Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aivan helvetin yksinäinen. Tähän oikeasti kuolee.

Vierailija
10.12.2017 |

Itken joka päivä ainakin kerran. Elämä tuntuu täysin tyhjältä ja merkityksettömältä.
Esimerkkejä viime ajoilta:

Vähän aikaa sitten tuli päätökseen netissä alkanut ihmissuhde, joka toi minulle pitkään iloa. Päätös tapahtui toisen aloitteesta, enkä tiedä miksi. Yhteydenpito alkoi pikkuhiljaa hiipua, lopulta yritin yksin pitää toiseen yhteyttä, kunnes hän kierrellen ja tekosyitä keksien ilmoitti ettei voi enää pitää yhteyttä.
Kyseinen ihminen oli pitkään suurinpiirtein koko maailmani tässä yksinäisyydessä, joten menetys tuntuu hirveältä ja tunnen itseni hylätyksi ja riittämättömäksi. Taas kerran.

Viime viikolla opiskeluaikainen kaverini otti yhteyttä että on käymässä näillä suunnilla, nähdäänkö. Ilahduin suunnattomasti, koska minua ei koskaan kukaan pyydä minnekään tai ehdota mitään.
Perjantaina laitoin vielä viestiä ja kyselin aikataulusta jne.
Kyseinen ihminen ei enää vastannut viestiin eikä ilmoittanut yhtään mitään, emme siis nähneet.
En ole kuullut hänestä edelleenkään.

Olen nyt kahtena päivänä pyytänyt äitiäni käymään. Eilen hän oli siskonsa kanssa ostoksilla, tänään hän kierteli muuten vain. "Katsotaan huomenna"
Tuntuu kamalalta että omaa äitiäänkin pitää melkein rukoilla käymään.

Laitoin aloituksen eräälle keskustelupalstalle, etsin seuraa muista yksinäisistä. Sain kaksi sähköpostiosoitetta, toinen vastasi yhden viestin verran, toinen ei vastannut ollenkaan.

Teen välillä töitä osa-aikaisesti, ja jos ei noita työpätkiä olisi, olisin varmasti kävellyt jo junan alle.
Ei tätä kukaan jaksa, istua neljän seinän sisällä päivästä toiseen yksinään, seurana läppäri ja telkkari, joka on päällä melkein yötäpäivää ettei olisi niin hiljaista.
Kaikki yritykset tutustua ihmisiin ja vähätkin ihmissuhteet valuvat lopulta hiekkaan.
Olen mielestäni aivan normaali ja järkevä ihminen, minussa ei pitäisi olla mitään niin kamalaa joka karkottaa kaikki ihmiset.

Olen alkanut lääkitä yksinäisyyttä ja ahdistusta juomalla. Silloin elämä on edes hetken siedettävää.

Kommentit (317)

Vierailija
281/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa tietää mitä se oikea yksinäisyys oikeastaan on? Minua ei esimerkiksi ole yli 30:n elinvuoteni aikana halattu koskaan, eikä elämässäni ole koskaan ollut ihmistä tukemassa, kuuntelemassa tai viettämässä aikaa kanssani. Toisaalta käyn viikottain harrastuksissa, joissa olen ainakin jollain tasolla ihmisten keskellä ja pintapuolisesti ehkä myös kaverien kanssa. Sitten on juhlapyhät, jotka olen aina viettänyt yksin. Juhannus, joulu, uusivuosi ja syntymäpäivät, puhallan yksin kynttilät ja ennustan tinasta oman itseni kanssa.

Onko tuo sitten yksinäisyyttä?

Minulle joka iltainen tyhjyys ja musertava tunne ovat merkkejä ihmisen kaipuusta toisen seuraan. On olemassa yksinoloa ja yksinäisyyttä. Ensimmäisestä nautin, mutta jälkimmäinen on pitkittyessään harmillista jokaiselle ihmiselle.

Juuri näin. Yksinolo on fyysinen tila ja yksinäisyys taas on tunne. Yleensä yksinäisyyttä pidetään negatiivisena tunteena. Kuten kipuakin, vaikka toki on olemassa ihmisiä, jotka nauttivat kivusta. Hekin vain silloin, kun voivat lopettaa kivun välittömästi, kun eivät enää halua tuntea kipua. 

Ihminen voi tuntea yksinäisyyttä, vaikka ympärillä olisi tuhansia ihmisiä. Yksinäisyys syvimmillään on sitä, ettei ole yhtään ketään, joka välittää. 

Vierailija
282/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, olen ollut yli 8 vuotta yksinäinen. Ei kavereita, ystäviä. Tuntuu hirveältä enkä edes jaksa enää uskoa parasta. Tähän on kyllä henkilökohtaisia syitä. Sosiaaliset tilanteet pelottavat ja siksi on todella vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin (tätä ei kaikki aina tahdo ymmärtää). Ei ole itsestäänselvää yrittää löytää uusia tuttavuuksia :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okcupidissa ei pysty valitsemaan maaksi Suomea.

Vierailija
284/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

283, minkä ikäinen olet ja mistä päin?

Vierailija
285/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis 286 :)

Vierailija
286/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Pohjois-Karjalasta!

Vierailija
287/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Pohjois-Karjalasta!

Ainiin, vähän reilu 20 vuotias!

Vierailija
288/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös yksinäinen. Ei ketään kaveria ollut moneen vuoteen. Synttäritkin tuli juuri "vietettyä" yksin ilman, että kukaan edes muisti.

Vierailija
289/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Pohjois-Karjalasta!

Ainiin, vähän reilu 20 vuotias!

Harmi :( Olen itse Helsingistä.

Vierailija
290/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ehdottavat koiraa. 

Ihan tietysti hyvää hyvyyttään, mutta muistuttaisin kuitenkin: koiraa ei pidä ottaa johonkin täsmätarpeeseen elämässä. 

Entä jos ap ei tutustuisikaan kehenkään koiran kanssa? Piikille?

Kyllä koiran ottamiseen tarvitaa vähän vankemmat motiivit ja ehdoton sitoutuminen eläimen hoitoon. 

Sinänsä totta, että koiran ottamisen jälkeen olen saanut lukuisia tuttavia jopa muutaman ystävän. Mutta en alun perinkään ollut yksinäinen ja en sitä siihen tarpeeseen ottanut. 

Vierailija
291/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi yksinäinen ilman omaa halua, niin onhan se oma vika jotenkin. 

Vähintäänkin voisi löytää muita yhtä yksinäisiä. 

Näin kirjoitettuna voi peittää vastenmielisen tai totaalisen tylsistyttävän luonteensa. Kasvokkain se ei onnistu. 

Tunnetteko oikeasti jotain kivaa tyyppiä, joka olisi vastentahtoisesti yksinäinen?

Vierailija
292/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ehdottavat koiraa. 

Ihan tietysti hyvää hyvyyttään, mutta muistuttaisin kuitenkin: koiraa ei pidä ottaa johonkin täsmätarpeeseen elämässä. 

Entä jos ap ei tutustuisikaan kehenkään koiran kanssa? Piikille?

Kyllä koiran ottamiseen tarvitaa vähän vankemmat motiivit ja ehdoton sitoutuminen eläimen hoitoon. 

Sinänsä totta, että koiran ottamisen jälkeen olen saanut lukuisia tuttavia jopa muutaman ystävän. Mutta en alun perinkään ollut yksinäinen ja en sitä siihen tarpeeseen ottanut. 

Höh, kyllähän siitä koirasta on aina seuraa yksinäiselle. Moni on todennut, että eläin on parempi ystävä kuin ihminen. Mitä ihmeen vankempia motiiveja oikein kaipaat? Koira tuo myös sisältöä elämään ja ehkä jonkinlaista arkirutiinia: koiran kanssa pitää mennä monta kertaa lenkille ulkoilmaan, jolloin tulee samalla liikuntaa ja raitis ilma tekee hyvää varmasti jokaiselle.  Siinä samalla saattaa myös poikia uusia tuttavuuksia muista koiranulkoiluttajista ja ulkoilijoista, mutta tämä viimeinen  on vain lemminkin hankinnan mahdollinen sivutuote. Kukaan nyt ei hanki koiraa vain sen vuoksi, että siten ehkä joskus tutustuu johonkin ihmiseen...?

Vierailija
293/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko siitä mitään iloa, mutta voisin kirjoitella jonkun kanssa, jos siitä olisi jotain seuraa. Jos vaan saan jonkun sähköpostin mihin laitella postia.

Olen jo lähellä 40 vuotta, mutta minulla on monia eri-ikäisiä ihmisiä tuttavapiirissä, eikä ikä ole ollut este hyville väleille.

Vierailija
294/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jatka juomista. Viinalla saat ystävän. Pullo jallua joka päivä. Kiva pörrätä pikku päissään illat. Aivan mahtavaa!

Vierailija
295/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko siitä mitään iloa, mutta voisin kirjoitella jonkun kanssa, jos siitä olisi jotain seuraa. Jos vaan saan jonkun sähköpostin mihin laitella postia.

Olen jo lähellä 40 vuotta, mutta minulla on monia eri-ikäisiä ihmisiä tuttavapiirissä, eikä ikä ole ollut este hyville väleille.

Laita sinä sähköposti niin kirjoitan.

Vierailija
296/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, pitää luoda sellainen, niin laitan.

Vierailija
297/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jatka juomista. Viinalla saat ystävän. Pullo jallua joka päivä. Kiva pörrätä pikku päissään illat. Aivan mahtavaa!

Minä sain hyvän ystävän viinan avulla, ilman häntä en olis enää tässä. Yksinäisyyteen olisin kuollut.

Vierailija
298/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereelta ketään yksinäisiä? Mulla ei ole ollut kunnollisia kaverisuhteita viiteen vuoteen.

M23

Täällä!

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
299/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, pitää luoda sellainen, niin laitan.

Kiva :)

Vierailija
300/317 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tuli mieleen että jos yksinäisyyttä aiheuttaa esim masennus, kota sairastaa vähän niinkuin huomaamattaan. Yksinäisyys lisää jo olemassa olevaa masennusta jne. Niin ensin pitäisi mielestäni hoitaa se masennus. Itse olen päässyt masennuslääkkeiden avulla elämän syrjään kiinni (tästä on jo vuosia). En ole tuntenut yksinäisyyttä sen jälkeen. Elämän tilanteeni toki muuttui masennuksen helpottaessa. Pystyin tekemään elämäni kannalta hyviä päätöksiä. Muutuin pikkuhiljaa takaisin omaksi itsekseni. Voi olla että se on potentiaalisten ystävienkin kannalta ihan toivottava asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi