Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yksityinen vuokranantaja. Kysy minulta jotain.

Vierailija
10.12.2017 |

Olen reilu nelikymppinen mieshenkilö.
Omistan yhden osakehuoneiston jossa on vuokralainen. Olen toiminut vuokranantajana vuodesta 2008 lähtien.
Huoneisto on vuokrattu välillä kalusteiden kanssa.
Jos teillä herää kysymyksia niin kysykää.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saa yöllä nukuttua kun tietää että oma omaisuus on jonkun apinan armoilla? Lehdissäkin ollut usein juttua kun pantu kämppä paskaksi ja omistaja joutunut maksumieheksi.

Suomessa on pari miljoonaa ihmistä, jotka asuvat vuokralla. Apinoille en vuokraa ja ei ole näytöissä näkynytkään. 

Kaikkiin asioihin liittyy ääripäitä ja ne nousevat mediassa esiin. On todella harvinaista, että vuokralainen laittaisi kämpän täydelliseen remonttiin tieten tahtoen. 

Mutta media rakastaa kauhutarinoita, koska ne myyvät. 

Vierailija
22/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vuokrat tulleet ajallaan? Kauanko odotat ennen kuin otat yhteyttä? Paljonko tulee voittoa vuodessa?

Joskus harvoin vuokra oli myöhässä pari päivää mutta en siitä nostanut meteliä. Nykyään tulee ajallaan, vuokralainen maksaa eräpäivänä mutta se näkyy vuokranantajan tilillä päivän-pari myöhemmin.

Vuokratuotto on hieman yli 5%.

Eikö tuo ole peruste vuokrasuhteen irtisanomiseen. Vuokra on maksettava yksityiselle niin että näkyy eräpäivänä tilillä ja itse en ainakaan jaksaisi katsella jos joku makselee vuokrat 2 päivää myöhässä jatkuvasti. En ole mikään pankki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu, nelikymppinen vuokranantaja :D

Olen viisikymppinen ja vuokraan kahta asuntoa Helsingissä. Reilu olen siinä mielessä, että esim. lemmikki on ok. Tupakoinnin olen kieltänyt, mutta en nyt siitä irtisanoisi, jos muuten kaikki kunnossa. Harva nykymaailmassa edes haluaakaan tupakoida omassa kodissaan sisätiloissa. Toisessa asunnossa on parveke ja siellä totta kai saa tupakoida. Eli mikään totaalinen tupakoimattomuus ei ole minulla ollut kriteerinä. 

Pidätkö vuokran tapissaan markkinahintojen ylärajalla vai miten hinnoittelet?

Itse pidän vuokran hieman alhaisempana. Näin olen saanut pitkäaikaisia, kiitollisia vuokralaisia. Ongelmia ei näiden kahdenkymmenen vuoden aikana juuri ole ollut. Jostain kodinkoneesta pientä vääntöä kyllä. 

Nyt vuokra on edullinen koska siinä asuu sukulainen. Aiemmin oli hieman korkeampi vuokra.Uskoisin että nykyinen vuokralainen viihtyy siinä pitkää.

Vierailija
24/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vuokrat tulleet ajallaan? Kauanko odotat ennen kuin otat yhteyttä? Paljonko tulee voittoa vuodessa?

Joskus harvoin vuokra oli myöhässä pari päivää mutta en siitä nostanut meteliä. Nykyään tulee ajallaan, vuokralainen maksaa eräpäivänä mutta se näkyy vuokranantajan tilillä päivän-pari myöhemmin.

Eikö tuo ole peruste vuokrasuhteen irtisanomiseen. Vuokra on maksettava yksityiselle niin että näkyy eräpäivänä tilillä ja itse en ainakaan jaksaisi katsella jos joku makselee vuokrat 2 päivää myöhässä jatkuvasti. En ole mikään pankki.

Idiootti taidat olla.

T: Toinen yksityinen vuokranantaja.

Vierailija
25/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain yksi asunto? Laita pantiksi ja osta pari lisää. Yhden asunnon tuotolla ei vielä kauheasti juhlita.

Yksi osakehuoneisto riittää, harrastan osakesijoittamista myös.

Useamman vuokraus saatetaan katsoa liiketoiminnaksi eli verottaja kiinnostuu. Tosin saisit mahdollisesti laajemman verovähennyksen. Harkitse asiaa.

-Ohis-

Vierailija
26/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraatko asuntoasi alle vuodeksi? Monet yksityiset vuokranantajat edellyttävät vähintään vuoden mittaisen vuokrasopimuksen tekemistä ja sopimussakkoa, jos irtisanoo vuokrasopimuksen aiemmin. Onneksi kävi tuuri ja sain puolen vuoden pätkätyösuhteeni perusteella asunnon kaupungin vuokra-asuntokannasta, koska yksityisten vuokranantajien kanssa keskustelu loppui lyhyeen. En yhtään ihmettele, ettei ihmisiä kiinnosta muuttaa lyhyiden työrupeamien perässä. On täysin mahdollista, ettei asuntoa vain löydy.

Vierailija
27/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti taidat olla.

Idiootti on vuokralainen joka ei kykene ymmärtämään että jos vuokrasopimuksessa sanotaan että vuokran eräpäivä on kuukauden 5. päivä niin vuokra pitää maksaa sillä tavoin että se näkyy tilillä tuona ko. päivänä jos vuokranantaja on yksityinen henkilö. Jos yritys niin sitten viimeistään maksettava eräpäivänä.

Miten vaikeaa se on maksaa se vuokra vaikka 1. päivä niin varmasti on 5. päivä vuokranantajan tilillä. Vuokran maksutiedot ei muutu niin ei muuta kuin verkkopankkiin automaattimaksu ja eräpäivä monta päivää ennakkoon niin saa helposti vuokrat maksettua ajallaan.

Vierailija
28/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraatko asuntoasi alle vuodeksi? Monet yksityiset vuokranantajat edellyttävät vähintään vuoden mittaisen vuokrasopimuksen tekemistä ja sopimussakkoa, jos irtisanoo vuokrasopimuksen aiemmin. Onneksi kävi tuuri ja sain puolen vuoden pätkätyösuhteeni perusteella asunnon kaupungin vuokra-asuntokannasta, koska yksityisten vuokranantajien kanssa keskustelu loppui lyhyeen. En yhtään ihmettele, ettei ihmisiä kiinnosta muuttaa lyhyiden työrupeamien perässä. On täysin mahdollista, ettei asuntoa vain löydy.

Kun ensimmäisen kerran laitoin huoneiston vuokralle niin se oli määräaikainen sopimus koska itse palasin tuohon asuntoon asumaan. Nykyään on vuokrasopimukset olleet toistaiseksi voimassa olevia eikä siihen ole sisältynyt mitään vaatimuksia kuinka kauan vähintään pitää asua. Jotkut ovat olleet lyhyen aikaa, jotkut pidempään. Nyt on todennäköisesti erittäin pitkäaikainen vuokralainen.

Vierailija
29/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös yksityinen vuokranantaja ja minulla minivuokra-aika on puoli vuotta. Vuokraan kalustettua kaksiota, ja monet vuokralaiset ovat olleet määräaikaisella työkeikalla. Lähtiessään ovat yleensä suositelleet toista vuokralaista. 

Vierailija
30/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleppa, että on sellaisia vuokranantajia, jotka ovat antaneet ohjeen, että vaikka sopparissa on vuokranmaksupäivä, mikä on, se ei ole niin päivästä kiinni, vaan voi luovia asumistuen mukaan. Kunhan vuokra tulee sen kuukauden aikana ja yhdessä erässä, koska pitkäaikainen, luotettava vuokralainen on aina parempi, kuin etsiä aina uutta vuokralaista. Siinä tulee sellaisia kuukausia, ettei kukaan maksa vuokraa, jos ei saa heti hyvää vuokralaista.

Vuokrat on maksettu aina ajallaan, mutta jos tulee ongelma, niin se ei haittaa. Lisäksi lupasi, ettei nosta vuokraa, koska sitten vuokralainen alkaa etsiä halvempaa asuntoa ja taas on edessä uuden vuokralaisen haku.

Vierailija
31/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on eräpäivä?

Laskun eräpäivällä tarkoitetaan sitä päivää jolloin maksusuoritus on viimeistään tehtävä. Rahan ei siis tarvitse olla velkojan käytettävissä vielä eräpäivänä, eri pankkien välillä maksujen kulkemisessa voi mennä parikin päivää. Lasku on kuitenkin todistettavasti maksettava viimeistään eräpäiväksi merkittynä päivänä."

Siinäpä eräpäivän virallinen määritelmä, vaikka tokihan nyt av-mamma tietää paremmin😂😂😉

Vierailija
32/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on asiaa, niin sano se!

Mitä ideaa tollasessa arvuuttelussa on?

Luuletko olevasi joku kiinnostava ihmeolio, Suomen ainoa vuokranantaja?

Siis mikäli nyt edes omistat mitään asuntoa, mitä vahvasti epäilen.

Vierailija
33/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti taidat olla.

Idiootti on vuokralainen joka ei kykene ymmärtämään että jos vuokrasopimuksessa sanotaan että vuokran eräpäivä on kuukauden 5. päivä niin vuokra pitää maksaa sillä tavoin että se näkyy tilillä tuona ko. päivänä jos vuokranantaja on yksityinen henkilö. Jos yritys niin sitten viimeistään maksettava eräpäivänä.

Miten vaikeaa se on maksaa se vuokra vaikka 1. päivä niin varmasti on 5. päivä vuokranantajan tilillä. Vuokran maksutiedot ei muutu niin ei muuta kuin verkkopankkiin automaattimaksu ja eräpäivä monta päivää ennakkoon niin saa helposti vuokrat maksettua ajallaan.

Laskut maksetaan eräpäivänä. Vuokra maksetaan sovittuna päivänä. On laskuttajan ja vuokranantajan asia määrittää maksupäivä oikealle päivälle, ja ottaa pankkiviiveen huomioon.

Toivottavasti teet kantasi selväksi uudelle vuokraajalle, en nimittäin mielelläni vuokraisi henkilöltä jolla tuommoinen asenne.

t. vielä yksi vuokranantaja.

Vierailija
34/34 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi vuokranantaja. Katson tarkkaan, kelle vuokraan, jo habitus kertoo aika paljon. Teen myös hieman taustatutkimusta. Eläimiä en kiellä, koska aika monella kunnon ihmisellä niitä on, kuhan ei nyt mitään kenneliä pidä. 16 vuotta olen tehnyt onnistuneet valinnat, eikä mitään ole tahallaan rikottu tai vuokria maksamatta.

Näin toimiessa täytyy vaan hyväksyä, että on ”tyhjiä” kuukausia vuokralaisten välissä, huonoa en ota. Kaikki ovat asuneet usean vuoden, koska vuokra kohtuullinen ja asiat kunnossa. Täytyy varautua vaihtamaan jääkaapinkahvaa tai ostamaan uusia koneita niiden hajottua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä