Vittumaiset naapurit
Kertokaa kauhutarinoita naapureistanne! Yritän niiden avulla selvitä järjissäni oman naapurini touhujen suhteen.
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Näitä kun lukee niin alkaa arveluttaa kun pitäisi omakotitalosta muuttaa takaisin kerrostaloon. :/
Mitä arveluttavaa siinä nyt on. Otat vain oppia ja et melua yöllä etkä päivällä. Ei luulisi olevan vaikeaa tai ihmisen käsitys kyvyn ulkopuolella miten elää nätisti. Nätisti ja muita huomioiva eläminen on esm. sitä ettet yöaikaan tule vaikka baarista ja paukuta ovia ja rappukäytävän kaiteta ja pidä mökää asunnossasi. Tai ravaa yöaikaan vähän väliä ulkona vetämässä spaddua. Et remontoi yöaikaan jne. Kuuluisasta kantapäilläkin kävelystä oppii pois kun vain haluaa.
Absoluuttinen valta pienessä taloyhtiössä osin mm. iäkkään osakkaan valtakirjalla sekä niin törkeällä käytöksellä ettei pari osakasta enää halua osallistua mihinkään taloyhtiön asioihin. Elinikäisenä puheenjohtajana taloyhtiön "hallituksessa" tietenkin. Sisäpihalla ei muilla osakkailla oikein ole asiaa olla koska se on heidän valtakuntansa.
Kiroan sitä päivää kun tähän hullujenhuoneeseen menin vapaaehtoisesti ostamaan itselleni paikan.
Vierailija kirjoitti:
Mä harrastin nuorena lapsuudenkodissa, ok-talossa, asuntojuoksemista. Eli siis meillä oli iso ja sokkeloinen talo, joten usein vein pyykkejä tai astioita tai hain lakanoita tms. juosten vielä aikuisenakin. Lisäksi juoksin kaikki käytävät ja esim. olohuoneen läpi. Kunnon kämppämaratoonari siis. Lisäksi minussa on kanta-astujan vikaa. Kantajuoksija.
En koskaan edes tajunnut tätä aika oudoksi ennen kuin muutettuani kerrostaloon kämppis ihmetteli, mitä oikein ryntäilen. Saattoi siis kuulua yhtäkkiä hirveä tömps-tömps-TÖMPS, joka loppui kuin seinään, kun spurttasin jääkaapille tietokoneelta. Siitä lähtien olen yrittänyt ajatella alapuolella asuvien hermoja. Todella vaikeaa oppia pois tavasta, josta kukaan ei 20 vuoden aikana sanonut mitään. Varmaan ollut alakerran naapurilla hermot kireällä, kun siivoan ja kuskaan rättejä ympäri taloa kantajuosten.
Vähän off topic, mutta mulla tuli tästä elävästi mieleen, kun vielä asuin kotona ja asuttiin rivitalossa, jossa meillä oli 3 kerrosta. Maan alla niistä yksi, takkahuone + kylppäri + sauna + kylmäkellari. Siitä takkahuoneesta tehtiin minulle oma huone, kun sinne muutettiin. Asuttiin siinä kymmenisen vuotta, ennen kuin lähdin siitä sitten omilleni asumaan. Mutta sen kymmenen vuoden aikana opin oikeasti erottamaan jokaisen perheenjäsenen askeleet, kun niin paljon vietin aikaa siellä alakerrassa.:D Ja aina tiesin, kuka on tulossa portaita mun huonetta kohti. Aina. Äiti oli ainoa, joka yritti olla astumatta kantapäillä ja isäkin astui kevyemmin kuin kumpikaan pikkuveljeni. Kantapäämestarit!:D
rasittavinta on kyylänaapuri ja joka ikinen päivä kuuluva "tömps tömps tömps". Ku oliski joskus ees pois mutta ei.
Aliymmärtäjä kirjoitti:
Onpamukavaa kirjoitti:
Olemme asuneet nykyisessä rivarissamme 31vuotta. Kaikki naapurit ovat olleet normaaleja.Toisella puolella vaihtuneet monet ja toisella puolella ovat alkuperäiset.Mistään ei kuulu mitään häiriötä,jo on lapsiperhe,vain pientä normaalielämän ääniä.vastpäinen smnlinen rivari on lähellä,missä myös os on asunut 15-32vuotta,eikä kukaan ole iheuttanut mitään häiriöitä.Näin meilläpäin suurehkossa kaupungissa meren lähituntumssa.
Ihan kiva että yliymmärtäjiäkin löytyy
Eikö ollut tarkoitus kertoa kauhutarinoita? Kehumispalstat on erikseen tai voit perustaa sellaisen, jos ei löydy!
Meidän yläkerran naapuri piti joskus illanistujaiset. Paikalla oli vain muutama mies, mutta meteli yltyi aivan mahdottomaksi. Puolenyön jälkeen mm. lauloivat karjumalla koko joukon voimin, plus järkyttävää kolinaa, töminää ja huutoa koko ajan. Minun piti herätä töihin aamuneljältä, enkä nukkunut tuona yönä oikeastaan lainkaan. Mies kävi ovella pyytämässä, että pitäisivät hieman pienempää ääntä - ei vaikutusta. Soitin lopulta poliisit paikalle, mutta möykkä jatkui heti kun olivat poistuneet.
Naapuri kai arvasi meidän soittaneen, ja on tuon jälkeen alkanut tömistellä ja kolistella asunnossa yksinäänkin ja usein myös kalistelee pattereita nimenomaan hiljaisuuden aikaan. Päivisin huudattaa musiikkia. Ennen noita illanistujaisia ei pitänyt juuri mitään meteliä. Kai se on sitten hänen tapansa ärsyttää vielä vähän lisää.
Pahin on ehkä seinänaapuri, noin 50-vuotias mies joka on noin vuosi sitten muuttanut viereeni. Koettaa kytätä postiluukusta, stalkkaa menojani ja koettaa yhyttää rappukäytävästä jne.
Ahdistava tapaus.
Muistan yhellä kaverilla oli kaijuttimet pihalla ja mikrofista huudeltiin kaikkia hävyttömyyksiä. Tämä siis tapahtui kun olimme lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Muistan yhellä kaverilla oli kaijuttimet pihalla ja mikrofista huudeltiin kaikkia hävyttömyyksiä. Tämä siis tapahtui kun olimme lapsia.
Mitä vttua sä sitä kinkkupakettia nypläät. Tunge naamios. Mitä hlvettiä. Mistä toi kuuluu.
V..tu että ärsyttää tuo yläkerran naapuri joka aina elää elämäänsä klo.00:00-5 aiva niinku norsulauma riehuus menemään joka vi.un yö ja hänen punkkansaki narisee niinku pikkukakara saata.a
Vierailija kirjoitti:
Naapuri kyttää roskiskatoksella mitä kukakin tuo sinne ja sitten pitää kierrätysluennon jokaiselle jolla on hänen mielestään roskat väärin lajiteltu. Kerran olen hänet sieltä roskikselta päivystämästä löytänyt jopa keskellä yötä, kun kävin meidän bileet siivottuani ja vieraiden lähdettyä vielä nakkaamassa roskiksen ennen nukkumaanmenoa. Hänen mielestään myös muka naapuritalon porukka tuo roskat meidän roskikseen ja sitä sitten vahtii siellä yötä päivää.
Oliko jo keski-iän ylittänyt naishenkilö? Ei näillä ole muuta virkaa kuin pihapoliisina oleminen. Kuvittelevat ihan tosissaan olevansa vaikutusvaltaista porukkaa, ja nämä samathan siellä yhtiökokouksessakin sitten koittavat päteä. Itkevät isännöitsijälle kun naapurin Jartsa vei kaksi roskasäkkiä kello viiden yli kymmenen. Ihmettelevät sitten ja muuttavat lopulta itse pois kun eivät saaneetkaan tahtoaan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Pahin on ehkä seinänaapuri, noin 50-vuotias mies joka on noin vuosi sitten muuttanut viereeni. Koettaa kytätä postiluukusta, stalkkaa menojani ja koettaa yhyttää rappukäytävästä jne.
Ahdistava tapaus.
Tee rikosilmoitus!
Itse lähinnä ihmettelen miksei naapurit enää juttele mulle. Miehelleni kyllä ollaan ystävällisiä. Ainakin sellaisen käsityksen olen saanut. Mitään pahaa en ole tehny kellekään, en kiusannut, häiriköinyt, juorunnut, en ole laittanut heippalappujakaan. Silti vaan moikataan oudolla äänensävyllä puolipakolla. Ennen oltiin niin mukavia. Onko joku juorunnut päättömiä sitten minusta 🙂 Varmaan? Hankkikaa kaikki elämä. Ei minuakaan toisten elämä kiinnosta, mutta ihmettelen ymmälläni mitä muka olen/olemme tehneet pahaa??
Minulla ei ole ketään vastaan ollut mitään. Onkohan joku väärinkäsitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri kyttää roskiskatoksella mitä kukakin tuo sinne ja sitten pitää kierrätysluennon jokaiselle jolla on hänen mielestään roskat väärin lajiteltu. Kerran olen hänet sieltä roskikselta päivystämästä löytänyt jopa keskellä yötä, kun kävin meidän bileet siivottuani ja vieraiden lähdettyä vielä nakkaamassa roskiksen ennen nukkumaanmenoa. Hänen mielestään myös muka naapuritalon porukka tuo roskat meidän roskikseen ja sitä sitten vahtii siellä yötä päivää.
:D Eikö hän nuku? Vai onko tämä roskiskatoksella päivystäminen jonkinlainen elämäntehtävä?
Eräässä töölöläisessä asuntoyhtiössä on pesutupavahti. Kaikenlaista lappua, vinkkiä ja ohjetta riittää. Varauskirjaan raportoi onko kuivausrummun sihti puhdistettu pesun jälkeen vai ei. Siis ei omien pesujensa jälkeen, vaan muiden. Tuonut pesutupaan (ahdas tila) ilmeisesti oman puhtaanpyykinkorinsa, jota ei saa sieltä viedä pois vaikka ohjeissa kehotetaan korjaamaan pyykit ja tarvikkeet pois paikalta. Tuonut sinne vanhaa tiski- ja hammasharjaa kuivausrummun sihdin puhdistamista varten. Se puhdistuu parhaiten pelkän juoksevan veden avulla, ilman mitään välineitä.
Itse oli jättänyt pari kertaa kuitenkin hanat sulkematta, kun itse vielä käytin pesutupaa. Ensin aioin nostaa asiasta piruuttani haloon, mutta annoin olla. En enää käytä tuota tilaa ja sen koneita, koska alkoi kurkkia milloin olisin paikalla, halusi esittäytyä minulle ja alkaa tutustua. Pesutuvan ovea ei saa lukkoon sisäpuolelta ja alkoi sinne tunkea, kun minulla oli vuoro. En halua edes jutella tämän vahdin kanssa.
Hankin omat koneeet niin ei tarvitse enää stressaantua pyykkitupavahdista. Vahtikoon nyt niitä jäljelle jääviä pyykkääjiä ihan rauhassa. Kyseessä yli 70-vuotias eläkeläsnainen.
Niin pienestä nostetaan haloo, yksi ainoa shampoopullo saunan roskiksessa, ja se tarkoitti ettei ole siivottu saunaa ollenkaan vaikka oli jynssätty harjalla kauttaaltaan. Jätin leikilläni yhden tulitikun, siitä ei mainintaa.
Asun kerrostalon pohjakerroksessa ja meillä on oma pieni terassi siinä missä muilla on parvekkeet ja minimaalinen kaistale takapihaa ennen kuin alkaa taloyhtiön yhteinen nurmialue. Ei juurikaan käytetä tuota terassia saatika takapihaa ollenkaan sillä yläkerran naapuri (en ole vielä keksinyt että onko suoraa meidän yläpuolella asuva vai viereinen) käyttää tätä aluetta henkilökohtaisena roskiksenaan. Piha on täynnä milloin mitäkin pskaa kuten röökiaskeja, muovia, teepusseja, pizza(!!!) paloja ynnä muuta roinaa ja niitä on heitelty sieltä varmaa kilpaa, että kuka saa pisimmälle. En vaan voi käsittää ihmisten typeryyttä ja sitä miten vähän arvostetaan luontoa kun pitää kaikki mikä käsistä vaan irtoaa nakata pihalle.
Taloyhtiö kuitenkin hoitaa nurmikon ajon ja todella inhottavaa heille joutua siivoamaan näitä roskia ja eipä kauheasti tee mieli nautiskella kesällä omalla terassilla kun siinä vieressä voi olla ties mitä sontaa maassa.
Koirankouluttajaksi itseään tituleeraava työtön, jonka omien
koirien käytös on alle arvostelun...
Tämä ketju tuli vastaan, kun googlettelin hakusanalla "kauhunaapurit". :D
Itselläni tällä hetkellä naapurina keski-ikää lähestyvä elämänkallu-juoppo ja ex-linnakundi, joka uhoaa ja luulee olevansa jotakin. Todella äkkipikainen tyyppi, ja holtiton ryyppääminen oikein korostaa herran arvaamattomuutta.
Useita kertoja viikossa kämpästä kuuluu vuorokauden aikaan katsomatta helvetin kovaa musan jumputusta(samat ärsyttävät biisit joka kerta), kauheaa kolistelua/ryminää ja tappelua. Poliisitkin käyneet paikalla joitain kertoja, kun naapuri saa jotain raivokohtauksia. Yleisessä tiedossa on myös, että toi pelle pahoinpitelee avovaimoaan, mutta nainen ei syystä tai toisesta jätä tätä "unelmien vävyehdokasta."
Kerran eräs toinen naapuri oli käynyt huomauttamassa mölyämisestä, mutta sai osakseen tappouhkauksia. Nyt ollaan isännöitsijää patisteltu oikeasti tekemään asialle jotain. Muutoin tosi kiva asunto ja alue, mutta yksi mätä omena joukossa meinaa pilata sen.
Asunut muutaman vuoden narkkispuge-kämpän alapuolella. Siellä ei pitäisi asua kuin yksi ihminen, mutta vakituisesti vähintään pari. Ei yksi ihminen VOI käydä kusella 4× tunnissa.
Kaikki kuuluu alas paskomisineen ja ällöttää. Ja porukka sen kun lisääntyi koronan alkaessa.
Parveketta ei ole voinut käyttää, kun yläpuolella on aina joku yskimässä ja räkimässä.
Hakenut uutta kämppää, mutta en ole saanut vielä.
Vapaan kasvatuksen hedelmät muuttaa kerrostaloon... johtopäätös= suosittelen omakotitaloa.
Näitä kun lukee niin alkaa arveluttaa kun pitäisi omakotitalosta muuttaa takaisin kerrostaloon. :/