hän aloitti puhumaan jotakin parisuhteesta. En silloinkaan viitsinyt sanoa mitään suoraan.

Hohhoijaa, Ritva. Sait munaa puoli vuotta ja silti ruikutat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisille tulee katto vastaan, jos teitä liehittelee joku tyyppi sinnikkäästi, mutta ei ahdistele seksuaalisesti, mutta palaa teidän luoksenne aina yrittämään pyytää teitä ulos, mutta te olette nonverbaalisesti antaneet pakit, niin entäs tämmöisessä tapauksessa?

Sanotteko suoraan vai soitatteko kytät, kun mies ei ole saanut teiltä ei-vastausta?

Nyt ei ole kyse miehestä, joka on saanut suoran verbaalisen lauseen teiltä, vaan teiltä on jäänyt se sanomatta.

Vierailija
84/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöriikö reppanoita kintereillä?

Harkittu suoraan sanominen reppanoille, jotka eivät ole niin röyhkeitä ahdistelemaan kiellon jälkeen, on kannattavaa.

Ne on tyhmyyden ja himon vallassa ne, ketkä eivät ota kieltävää vastausta.

Jos teillä on pelisilmää tunnistaa voimakastahtoinen lähentelijä ja reppana toisistaan,

kannattaa toimia harkinnan mukaan valkoisten valheiden kanssa.

Jos perässänne on reppanoita, ketkä ovat ihastuneet teihin, älkää ruokkiko heidän luuloja lauseilla:"Katotaan nyt", "Joku toinen päivä".

Vaikka kimpussanne ei olisi mikään väkisin tuleva murtautuja, niin ei tuollaisiakaan miehiä pidä pitää pauloissanne.

Vierailija
85/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun aina suoraan. En itse jaksa miettiä rivien välejä, joten en niitä käytä omassa kommunikoinnissanikaan.

Vierailija
86/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehiä ei voi niputtaa ja syyttää joukkona. Ihmisiä ja yksilöitä me kaikki olemme.

Minua on useinkin baarissa lähestynyt miehiä, jotka suuttuvat ja alkavat huoritella, jos olen asiallisesti kieltäytynyt yllättäen eteeni tuodusta juomasta tai en ole halunnut lähteä tanssimaan hitaita tms. Nämä eivät kestä pakkeja, vaikka ihan kohteliaasti ja ilman silmien pyörittelyä tai epämääräisiä ilmaisuja/hymyilyä välttäen olen asiani sanonut. He eivät häivy matkoihinsa, vaan jäävät siihen haukkumaan ja huutamaan. Kiusallista. Ja miestyypiltään ovat näitä röyhkeitä, kännisiä tunkeutujatyyppejä. Usein ns. normaalit miehet osaavat sekä lähestyä että poistua asiallisesti.

Kerran 16-vuotiaana minua lähestyi samanikäinen poika, jota kohtaan en todellakaan edes ajatuksissani tuntenut mitään. En yhtään mitään. Ei ollut minun unelmatyyppiäni. Hän alkoi soitella minulle ja pyysi treffeille. Menin kohteliaisuudesta, mutta tilanne kävi kiusalliseksi, kun hän yritti halailla ja minä taas siirtyä kauemmas ja pitää keskustelunaiheet ympäripyöreinä. Lopuksi sanoin ystävällisesti, että ei tästä taida tulla mitään, kuules. Mutta ollaan kavereita. Tuo poika otti sen niin raskaasti, että yritti itsemurhaa! Arvatkaa, kannoinko syyllisyyttä, vaikka olin ollut reilu enkä loukannut mitenkään häntä persoonana.

Tämän takia olen aina koittanut olla tosi kiva ja asiallinen pakkien antaja, koska ikinä ei voi tietää, mitä tuntemattoman päässä liikkuu.

Vierailija
87/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan: vastaan suoraan jos minulta älytään kysyä suoraan (koska olen kai siinä suhteessa "miesmäinen", etten ymmärrä miehen haluavan jotain enemmän kuin juttelua, jos vain juttelee ystävällisesti niitä näitä). Suoraan ehdotettaessa olen kieltäytynyt numeron antamisesta ja suoraan sanonut (ystävällisesti), etten etsi seuraa. Mutta valtaosan ajasta olen itse saanut vaihtaa anniskelupaikkaa jossain vaiheessa, koska toinen vaan jäisi juttelemaan siinä vaikka aamuneljään ilman, että saa suustaan, että onko mitään taka-ajatuksia, ja itse en ole niin sosiaalinen, että jaksaisin jutella aamuneljään. Jotkut oikeasti haluavat vain jutella, ja jotkut etsivät seuraa, enkä minä ole niin sosiaalisesti fiksu, että ymmärtäisin kohteliaan miehen kohdalla tämän eron ja sanoisin hänelle suoraan, jos toinen ei ensin kerro millä asialla on.

Vierailija
88/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mielelläni halua kuulla treffeillä:"Ollaan kavereita.", jos olen ihastunut johonkuhun.

Niin mustavalkoista se on.

En lähde huorittelemaan tai raivoamaan, mutta paras tapa on sanoa ei heti.

Kauniit valheet sattuu enemmän.

Vierailija
89/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en mielelläni halua kuulla treffeillä:"Ollaan kavereita.", jos olen ihastunut johonkuhun.

No eiköhän tuo "Ollaan kavereita" taida olla vain sellainen small talk -tyyppinen kohtelias tapa erota koko tilanteesta. Tuskin kukaan oikeasti on jäänyt roikkumaan kaverina suhteen kariuduttua.

Vierailija
90/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän tuo "Ollaan kavereita" taida olla vain sellainen small talk -tyyppinen kohtelias tapa erota koko tilanteesta. Tuskin kukaan oikeasti on jäänyt roikkumaan kaverina suhteen kariuduttua.

Sitähän se on, ihan selvästi.

Kuvitellaan, että jos mies haluaakin olla kaveri tuon jälkeen, kun ei small talkkia ymmärrä, mitäs sitten?

Ehkä näillekin tyypeille, jotka saattavat olla autisteja, olisi hyvä vaan sanoa suoraan.

Tiedä vaikka ne kuvittelee korvien välissä, että: "Ollaan kavereita." tarkoittaa, että asiaan voi palata, jos vähän tutustutaan. Eikö tämmöisten välttämikseksi olisi ollut vaan parempi sanoa:"Et ole mun tyyppiä"?

Vierailija
91/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllykaveriksi en rupea.

Vierailija
92/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin yhdelle miehelle pakit ja syynä oli puhtaasti hänen ulkonäkö. Sanoin kohteliaasti, että ei kiitos, en ole kiinnostunut. Johan alkoi jatkuva pommitus "miksi miksi miksi, miksi en kelpaa, mikä vika minussa on"... Lopulta sitten sain sanotuksi, että ulkonäkö ei vastannut ihan odotuksia, niin alkoi minun haukkuminen pinnalliseksi h*uoraksi ja alkoi jopa pelottamaan oman turvallisuuden puolesta. Hullua.

Vierailija
93/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näyttelevät niin hyvin, ettei sitä osaa sanoa, että onko heidän vilpittömyytensä aitoa.

Vierailija
94/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähestyi kerran eräs upea neiti pyytäen ulos, mutta totesin ihan suoraan, että katotaan nyt.

En tarkoittanut sillä, ettenkö olisi ollut kiinnostunut lähteämään hänen kanssaan, mutta sanoin suoraan, kun oli kiireitä.

Hän kuitenkin tulkitsi sen pakkina.

Olin ihan vilpittömästi hänestä kiinnostunut, niin päätin hänet nähdessäni pyytää ulos.

Hän sanoi saman, minkä minä hänelle:"Katotaan nyt".

Kyllä hänen kasvoilta näkyi, että tämä oli pakki.

Pieni harmi sinänsä, kun en itse suoralla puheella tarkoittanut pakkeja alunperin.

Miesten ja naisten kommunikointi on erikoista joskus.

Vierailija
95/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lähestyi kerran eräs upea neiti pyytäen ulos, mutta totesin ihan suoraan, että katotaan nyt.

En tarkoittanut sillä, ettenkö olisi ollut kiinnostunut lähteämään hänen kanssaan, mutta sanoin suoraan, kun oli kiireitä.

Hän kuitenkin tulkitsi sen pakkina.

Olin ihan vilpittömästi hänestä kiinnostunut, niin päätin hänet nähdessäni pyytää ulos.

Hän sanoi saman, minkä minä hänelle:"Katotaan nyt".

Kyllä hänen kasvoilta näkyi, että tämä oli pakki.

Pieni harmi sinänsä, kun en itse suoralla puheella tarkoittanut pakkeja alunperin.

Miesten ja naisten kommunikointi on erikoista joskus.

Olihan tuo vähän hölmösti sanottu tuo katotaan nyt. Eihän tuota haluaisi kuulla miehenäkään :)

Vierailija
96/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suorapuhe tulkittiin mutkan kautta ja toinen sai mutkan kautta suoralta kuulostavan vastauksen, mutta päinvastaisen... Niin. :D

Vierailija
97/333 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top 3 saamani palautteet:

"Mä tykkään vain pitkistä miehistä"

"Sä oot liian nuori" (oikeasti vanhempi kuin nainen, mutta hyvä vinkki, näytin siis turhan poikamaiselta)

"Naista pitää lähestyä silleen että sä otat sen, ei noin varovaisesti"

Kunniamaininta:

"Toi parta saa sut näyttämään luihuilta kun sulla on muutenkin kapeat kasvot" (en yrittänyt iskeä naista, mutta hyvä vinkki silti)

Vierailija
98/333 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvääpalautetta kirjoitti:

Top 3 saamani palautteet:

"Mä tykkään vain pitkistä miehistä"

"Sä oot liian nuori" (oikeasti vanhempi kuin nainen, mutta hyvä vinkki, näytin siis turhan poikamaiselta)

"Naista pitää lähestyä silleen että sä otat sen, ei noin varovaisesti"

Kunniamaininta:

"Toi parta saa sut näyttämään luihuilta kun sulla on muutenkin kapeat kasvot" (en yrittänyt iskeä naista, mutta hyvä vinkki silti)

No ei minua kiinnosta alkaa antamaan palautetta miehestä kuin lihapalasesta. Itseänikin ärsyttäisi joku:"Sulle sopii nuttura paremmin kuin ponnari"/"Tykkään vain punaista huulipunaa käyttävistä naisista"/"En ole brunettien perään"/"Sori mutta en tykkää maisterisnaisista" -tyyppinen palaute. Pinnallista ja nirsoa. Toisaalta hyvä, että käy heti ilmi.

Mutta mielipidekysymyksiähän nämä.

Vierailija
99/333 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naiset minua ärsyttävät, jotka flirttaavat, mutta eivät tarkoita sitä tosissaan.

Vierailija
100/333 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan halua loukata ketään puhumalla suoraan, mitä ajattelen. Ajattelen nimittäin aika ilkeästi välillä.

Jos sanoisin, ettei kiinnosta kaljuuntuva, lihava, haiseva, hampaaton, vanha, juoppo, ärsyttävä, teennäinen, itserakas, nössö, juntti, laiha, finniongelmainen, tyylitajuton, elähtänyt, hullunkiilto silmissä oleva mies, niin turpaanhan sitä saisi.

Käyttäisin tätä, jos miehet eivät olisi suurempia, lihaksekkaampia ja aggressiivisempia.

"Kiitos ei, koska kuulut 66 prosenttia -kerhoon enkä pidä teistä (todella) lihavista miehistä. Tuo möykky vatsasi edessä ei todellakaan ole lihasta."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi