Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät naiset puhu suoraan?

Vierailija
11.12.2017 |

Naisten tulisi luopua sosiaalisesta diplomatiasta, jotta vältyttäisiin turhalta ajan hukkaamiselta.
Miehet saavat usein vastauksiksi:"Katotaan nyt", "Ehkä", tai sitten muita hätävalheita ym. mykkäkoulua, jotta "konfliktilta vältyttäisiin.
Tuollainen käytös on tyhmää, varsinkin jos sitä pitää ylläpitää kauan sellaisille miehille,
ketkä eivät osaa lukea rivien välistä.
Päästäkää heidät vähällä ja sanokaa suoraan.
Ne ketkä hahmottavat rivien välistä torjumisen, ansaitsevat suoran vastauksen myös, vai mitä? Reilu peli.

Jos teitä naisia piiritetään, eikä miehet ymmärrä teidän nonverbaalisia ei-kiinnosta-viestejä, niin on pakko sanoa suoraan. Vältyttäisiin #metoo-viesteiltä ja äijät kalppisivat menemään.

Tiedostakaa naiset, että kangertelevat vastaukset voivat loukata pahemmin, mitä suorat vastaukset.

Kyllä miehet kestävät, jos haistattelette ne tiehensä, jos he eivät täytä teidän vaatimuksianne.
Älkää olko "kohteliaita" tuollaisissa tilanteissa, vaan taianomainen lause:" Ei kiinnosta!" auttaa.
Jos ei auta, juoskaa näitä miehiä pakoon.

Onko teidän vaikea puhua suoraan? Mikä on sinun kantasi asiaan?
Pelkäätkö suoran puheen seurauksia? Oletko oppinut toimimaan näin?

Kommentit (333)

Vierailija
41/333 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin tympäisee (usein juuri) naisten laverteleva puhetapa esim. kokouksissa tai muissa rajatun ajan tilanteissa. Jotkut jaarittelevat asiansa alkaen sivuseikoista ja taustoittavat turhilla hölinöillä jonkun jutun, jonka voisi sanoa ytimekkäästi ja lyhyesti.

Esim.

"Meidän Liisan luisteluharrastuskaverin Annan perheeseen hankittiin schäfer-rotuinen koira Patu, jota niiden isä ulkoiluttaa Vallilassa ja he myös tykkäävät silloin käydä Maijan Nakki-nakkikioskilla. Erityisesti makkarat perunasalaatilla maistuu kuulemma sille koirallekin. Tämän vuoksi ehdottaisin seuraavaan koulun tapahtumaan makkaranpaistopistettä ja jonkun vanhemmat siihen kojulle myyjiksi."

Hohhoijjjaa. Näillä ei koskaan käy mielessä, että muita ei liikuta mikään muu kuin kylmä fakta. Lyhyesti ilmaistuna.

Aika monia kiinnostaa muukin kuin kylmä fakta. Oletko ikinä katsonut fiktiivistä elokuvaa tai tv-sarjaa? Aivan. Sinua siis kiinnostaa paljonkin muut asiat kuin kylmät faktat. Luulet vain olevasi niin paljon muita parempi, että sinun ei tarvitse olla kohtelias kun lavertelu ei ole sinua kiinnostavaa lajia.

Tuo omakin kommenttisi on erinomainen esimerkki joutavasta jaarittelusta. Vai luuletko tosissasi että kaikki eivät tajuaisi ilman antamaasi esimerkkiä, mitä tarkoitat vain kylmien faktojen kertomisella? Tykkäät vain omasta äänestäsi niin kovasti, että innostut höpisemään.

Vierailija
42/333 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen miehen tunteiden takia jätä asioita suoraan sanomatta, vaan omien tunteidensa vuoksi. Naiset ovat oppineet välttämään konflikteja ja suoria puheita, koska naisporukoissa sitä ei hyväksytä. Siitä tulee heti palautetta, ja naiset osaavat olla todella ilkeitä toisiaan kohtaan. Suorista puheista saa äkkiä hankalan tai ylimielisen maineen, ja sellainen saattaa joutua kousaamisen kohteeksi tai porukasta eristetyksi. On siis opittu malli, jota toistetaan myös silloin, kun puhutaan miehille. Poikaporukoiden parissa varttuneet eivät usein omaa tätä käytösmallia, vaan he sanovat asiat suoraan miesten tapaan.

Kerrohan sitten vielä, mikä tekee "miesten tavasta" niin erinomaisen ja ylivoimaisen mahtavan, että jopa naisten pitäisi luopua "naisten tavasta" ja siirtyä "miesten tapaan".

Johan se on tässä ketjussa todettu, suoraan sanominen on kohteliaampaa ja vähemmän vituttavaa. Asioista pitää kyetä puhumaan niiden oikeilla nimillä. Ei siinä mitään loukkaavaa ole, jos nainen ei ole kiinnostunut miehestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/333 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se huorittelu nyt haavaa tee, jos sanotte suoraan ei.

Minusta huoritteluun pitäisi saada vastata rajullakin fyysisellä väkivallalla ilman rikosoikeudellisia seuraamuksia.

Minusta tuollaiset mielipiteet pitäisi kyetä esittämään muutenkin kuin nimettömänä puskista huudellen.

Vierailija
44/333 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nainen miehen tunteiden takia jätä asioita suoraan sanomatta, vaan omien tunteidensa vuoksi. Naiset ovat oppineet välttämään konflikteja ja suoria puheita, koska naisporukoissa sitä ei hyväksytä. Siitä tulee heti palautetta, ja naiset osaavat olla todella ilkeitä toisiaan kohtaan. Suorista puheista saa äkkiä hankalan tai ylimielisen maineen, ja sellainen saattaa joutua kousaamisen kohteeksi tai porukasta eristetyksi. On siis opittu malli, jota toistetaan myös silloin, kun puhutaan miehille. Poikaporukoiden parissa varttuneet eivät usein omaa tätä käytösmallia, vaan he sanovat asiat suoraan miesten tapaan.

Kerrohan sitten vielä, mikä tekee "miesten tavasta" niin erinomaisen ja ylivoimaisen mahtavan, että jopa naisten pitäisi luopua "naisten tavasta" ja siirtyä "miesten tapaan".

Johan se on tässä ketjussa todettu, suoraan sanominen on kohteliaampaa ja vähemmän vituttavaa. Asioista pitää kyetä puhumaan niiden oikeilla nimillä. Ei siinä mitään loukkaavaa ole, jos nainen ei ole kiinnostunut miehestä. 

Ongelma oli, että mies ei muka ymmärrä naisen viestintää. Minä kysyn, miksi naisten pitäisi oppia kommunikoimaan miesten tavalla eikä miesten naisten tavalla. Miksi miehiä vituttava tapa on väärä, kun naisille se on oikea? Miksi miehen vitutus on isompi ongelma kuin naisen vitutus?

Vierailija
45/333 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta huoritteluun pitäisi saada vastata rajullakin fyysisellä väkivallalla ilman rikosoikeudellisia seuraamuksia.

Minusta tuollaiset mielipiteet pitäisi kyetä esittämään muutenkin kuin nimettömänä puskista huudellen.

Mitä höliset? Olemme anonyymillä keskustelupalstalla.

Vierailija
46/333 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä puhun.

Viimeksi sanoin "Mutta kultaseni, voisin olla äitisi" ja mies tajusi kyllä.

Viikko sitten sanoin "Olet ihana mutta en aio sekaantua avoimeen suhteeseen"

Vierailija
47/333 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, tekee se. En halua suhtautua miehiin päivä päivältä epäluuloisemmin, vaikka se olisi ehkä realismiakin.

Toisekseen, sitähän ei tiedä, kuka näistä haukkujista myös saa päähänsä purra.

Tämä olisi miesten ehkä helpompi ymmärtää, jos huoraksi nimitellyltä naiselta olisi hyvin todennäköistä saada nenäänsä kiva uusi muotoilu. Ehkä ei sitten tekisi mieli niin avoimesti kertoa mielipidettään heidänkään.

Kyllä multa ainakin saa, jos mua alkaa huoritella. Ja jos en nyt ole tilanteessa, jossa viitsin liata käsiäni fyysisesti lyömällä, kykenen kyllä tarvittaessa aikamoiseen sanalliseen myllytykseen. Sitä paitsi vähän outoa kutsua jotakuta huoraksi sen takia, että tämä EI suostu harrastamaan seksiä. Aloittaisin varmaan sanallisen myllytykseni sillä. :D

Noin muuten olen tottunut puhumaan asiat suoraan ja asiallisesti. Eli kerron ihan selkeästi asiani, mutta muotoilen sen niin, etten ole heti ensimmäisenä loukkaamassa toista. Esim. iskuyritykseen "Sori, mutten oo kiinnostunut" on aivan yhtä suora vastaus kuin "Painu sinä m*lkku v*ttuun!" Tuntuisi oikeastaan asialliseen iskuyritykseen aika tökeröltä vastata törkeästi, koska sehän on tavallaan kohteliaisuus, että joku pitää minua viehättävänä ja haluaisi esim. viettää yön kanssani. Se on sitten eri asia, jossei ymmärrä, kun selkeällä suomenkielellä sanon, ettei nyt kiinnosta. Siinä pitää sitten olla vähän sosiaalista silmää, miten tilanteen hoitaa. Helpointa aika usein vain liueta paikalta.

N29

Vierailija
48/333 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin pidetään kamalana bitchinä.

Vierailija
49/333 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sitä mä hölisen, että tuollaiset väkivaltaa kannattavat mielipiteet pitäisi kyetä esittämään muutoinkin kuin vain puskista ruikuttaen. 

Vierailija
50/333 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sitä mä hölisen, että tuollaiset väkivaltaa kannattavat mielipiteet pitäisi kyetä esittämään muutoinkin kuin vain puskista ruikuttaen. 

Samaa puskista huutelua ja ruikuttamista sinun höpinäsi on. Eikä sinulla ole mitään oikeutta ketään täällä yrittää vaientaa.

Vierailija
51/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa puskista huutelua ja ruikuttamista sinun höpinäsi on. Eikä sinulla ole mitään oikeutta ketään täällä yrittää vaientaa.

Tietenkin se on sitä samaa, mutta minä en täällä mitään väkivaltafantasioitani jaakaan. Tässä se ero on. Ja tietenkin minulla on oikeus sanoa, että tuollaiset rajua väkivaltaa kannattavat mielipiteet tulisi kyetä esittämään suoraselkäisesti omalla nimellään, vaikka sinä herkkine nahkoinesi kokisitkin sen vaientamisyrityksenä. "Mua ei saa yrittää vaientaa, mutta mun täytyy saada käyttää rajua väkivaltaa." :D

Vierailija
52/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttu kyselee treffeille, niin voihan sille sanoa ilman valkoisia valheita, että seura ei kiinnosta.

Vierailija
53/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset oppivat "kieroilemaan" koska heiltä puuttuu väkivalta, mikä taas opettaa pojat pysymään ruodussa jo hiekkalaatikolta lähtien. Kieroileva poika, joka ei ole pihan suurin ja vahvin, saa äkkiä lapiosta päähän ja hiekat silmille, ja sama meno jatkuu ala-asteelta inttiin ja työelämäänkin.

Vierailija
54/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, että miehelle PITÄÄ sanoa suoraan. Ovat tottuneet jo armeijassa, että vain suorat käskyt toimivat. Vihjailut ei.

Jopa pikkupojat puhuvat toisilleen suoraan:"En halua tulla teille pelaamaan tänään." Ja kaverille se on OK. Tytöt taas välttävät loukkaamasta ja sanovat kierrellen ja koristellen asioita, (jotka olisi selkeämpi sanoa suoraan): "En nyt tule pelaamaan teille, kun mulla on sovittuna yks juttu. Mutta ehkä joku toinen päivä?"

Miespuhetta:

"Kiitos ei, en lähde treffeille kanssasi."

"Vie roskat."

"Hae kaupasta samalla purkki maitoa."

"Tyhjennä astianpesukone."

"Imuroi perjantaina."

"Vallatkaa tukikohta."

Käskylista?! Tämäkö sitä tasa-arvo on?!?

Vierailija
55/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jopa suoraan ilmaisu ymmäretään väärin.

Vierailija
56/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet just kiertelee. Ja tapaamiset miehen tahdon mukaan. Kun minulle ei käy, ollaan nyppiintyneitä.. Miesten kommentteja:

-katotaan joku toinen kerta

-nyt väsyttää/huono olo/ työstressi

Sitten kun mies itse ehdottaa, on tulvillaan energiaa.

Olen lopettanut tapailun 1½v sitten tällaisen kanssa ja kyselee edelleen perään. Ei ymmärrä, vaikka olen sanonut, ettei kiinnosta.

Toiselle toivoton kk sitten hyvät loppuvuodet, mutta edelleen kyselee .

Kolme miestä ymmärsi heti, kun sanoin, ettei elämäntilanteeni nyt salli suhdetta. Näistä yksi oli ns. kilttimies ja haki vaimoa, kaksi muuta myös kunnollisia, mutta en tuntenut niin paljon, että olisin alkanut suhteeseen. Seksiä ei ollut.

-sinkku

Vierailija
57/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, että miehelle PITÄÄ sanoa suoraan. Ovat tottuneet jo armeijassa, että vain suorat käskyt toimivat. Vihjailut ei.

Jopa pikkupojat puhuvat toisilleen suoraan:"En halua tulla teille pelaamaan tänään." Ja kaverille se on OK. Tytöt taas välttävät loukkaamasta ja sanovat kierrellen ja koristellen asioita, (jotka olisi selkeämpi sanoa suoraan): "En nyt tule pelaamaan teille, kun mulla on sovittuna yks juttu. Mutta ehkä joku toinen päivä?"

Miespuhetta:

"Kiitos ei, en lähde treffeille kanssasi."

"Vie roskat."

"Hae kaupasta samalla purkki maitoa."

"Tyhjennä astianpesukone."

"Imuroi perjantaina."

"Vallatkaa tukikohta."

Käskylista?! Tämäkö sitä tasa-arvo on?!?

No kun mies on ikuinen pikkupoika, jota äidin pitää komentaa. Ja sitten tulee ihmetys, kun sama pikkupoika ei kiinnostakaan seksuaalisesti, kun ei ole pedofiili.

Vierailija
58/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi varattuna oleminenkaan ei aina toimi, multa on tivattu sormusta näytille ja epäily sen aitoutta. Sitten on jankattu, että voihan sitä kerran pettää, että ei se mies tiedä mitään jos vähän...

t. Kihloissa ja uskollinen

Hahahaa!

Viihdytin kerran itseäni baarissa (olin juoppokuskina, jos joku haluaa tietää) inttämällä miehen kanssa, joka yritti perustella miksi minun pitäisi lähteä hänen hotellihuoneessaan käymään.

- Mulla on mies ja lapsia!

- No on mullakin vaimo. Ei kerrota niille.

Ja tätä samaa puolisen tuntia. Olin ärsyyntyneen ja huvittuneen välillä, kun mies oli sitä mieltä että seksi/pettäminen on kaikkien mielessä eikä itseisarvo suinkaan ole uskollisuus ja sitoutuminen. Mutta hyvä väittely se oli, ja ihan kunnioittavassa mielessä käyty. Jälkikäteen huvittaa enemmän kuin ärsyttää.

Vierailija
59/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei tunnu tajuavan, etten hae pelkkää seksisuhdetta. Pidetään jotenkin selviönä, että nainen on pelkän seksin perään, kun kerran mies itse on. Kun tavataan eka kertaa , aletaan vänistä seksiä. Kun sitä ei tule, vedotaan tyyliin ei ole saanut aikoihin olla naista lähellä ja tulin tänne saakka ja ei seksiä.

En ihmettele, ettei naista saa.

Olen sanonut suoraan, että hakeudu maksullisiin.

Kyllä miehet siitä suuttuvat.

Vierailija
60/333 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kanssa on helpompi toimia, kun puhuu suoraa.

Pitää sanoa mitä tarkoittaa.

Piilovittuilu ei toimi.

Lisäksi yksi käytännön vinkki:

Älä kysy tai pyydä. Ilmoitat vaan asiat.

EI -lähdettäisiinkö lauantaina Ideaparkkiin?

VAAN: -lauantaina sitten lähdetään Ideaparkkiin.

On todella paljon naisia, jotka haluaisivat, että eivät aina joudu suhteen ainoaksi projektipäälliköksi, joka aina suunnittelee ja päättää aina kaikki menot ja systeemit. Ei se ole parisuhde, se on äiti-lapsi-suhde.  Se sysää vastuun asioista naiselle, jolloin mies 'alaisena' selviää myös henkisesti helpommalla, koska ei tarvitse miettiä tarpeita, tehdä päätöksiä ja kantaa niistä vastuuta. Sekä myös 'saa luvan' marista asiasta naiselle ja kavereilleen jos ei sittenkään miellytä. Tämä kaikki jää pois mieheltä silloin kun nätisti kysytään että mennäänkö, ja hän vastaa kyllä. 

Ainakin suurin osa naisista etsii tasa-arvoista suhdetta, jossa myös mies on aktiivinen, osallistuu ja ottaa vuorotellen myös vetovastuun asioissa. Se tosin vaatii sen, että parin elämänarvot ja halut ovat samansuuntaiset, niin ettei toinen joudu tekemään liian suuria kompromisseja. Ja voi olla, että parisuhteen vihdoin löydyttyä yksinäisyyden pelossa ei ole oikein halua ottaa kantaa siihen, että ollaanko sitä kumminkaan niin yhteensopivia normaalissa elämässä kuin toivoisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi