Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yksityinen vuokranantaja. Kysy minulta jotain.

Vierailija
10.12.2017 |

Olen reilu nelikymppinen mieshenkilö.
Omistan yhden osakehuoneiston jossa on vuokralainen. Olen toiminut vuokranantajana vuodesta 2008 lähtien.
Huoneisto on vuokrattu välillä kalusteiden kanssa.
Jos teillä herää kysymyksia niin kysykää.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä vaikuta kovin mielenkiintoiselta

Vierailija
2/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon homma työllistää? Miten usein joudut tekemään jotain vuokralaiseen, asuntoon tai taloyhtiöön liittyvää? Omistatko asunnon uudesta vai vanhemmasta talosta? 

Nim. Aloittelevat asuntosijoittajat 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunnon hinta muuttunut omistuksessasi? Kuinka paljon ja mihin suuntaan?

Vierailija
4/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon homma työllistää? Miten usein joudut tekemään jotain vuokralaiseen, asuntoon tai taloyhtiöön liittyvää? Omistatko asunnon uudesta vai vanhemmasta talosta? 

Nim. Aloittelevat asuntosijoittajat 

Kyllä siinä on jonkin verran työtä varsinkin silloin kun uusi vuokralainen pitää hankkia.

Kun kalustettuna vuokrasin niin piti kirjoittaa Word:llä irtaimistolistat ja tiedot muista vuokraehdoista jossa on mainittu esim. vesimaksuperuste, lemmikit, autopaikka yms. Kirjakaupasta ostin vuokrasopimuslomakkeen.

Kun vuokralainen oli asettunut taloksi niin sen jälkeen ei homma enää työllistänyt juurikaan paitsi huoneiston luovutus. Vuokrasuhteen päätyttyä tein paperin missä todetaan huoneiston kunto yms.

Reilu vuosi sitten tapetoimme uusiksi tuon asunnon ja siitä tuli hyvä. Talo on tehty 1999

Vierailija
5/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vuokrat tulleet ajallaan? Kauanko odotat ennen kuin otat yhteyttä? Paljonko tulee voittoa vuodessa?

Vierailija
6/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko asunnon hinta muuttunut omistuksessasi? Kuinka paljon ja mihin suuntaan?

Arvioisin että huoneiston käypä hinta on noussut 20-30ke verrattuna ostohintaan. Ainakin jos vertaa saman alueen samanikäisiin naapuritaloihin.

Vierailija
7/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus ryöstänyt jonkun nuoren ja hölmön vuokralaisen viemällä sen takuuvuokrarahat, vedoten valheellisesti siihen että kämppään joutuu muka tekemään remonttia asukkaan jäljiltä?  (vaikka todellisuus on toinen.)

Vierailija
8/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö asuntosi kunnosta huolta? Tuli mieleen tuosta Te ketkä asutte kaupungin vuokra-asunnoissa- ketjusta. Onko asunnossasi asianmukainen nykyaikainen kylpyhuone toimivine kosteuseristyksineen, keittiössä liesituulettimet jne?

Vierailija
9/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuokra-asuntojesi kunto sellainen, että voisit itse asua niissä? Kelpaisiko laatu sinulle?

Vierailija
10/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vuokrat tulleet ajallaan? Kauanko odotat ennen kuin otat yhteyttä? Paljonko tulee voittoa vuodessa?

Joskus harvoin vuokra oli myöhässä pari päivää mutta en siitä nostanut meteliä. Nykyään tulee ajallaan, vuokralainen maksaa eräpäivänä mutta se näkyy vuokranantajan tilillä päivän-pari myöhemmin.

Vuokratuotto on hieman yli 5%.

Vierailija
11/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako maksaa luonnossa?

Vierailija
12/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joskus ryöstänyt jonkun nuoren ja hölmön vuokralaisen viemällä sen takuuvuokrarahat, vedoten valheellisesti siihen että kämppään joutuu muka tekemään remonttia asukkaan jäljiltä?  (vaikka todellisuus on toinen.)

En ole ryöstänyt vakuutta kertaakaan ilman todellista syytä. Kerran yhden vuokralaisen kanssa sovimme että vakuudesta pidätetään viimeinen vesimaksu.

Vierailija
13/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vuokra-asuntojesi kunto sellainen, että voisit itse asua niissä? Kelpaisiko laatu sinulle?

Asuin siinä itse monta vuotta.

Vierailija
14/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako maksaa luonnossa?

Ei

Vierailija
15/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain yksi asunto? Laita pantiksi ja osta pari lisää. Yhden asunnon tuotolla ei vielä kauheasti juhlita.

Vierailija
16/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain yksi asunto? Laita pantiksi ja osta pari lisää. Yhden asunnon tuotolla ei vielä kauheasti juhlita.

Yksi osakehuoneisto riittää, harrastan osakesijoittamista myös.

Vierailija
17/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö asuntosi kunnosta huolta? Tuli mieleen tuosta Te ketkä asutte kaupungin vuokra-asunnoissa- ketjusta. Onko asunnossasi asianmukainen nykyaikainen kylpyhuone toimivine kosteuseristyksineen, keittiössä liesituulettimet jne?

Vastaisiko kiitos :)

Vierailija
18/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa yöllä nukuttua kun tietää että oma omaisuus on jonkun apinan armoilla? Lehdissäkin ollut usein juttua kun pantu kämppä paskaksi ja omistaja joutunut maksumieheksi.

Vierailija
19/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu, nelikymppinen vuokranantaja :D

Olen viisikymppinen ja vuokraan kahta asuntoa Helsingissä. Reilu olen siinä mielessä, että esim. lemmikki on ok. Tupakoinnin olen kieltänyt, mutta en nyt siitä irtisanoisi, jos muuten kaikki kunnossa. Harva nykymaailmassa edes haluaakaan tupakoida omassa kodissaan sisätiloissa. Toisessa asunnossa on parveke ja siellä totta kai saa tupakoida. Eli mikään totaalinen tupakoimattomuus ei ole minulla ollut kriteerinä. 

Pidätkö vuokran tapissaan markkinahintojen ylärajalla vai miten hinnoittelet?

Itse pidän vuokran hieman alhaisempana. Näin olen saanut pitkäaikaisia, kiitollisia vuokralaisia. Ongelmia ei näiden kahdenkymmenen vuoden aikana juuri ole ollut. Jostain kodinkoneesta pientä vääntöä kyllä. 

Vierailija
20/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoneisto tapetoitiin reilu vuosi sitten. Talo tehty 1999 ja kyllä siinä varmaan on vesieristys kylppärissä. Keittiössä on liesikupu jossa nappulat liesituulettimen ja kylppärin, saunan tuuletuksen ohjaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä