Vittumaiset naapurit
Kertokaa kauhutarinoita naapureistanne! Yritän niiden avulla selvitä järjissäni oman naapurini touhujen suhteen.
Kommentit (366)
Romaanit muuttivat keskellä yötä.
Takapihan aidan yli viskataan joka vuoden vaihde joulukuusen runko. Siellä niitä pienellä metsäkaistaleella
( talojen välissä taajamassa) on jo useita.
Samoin takasta otetut tuhkat kipataan sinne samaiseen metsään, vaikka taloyhtiöllä on tuhkille oma
kannellinen astia.
Vierailija kirjoitti:
Romaanit muuttivat keskellä yötä.
Asutko kirjastossa?
Kerroinkin tästä jo toisessa ketjussa, mutta yläkerrassani asuu sellainen kunnon wt-äijä, joka polttaa parvekkeella ja syljeskelee samalla kaiteen yli. (Hyi s*****a.) Tyyppi myös heittelee tumpit ja tyhjät röökiaskit parvekkeeltaan, ja suuri osa niistä tulee tietysti minun parvekkeelleni. Välillä siellä on käymässä lauma muita samanhenkisiä miehiä ja silloin parvekkeella poltetaan vartin välein ja samalla kailotetaan niin että kilometrin päähän kuuluu. Tämä porukka myös ilmeisesti pelaa jotain pelejä ja samalla karjuvat kuorossa ja hakkaavat lattiaa. Pahimmillaan täällä alapuolella kuulostaa siltä, että tulevat ihan kohta katosta läpi. Tätä tapahtuu vuorokaudenajasta riippumatta.
Tästä tyypistä olisi vaikka kuinka paljon kerrottavaa. Kerran siellä tapeltiinkin niin, että paikalle tuli kaksi aseistettua poliisipartiota ja ambulanssi.
Naapurin hullu nainen vahtasi kaikkia ja kaikkea. Sai raivokohtauksia jos joku kuivasi sukkia väärässä kohtaa pyykkituvalla. Meni täysin henkilökohtaisuuksiin ja alkoi selvittää naapureista kaikkea mahdollista. Pimeä otus oli, miehensä äo varmaan 65. Nainen oli siirretty aamuöisin tapahtuviin siivoustyötehtäviin, koska alkoi huutaa terveysaseman käytävillä potilaille.
Ap, asia hoituu niin, että ilmoitat isännöitsijälle häiriötilanteista. Pidä niistä kirjaa. Häirikkö heitetään yhtiökokouksen yksinkertaisella enemmistöpäätöksellä pihalle kolmeksi vuodeksi omistusasunnostakin. Sama koskee vuokra-asumista: ei toisia terrorisoivaa asukasta pitkään katsella.
Kaikkeen mitä pitää kunnostaa, huoltaa tai uusia ja remontoida, yksi nuori pari on vastaan.
Samoin jos pitää talkoilla tehdä vastaavia hommia, he luikkivat maisemista. Toki talkoothan ovat vapaaehtoisia, mutta eipä hätiä mitiä, ei pidetä enää talkoita, vaan tilataan Remonttifirmasta miehet töihin ja lasku kaikille.
Myös nuorelle parille.
Joka vuosi pitää räystäskourut putsata roskista ja lehdistä, pari reipasta taloyhtiön miestä aloitti kiertämään
koko talon (rivitalo) kouruja läpi. Kun pääsivät nuorenparin asunnon kohdalle, tuli rouva huutamaan , siis aivan karjumaan, pihalle, että heidän kouruista irti ! He putsaavat ne kyllä ihan ite.
Ihan mieluusti miehet jättivätkin ko.asunnon kohdalta räystäistä irti :)
Tuosta on jo yli 2 vuotta....... Niitä heidän rännejään ei oo kukaan putsannut tänäkään päivänä.
Se huomataan kun olemme tikapuilla omia kouruja putsaamassa.
Naapuri poltti halkoja pallogrillissä puoleenyöhön asti viime kesänä, vaikka oli kulovaroitus.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri poltti halkoja pallogrillissä puoleenyöhön asti viime kesänä, vaikka oli kulovaroitus.
Mitähän järkeä sinäkin ol?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän järkeä sinäkin ol?
Yritti kai tehdä vaikutuksen muijaansa, tyyliin, että minähän teen mitä vaan, muut tekevät mitä uskaltavat. Huom. He eivät valmistaneet ruokaa, tuli vain paloi. Kysymys on rivitalosta, jossa asuu samassa talossa viisi perhettä.
Joku naapuri teki lasun "vauvastani jota näkyy vain harvoin" , oli kuulemma epäilyttävää että liikuin ilman lastani niin paljon! Jos tämä ilmoituksen tekijä olisi vaivautunut kysymään , olisi selvinnyt että kyseessä oli siskoni vauva... Sama naapuri, luulisin ainakin, teki myös ilmoituksen "huumeviljelmästä" (kasvatan chilejä) .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin varmasti kauhea naapuri reilu viikko sitten. Ostettiin tämä asunto kolme vuotta sitten, eikä ennen tätä tapahtumaa ole oltu varmasti häiriöksi. No kuitenkin, meille tuli aivan kauhea riita vanhasta asiasta kun mies mönki kotiin pikkujouluista puolen yön aikaan. Huusin, itkin ja paiskoin mm laukkuni päin seinää, heittelin vaatteita ympäriinsä ja niin edelleen. Hävettää niin älyttömästi, että tekisi mieli lähettää kaikille naapureille kukkasia ja kirjallinen anteeksipyyntö. En ole ikinä saanut samanlaista raivokohtausta. Hävettää ihan älyttömästi ja olen äärettömän pahoillani asiasta.
Ja tiedän, että varmasti kuului muihin asuntoihin, sillä meille kuuluu alakerran koiran haukkuminen (haukkuu juuri nytkin), rappukäytävän äänet selvästi, alakerran miehen kovaääninen selostus, puhuu pari kertaa kuussa pitkää puhelua englanniksi parvekkeellaan, yläkerran naisen pianonsoittoa, jonkun riitelyä ja naiskentelua. Karaokelaulaja on ilmeisesti muuttanut muualle asumaan, sitä ei ole kesän jälkeen kuulunut.Tuollaiset raivoajat ovat kyllä rasittavia. Mitä oikein ajattelit?
Itse olet rasittava. Hänhän katuu. Eikö se riitä. Kyllä jokaiselta palaa joskus käämi, vaikka olisi millainen viilipytty.
Trolla Bättre !! Muuttakaahan sitten vaikka ITSE pykättyyn Tipitiihin keskelle Ei-mitään korpea...Ai niin,sielläkin tietty korpeaa petoeläintein kiimaiset mylväykset keväisin ja kesäisin Wi***maisen kimakka lintujen tsirkutus kesäisin...Muuta W###u avaruuteen!!
Lapsilleen kakkaa jauhavat, kateelliset vanhemmat ovat naapureiden parhaimmistoa! "Äiti ja iskä sanoo että te ootte köyhiä kun teillä on vanha auto. Äiti sanoo että te varmaan eroatte kohta ettekä osaa kasvattaa teidän lapsia yhtään kun ootte liian nuoria. Äiti sanoo että onneksi se ei ole yhtä läski kuin teidän äiti." Äsken tämä totuudentorvimukula tuli meille leikkimään ja ilmoitti, että äitinsä mielestä meille ei siivota koskaan ja onpa teillä paljon sanomalehtiä tuolilla. Ajoin kakaran ulos, eihän se hänen vikansa ole, mutta menköön arvostelemaan omaa, ongelmaista kotiaan.
manta aukee kirjoitti:
Trolla Bättre !! Muuttakaahan sitten vaikka ITSE pykättyyn Tipitiihin keskelle Ei-mitään korpea...Ai niin,sielläkin tietty korpeaa petoeläintein kiimaiset mylväykset keväisin ja kesäisin Wi***maisen kimakka lintujen tsirkutus kesäisin...Muuta W###u avaruuteen!!
Voin ihan omasta puolestani sanoa, ettei mainitsemasi äänet häiritsisi. Tiedätkö miksi? Tuollaiset äänet kuuluvat elämään ja ovat normaaleja. Vittumaisten ajattelemattomien ihmisten tuottamat tahalliset "häiriö" äänet taas eivät. Ihminen verrattuna muihin eläimiin katsos voi hallita omaa käytöstään hyvinkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinän hakkaaminen. Ei ju-man-kau-ta!
Yleensä kannattaa katsoa peiliin, jos naapuri hakkaa seinään.
Onhan siinä, joku kipuraja ylittynyt, jos viestiä annetaan poravasaralla kolmelta aamuyöllä.
Vierailija kirjoitti:
Urho kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töms töms töms töms. Nukkuvat päivät ja kävelevät maratonia ympäri kämppää koko yön. Välillä kuuluu parvekkeen ovest "skriiiiits" ja järkyttävä kolina kun ravaavat tupakalla.
Kärsin. Tekis mieli kertoa heille, että heillä on aika erikoiset elämäntavat ja mielenkiintoisia keskusteluja käyvät parvekkeella, toisinsanoen, kuulen kaiken ja en voi olla huomaamatta heidän elämänrytmiään, ikävä kyllä.
Totuus on myös se ettei asunnot eristä ääntä, eli suojaa yksityisyyttä tarpeeksi. Varsinkin ihmiset joiden perusterveys ei kestä normaaliakaan elämistä, on joku kerrostalo asuminen pelkkää helvettiä. Ei tarvita edes varsinaisia kriminaaleja.
Ei ole tuostakaan johtuva. Kyllä ne on nimenomaan nämä asukkaat jotka tömistelee. Olen asunut tässä asunnossa jo 6 vuotta, ensimmäiset 5 vuotta ei ollut tälläista ongelmaa, vasta kun vuosi sitten nämä tömistelijät tähän muutti, niin helvetti pääsi irti.
No toivottavasti sinun naapurisi eivät jaa elämääsi nettiin.
Eräs naisnaapuri huusi minulle kun tulin alusvaatteisillani oven eteen............... Ei antanut......;)))
Mulla on seinänaapurissa jonkun sortin huumeluola. On viimeisen parin vuoden aikana kuulunut ihan mihin kellonaikaan tahansa huutoa, ryminää, tappelua... Vaikka ja mitä. Varsinkin makkariin kuuluu hyvin, kun just se seinä jaetaan. Ah ihanaa, kun siellä alkaa ralli yöllä. Välillä saa täysin selvää sanoista.
Eipä siinä, mutta nyt sitten jotkut naapurit oli päätelleet, että tuo rymy kuuluukin mun kämpästä. Sain tuossa reilu kuukausi sitten yhtäkkiä kirjeen isännöitsijältä, että mun asunnosta on tehty pari valitusta öisestä melusta ja tappelusta yms. Ja samaan syssyyn sitten vuokrayhtiöltä varoitus!
Soitin heti isännöitsijälle, että mitähän ihmettä. Sain selvitettyä jutun ja kun kerroin itsekin tuota rymäkkää sietäneeni, ja että mistä asunnosta se kuuluu, niin isännöitsijäkin myönsi, että se asunto heillä on työn alla ja uskoi kyllä, että mökä ei ole kuulunut asunnostani, vaan sieltä. Varoitus siis peruttiin. Isännöitsijä ohjeisti sitten minua soittamaan reippaasti poliisille, jos naapurista kuuluu hiljaisuuden aikaan tuota älämölöä. Kahdesti olen soittanut, mutta eipä ole ollut suurta vaikutusta. Edelleen elämöidään.
Pari kertaa tässä meidän kerroksessa on rappukäytävässä ollut verisiä jalanjälkiä ja muita veriroiskeita. Johtavat aina sille samalle ovelle. Pelottaa joutua joskus samaan hissiin, kun äijillä silmissä tyhjä katse. En edes tiedä, ketä siellä on oikeasti kirjoilla, mutta paljon ja kaikennäköistä jengiä olen nähnyt siellä ramppaavan.
Rasittavaa, kun pitää pelätä, että aina kun sieltä kuuluu mekkalaa, sen voidaan ajatella tulevan minun asunnosta. Onneksi isännöitsijä nyt tietää tilanteen ja on käynytkin mun asunnossa tarkastuskäynnillä ja uskonut, että täältä ei sitä hirmuhuutoa kuulu.
Jospa tästä pääsisi piakkoin muuttamaan...
Naapuriin muutti uusia ihmisiä. Heti lainasivat meiltä erästä asiaa. Sen jälkeen eivät ole edes tervehtineet enää. No samapa tuo.
🏠