Puhukaa minulle järkeä! Ihastuksesta yli pääseminen
Olen ihastunut yhteen mieheen, juttu on monimutkainen mutta hänkin on kiinnostunut minusta jollain lailla. Emme kuitenkaan voi seurustella, koska hän ei halua. Ei kuulemma halua seurustella tällä hetkellä ylipäätään.
Tietynlaista Closurea ei ole tullut. Eli hän ei ole sanonut, että ei halua juuri minun kanssani seurustella.
Ajatus siitä, että ihastuisin johonkin uuteen mieheen ja perustaisin esim. perheen jonkun toisen kanssa, tuntuu kauhistuttavalta. Lähinnä siis siksi, kun kuvittelen miten hänelle tulee paniikinomainen pakokauhu ja sydän särkyy, kun hän huomaa että minulla onkin joku toinen. Että hän jahkaili liian kauan ja menetti minut. Tiedostan että projisoin tässä nyt jotain omaa ajatteluani häneen Hänhän ei halua minua nytkään, vaikka mahdollisuus siihen olisi. Mitä hän tekee asian eteen saadakseen minut? Ei mitään!
Olen jumissa ajatusteni kanssa. Auttakaa. Miten voisin unohtaa tuon ihastukseni olemassaolon?
Kommentit (42)
Lähinnä siis siksi, kun kuvittelen miten hänelle tulee paniikinomainen pakokauhu ja sydän särkyy, kun hän huomaa että minulla onkin joku toinen.
> Tarkoitan siis että nykyiselle ihastukselleni tulee tuo pakokauhu ja sydän särkyy.
Ap
Mene terapiaan hyvä ihminen ja kerro pakkomielteestäsi, siitä se lähtee! Hanki itsetunto.
Sen sydän mitään säry, mitä helvattia sä oikein selität. On iloinen jos huomaa päässeensä susta jonkun toisen jannun avustuksella.
Vierailija kirjoitti:
Sen sydän mitään säry, mitä helvattia sä oikein selität. On iloinen jos huomaa päässeensä susta jonkun toisen jannun avustuksella.
No sitä tässä ihmettelen itsekin.
Ap
Miksi haluaisit tyrkyttää itseäsi väkisin jollekin, joka ei ole kiinnostunut? Eihän siitä voi seurata mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit tyrkyttää itseäsi väkisin jollekin, joka ei ole kiinnostunut? Eihän siitä voi seurata mitään hyvää.
En minä tyrkytä! Ongelma on, että en voi unohtaa. En tyrkytä, todellakaan.
Ap
Miten jaksat jankuttaa samaa paskaa kuukaudesta toiseen? Sulla ei todellakaan ole kaikki kotona.
Voi jestas.
Tyyppi ei ole sinusta kiinnostunut, huomiosi vähän imartelee.
Todennäköisesti hänellä on joku toinen, ei viitsi kertoa.
Mieti mitä sinun kannattaa tehdä, ettei elämä valu hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko teini 😮?
Henkisesti kyllä olen jäänyt sille tasolle. Fyysisesti suunnilleen keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Mene terapiaan hyvä ihminen ja kerro pakkomielteestäsi, siitä se lähtee! Hanki itsetunto.
Eikö ihastus ole aina tietynlainen pakkomielle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, alkuhuuman ajan. Mutta yksipuolinen ihastus joka ei mene ohi on sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, alkuhuuman ajan. Mutta yksipuolinen ihastus joka ei mene ohi on sairautta.
Sehän tässä on, kun hän on monin eri teoin antanut ymmärtää, että hänkin on kiinnostunut. Että kyse ei ole yksipuolisista tunteista.
Ap
Tilanne voisi olla kuin omasta elämästäni tällä hetkellä. Mahdatkohan peräti olla tämä nainen. Välitän hänestä paljon, mutta erilaiset tulevaisuuden haveet vähän hiertää parisuhdemielessä. Hän haluaisi seurustella kanssani ja lapsia, mutta itse en lapsia halua ja olen hänelle sanonutkin. Että hänen kannattaisi katsella sellaista miestä jolla on samat haaveet. Silti hän jonkinlaista toivetta elättelee, että mieleni muuttuisi. Tuskin tulee muuttumaan. Hän myös sanoi tuota, ettei voisi kuvitella olevansa kenenkään muun kanssa ja että minusta tuntuisi pahalta olla hänen häissään yleisössä. Mutta eihän tässäkään nyt mitään järkeä ole että minussa roikkuisi ja haaskaisi koko elämänsä ja haaveensa.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne voisi olla kuin omasta elämästäni tällä hetkellä. Mahdatkohan peräti olla tämä nainen. Välitän hänestä paljon, mutta erilaiset tulevaisuuden haveet vähän hiertää parisuhdemielessä. Hän haluaisi seurustella kanssani ja lapsia, mutta itse en lapsia halua ja olen hänelle sanonutkin. Että hänen kannattaisi katsella sellaista miestä jolla on samat haaveet. Silti hän jonkinlaista toivetta elättelee, että mieleni muuttuisi. Tuskin tulee muuttumaan. Hän myös sanoi tuota, ettei voisi kuvitella olevansa kenenkään muun kanssa ja että minusta tuntuisi pahalta olla hänen häissään yleisössä. Mutta eihän tässäkään nyt mitään järkeä ole että minussa roikkuisi ja haaskaisi koko elämänsä ja haaveensa.
Tämä viesti tuskin yhtään auttoi ap:n pakkomielteseen, pahentaa vain tilannetta. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä viesti tuskin yhtään auttoi ap:n pakkomielteseen, pahentaa vain tilannetta. :(
Mutta minkäs teet, kun tilanne on tällainen eikä asiasta sanominenkaan tunnu auttavan. Loukatako pitäisi suoraan ja pahasti vai mitä pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä on, kun hän on monin eri teoin antanut ymmärtää, että hänkin on kiinnostunut. Että kyse ei ole yksipuolisista tunteista.
Ap
Kiinnostus ei vielä riitä suhteeseen. Kiinnostuksen taso näyttää teillä olevan hyvin erilainen. Jos jotain muutosta ajatuksiisi tahdot, terapia voisi olla apu, muussa tapauksessa pyörit samaa kehää siihen asti kunnes löydät jonkun toisen pakkomielteenkohteen.
Aapeella ei taida olla kauheasti omaa elämää, missä tapaisi muita ihmisiä? Sellainen tilanne johtaa helposti pakkomielteisiin ja yhteen ihmiseen ripustautumiseen.
Psykoterapia?